Skocz do zawartości

Kiedy publikować na Instagramie, Facebooku, Twitterze? Poradnik


Ciamciaj

6 131 wyświetleń

Kiedy najlepiej wstawiać  posty w mediach społecznościowych ?

Wtedy kiedy jest najbardziej prawdopodobne, że Twoi widzowie zobaczą i będą udzielać się pod Twoim contentem. Dobrze umieszczony post może spowodować więcej polubień, komentarzy, udostępnień i kliknięć.
W tym poradniku doradzimy Tobie kiedy najlepiej postować – według danych Hootsuite. Ich odkrycia opierają się na latach monitorowania ich własnych kanałów jak i również analizie ponad 400 milionów postów od użytkowników. Pokażemy Tobie co zrobić z tymi informacjami aby stworzyć własny harmonogram publikowania.

Poradnik przetłumaczony z zagranicznego bloga Hootsuite (eksperci w sprawach social media). My - odnosi się do Hootsuite.

Kiedy jest najlepszy czas na wstawienie postów?

Najlepsza pora, żeby postować - Instagram

Kiedy ludzie przeglądają Instagram, prawie zawsze robią to na urządzeniu mobilnym. Czy to oznacza, że godziny wolne od pracy są najbardziej adekwatne? Po opublikowaniu ponad 1000 zdjęć i filmów - co zajęło cały dzień i noc - zespół Hootsuite ds. marketingu odkrył, że ...

Najlepszą pora dnia na posty na Instagramie jest godzina od 12 do 13 od poniedziałku do piątku.

"Nie ulega wątpliwości, że nasza followersi przeglądają Instagram w czasie przerwy na lunch" - wyjaśnia Amanda Wood, szef zespołu mediów społecznościowych Hootsuite. "Uważamy, że te godziny są najskuteczniejsze również w weekendy, ale ponieważ jesteśmy marką B2B [business-to-business], nasza strategia na Instagram skupia się na działaniu dniach roboczych".

Instagram nie praktykuje już wyświetlania contentu od najstarszego do najnowszego, ale czas kiedy wstawiane są nasze posty nadal jest ważny. Przedstawiciele Instagrama wyjaśniają na swoim blogu, że posty są sortowane "na podstawie 3 czynników – prawdopodobieństwa, że zainteresujesz się wstawianą treścią, wcześniejszej relacji z postującym profilem oraz czasem wstawienia postu." 
Aby znaleźć najlepszy harmonogram zamieszczania postów na Instagramie, zespół Hootsuite zastanawiał się nad followerami i ich typowym zachowaniem. Czy fani sprawdzają Instagram, gdy tylko się obudzą? W drodze do pracy? W pracy?
Wykorzystaliśmy te rozważania, aby rozpocząć testowanie różnych pór dnia i monitorowania kiedy obserwowaliśmy największa aktywność.
Twoje spostrzeżenia prawdopodobnie będą inne, szczególnie jeśli Twoja relacja z odbiorcami jest na zasadzie business-to-consumer (B2C). W takim przypadku należy przetestować pory poza godzinami pracy, np. okolicę godziny 19 w dni robocze i różne przedziały czasowe w weekendy.

Jarvee
Znalezienie najlepszego czasu publikowanie na Instagramie - lub w dowolnej  innej sieci społecznościowej – polega na znajomości swoich odbiorców, próbowania różnych pór dnia metodą prób i błędów i analizie wyników. Inne badanie, które przeprowadziliśmy, wykazało że najlepszy czas na wstawianie postów na Instagramie różni się znacznie w zależności od branży, ale o tym kiedy indziej.

Lista botów do automatyzacji pracy na Instagramie

Najlepszy czas na postowanie - Facebook

Badanie Pew Research wykazało, że 71 procent użytkowników Facebooka odwiedza tą witrynę codziennie – proporcja jest znacznie wyższa niż jakiejkolwiek innej sieci społecznościowej. Użytkownicy logują się zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i na urządzeniach mobilnych (w pracy, w domu i poza nim), warto zaznaczyć, że liczba użytkowników mobilnych stale rośnie. Co najmniej jedna czwarta użytkowników Facebooka na całym świecie to użytkownicy mobilni.

Najlepszy czas na publikowanie contentu na Facebooku to okres pomiędzy godziną 12.00 i 15.00 w poniedziałek, środę, czwartek i piątek. W weekendy to okno wypada pomiędzy 12.00 i 13.00.

Pomimo złożonego algorytmu kanałów definiującego to co pojawia się u użytkowników na głównej stronie na Facebooku, nasz zespół od social media odkrył że to właśnie publikacje ukazujące się w wyżej wymienionych oknach czasowych często mają większą liczbę polubień, komentarzy, aktywności i kliknięć.

"W naszym przypadku wtorki są gorszymi dniami niż jakikolwiek inny dzień roboczy pod względem zaangażowania na Facebooku", wyjaśnia Wood. "Ale pomimo tego czas pomiędzy 12 rano i 15 nadal jest najbardziej efektywnym okresem tego dnia".

Widzą mniejsze zaangażowanie w weekendy, ale często występuje wzrost wejść w linki i treści publikowane między 12.00 a 13 w sobotę i niedzielę.
Istnieje wiele innych badań, które głoszą, że dobrze działa publikowanie w czwartki i piątki  pomiędzy 13 i 15.
Jak wynika z ich analizy danych użytkowników Hootsuite - sprawdza się to w przypadku wielu branż.
Jak zawsze powinieneś eksperymentować i testować rezultaty samemu. Wykorzystaj dane o zaangażowaniu ze statystyk strony na Facebooku lub innych narzędzi pomiarowych, takich jak Hootsuite Analytics, aby określić, które rozwiązanie najbardziej Ci odpowiada.

Jarvee

Dla przykładu dla fanpage Make-Cash.pl najlepszy czas do postowania na FB zaczyna się po godzinie 13 i zgodnie z wynikami - w weekend trochę szybciej.

kiedy-postowac-na-facebooku.png

Najlepszy czas na publikowanie na Twitterze

Wiele osób korzysta z Twittera jak z czegoś w rodzaju cyfrowej gazety, przeglądają oni treść swoich wiadomości podczas przerw w pracy. Mając to na uwadze, przeanalizowaliśmy prawie 60 000 tweetów z obsługi Twittera @Hootsuite i odkryliśmy, że ...

Najlepszym momentem do opublikowania na Twitterze jest godzina 15.00 od poniedziałku do piątku.

"Dla nas, jako organizacji B2B (business-to-business), najlepszym czasem na postowanie tweet’ów jest czas między godziną 12.00 i 15.00 w dni powszednie, z tym, że największa liczba kliknięć i retweetów zanotowana została o 15.00", wyjaśnia Wood.

Znowu będzie to różnić się w zależności od odbiorców, lokalizacji i strategii publikowania treści.

Jeśli reprezentujesz markę gdzie relacja odbywa się na zasadzie B2C (Business-to-Consumer) gdzie ty jako przedsiębiorstwo nawiązujesz relacje biznesową z klientami indywidualnymi, może się zdarzyć że tweetowanie w czasie, gdy Twoi obserwatorzy nie będą w pracy- czyli przed godziną 9:00, w południe i po godzinie 17.00 w ciągu tygodnia - jest najlepsze.

Patrząc na zbiorczy zestaw danych użytkownika Hootsuite, najbardziej popularnymi dniami  na Twitterze, są poniedziałek-piątek, a najbardziej popularny czas, by publikować posty wypada, między 9:00 a 16:00.

Te spostrzeżenia nie są branżowe. Jeśli skupimy się na przykładach najpopularniejszych  produktów konsumpcyjnych, zauważymy że 58 procent wszystkich tweetów wysyłanych jest w godzinach pracy.

Wykorzystaj te informacje jako punkt startowy, przetestuj różne harmonogramy publikowania i porównaj wyniki.

Najlepszy czas na zamieszczenie  treści na LinkedIn

LinkedIn to sieć profesjonalna, więc zamieszczanie ogłoszeń w godzinach pracy ma sens. Tak naprawdę - 57 procent całego ruchu LinkedIn odbywa się z telefonów komórkowych. Podobnie jak Facebook i Instagram, algorytm LinkedIn ma na celu pokazanie najbardziej odpowiedniej treści. Oto, co zespół społecznościowy Hootsuite dowiedział się o publikowaniu w LinkedIn.

Najlepszy czas na publikację w serwisie Linkedin to godzina 7:45 rano, godzina 10:45 rano, godzina 12:45 i godzina 17:45 w dniach od poniedziałku do czwartku.

"Zespół Hootsuite publikuje informacje o niepełnych godzinach, ponieważ większość marek postuje o pełnych godzinach" - mówi Wood.

I to prowadzi do interesującego punktu rozmowy. Gdy usłyszysz o najlepszym lub najbardziej popularnym czasie na publikowanie, zalecamy przetestowanie i porównanie wyników testów z innych pór dnia.
Czy Twoi widzowie są aktywni tylko w weekendy, gdy relaksują się w domu? W takim razie wypróbuj postowanie w godzinach pracy. Wyniki mogą cię zaskoczyć.

Tak, może i najwięcej odbiorców jest online przez weekend, ale czy ten okres czasu nie jest przeładowany treścią od Twojej konkurencji? Możesz czerpać korzyści z publikowania poza godzinami szczytu, gdy ilość nowych postów od Twojej konkurencji jest minimalna.

Jak znaleźć najlepszy czas na publikowanie w mediach społecznościowych

Poznaj swoich odbiorców

Ile oni mają lat? Gdzie mieszkają? Jak dojeżdżają do pracy? Jakie prace wykonują? Jakie są ich cele i co im się nie podoba? Z jakich sieci społecznościowych korzystają? Czy do przeglądania mediów społecznościowych używają komputera czy urządzeń mobilnych?

Dzięki odpowiedziom na te pytania będziesz w stanie znaleźć najlepszy harmonogram publikacji. W naszym poradniku pokażemy Tobie jak krok po kroku pozyskać opis „idealnego klienta” dla Twojego biznesu.

Podczas testowania różnych pór dnia na postowanie – używaj tych samych treści

Jak przy każdym dobrym eksperymencie musisz być konsekwentny, aby  pozyskać poprawne wyniki – dlatego właśnie podczas testowania aktywności w różnych pór dnia, powinieneś publikować te same lub bardzo podobne treści. W ten sposób treści mniej interesujące nie wpłyną na to, że nie będziemy w stanie zidentyfikować czasu gdzie zainteresowanie użytkowników jest duże.

Rozważ lokalizację

Jeśli mieszkasz w  innej strefie czasowej niż Twoi widzowie, warto spróbować postować w czasie, gdy w tamtych regionach będzie dzień.

Jeśli skupiasz się na osobach z całego świata, możesz opracować inne metody postowania w każdym z tych regionów. Lub, po prostu, zaplanować automatyczne postowania treści w ciągu dnia i nocy tak, aby odbywały się one regularnie 24h na dobę.
Najważniejsze co musisz zapamiętać to to, że lokalizacja ma znaczenie. Jeśli 18.00 godzina w czwartki jest dobrym czasem na publikowanie  treści przez marki handlowe,  oznacza to że godzina 18.00 powinna być na zegarkach ich potencjalnych klientów, a nie samej firmy.

Miej na oku konkurencję

O jakiej porze dnia Twoja konkurencja dostaje najwięcej polubień, udostępnień, reakcji czy komentarzy?
Warto wypróbować właśnie te pory dnia jak i również sprawdzić sposób i częstotliwość postowania konkurencji. Czy większą aktywność notujesz w południe w dni robocze? Może aktywność rośnie w weekendy kiedy konkurencja milczy? Te pytania są ważne, bo pomogą Tobie odkryć czy powinieneś wstawiać posty dokładnie wtedy kiedy konkurencja, albo wręcz przeciwnie – kiedy konkurencja milczy.

Powinieneś również zwrócić uwagę na to, co robią liderzy w Twojej branży. Jeśli reprezentujesz mniejszą firmę, spróbuj spojrzeć na większe organizacje ze skomplikowanymi strategiami aktywności w mediach społecznościowych. Z ich zasobami oraz czasem, który wykorzystali do opracowania swojej strategii – maja oni prawdopodobnie zoptymalizowany harmonogram publikowania materiałów. Pamiętaj jednak, że każdy biznes jest inny i rządzi się własnymi prawami. Odczytuj zachowania liderów, ale zawsze upewniaj się czy są one w stanie zoptymalizować przekaz do Twoich odbiorców.

Kontynuuj testowanie i optymalizuj

Nie popadaj w samozadowolenie. Znajdź  pory dnia, które najbardziej Tobie odpowiadają, ale nigdy nie przestawaj  eksperymentować. Nawyki odbiorców i algorytmy mediów społecznościowych stale się zmieniają.

Upewnij się, że masz dostęp do raportów z mediów społecznościowych, które pomogą Tobie zobaczyć do jak szerokiego grona odbiorców udało Ci się dotrzeć w danej porze dnia.  Nie zapominaj również, by eksperymentować z porami dnia i nie dać się monotonii.

Skomentuj jeśli masz pytania lub uwagi!
Zajrzyj również do naszego działu social media

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .