Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

W049jb0.png

Kluczowe wskazówki przy tworzeniu pierwszych reklam

Dziś chciałbym pokazać wam, jak wyciągnąć tak dużo jak to tylko możliwe z Waszych płatnych reklam.
Płatne reklamy
Wybraliście więc swój target, znaleźliście perfekcyjne źródło trafficu i jesteście podekscytowani na myśl o osiągnięciu zamierzonych przez siebie celów. Ale jak przekonacie użytkowników do kliknięcia w Waszą reklamę? W tym miejscu potrzebna jest kreatywna strategia.
Nawet jeśli Wasze źródła ruchu zawierają sporą grupę ludzi potencjalnie zainteresowanych Waszym produktem, jeśli zabraknie ci kreatywności to przełoży się to na niższą konwersję. Co możesz zrobić, aby być pewnym, że twoje reklamy są angażujące?
By pomóc wam zacząć, przeanalizujemy główne elementy płatnych reklam i powiemy co działa a co nie działa.
1. Mniej znaczy więcej
Może istnieć milion rzeczy o których chciałbyś powiedzieć swoim potencjalnym klientom: limitowana czasowo promocyjna oferta, darmowa wysyłka twojego produktu albo nowy produkt który zacząłeś sprzedawać. Są to oczywiście bardzo wartościowe i ciekawe dla odbiorców informację ale postaraj się nie umieszczać ich wszystkich w jednej reklamie.
Reklamuj swój produkt tylko jednym sloganem naraz. Reklama obrazkowa ma mniej niż 3 sekundy aby przykuć uwagę odbiorcy. Jeżeli będzie miał zbyt dużo do przetrawienia naraz to najprawdopodobniej straci zainteresowanie i skieruje wzrok gdzie indziej.
M3yRXdm.png
Jenny Craig robi świetną robotę używając każdej promocji jako oddzielnej reklamy. Jedna z nich oferuje 50% rabat na cały program, druga natomiast zachęca użytkowników możliwością otrzymania darmowego miesiąca korzystanie z programu. Choć obie promocje dotyczą tej samej oferty to są reklamowane w inny, adekwatny sposób za pomocą oddzielnych reklam.
2. Powiedz odbiorcy co ma dokładnie robić
Oprócz zasady opisanej w punkcie pierwszym, upewnij się, że twoje call-to-action (CTA) jest proste i bezpośrednie. Konsument może zgadzać się z twoją reklamą ale to po twojej stronie leży odpowiedzialność za to,  żeby w nią kliknął.
Dla optymalnych rezultatów niewymownie istotnym jest aby twoje CTA pasowało do twojej reklamy. Na przykład, gdy chcemy przekierować ludzi do artykułu, to call-to-action może brzmieć "Read More". W przypadku, gdy oferujemy odbiorcom darmowy trial CTA może brzmieć  "Get Started" lub "Sign Up". Za wszelką cenę staraj się unikać niejasnego i zbyt często używanego "Click Here". Ludzie chcą wiedzieć po co klikają!

hEm7fKg.png

Obie te reklamy zawierają call-to-action które jest związane z ich tematyką. Daily Look zachęca użytkownika aby kliknął "Shop Now"- to coś bardzo kuszącego dla kogoś zainteresowanego internetowymi zakupami. Alternatywnie, Match.com stawia sprawę jasno co do tego, gdzie konsumenci wylądują po wciśnięciu ich reklamy - konkretnie do galerii zdjęć na ich portalu.
3. Wybranie idealnej grafiki
Po wybraniu tematu przewodniego twojej reklamy jak również swojego CTA czas na zdecydowanie jak właściwie ma wyglądać twoja reklama. W tym kroku musisz dokonać wielu istotnych decyzji odnośnie grafiki. 
Na przykład:
Czy reklama powinna zawierać zdjęcie produktu czy też osoby używającej danego produktu? Pamiętaj o tym, że niektóre produktu "mówią same za siebie" a dla niektórych lepszym pomysłem jest zaprezentowanie ich w użyciu.
Czy powinieneś użyć animowanego obrazka czy też statyczny wystarczy? Na to pytanie najlepiej odpowiedzieć testując wszystkie wersje obrazków. Pamiętaj aby wziąć pod uwagę miejsce, gdzie będą zamieszczone twoje reklamy i postaraj się sprawić, aby coś je wyróżniało.
mC1JmAt.png
Spójrzcie na te reklamy od Evernote- Widzicie jak bardzo się od siebie różnią? Pierwsza reklama pokazuje szerokie spektrum ich produktów, w miejscu gdzie one faktycznie powinny się znajdować (np. skarpetki w szufladzie na skarpetki. Jednakże w drugiej reklamie widzimy sam, odizolowany plecak na białym tle.
Nie przywiązujcie się do jednego obrazka reklamowego. Dostosowywanie Waszych grafik do źródeł trafficu, odbiorców czy rodzaju promocji w sposób znaczny poprawi Wasze efekty.
4. Branding czy Przekaz?
Zawsze kuszącym jest aby w każdej naszej reklamie uwzględnić logo, czcionkę czy barwy naszej marki. Nasi konsumenci muszą nas przecież jakoś zapamiętać, prawda? W kwestii skuteczności naszych reklam takie podejśćie to spore nieporozumienie. Branding jest oczywiście bardzo istotny, ale musi być strategicznie zaimplementowany. Na obrazku reklamującym twój produkt nie ma zbyt wiele miejsca więc lepiej nie trać go dodatkowo na zbędny branding.
kuatyFH.png
Travelocity to znakomity przykład reklamodawcy, który używa brandingu w doskonałej proporcji. Ich maskotka, gnom, jest mocno rozpoznawalna, dlatego starają się umieścić ją w większości ich reklam dla większego odzewu wśród konsumentów. Nie sprawiają jednak, że jest on dominujący wobec reszty obrazka jak również jego głównego przesłania. Po prostu podkreśla on to, co jest kierowane do oglądającego reklamę.
5. Testowanie, Testowanie
To stwierdzenie nie jest ani trochę przesadzone: Testowanie to klucz do sukcesu. Możesz i powinieneś testować absolutnie wszystko: Od CTA, po grafiki, obrzeża obrazka, kolory etc. Mała zmiana może potencjalnie spowodować olbrzymią różnicę, lecz nie dowiesz się tego póki nie przetestujesz każdej możliwej opcji. Upewnij się, że testujesz jeden komponent naraz, inaczej nie będziesz wiedział co konkretnie spowodowało wzrost bądź spadek klikalności reklamy czy konwersji.
W4FI9FZ.png
W tych reklamach VWO testuje ich CTA i tylko to. Layout, kolory i branding pozostają dokładnie takie same. Tym sposobem, jeśli zobaczą poprawę lub pogorszenie  rezultatów mogą dokładnie namierzyć w czym leży problem i zmienić CTA.

Wiecie już dokładnie to, co powinniście i jesteście na dobrej drodze do zbudowania Waszej pierwszej kampanii reklamowej. Powodzenia!

Poradnik przetłumaczony z zagranicznego forum za środki pozyskane z reklam na forum.
Przykładowe reklamy dla nisz mobilnych zostały umieszczone w Elicie.

  • Super 7
Tanie proxy - prywatne, ze zniżką. Gratis 10  PROXY!
Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

 

 

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .