Skocz do zawartości

Sprzedaż hurtowa - jaki rozwiązać kilka kwestii?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, mam pytanie, otóż chodzi mi o sprzedaż hurtową artykułów dla dzieci w sensie hurtownia - sklepy i nie tylko (wiecie smoczki etc), więc tak - baza już jest rozbudowana do sklepów, teraz trzeba wyjść poza nawias i rozkręcić trochę biznes. Co byście proponowali? artykuły dla dzieci są dostarczane do sklepów w promieniu 40km (jest ich ponad 50), allegro uruchomione - sprzedaż jest, olx - tak samo, co byście dalej proponowali? może ktoś jest typowym handlowcem i że tak powiem jak to dalej rozkręcić. Pozdrawiam i z góry dzieki za jakiekolwiek podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza

Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

Czyli tak:

1. Zaopatrujesz już sklepy w promieniu 40km.

    1a. Robisz listę sklepów których jeszcze nie zaopatrujesz w promieniu 40km.
    
Z każdego sklepu pobierasz bazę produktów i szukasz gapów - następnie snajpujesz ich customizowanymi mailami z ofertą zapełnienia tych gapów. Tych którzy nie odpowiedzą na maila atakujesz potem telefonem.

W ten sposób upewniasz się że wykorzystałeś maksymalnie potencjał na tym obszarze.

    2a. Przygotowujesz integracje (jeżeli nie masz) swojej hurtowni z sklepami które zaopatrujesz

Jeżeli sklepy które zaopatrujesz to tylko stacjonarka to wiadomo niepotrzebna rzecz - ale wprowadzenie możliwości takiej integracji otwiera Ci kilka drzwi:

    - Uruchomienie dropa
    - Złapanie tych sklepów które nie są tylko stacjonarne ale mają też sklepy internetowe

    3a. Poszerzasz obszar do przykładowo 100km

Jeżeli wy robicie dostawy od siebie tak że wyjeżdża samochód z zamówieniami do sklepów to rozszerzenie obszaru nie powinno być problemem (jakaś apka do optymalizowania trasy i kierowca obskoczy - jak nie będzie wyrabiał to dotrudniasz drugiego i załatwione). Jeżeli w Twojej hurtowni trzeba samemu przyjechać po towar to rozważyłbym wdrożenie dostawy do klienta dla zamówień przekraczających XXpln.

Tutaj przy tworzeniu bazy potencjalnych sklepów które byłyby zainteresowane wprowadzeniem Twojego asortymentu - również gapy (sprawdzasz czego im brakuje) i to oferujesz.

2. Marketplace'y

Masz załatwione widzę allegro (rozumiem tez zagraniczne rynki?) i OLX obskoczone wszystkimi produktami tak samo? Jesteś pewien że masz wyczerpane te marketplace'y na maksa - w sensie już się nic nie da zrobić? Jeżeli tak to wychodzisz na inne platformy - ebay, amazon, eMag, empik, pigu itp

3. Sklep hurtowni

Nie napisałeś nic o tym czy sami posiadacie swój sklep - w sensie że normalnie mogę was znaleźć jako sklep internetowy, zapoznać się z ofertą a następnie odezwać że chce sprzedawać wasz asortyment. Jeżeli nie - to wypada odpalić.

4. Poszerzanie asortymentu

Nie napisałeś nic również o tym jaki masz dokładnie asortyment - wiemy tylko że artykuły dla dzieci. W tej niszy co chwilę wychodzi jakiś nowy bajer - zabawka czy akcesorium. Jak najszybsze ogarnięcie tych nowości u siebie napędzi sprzedaż (nawet jeżeli nie w sklepach stacjonarnych z którymi współpracujesz to na innych kanałach).

5. Influ marketing

Jak szybko ogarniasz nowości to możesz uderzać do influ parentingowych - blogi, kanały YT, insta i tik toki - robisz najprostszą rzecz na świecie - robisz listę małych blogerek i dogadujesz się produkt za recenzję (Tych dużych też możesz uderzać jak masz budżet - ale czasami może się nie zwrócić koszt promocji).

Do tego oczywiście potrzebujesz własny sklep (najlepiej drugi dla zakupów B2C). Robisz tak:

    - Robisz listę np. 300 influencerek parentingowych (małych - np. do 3k subów na YT, do 2k followersów na insta itp)
    - Ogarniasz sobie do hurtowni 3 produkty które są nowe, na tyle tanie że opłaca się je rozdać (i na tyle tanie że ktoś się nie będzie długo zastanawiał nad zakupem)
    - Wysyłasz od każdej wiadomość z propozycją współpracy i możliwością wyboru jednego z 3 produktów
    - Dla tych które się zgodzą (pewnie 5-20%) generujesz URL do trackingu ruchu i zakupów
    - Wysyłasz produkty na swój koszt (wiadomo że koszt zakupu dla Ciebie jest dużo niższy niż dla Klienta B2C - normalnie to rozliczysz bodajże jako barter - zapytaj księgowej)
    - Każda influ otrzymuje swój produkt i link który ma wkleić 1:1 pod filmem, na końcu czy środku posta - nie ważne, ich kanały i blogi niech kminią

Bierzesz pod uwagę że niektóre z nich nie wrzucą wpisu/filmu więc stale monitorujesz i się przypominasz. Powiedzmy koszt każdej influ wychodzi Cie 150zł - rzeczywistych publikacji masz z tych 300 pewnie ok. 15-40 i tak:

    - Każdy taki link pod filmem, we wpisie na blogu to wartościowy link do sklepu
    - Tworzysz naturalny profil linków - jedna taka akcja w miesiącu i po roku masz nawalone mnóstwo fajnych linków i sygnałów z mediów społecznościowych do sklepu - co za tym idzie ruchu z wyszukiwarek
    - Każdy taki link to potencjalny zakup w dłuższej perspektywie - część z nich np. na kanale YouTube/TikToku napędzi Ci 2-3 zakupy na już, niektóre wrzucą wpis i zakup wpadnie dopiero po jakimś czasie. Te influ mają małe grupy odbiorców ale mają - ważne żeby cała akcja się zwróciła - jeżeli koszt jednej influ to 150PLN a produkt kosztuje 200zł to zarabiasz jak napędzi Ci jeden zakup - każdy kolejny nie ważne czy jutro czy za pół roku to dodatkowy profit. Dodatkowo jedna czy druga influ może się rozwinąć i jej stare treści mogą poszybować.
    - Wiadomo że w między czasie wrzucasz na sklep wartościowe treści, dodajesz nowe produkty itp.

6. Własne kanały social media

Masz hurtownie - masz dostęp do mnóstwa produktów. Powiedzmy że otwierasz też swój sklep internetowy - automatycznie robisz do niego kanał na YT w którym wrzucasz recenzje produktów. Najlepiej z rodziny kaszojada (czy swojego jak masz) bierzesz do nagrywek. Kupujesz kamerę, robisz mini-studio i dajesz dziecku zabawki do recenzowania - dlaczego nie dorosłego? To akurat proste - u mnie w rodzinie jest pełno dzieciaków i patrzę co one tam oglądają - jak są jakieś zabawki to oglądają inne dzieci jak recenzują albo jakieś nastolatki które chodzą po sklepach i kupują pierdoły. Te filmy są naszpikowane efektami specjalnymi, są głośne, jest tam dużo WOOW, OHHÓW i ogólnie za emocjonalna kolejka górska. Nie widziałem ani razu żeby oglądały jakiegoś Zenka lat 50 opowiadającego o zabawkach.

No - potem dzieciaki łażą za matką i męczą. Przykładowo - słyszałeś o hobby horse że się popularny w Polsce robi? No to już tylko czekałem aż moja siostrzenica lat 8 będzie męczyć matkę o to. I się nie pomyliłem bo dwa tygodnie na rodzinnym grillu padł temat i będą kupowane dla wszystkich dzieci w rodzinie głowy konia na badylu - paranoja :D

 

 

 

 

  • Super 1
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Polecana zawartość

    • Poradnik podatkowy - jak rozliczać się z pieniędzy zarobionych przez Internet bez DG?
      Zarabianie w Internecie wiąże się z koniecznością płacenia podatków - a rozliczanie się z urzędem skarbowym nie jest jednoznaczne i proste. Prawo podatkowe w Polsce jest nieujednolicone - co oznacza, że każdy urząd skarbowy może mieć inne interpretacje. Sprawdź jak się za to zabrać!
      • 12 odpowiedzi
    • JDG - Jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić działalność gospodarczą w Polsce
      Jednoosobowa działalność gospodarcza (JDG) to najprostsza forma prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Jest to działalność prowadzona przez jedną osobę fizyczną na własne nazwisko i na własne ryzyko. Jednak mimo, że nazywa się jednoosobowa - daje jednak możliwość zatrudniania pracowników. Takich firm jest zarejestrowanych w Polsce zdecydowanie najwięcej. Sprawdź jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić własną JDG!
      • 3 odpowiedzi
    • Inwestowanie w obligacje detaliczne skarbu państwa - od podstaw!
      Sprawdź jak inwestować w obligacje skarbowe - krok po kroku! Detaliczne obligacje skarbowe to rodzaj obligacji emitowanych przez Państwo, które są oferowane indywidualnym inwestorom, takim jak osoby fizyczne, a nie instytucjom finansowym.

      Są to instrumenty dłużne, nienotowane na żadnym rynku, co oznacza że kupując taką obligację, w praktyce pożyczasz pieniądze państwu na określony czas, a w zamian otrzymujesz odsetki. Można więc powiedzieć że obligacje są indywidualną pożyczką na określony % dla Skarbu Państwa. Państwo odda Ci więcej niż od Ciebie pożyczyło.
      • 7 odpowiedzi
    • Jak pozyskiwać i zarabiać na poleconych dzięki make-cash.pl
      W tym poradniku przedstawiam możliwości dostępne dla każdego użytkownika. Dowiesz się jak efektywnie wykorzystać forum do zbierania poleconych i budowania dodatkowych zysków.

      Make-cash.pl to miejsce, gdzie ludzie dzielą się swoimi doświadczeniami, poszukują porad i rekomendacji, a także nawiązują wartościowe kontakty. Codziennie odwiedza nas minimum 2000 unikalnych osób, które są zainteresowane zarabianiem przez Internet - a to ogromny potencjał, z którego może korzystać nie tylko administracja - ale każdy użytkownik forum !
      • 2 odpowiedzi
    • Jak pisać treści na stronę internetową z wykorzystaniem AI
      Tworzenie treści od podstaw może być procesem czasochłonnym. Istnieje wiele mniejszych kroków, o których należy pomyśleć w drodze do stworzenia atrakcyjnych treści, takich jak badanie rynku, SEO i redagowanie tekstu, a to tylko początek. Jednak nie musisz zaczynać od zera, gdy istnieją narzędzia AI, które mogą pomóc w tworzeniu wysokiej jakości treści. 
      • 13 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .