Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

m2zpUir.png

Jest to pierwsza część poradnika, są tutaj zawarte podstawy tworzenia profilu w celu zarabiania na Instagram. Jeżeli nie wiesz jak rozwinąć konto na Instagram, jak zdobyć followersów na Instagramie, jak pisać dobre opisy na Instagrama to czytaj dalej! Początkujacy znajdą tutaj najwięcej informacji, średnio-zaawansowani mogą znaleźć ciekawe kawałki.

Wstęp

Czy da się rozwinąć Instagram tylko poprzez White Hat? Oczywiście, że tak! Jak to zrobić? Otóż jest pewna metoda promocji na Instagramie która zapewnia dużą liczbę aktywnych obserwujących. Są konta (profile) które rozwijają się naturalnie, promują różne typy produktów i z tego jest zysk – „nauczenie się” odpowiedniej metody promowania może zająć naprawdę długo i do tego pochłonie dużo naszych zasobów, głównie pieniężnych. Teraz pokażę Ci najlepszą metodę, aby przyspieszyć ten bezpieczny sposób rozwijania się. Będziemy używać contentu tylko spod znaku „białego kapelusza” czyli tych de facto legalnych, bezpiecznych i „etycznych”.  (nie bójcie się, metody grey hat, black hat pojawią się w innych poradnikach)

Cel

Twoje działania rzecz jasna prowadzą do zyskania jak największej liczby polubień, wyświetleń i komentarzy. Zasadniczo to powinieneś mieć na uwadze cały czas, inaczej jeśli Twój profil będzie prowadzony „po prostu” lub „dla zasady” i nie osiągniesz tego co chcesz.

Często podczas korzystania z Instagrama po prostu przewijasz swój „feed” i szukasz czegoś, co Ci się spodoba i zostawisz tam swoje polubienie. To samo się dzieje gdy wchodzisz na profil. Jeśli jednak by zamienić wszystkie posty na takie które cechują się bardzo dobrą jakością to taka zmiana i selekcja tego, co prezentujesz na swoim profilu pozwoli w przyszłości zwiększyć liczbę osób które odwiedzą Twój profil, zaobserwują go i będą aktywnymi fanami.

Zaczynamy!

Podczas prowadzenia profilu musisz wiedzieć o regularności. Jest to coś, czego musisz przestrzegać. Z mojego doświadczenia wiem, że codzienna aktywność przynosi najlepsze rezultaty. Jednak jakkolwiek by na to nie spojrzeć, jeśli nie masz dobrego contentu, nie wrzucaj zdjęcia wcale.

Znalezienie tego, co spodoba się zdecydowanej większości Twojej widowni to trudne zadanie. Notuj sobie które posty związane z Twoją niszą zyskały największą popularność – serwowanie Twoim obserwującym tego co chcą zobaczyć to najlepsza metoda aby fan stał się kupującym.

Dobrze jest też udostępniać widocznie spójny materiał – ten sam zamysł, czcionka czy styl. Właśnie ustalenie takiego „motywu” profilu świadczy o tym, że profil jest prowadzony z należytym zaangażowaniem i jest estetyczny. Ten motyw możesz wybrać dowolny, zależnie od niszy czy też Twoich upodobań – możesz ustalić, że wszystkie zdjęcia będą miały ten sam filtr czy też filmy będą miały tą samą formę. Na przykład jeśli codziennie wrzucasz motywujące cytaty a nagle pokażesz ludziom nowego mema – uwierz, nie przyjmie się on. Możliwe też, że kilka osób odejdzie z profilu. Pamiętaj, musisz im dawać to, po co tu przyszli, to czego chcą w formie jaka jest pożądana.

SFEVrtL.png

Tacobell zachowuje jednolity styl swoich zdjęć, przyzwyczaja do tego użytkowników!

Znak wodny

Oznaczanie swoich zdjęć jest bardzo dobrym pomysłem do promowania swojej marki czy profili na mediach społecznościowych. Prosty znak wodny w formie loga na Twoim zdjęciu sprawi, że content będzie budował poniekąd autorytet i ludzie będą myśleli o Tobie jako o poważnej marce a nie o zwykłym profilu związanym z niszą, którą aktualnie się interesują. Ponadto jeśli ktoś „pożyczy” Twoje zdjęcia, nadal będzie wiadomo od kogo to zdjęcie pochodzi. Niemal każde moje zdjęcie posiada znak wodny.

Oryginalność i jakość

Jak wspomniałem wcześniej, postowanie oryginalnych, nowych zdjęć jest priorytetem. Jeśli chcesz być kimś na Instagramie, jest to niesamowicie ważne (a to się liczy przy metodzie whitehat).  Jest tutaj tylko kilka kont które nie wrzucają dobrej zawartości i mimo to osiągnęły sukces. Jak widzisz, jest to bardzo trudne.

Oczywiście możesz tworzyć lub robić własne zdjęcia/filmy lub też wrzucać bardzo rzadko spotykany content z czeluści internetu – jeśli naprawdę mało osób go widziało to będzie to działać.

DBEwmJf.png

Showerthoughtsdaily jest dobrym przykładem wrzucania oryginalnego contentu wraz ze znakiem wodnym. Jak ktoś zrobi repost to i tak ludzie się o nich dowiedzą!

Oryginalny content jest ważny, musisz też zrozumieć czym jest jakość i co to znaczy w odniesieniu do Twojego profilu. Tutaj chodzi o to aby na przykład serwować oryginalną zawartość jednak też taką, która spodoba się większości „fanów” - znów w grę wchodzi selekcja.

Hashtagi

Hashtagi Instagram są podstawową i w sumie najważniejszą metodą która pozwoli innym zauważyć Twój profil. Instagram pozwala an używanie do 20 tagów. Możesz wrzucić odpowiednie tagi zarówno przy zdjęciu jak i w komentarzu. Pozostawianie samego opisu zdjęcia oraz dodanie komentarza z tagami wygląda zdecydowanie schludniej. Jednakże dodanie tagów do „bio” delikatnie podnosi szansę na to, abyś znalazł się w sekcji proponowanych postów pod tym tagiem.

Tagi oczywiście pozwalają zdobyć dużo polubień przy zdjęciu – dużo ludzi (i też botów) niemal od razu zostawi polubienie przy Twoim zdjęciu które ma konkretny hashtag – uzywanie odpowiednich tagów pozwala automatycznie podbić ilość polubień na start. Oczywiście odpowiedni wybór tagów adekwatny do Twojej niszy to też priorytet. Staraj się dodawać tylko dedykowane tagi i ewentualnie pokrewne, jeśli Twój profil jest o motoryzacji to raczej nie pasuje tutaj tag #memeoftheday.

Na początku dobrze jest zacząć od kilku tagów które nie są zbyt oblegane. Używanie takich hashtagów sprawi, że będziesz miał mniej konkurencji do pokonania w tym konkretnym przypadku oraz zwiększysz szansę, że pojawisz się w sekcji proponowanych postów.

Pojawienie się w tej sekcji jest uzależnione od ilości polubień i komentarzy więc im bardziej masz aktywną bazę fanów tym lepiej. Tutaj z kolei jakość zdjęcia nic nie wnosi – tutaj coś znaczą tylko liczby. Więc jeśli na mniej popularnych tagach zdobywasz całkiem pokaźną ilość polubień i komentarzy możesz spróbować „wbić się” w bardziej popularne tagi z większą konkurencją. Jesli pojawisz się w proponowanych postach automatycznie odczujesz wzrost aktywności.

Bio

Podczas gdy zawartość Twojego profilu jest ważniejsza niż on sam, nie możesz zapominać o ustawieniu odpowiedniego opisu i adekwatnego przygotowania jego wyglądu. Nadal ważne jest aby mieć przyjazną oku notkę i wrzucić link do swojej strony czy też po prostu krótko zdefiniować swój profil. Jeśli masz też konta na innych mediach społecznościowych, warto udostępnić na nich link do swojego instagrama. Pamiętaj, że opisy na Instagrama to podstawa dobrego konta.

Zdjęcie profilowe

Właściwie to jest – poza nazwą – pierwsza rzecz z jaką widzi Twój odbiorca i avatar Twojego profilu pełni poniekąd funkcję wizytówki. Zdjęcie profilowe na instagramie musi być dobre, oryginalne, markowe i łatwo rozpoznawalne. Jeśli chcesz być odbierany jako „marka” to powinieneś zadbać o to aby mieć własne logo.

RIAnCmo.png

Po lewej - unikalne zdjęcie profilowe, wykorzystanie emoji, linki do social media i jego strony. Po prawej - zwracające uwagę zdjęcie, zgrabny opis tego kim jest, linki social media.
hzdIrpJ.png

Po lewej - szybko można znaleźć kontakt do danej osoby, link do jej strony i inne social media. Po prawej - unikalne zdjęcie profilowe. Profil ten wykorzystuje swoje memy do sprzedaży własnej gry! 

Proste, zadowalające logo łatwo zrobić w Photoshopie – jeśli ogarniasz podstawy to poradzisz sobie dobrze, jeśli nie to musisz poświęcić kwadrans na jakiś poradnik z YouTube i potem drugie tyle na zabawę. Jeśli już będziesz wiedział jak przenieść swoją wizję na ekran – temat z głowy. Jeśli chcesz zaczerpnąć inspiracji to sprawdź dobrze rozwinięte profile korzystające z tej samej niszy – na pewno wpadniesz na jakiś ciekawy pomysł.

Profil publiczny czy prywatny?

Te pierwsze z reguły są oczywistym wyborem i generalnie są lepsze niż prywatne konta. Z prywatnym profilem jest inaczej bo ludzie nie widzą tego, co udostępniasz oraz większość z nich nie chce czekać aż ich zaakceptujesz. Wybór? Pozostań przy normalnych, publicznych profilach, inaczej lajki na instagramie nie będą napływać :)

Czy to już Snapchat?

Jak wszyscy (albo większość) wiedzą, instagram pozwala na wrzucanie „story” czyli zdjęcia bądź filmu który będzie widoczny dla każdego przez 24 godziny. Plusem tego jest to, że Twoje „story” wyświetla w górnej części aplikacji każdemu obserwującemu więc nie musi nikt wchodzić na Twój profil aby zobaczyć to, co udostępniasz. Moim zdaniem warto wstawiać tam posty/filmy jednak takie, które jakością nie ustępują zawartości na Twoim profilu.

0U3iINw.png

Obserwowanie ludzi zainteresowanych Twoją niszą jest najlepszą metodą aby zacząć i utrzymywać wzrost aktywności na profilu. Jeśli udostępniasz ciekawą i wartościową zawartość to ludzie których zaobserwujesz z reguły też Cię zaobserwują.

Musisz też zrozumieć to, że istnieje szansa zaobserwowania kompletnie losowych ludzi którzy nic z Twoją niszą nie mają wspólnego – szczególnie jeśli będziesz używał bota. Niewątpliwie plusem jest to, że tak czy siak przybędzie Ci obserwator a skoro już wykazał pewne zainteresowanie Twoim profilem to będzie też prawdopodobnie aktywnym obserwatorem. Oczywiście są dobre i złe metody pozyskiwania fanów przez obserwowanie. Moja metoda jest też powodem dla którego wierzę, że udało mi się odnieść tutaj sukces.

1. Po pierwsze przed obserwowaniem ludzi musisz wiedzieć jak identyfikować potencjalne „cele”. Po czym będziesz obserwował te konta, które aktywnie obserwują dany profil. Jak to działa? Jeśli na przykład promujesz produkty dotyczące zdrowego odżywania/diety to szukasz profili „trenerów osobistych” czy też innych sportowców którzy wstawiają zdjęcia przedstawiające ich dietę lub profile dotyczące gotowania.

Staraj się skupiać na profilach ludzi którzy nie są supergwiazdami ale też mają całkiem pokaźną liczbę obserwatorów. Na przykład jeśli promujesz rzeczy związane z modą i makijażem to Kylie Jenner niestety nie będzie dobrym wyborem. Mimo tego, że jest ona twarzą tej niszy na Instagramie to jej obserwujący mogą nie wykazać zainteresowania Twoim profilem bo ją obserwują z zupełnie innych powodów. Oczywiście boty wchodzą w interakcje z takimi kontami – na przykład ponad połowa obserwujących konto Justina Biebera na Twitterze to boty. Uwierz mi, podobna ilość botów jest spotykana na instagramie.

Idealnym zakresem jest od 100 do 400 tysięcy obserwatorów, liczba polubień przy każdym poście to średnio 10% tej wartości. Więc jeśli ktoś posiada 100 tysięcy fanów to powinien dostawać około 10 tysięcy polubień przy każdym poście. Jeśli konto ma mniejszy przelicznik niż te 10% to nie powinieneś się interesować tym profilem. Podczas „łowów” oczywiście nie chcesz dostać tylko w zamian obserwatora a aktywnego fana który będzie lubił wszystkie Twoje posty, komentował i możliwe, że stanie się klientem. Znów w grę wchodzi selekcja. Najlepszą metodą aby takich ludzi uzyskać to obserwowanie ludzi którzy się tak zachowują tj. komentują i są aktywni na profilach z tej samej niszy.

Powinieneś mieć też na uwadze ratio Obserwatorzy:obserwujący. Jasne jest, że ktoś kto ma około 500 obserwatorów i tyle samo obserwujących będzie bardziej zainteresowany pozostawieniem „followa” niż ktoś, kto ma 10 tysięcy obserwatorów a sam obserwuje tylko 100 osób. Początki bywają trudne więc musisz działać rozważnie i zwracać uwagę na szczegóły bo to one decydują o sukcesie.

Poradnik przetłumaczony na rzecz forum z płatnego źródła.

Niedługo kolejna część jak zacząć swoją przygodę na Instagramie. Zostawcie komentarze jeżeli chcecie kolejną cześć (jak wybrać nisze, przykłady nisz Instagram, gdzie można zarobić i dalsze metody promowania!)

Boty do rozwijania kont i serwisy umożliwiające łatwe tworzenie postów na Instagram znajdziesz w SeoTools

Polecane poradniki:

 

  • Super 13
  • Lubię to! 1
Odnośnik do komentarza

Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!
  • Ciamciaj przypiął/eła ten temat
  • 1 miesiąc temu...

Mam pytanie w kwestii powtarzalności hash tagów i shadow ban związanych z publikacjami. 
Dużo się teraz słyszy że instagram daje shadow bany za powtarzanie hash tagów co post. Czy ktoś z obecnych jest w stanie wypowiedzieć się w tej kwestii? Co ile postów sugerujecie powtarzać hashtagi ? 
I jak to jest z shadow banem na publikacje. Jedno z moich kont nie publikowało nic od 3 tygodni dodałem zdjęcie z sprawdzonymi i dopuszczanymi przez instagram hash tagami a mój post jest nie widoczny. Czy ktoś może coś powiedzieć na ten temat? 

Odnośnik do komentarza
  • 9 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...

@Ciamciaj Hej mam nietypowe pytanie - zwróciłem uwagę na profil showerthoughtsdaily interesuje mnie program/aplikacja w którym można robić takie grafiki na szybko (w sensie może wiesz albo ktokolwiek wie w czym to było robione lub zna ktoś apke program z opcją  szblonu do którego tylko zmienia się obraz tła i dodaje treść ? 

Odnośnik do komentarza
  • Ciamciaj zmienił(a) tytuł na Instagram Whitehat - jak stworzyć i rozwinąć konto na Insta

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Polecana zawartość

    • Poradnik podatkowy - jak rozliczać się z pieniędzy zarobionych przez Internet bez DG?
      Zarabianie w Internecie wiąże się z koniecznością płacenia podatków - a rozliczanie się z urzędem skarbowym nie jest jednoznaczne i proste. Prawo podatkowe w Polsce jest nieujednolicone - co oznacza, że każdy urząd skarbowy może mieć inne interpretacje. Sprawdź jak się za to zabrać!
        • Lubię to!
        • Super
      • 14 odpowiedzi
    • JDG - Jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić działalność gospodarczą w Polsce
      Jednoosobowa działalność gospodarcza (JDG) to najprostsza forma prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Jest to działalność prowadzona przez jedną osobę fizyczną na własne nazwisko i na własne ryzyko. Jednak mimo, że nazywa się jednoosobowa - daje jednak możliwość zatrudniania pracowników. Takich firm jest zarejestrowanych w Polsce zdecydowanie najwięcej. Sprawdź jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić własną JDG!
        • Super
      • 3 odpowiedzi
    • Inwestowanie w obligacje detaliczne skarbu państwa - od podstaw!
      Sprawdź jak inwestować w obligacje skarbowe - krok po kroku! Detaliczne obligacje skarbowe to rodzaj obligacji emitowanych przez Państwo, które są oferowane indywidualnym inwestorom, takim jak osoby fizyczne, a nie instytucjom finansowym.

      Są to instrumenty dłużne, nienotowane na żadnym rynku, co oznacza że kupując taką obligację, w praktyce pożyczasz pieniądze państwu na określony czas, a w zamian otrzymujesz odsetki. Można więc powiedzieć że obligacje są indywidualną pożyczką na określony % dla Skarbu Państwa. Państwo odda Ci więcej niż od Ciebie pożyczyło.
        • Super
      • 7 odpowiedzi
    • Jak pozyskiwać i zarabiać na poleconych dzięki make-cash.pl
      W tym poradniku przedstawiam możliwości dostępne dla każdego użytkownika. Dowiesz się jak efektywnie wykorzystać forum do zbierania poleconych i budowania dodatkowych zysków.

      Make-cash.pl to miejsce, gdzie ludzie dzielą się swoimi doświadczeniami, poszukują porad i rekomendacji, a także nawiązują wartościowe kontakty. Codziennie odwiedza nas minimum 2000 unikalnych osób, które są zainteresowane zarabianiem przez Internet - a to ogromny potencjał, z którego może korzystać nie tylko administracja - ale każdy użytkownik forum !
        • Super
      • 2 odpowiedzi
    • Jak pisać treści na stronę internetową z wykorzystaniem AI
      Tworzenie treści od podstaw może być procesem czasochłonnym. Istnieje wiele mniejszych kroków, o których należy pomyśleć w drodze do stworzenia atrakcyjnych treści, takich jak badanie rynku, SEO i redagowanie tekstu, a to tylko początek. Jednak nie musisz zaczynać od zera, gdy istnieją narzędzia AI, które mogą pomóc w tworzeniu wysokiej jakości treści. 
        • Dzięki!
        • Super
      • 13 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .