Skocz do zawartości

Zaktualizowane wskazówki dot. grafiki Google i ich wpływ na image SEO


Rekomendowane odpowiedzi

b00109841cf54c2f25427508c2e2c24e.png

Kilka dni temu firma Google upubliczniła nowe wytyczne dot. optymalizacji grafiki. Pod lupę zostały wzięte doświadczenia użytkowników, metatagi, prędkość działania strony oraz dane strukturalne. Wytyczne znajdziecie pod TYM ADRESEM.

Odczucia użytkownika jako priorytet

Idąc za ciosem, Google również w sprawie grafiki stawia User Experience na priorytetowym miejscu. Z nowych wskazówek dowiemy się m.in. w jaki sposób trafić do topowych wyników w wyszukiwarce grafiki:

  • ograniczyć się tylko do publikowania oryginalnych obrazów
  • publikować grafiki pasujące do całości treści
  • nie umieszczać ważnych tekstów na zdjęciach, lecz w treści strony
  • zoptymalizować podstronę z obrazem (SEO)
  • zadbać o responsywność stron zawierających obrazy
  • zoptymalizować adresy URL obrazów na stronie

Rich Snippets

W wytycznych od Google znajdziemy informację przypominającą o zadbaniu o Rich Snippets dla produktów, filmów oraz przepisów. 

Rich Snippets, czyli mikrodane opisujące obraz, są przydatne ze względu na informację nie tylko o treści przedstawianej na zdjęciu, ale również np. o dostępności produktu reklamowanego obrazem lub jego cenie.

Prędkość działania strony a grafiki

Google nie od wczoraj stawia na prędkość ładowania strony jako jeden z najważniejszych czynników pozycjonujących. Również w przypadku grafik dostajemy instrukcję, by skupić się na PageSpeed i jesteśmy zachęcani do skorzystania z narzędzia PageSpeed Insights. Warto więc zerknąć na rozmiary grafik, formaty i kilka innych czynników, które mogą powodować wolniejsze ładowanie się naszych witryn.

Metatagi

Często zapominane przez webmasterów metatagi mają spore znaczenie podczas optymalizacji naszej strony. Dlatego też zadbajmy o odpowiednie Title oraz Description dla naszych obrazów - mimo wszystko wyświetlają się przecież one w Google Grafika jako tytuł oraz krótki opis tego, czego szuka użytkownik wyszukiwarki! Jeśli zapomnisz ustawić własne metatagi, Google ustawi je za Ciebie - nie jest to rozwiązanie idealne podczas optymalizacji, ale zawsze uratuje to sytuację zapominalskich :)

Czy to już wszystko?

Nie! We wskazówkach znajdziemy jeszcze wiele innych podpunktów, które mają pozytywnie wpłynąć na pozycje naszych grafik w wyszukiwarce. Zachęcam więc do zapoznania się z oryginalnym tekstem i zastosowanie się do przedstawionych tam wytycznych!

Chcesz zacząć zarabiać w Internecie, ale nie wiesz jak? Szukasz inspiracji i nowych metod? Sprawdź:
>>> 13 sposobów jak zarabiać przez internet! - Zarabianie w Internecie <<<

Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .