Skocz do zawartości

Usługi informatyczne stacjonarne lub z dojazdem do klienta + miasto


KitKet

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, mam do was, pytanie, takie dość poważne, bo ktoś może wie jak to wygląda od środka, jednak jako usługi informatyczne dla firm i nie tylko, lokalnie, czyli np: promień 30km od miejscowości w której mieszkam. W skrócie chciałbym świadczyć takie usługi, mam trochę doświadczenia w win serw, instalacji serwera w firmie, dopięcie np: Inserta, na każdy komputer - ogólnie sieci, a dalej to naprawa komputerów, mniej laptopów itd. Rzecz w tym że chciałbym zbadać mój lokalny rynek - czego ludzie/firmy potrzebują, wiecie na cito, szybki dojazd, naprawa - koniec pracy. Kiedyś modne było "pogotowie komputerowe", teraz celował bym w firmy żeby potem zająć się opieką informatyczną. Pytanie jak byście to rozegrali - ja wywodzę się głównie z seo/sem i tworzenia stron internetowych - ale szczerze? już mnie temat nudzi, to siedzenie przed komputerem i klepanie, raczej potrzebuje więcej ruchu a jednocześnie związanego z moim wykształceniem i ogólnie doświadczeniem. Jak byście to rozegrali? pytam poważnie, bo mam kilka pomysłów np: stworzę stronę z różnymi usługami, puszczę adsy i może może zacznie coś lokalnie się dziać. W mojej okolicy tak 30km promień, jest do groma firm (jak na PL warunki) i zadanie moje jest do nich trafić.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

 

 

Całkiem spoko sprawa, mam kilka takich firm pod sobą w miesięcznym abonamencie (ilość godzin tygodniu/miesiącu + wyznaczony konkretny dzień w tygodniu w którym pojawiam się w firmie). Jeśli chodzi o porady to najważniejsze to nie dać sobie wejść na głowę aby nie jeździć na każdą pierdołę (sporządzić odpowiednio umowę w kwestii awarii / dopłat do szybkiej interwencji). Firmy z którymi współpracuje wiedzą, że awaria 1 z 10 drukarek w firmie to nie awaria i może poczekać 3 dni do mojej wizyty. Jeśli nie chcesz swojej pracy opierać w 100% o obsługę IT aby być 24h pod telefonem to najlepiej wyznaczyć konkretne dni na wizyty IT wtedy możesz zorganizować sobie resztę dni w tygodniu na inne czynności. Po jakimś czasie zauważysz na ile jesteście elastyczny i na ile możesz sobie pozwolić np. mi czasem zdarza się tak że ogarniam przez anydesk zdalnie jakiś "pilniejsze" tematy, nie doliczam im dodatkowej opłaty ale wówczas nie musze w tym tygodniu jechać fizycznie do firmy. Wszystko kwestia dogadania. Najtrudniej to chyba znaleźć takie firmy - mnie znaleźli sami przez google.

  • Super 3
Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, davidson napisał(a):

Całkiem spoko sprawa, mam kilka takich firm pod sobą w miesięcznym abonamencie (ilość godzin tygodniu/miesiącu + wyznaczony konkretny dzień w tygodniu w którym pojawiam się w firmie). Jeśli chodzi o porady to najważniejsze to nie dać sobie wejść na głowę aby nie jeździć na każdą pierdołę (sporządzić odpowiednio umowę w kwestii awarii / dopłat do szybkiej interwencji). Firmy z którymi współpracuje wiedzą, że awaria 1 z 10 drukarek w firmie to nie awaria i może poczekać 3 dni do mojej wizyty. Jeśli nie chcesz swojej pracy opierać w 100% o obsługę IT aby być 24h pod telefonem to najlepiej wyznaczyć konkretne dni na wizyty IT wtedy możesz zorganizować sobie resztę dni w tygodniu na inne czynności. Po jakimś czasie zauważysz na ile jesteście elastyczny i na ile możesz sobie pozwolić np. mi czasem zdarza się tak że ogarniam przez anydesk zdalnie jakiś "pilniejsze" tematy, nie doliczam im dodatkowej opłaty ale wówczas nie musze w tym tygodniu jechać fizycznie do firmy. Wszystko kwestia dogadania. Najtrudniej to chyba znaleźć takie firmy - mnie znaleźli sami przez google.

hej dzięki za info, ale zadam kilka pytań, można wiedzieć jakie usługi głównie wykonujesz w takich firmach? głównie co im potrzeba, czego oczekują, bo wiadomo że jednej firmie, padnie np: dysk i trzeba wymienić, a innej już coś poważnego np: problemy z serwerem. Domyślam się, lub mogę się domyśleć że głównie to firmy handlowe, gdzie ma np: program do faktur, serwer + kilka pc + z 2-3 drukarki np: na wifi.

Czy zdarzają się osoby fizyczne np: padł komputer w domu i co z tym zrobić?

Dokładnie, mi również się wydaje, że najtrudniej jest znaleźć takie firmy, bo konkurencja jest, a raz że firmy które np: mają leasingowe urządzenia wielofunkcyjne - mają np: support, tak samo z insertem, ale nie zawsze i nie tylko. Mogę się mylić, bo tutaj trzeba zbadać mój rynek lokalny, na ile jest chłonny i ile kosztuje pozyskanie klienta (reklama w google), a ile rzeczywiste przełożenie tej reklamy na klienta.

 

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, KitKet napisał(a):

hej dzięki za info, ale zadam kilka pytań, można wiedzieć jakie usługi głównie wykonujesz w takich firmach? głównie co im potrzeba, czego oczekują, bo wiadomo że jednej firmie, padnie np: dysk i trzeba wymienić, a innej już coś poważnego np: problemy z serwerem. Domyślam się, lub mogę się domyśleć że głównie to firmy handlowe, gdzie ma np: program do faktur, serwer + kilka pc + z 2-3 drukarki np: na wifi.

Na początku zawsze robię porządek w sieci pod względem adresacji, patchpaneli, porządek w szafie rack bo jak zacznie się coś srać to nie dojdziesz do ładu żeby szybko usunąć usterkę - stopniowo podczas pierwszych wizyt. Obowiązkowo opisy patchpaneli, na urządzeniach statycznych tj drukarki stałe adresy ip wszystko spisane w dokumentacji. Tak żebyś chociaż wiedział jak zbudowana jest sieć i co zależne od czego.

Moje główne zadania to przygotowanie stanowisk do pracy - instalacja windows, office, programów potrzebnych do pracy na danym stanowisku, podpięcie dysków sieciowych, założenie poczty e-mail - wszystko wg ustalonego wcześniej schematu. 
Bieżące 'awarie' głównie wywołane aktualizacjami czy też kompetencją użytkownika 🤪 w większości przypadków pare okienek do przeklikania ewentualnie przeinstalowanie sterownika drukarki. 

Jeśli chodzi o hardware to ograniczam się do podstawowych rzeczy tj. wymiana dysku, dołożenie ram, kiedyś dałem się wkopać w wymiany klawiatur, matryc i nie wyszedłem na tym najlepiej. Od teraz odsyłam do zewnętrznych serwisów, btw. ja osobiście też już nie prowadzę serwisu hardwarowego.

Jeśli chodzi o drukarki to tylko konfiguracja, nie zaglądam, nie naprawiam - to niezapłacona robota przy której w 90% przypadków i tak nic samemu nie zrobisz bez dostępu do wiedzy i części zamiennych. Firmy z którymi współpracuje część drukarek mają w leasingu, a pozostałą część zakupioną od tej samej firmy więc w kwestii awarii sprzętu kontaktują się z nimi. Kiedyś podsunąłem pomysł zakupu drukarki poleasingowej z Allegro, która wysrała się po jakimś czasie i później musiałem świecić oczami. Teraz jak pytają o drukarkę to odsyłam do lokalnej firmy która zajmuje się drukarkami poleasingowymi, nowymi, serwisem i eksploatacją :) spokojna głowa.

Z tego co zauważyłem mój docelowy klient to lokalne firmy zatrudniające 20-50 pracowników, który nie potrzebują codziennej opieki it, zatrudnienie pracownika it na pełny etat to koszt dużo wyższy niż opłacenie faktury na połowę tej kwoty.
W takich firmach z kilkoma komputerami raczej nie znajdziesz pracy na stałą opłatę abonamentową - chyba, że za 200zł z wymaganiami jak za 2000. Takie firmy najczęściej korzystają z usług it jak coś się wysra. Raczej omijam takie firmy z daleka.

4 godziny temu, KitKet napisał(a):

Czy zdarzają się osoby fizyczne np: padł komputer w domu i co z tym zrobić?

Jeśli mam czas i moce przerobowe to mogę wziąć ale kasuje jak za normalną usługę serwisową z tymże nie naprawiam po domach, a do domu zabieram tylko laptopy i tak jak pisałem wyżej unikam raczej hardwaru.
Stacjonarek nie robię już od dawna bo więcej zajmowałoby mi przygotowanie stanowiska niż sama praca, a nie żyje tylko z IT więc nie zależy mi na tym. 

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, davidson napisał(a):

Jeśli mam czas i moce przerobowe to mogę wziąć ale kasuje jak za normalną usługę serwisową z tymże nie naprawiam po domach, a do domu zabieram tylko laptopy i tak jak pisałem wyżej unikam raczej hardwaru.

Stacjonarek nie robię już od dawna bo więcej zajmowałoby mi przygotowanie stanowiska niż sama praca, a nie żyje tylko z IT więc nie zależy mi na tym. 

a jeśli mogę wiedzieć to jak klientów pozyskujesz?

Odnośnik do komentarza
  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .