Skocz do zawartości

Piter5555

Użytkownik
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

4 Nowy

Informacje

  • Miejscowość:
    Wawka
  • Zarabiam na
    Blogu, stronach, adsense, reklamach

Ostatnie wizyty

1 685 wyświetleń profilu
  1. Narzędzie przydatne każdemu kto robi SEO w PL i zagranicą Ilość informacji o konkurencji i możliwość zdobycia linków tam gdzie oni to złoto
  2. Witajcie, Dostałem ciekawy mailing od seopilot.pl, więc stwierdziłem, że się nim z Wami podzielę, bo wiele osób tworzy tutaj landing page i chce je pozycjonować Serwisy złożone z jednej podstrony w ostatnim czasie przeżywają swoją “drugą młodość”. jest to widoczne zwłaszcza w przypadku rynków zachodnich, aczkolwiek ten trend dociera również do Polski. W przeszłości kojarzyły się one z prostym designem i niezbyt wysoką jakością treści. Obecnie zamieniają je witryny z interaktywnymi elementami, modną grafiką i efektami. W takiej wersji podobne strony internetowe są bardzo popularne wśród Internautów, a współczesne technologie CMS pozwalają dostosować “jednostroniczki” do wymagań SEO. Przede wszystkim: interaktywność! Klasyczne serwisy jednostronowe są złożone z statycznej strony, posiadającej blok treści (contentu) oraz jednej lub kilku przycisków, zachęcających do działania (Call-to-Action), do których może być dołączony formularz rejestracyjny z odpowiednimi polami. Tego rodzaju wzorzec witryn we współczesnym Internecie jest coraz rzadziej spotykany, ponieważ jednostronicowa architektura nie pozwala na wykonanie solidnej i dokładnej optymalizacji strony. Ten fakt sprawia, że jej wypozycjonowanie do TOP wyszukiwarek jest praktycznie niemożliwe. Oczywiście, w tej zasadzie są pewne wyjątki: dotyczy to “stron - kamikadze”, tworzonych wyłąсznie w celu uzyskania czasowego efektu. Część pozycjonerów wykorzystuje takie strony dla uzyskania szybkiego efektu dla fraz wysokonkurencyjnych, bądź też dla stworzenia sieci “doorway pages”. Taktyka ta, o ile zastosować ją umiejętnie, może być skuteczna, jednakże należy pamiętać, że przy zastosowaniu takiego rozwiązania w żadnym wypadku nie może być pozycjonowana domena, która przedstawia dla Was jakąś wartość. Podobne witryny znajdują również zastosowanie jako “landing pages” dla kampanii reklamowy kontekstowej lub innej, chociaż w tym wypadku częściej stosowane jest tworzenie niewielkiej, ale jednak kilkustronicowej wersji swojego serwisu. Na szczęście, webmastering cały czas się rozwija, i współczesne możliwości projektowania stron internetowych pozwalają wzbogacić jednostronowe witryny o szereg nowych, często zaskakujących, funkcji. Na przykład, wykorzystanie technologii AJAX całkowicie przeistacza serwis, umożliwiając tworzenie efektów scrollingu (infinite scrolling, parallax scrolling), rozdzielając jednostronicową architekturę na oddzielne bloki, co czyni stronę dynamiczną i wyrazistą. W ten sposób prosty serwis może przeistoczyć się w interesującą aplikację (przystosowaną również dla urządzeń mobilnych), które jest w stanie na dłuższy czas przyciągnąć uwagę użytkownika. Przykładów podobnych, modnych web - aplikacji można podać wiele: makeyourmoneymatter.org, mypizzaoven.nl, axara.com/en/. Niestety, z punktu widzenie SEO podobne serwisy są nieefektywne i mogą służyć co najwyżej jako landing pages. Rzecz w tym, że technologia AJAX, wykorzystywana w tym wypadku dla ładowania treści, utrudnia indeksację serwisu przez roboty, w tym także przez roboty Google. Wszelako istnieje mechanizm, pozwalający jednostronowym witrynom wykorzystywać zalety skryptów i przy tym pozostawiać dostęp dla robotów wyszukiwarek. Zastanówmy się teraz, jak tego dokonać. SEO - friendly Metodę optymalizacji seo serwisu jednostronicowego utworzonego na JavaScript zaproponował sam Google. Na czym polegają jego rekomendacje? Jeśli rzecz wyłożyć krótko, należy rozbić stronę na bloki i dla każdego ustalić URL i nagłówek. To pozwoli stworzyć wrażenie wielostronicowości dla robota, podczas gdy Internauta będzie po prostu przeglądać stronę z efektem scrollingu. 1. Grupowanie treści w blokach Konieczne jest podzielenie kontentu strony na logiczne bloki (“o nas”, “cennik”, “oferta” itp.). Każdy blok powinien zawierać pewną ilość użytecznej treści: teksty zawierające słowa kluczowe, grafikę i nagłówek pierwszego poziomu H1 - jest to jedyny przypadek, gdy na jednej podstronie można wykorzystywać kilkukrotnie nagłówek pierwszego poziomu. 2. Kształtowanie struktury URL Dla każdego z bloków należy utworzyć odrębny adres URL. Adresy należy zoptymalizować w taki sposób, aby roboty wyszukiwarki mogły bez problemów zaindeksować zawartość całej strony utworzonej przy wykorzystaniu technologii AJAX. Dla uzyskania tego efektu można zastosować dwa rozwiązania: wykorzystanie w URL symbolu #! (wydaje to robotowi wskazówkę, aby zażądał wersji serwisu w html i rozmieszczenie bezpośrednio samej treści html na URL, gdzie symbol #! jest zamieniany na wyrażenie ?_escaped_fragment_=. Szczegóły na ten temat możecie znaleść w dokumentach Google. Metoda ta wszelako ma pewne wady: robot nie zobaczy prawidłowych danych behawioralnych, gdyż z technicznego punktu widzenia treść dla robotów i treść dla użytkowników jest wyświetlana w inny sposób. stworzenie struktury pełnych adresów URL (bez znaku #) za pomocą metody history.pushState. To pozwoli na generowanie bardziej przyjaznych linków dla poszczególnych bloków i na rezygnację ze struktury “z kratkami”. Obejrzyjcie przykład witryny: w trakcie scrollingu (przewijania) URL-e bloków zmieniają się dynamicznie w polu adresowym przeglądarki. Metoda pushState jest wykorzystywana przez sieci społecznościowe, na przykład przy tworzeniu osi czasu w Facebooku. Należy podkreślić, że ten wariant strukturyzacji URLi jest preferowany z punktu widzenia Google i działa prawidłowo we wszystkich innych wyszukiwarkach. W tym momencie trzeba dodać, że optymalizacja “jednostroniczki” za pomocą odpowiedniego formatowania metodą PushState wymaga wysokich kwalifikacji wykonawcy. Jest to skomplikowane zadanie, w którym należy prawidłowo zorganizować statyczne podstrony i ustalić dla nich wymagane elementy nawigacji (menu, wewnętrzne linkowanie), aby efekt faktycznie działał na plus dla SEO, a nie na odwrót. Takie działania wymagają sporych nakładów, także finansowych, i powierzyć je można wyłącznie doświadczonemu specjaliście. Z tego powodu przykładów podobnych witryn w polskim segmencie Internetu nie ma zbyt wiele, łatwiej znaleść przykłady serwisów anglojęzycznych - na przykład flowerbeauty.com i collectif-yay.com. Najczęściej spotykane rozwiązanie w organizacji bloków - to oznaczenielinku za pomocą hash-tagu #. Nie można powiedzieć, że jest to błąd, jednakże z punktu widzenia SEO taki wariant jest nieskuteczny: robot wyszukiwarki zaindeksuje tylko tę treść, która znajduje się w URL do znaku #, a tego, co jest dalej - nie zobaczy. 3. Uzupełnienie meta-tagów Co logiczne, każdy blok, określony jako osobna podstrona, powienien mieć unikalny tag Title, który będzie dynamicznie ładować się w miarę przewijania strony. Gdy wasza “jednostronnicówka” będzie już gotowa do rozpoczęcia działań marketingowych, można rozpocząć proces budowy zaplecza linkowego tak, jak dla zwykłego serwisu, a jednocześnie przyciągać także wartościowy traffic za pomocą innych dostępnych kanałów. Pewną specyfiką tego typu witryn jest to, że przy ich pozycjonowaniu nowe frazy kluczowe należy uruchamiać nieco wolniej i ostrożniej, niż w przypadku innych serwisów. Dlatego w pierwszym okresie działania serwisu warto zadbać także o odpowiednią reklamę kontekstową. Podsumowanie Interaktywny serwis złożony z jednej strony - to dobry sposób na przyciągnięcie uwagi swojej grupy docelowej i korzystne zaprezentowanie się na tle konkurentów. Jednakże stworzenie rzeczywiście jakościowej, dynamicznej platformy, która jednocześnie byłaby przyjazna dla SEO - to zadanie o wysokim stopniu trudności i dużych kosztach. Z tego powodu, zanim podejmiecie decyzję i zaczniecie pisać zadanie techniczne dla swoich pracowników, zastanów się: być może, w Twojej branży, lub w Twoim specyficznym przypadku statyczny, wielostronnicowy serwis będzie optymalnym rozwiązaniem.
  3. Czy przy darmowych domenach na wordpressie i darmowych skórkach można wprowadzać własne modyfikacje? Domyślam się, że tak, ale widzę też, że niektóre z oferowanych layoutów mają różniące się od siebie funkcje. W niektórych np. nie można zrobić rozwijanego menu. Może znacie jakieś aktualizacje lub wtyczki, które pozwolą wprowadzić niezbędne mi funkcje i gadżety bez konieczności wyboru innego layoutu? Aha, i jeszcze jedno: czy przy darmowej domenie wordpressa można wprowadzić swój własny szablon strony?
  4. Witajcie. Mam problem z odzyskaniem zajętej domeny. Wybrałem sobie adres domeny, ale okazało się, że jest zajęta. Była możliwość jej odkupienia. Tak też zrobiłem. Jednak pojawia się cały czas problem z uzyskaniem praw do tej domeny. Kasa wpłacona, wszystkie dane przekazane, czekam, a tu się nic nie dzieje. Oczywiście próbowałem się kontaktować z giełdą, która pośredniczyła przy sprzedaży, ale oni mówią, że nic nie mogą zrobić. Co więcej, widzę, że nadal moja domena jest oferowana do sprzedania. Poradźcie, gdzie najlepiej zgłosić ten problem. Giełda z jakiej korzystałem to aftermarket.pl
  5. Dokładnie o coś takiego mi chodzi, zastanawiam się czy mogę to połączyć np. z Adsense lub Adkontekst i wycisnąć więcej z mojego bloga. Tylko co na to użytkownicy...
  6. Czy ktoś z Was korzysta z Blogvertising? Ja się zarejestrowałem, ale mam wrażenie, że nic się tam nie dzieje. Od miesiąca czekam na jakąś reklamę, a tu nic. Czytałem, że zlecenia na blogvertising przychodzą trochę później, ale nie sądziłem, że aż tyle. Tak się też zastanawiam, czy na blogu można mieć 2 sieci reklam? W sumie, skoro jedna nic nie wrzuca, to teoretycznie nie powinno być problemu, żeby z drugiej pojawiały się reklamy. Może ktoś korzysta z sieci w ten sposób i może coś doradzić? -
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .