Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

google adwords

Każdy, kto choć raz korzystał z Adwords wie, że jest to stale zmieniająca się platforma. Pozostawienie kampanii bez nadzoru może prowadzić do dużych spadków efektywności i straty pieniędzy. Dzieje się tak z prostego powodu - podczas gdy Ty zostawiłeś swoją kampanię samopas, Twoja konkurencja stale usprawnia swoją, optymalizuje, przygotowuje nowe stawki i promocje. Ponadto sama platforma stale podlega modyfikacjom - pojawiają się nowe formaty reklam, nowe kanały dostępu do użytkowników itd. Kluczem do lukratywnej kampanii jest więc stała jej optymalizacja.

Optymalizacja kampanii Adwords - czym tak naprawdę jest

SEM (Search Engine Marketing) - bo tak określa się dziedzinę, do której należy AdWords - i jego optymalizacja to nic innego jak analiza zebranych danych i wyciągania z nich odpowiednich wniosków, które następnie należy wprowadzić w życie. Dzięki zebranym danym możemy lepiej dobrać słowa kluczowe, budżet dzienny, odpowiednie stawki czy harmonogramy. Dalej są to testy, testy i jeszcze raz testy. Dzięki nim dobierzemy odpowiednie materiały reklamowe oraz inne treści, które najbardziej zachęcają naszych użytkowników.

Wszystko fajnie, ale jak często mamy optymalizować naszą kampanię? Kiedy wiemy, że jest już u szczytu swoich możliwości?

Jest to często zadawane pytanie, ale mimo to trudno określić co ile czasu powinniśmy optymalizować nasze kampanie. Pierwsze obserwacje możemy zauważyć już nawet w ciągu 24-48 godzin od startu kampanii, a następnie wprowadzać kolejne małe korekty co tydzień, a większe co miesiąc. Inne z kolei optymalizacje powinniśmy wykonywać codziennie, jeszcze inne co kwartał. 

Najlepszym sposobem jest znaleźć złoty środek i nie być zbyt nadgorliwym. Zbyt częste optymalizacje mogą przynieść efekt negatywny - jeśli wyciągniemy nasze wnioski na podstawie zbyt małej ilości danych, możemy sprawić, że kampania przyniesie więcej strat niż zysków.

Proces optymalizacji kampanii Adwords - czym to się je

Proces optymalizacji kampanii Adwords opisać można w 5 punktach:

  1. Hipoteza
  2. Zebranie i analiza danych
  3. Wyciągnięcie wniosków
  4. Zmiany w kampanii
  5. Wyciągnięcie wniosków z nowych danych i kolejne zmiany

A czego dokładnie potrzebujemy?

1. Danych z Google Analytics oraz Google AdWords - narzędzia te należy ustawić tak, by uwzględnić odpowiednie cele makro i mikro. Takie raporty pozwolą nam wyciągnąć odpowiednie wnioski. Okrojone raporty z samym CTR lub wyświetleniach nie da nam pełnego obrazu skuteczności kampanii.

2. Hipotezy - już od samego początku powinniśmy mieć pomysł na to, czego szukamy w raportach. Jeśli np. chcemy przejrzeć raport dla słów kluczowych, możemy ustalić które keywordy będą sprawdzać się najlepiej, dla których stawki powinny być wyższe, a które powinny stanowić oddzielną grupę. 

3. Cierpliwości i czasu - cierpliwość jest cnotą. W przypadku kampanii Adwords powiedzenie to sprawdza się idealnie, ponieważ dla poprawnej optymalizacji musimy być cierpliwi i systematyczni. Należy regularnie monitorować zmiany wynikające z raportów i reagować na nie wprowadzając odpowiednie zmiany.

Poniżej tekst dotyczący wykorzystania AdWords w marketingu afiliacyjnym - może Cię on zainteresować :)

Chcesz zacząć zarabiać w Internecie, ale nie wiesz jak? Szukasz inspiracji i nowych metod? Sprawdź:
>>> 13 sposobów jak zarabiać przez internet! - Zarabianie w Internecie <<<

Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut i wiele więcej!

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .