Skocz do zawartości

Jak wykorzystać ChatGPT do tworzenia treści?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak wykorzystać ChatGPT do tworzenia treści?

 

"ChatGPT to duży model językowy, sztuczna inteligencja stworzona przez OpenAI, która potrafi przetwarzać i generować język naturalny. Może odpowiadać na pytania, rozmawiać na różne tematy, generować teksty, tłumaczyć języki i wiele więcej. ChatGPT jest oparty na architekturze Transformer i został wytrenowany na dużych zbiorach danych językowych, co pozwala mu na produkowanie wysokiej jakości odpowiedzi i generowanie płynnego tekstu."

Powyższy tekst jest wygenerowaną odpowiedzią na zapytanie: "Proszę opisz mi w zwięzły sposób czym jest ChatGPT."

Samodzielne opisanie "czym jest ChatGPT" zajęłoby dobre kilka minut, a napisany tekst nie różniłby się jakością o tego, jak przedstawiła się sztuczna inteligencja w zaledwie kilka sekund. Jest to dobry przykład, jak wykorzystać to narzędzie do usprawnienie swojej pracy - skopiowanie 1:1 było możliwe, ponieważ treści na tym forum, a szczególnie w tym dziale, nie indeksują się - nie wyświetlają, w Google, więc unikalność nie ma znaczenia, a liczy się część merytoryczna, na którą mam więcej czasu dzięki szybkiemu wygenerowaniu opisu narzędzia.

Oczywiście w przypadku generowania tekstów na strony docelowe czy tworząc treści, np. na media społecznościowe, będziemy musieli włożyć nieco więcej pracy, chociażby w redakcje wygenerowanych tekstów, ponieważ kopiowanie może się źle skończyć - teksty mogą się okazać nieunikalne, a algorytmy w jakimś stopniu wykrywają, lub w niedalekiej przyszłości będą wykrywać, teksty wygenerowane przez AI, więc w dłuższej perspektywie nie warto tracić czasu na takie działanie.

Samo wykorzystanie narzędzia nie ogranicza się również do prostych poleceń: "napisz, opisz, opowiedz, policz, rozwiąż," a możemy formować naprawdę złożone zapytania, co urozmaici generowane treści, dopasuje je do naszego stylu, a tym samym podniesie efektywność, redukując czas redagowania wygenerowanych tekstów.

Z uwagi na ogromną popularność narzędzia - ChatGPT osiągnął milion użytkowników zaledwie w 5 dni, co jest absolutnym rekordem, postanowiłem podzielić się swoimi doświadczeniami i testami w tym krótkim poradniku.

 

Jak generować treść na zaplecza z wykorzystaniem ChatGPT?

Łatwość, z jaką ChatGPT generuje teksty, pobudziła wyobraźnie osób zajmujących się SEO, a szczególnie tych zainteresowanych pozyskiwaniem tekstów preclowych, zapleczowych czy opisów, które zlecają w popularnych sieciach dla copywriterów i wykorzystują w procesie pozycjonowania. Teksty w takich sieciach są relatywnie tanie, jednak nadal stanowią jakiś koszt i trzeba na nie czekać czasem nawet do piecu dni, a finalnie i tak wprowadzać pewne poprawki samemu. Tak więc czy ChatGPT i ogólnie AI może zastąpić copywriterów w przypadku takich tekstów - zdecydowanie może, jeśli nie potrzebujemy tych tekstów wiele i mamy trochę czasu.

Pisanie tekstów preclowych, zapleczowych czy opisów, polega tak naprawdę na sprawnym szukaniu źródeł i przepisywaniu treści własnymi słowami, by zachować unikalność, dbając o merytorykę - trochę w przypadku tekstów preclowych, a bardziej w przypadku zapleczowych czy opisów. Tym samym był to proces, który za niewielkie pieniądze wykonywali ludzie, dlatego że nie było innych metod generowania tekstów - ChatGPT i rozwój AI to zmienia.

Na przykład, jeśli potrzebujemy artykułu "Flipcharty - rodzaje i zastosowanie" na 3000 znaków, wystarczy wpisać w ChatGPT: "Napisz tekst "Flipcharty - rodzaje i zastosowanie" na 3000 znaków" i w kilka sekund otrzymamy poprawny merytorycznie i gramatycznie tekst o idealnej długości.

image.png

Czy taki tekst możemy wykorzystać na stronie docelowej? Absolutnie nie. Natomiast na zaplecza? Po redakcji tekstu? Jak najbardziej, choć należy się do tego przyłożyć, czyli starać się przepisać tekst własnymi słowami, dodając trochę treści.

Takie działanie nie jest w pełni automatyczne, jednak usprawnia proces i od tego właśnie AI - zyskujmy pełną bazę tekstu, nie musimy robić żadnego researchu, a jedynie przepisując tekst "po swojemu" zyskujemy poprawnie merytoryczne treści, do wykorzystania na zapleczach.

 

Generowanie treści na strony internetowe z wykorzystaniem ChatGPT

Co do zasady nie powinniśmy wykorzystać treści wygenerowanych przez ChatGPT czy inne AI na stronach docelowych, co nie oznacza, że nie możemy korzystać z AI w procesie tworzenia treści. Przede wszystkim - AI nie jest wrogiem SEO czy unikalnych i czytelnych treści, ponieważ możemy traktować AI jako prywatną sekretarkę, która podrzuca nam materiały - research czy przedstawia potencjalne wersje robocze tekstu na dany temat i w takim działaniu nie ma nic złego.

Możemy więc śmiało korzystać z ChatGPT, szukając inspiracji, np. generując 5 artykułów na dany temat i sprawdzając, jakie są wiodące punkty, nagłówki, o czym warto wspomnieć i tak dalej. Następnie możemy przepisać swoimi słowami najciekawsze punkty z tych 5 artykułów, uzyskując w pełni unikalny i sensowny artykuł. Takie działanie nadal wymaga od nas sporej ilości pracy - przygotowanie tekstu i edycja po napisaniu to nadal trochę wysiłku, jednak jest to pewna możliwość dla osób chcących oszczędzić na zlecaniu tekstów.

Jednocześnie uważam, że praca z AI nadal nie zastąpi dobrego copy, ponieważ teksty na stronach docelowych - nawet te na blogu, zwykle mają realizować określone cele, a nie każdy będzie potrafił o to zadbać na bazie tekstów przygotowanych przez AI, przez co teksty mogą gorzej realizować swoje zadania.

ChatGPT to oczywiście potężne narzędzie dla copywriterów, którzy i tak bazują na tekstach znalezionych w Internecie, a AI znacznie usprawnia research czy zapewnia inspiracje.

Należy bezwzględnie unikać używania wygenerowanych treści na strony docelowe 1:1. Teksty wyglądają świetnie, jednak wyraźnie czuć, że nie pisał ich człowiek - brak im emocji czy są do przesady poprawne, więc będą źle przyjmowane przez użytkowników. Natomiast przede wszystkim są to nadal wygenerowane treści, które mogą nie być unikalne czy z czasem mogą być rozpoznane przez algorytmy wyszukiwarek jako treści wygenerowane przez AI i ukarane. Tak więc choć wygląda to bardzo kusząco, to powinniśmy niezmiennie trzymać się zasady, że teksty na strony docelowe powinny być pisane ręcznie - można się wspomagać AI (tak, jak wspomagamy się wyszukiwarką), lub zlecane copywriterom.

Pamiętajmy, że poza generowaniem całych artykułów możemy wykorzystać AI do sprawnego:

  • wymyślania tytułów, np. "zaproponuj mi 10 tytułów do tekstu o flipchartach reklamowych"
  • wymyślania tematów do napisania, np. "zaproponuj mi 10 tematów artykułów o marketingu tradycyjnym"
  • generowania pomysłów do Social Media, np. "zaproponuj mi 10 pomysłów na zdjęcie na Instagram/Tweeta w tematyce marketingu"
  • weryfikowania tekstu, np. wklejenie tekstu i zapytanie "co byś zmienił, dodał, poprawił, żeby dodać trochę emocji?"
  • szybkiego researchu na dany temat

Tym samym ChatGPT to taka prywatna sekretarka czy współpracownik, któremu możemy zlecać pewne zadania do optymalizacji naszej pracy.

 

Tworzenie złożonych zapytań w chatgpt

Wykorzystanie ChatGPT jest bardzo szerokie i wykracza poza proste zapytania: "napisz, opisz, policz, rozwiąż," a raczej stale na nich bazuje, jednak możemy dodać bardzo wiele zmiennych dla danego zapytania. W tym miejscu postaram się jedynie podać przykład zastosowania, a warto pobawić się samemu, szukając odpowiedniego dla siebie schematu.

Na przykład zapytanie: "wygeneruj mi artykuł o tym jak zarobić w Internecie na 5000 znaków" możemy przedstawić w poniższy sposób, dodając wiele zmiennych:

Typ treści: Specjalistyczny artykuł
Długość: maksymalnie 5000 znaków
Temat: jak zarobić w Internecie?
Dla odbiorców: marketerzy, twórcy treści, influencerzy
Cel treści: zainteresowanie, pozytywny odbiór, reakcje
Styl pisania: Jasny, przekonujący, niekontrowersyjny, pokorny, doświadczony
Ile takich artykułów: 1

W ten sposób otrzymamy artykuł, który nie będzie losowy, a bliższy temu, czego faktycznie oczekujemy - to trochę, jak rozmowa z copywriterem, podczas której przedstawiamy swoje oczekiwania. Oczywiście możemy generować dowolnie inne treści - typ treści możemy zmienić na Tweeta, opis na Instagram, a nawet pracę magisterską czy scenariusz do filmu, a pozostałe zmienne dopasować do siebie czy dodać ich jeszcze więcej, dodatkowo precyzując generowany tekst.

.

Zarejestruj się za darmo i zacznij zarabiać online!

  • Darmowe poradniki pokazujące krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat e-commerceSEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji, freelancingu i wiele więcej!
  • Bezpośredni dostęp do Get Paid 2.0 w ramach jednego konta na make-cash.pl!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

spacer.png

Mentoring Get Paid 2.0

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .