Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

28b9dd92a92e455ee01d433ca8831eb4.png

 

1. Zaplanuj marketing na Facebooku w 10 minut

W tym poradniku nauczysz się jak łatwo planować swój marketing Facebookowy miesiące naprzód przy pomocy odpowiednich narzędzi. Potrzebujesz na to około 10 minut. Nigdy więcej nie doświadczysz zarwanych nocy, czy straconych weekendów.

Pokażę Ci jak utrzymać strony i profile Facebooka aktywnymi, z odpowiednią i wysokiej jakości treścią, jak zachęcać potencjalnych klientów, jak zaoszczędzić do 90% Twojego czasu i lepiej go wykorzystać, np. do wzmocnienia wzrostu Twojego biznesu.

Kolejną ważną rzeczą, której nauczysz się w tym poradniku jest to, jak ważny jest zasięg Facebooka dla wzrostu Twojej społeczności i jak użyć JARVEE do optymalizacji organicznego zasięgu  przy minimalnym wysiłku i bez kosztów.

 

Zanim przystąpisz do pracy, załóż 5-dniowego DARMOWEGO triala Jarvee:

 

Na początku przyjrzyjmy się czym jest zasięg organiczny i dlaczego jest tak ważny dla wzrostu Twoich kont i stron.

 

2. Jak zwiększyć zasięg organiczny na Facebooku

Zasięg organiczny to liczba unikalnych użytkowników Facebooka, do których możesz dotrzeć z treścią swojego profilu za darmo, nie są to użytkownicy osiągnięci przy pomocy reklam.

Kiedy coś postujesz, Twoja treść będzie wyświetlona tylko niektórym ze śledzących Cię (ludzi, którzy polubili Twoją stronę) lub przyjaciół. Nie będzie widoczna dla wszystkich Twoich fanów, ale do określonego procenta, w zależności od Twojego zasięgu organicznego.

Zasięg organiczny obliczany jest na podstawie zaangażowania w Twoje posty. Zależny jest również od liczby innych, konkurencyjnych treści starających się wygrać uwagę fanów w tym czasie.

Pomyśl o tym w ten sposób: Twoi followersi lubią również setki innych Facebookowych stron. Wszystkie te strony współzawodniczą ze sobą o miejsce na kanałach Twoich followersów. Kiedy jest zbyt dużo treści, musi być również algorytm, który posortuje i nada priorytet temu, co pojawi się w kanałach (News Feed).

Masz zatem wielu rywali (pomyśl o tych stronach ze słodkimi kotkami!), co oznacza, że musisz myśleć strategicznie o postowaniu swoich treści, jak również o ich tworzeniu.

Po pierwsze, musisz upewnić się, że wskaźniki zaangażowania są tak wysokie, jak to tylko możliwe. Dużo zaangażowania przekłada się na dobrą treść, a dobra treść jest wysoko ceniona przez algorytm Facebooka.

Po drugie, musisz zaplanować wstawianie swoich postów unikając „godzin szczytów” – kiedy każdy wstawia swoją własną treść. Oczywiście musisz również wziąć pod uwagę strefę czasową swoich followersów oraz ich zwyczaje online (kiedy logują się, by przejrzeć powiadomienia).

 

3. Kiedy zatem wstawiać treści na Facebooka, by optymalizować zasięg?

Najlepszym sposobem jest sprawdzenie Facebook analytics i zobaczenie, kiedy Twoi fani logują się. Drugim najlepszym jest rozpoczęcie z ogólnymi wytycznymi stworzonymi na podstawie kilku badań i przeprowadzenie wielu testów typu A/B aż do znalezienia najlepszego czasu.

Według najbardziej aktualnych badań na temat najlepszych praktyk postowania w social media, najlepszy czas na dodawanie postów na Facebooku znajduje się między 9:00, a 19:00, gdzie najwięcej kliknięć i udostępnień pojawia się około 9:00, następnie między 15:00, a 16:00 i nieco po 19:00.

Tu przydaje się JARVEE. Używając najnowszych i najbardziej wydajnych technologii JARVEE pozwala na zaplanowanie wstawiania treści w najbardziej optymalnych godzinach. Nie musisz już zarywać nocek, by podzielić się swoimi wieściami. Możesz zrobić to w trakcie normalnego dnia pracy i zlecić całą resztę JARVEE.

Oto poradnik krok po kroku jak zaplanować Twoje wiadomości tak, by były wstawiane między 9:00, a 19:00 lub w jakimkolwiek innym przedziale czasu, który wybierzesz.

 

4. Krok 1 – Stwórz listę celów dla swoich wszystkich kont i stron na Facebooku, na które chcesz wstawić swoje treści

Tak, możesz pracować z większą liczbą kont i stron w tym samym czasie. Możesz nawet dodać grupy, do których dołączyłeś i współdzielić z nimi posty.

Lista celów musi zawierać wszystkie konta, strony lub grupy, na których chcesz publikować swoje treści. Nie jest to zależne od kampanii, dzięki czemu łatwiej dodawać inne konta, strony lub jakiekolwiek inne portale społecznościowe, gdzie chcesz wstawiać posty bez zmiany kampanii. Jest to niezwykle produktywne szczególnie, gdy pracujesz z wieloma stronami lub grupami.

Do stworzenia listy celów dla kont Facebooka musisz:

  • Przejść do zakładki Destination Lists
  • Kliknąć na ADD DESTINATION LIST
  • Nazwać swoją listę, by uczynić ją łatwo rozpoznawalną
  • Zaznaczyć opcję “Auto Select new Groups for the chosen Account” – w razie potrzeby, gdy będziesz chcieć dołączyć do niszowych grup w przyszłości, w których będziesz postować i nie chcesz powracać do ustawień za każdym razem, gdy dołączasz do nowej grupy
  • Wybierz grupy i strony dla kont, z którymi chcesz pracować klikając linki w kolumnach GROUPS i PAGES/BOARDS. Zobaczysz listę wszystkich grup, do których przynależysz i stron, które posiadasz.
  • Jeśli chcesz postować także na swoim Wallu zaznacz opcję w kolumnie WALL/PROFILE
  • Nie zapomnij zaznaczyć pola w kolumnie SELECTED, dla których chcesz użyć marketingu Facebooka. Kiedy chcesz zaprzestać używania konta – nawet na krótką chwilę – powróć do tych ustawień i odznacz to pole.

5. Krok 2 – Utwórz standardową kampanię

Jeśli chcesz otrzymać zwartą aktywność w social mediach w celu promowania swojego biznesu, produktów, a nawet własnej marki, standardowa kampania jest Twoim najlepszym wyborem.

Pozwól, że wytłumaczę.

Kampanie o dużej objętości są dla marketerów posiadających zbyt dużo treści, zbyt dużo kont i zbyt mało cierpliwości. Właściwie jest to na zasadzie: jeśli chcesz zaplanować dużą ilość treści z więcej, niż dziesięcioma celami, by osiągnąć szybsze rezultaty, będziesz musieć skorzystać z kampanii objętościowej.

Z zaplanowaną kampanią możesz wybrać konkretne godziny dla każdego posta, jakim chcesz podzielić się na Facebooku. To może pochłonąć wiele czasu i przynieść słabe rezultaty. Jeśli masz jakąś treść, którą koniecznie musisz wstawić o konkretnej godzinie i konkretnej minucie konkretnego dnia, możesz stworzyć (zachęcam do tego) dodatkową kampanię, tym razem zaplanowaną, tylko dla tych postów.

Dla większości treści możesz jednak bezpiecznie wybrać standardową kampanię. Możesz ustawić interwał swoich aktualizacji i liczbę postów, jaka ma zostać wysłana w tym czasie. Następnie, w zależności od wybranej liczby, JARVEE automatycznie przypisze zoptymalizowane czasy dla każdego zaplanowanego posta. Jednym z trików do wykorzystania tutaj jest, by zmieniać codziennie ustawienia czasowe.

 

6. Krok 3 – Dodaj swoją treść

Znacznie więcej można powiedzieć o treści. Dlatego też w przyszłości opowiem o niej znacznie więcej. Na razie zapoznajmy się z podstawami.

Po pierwsze przyjrzyjmy się jak rozpocząć pracę z podstawową ilością (wysokiej jakości) treści dla Twojej kampanii, a następnie będziemy opierać się na tym aż do utworzenia w pełni zautomatyzowanej strategii.

By dodać treść musisz przejść do karty What To Publish w Twojej kampanii. Znajdziesz tu kilka opcji:

  • Add Post – użyj jej, by dodać treść pojedynczo, tworząc ją przy pomocy edytora tekstowego z możliwością dodawania obrazków itd. Możesz także za jednym kliknięciem dodać wiele postów.
  • Flickr/Pinterest Post – tu możesz przeszukiwać i ekstrahować zdjęcia z Flickr lub Pinterest na podstawie słów kluczowych. Jest to bardzo przydatne, gdy masz „blokadę twórczą” i potrzebujesz oryginalnych treści.
  • RSS Post – to będzie najbardziej przydatna funkcja dla Ciebie jeśli chcesz utrzymać zwarty strumień treści dla swoich kanałów socjalnych. Po pierwsze możesz (tzn. musisz) dodać feed RSS swojego bloga, dzięki czemu każdy nowy post będzie automatycznie dodany do kampanii. Następnie możesz dodać inne wysoko-jakościowe feedy blogów lub reklamówek w Twojej niszy, by zdywersyfikować treść i przyciągnąć większą widownię.
  • Monitor Folder – ta funkcja ratuje życie Twojej kreatywności. Ustaw foldery, by dodawać zdjęcia kiedy już skończysz ich tworzenie i edycję, a JARVEE automatycznie doda je do kampanii.
  • Clickable Image Post – to jeden z najbardziej angażujących typów postów na Facebooku. W zasadzie będziesz dodawać kuszące zdjęcia do swoich postów, by przekonać ludzi, by kliknęli w Twoje linki. Jest to jednak bardziej zaawansowana opcja.
  • Share Post – wstawione treści będą udostępniane Twoim celom dla zwiększenia zaangażowania i zasięgu. Możesz nawet ustawić stronę na Facebooku, która będzie pełniła rolę kanału RSS, a JARVEE automatycznie udostępni wszystkie nowe posty z tej strony w Twoich celach.

Przypatrzmy się jak stworzyć minimalną listę postów dla Twoich celów, które zapewnią stały dopływ postów na Facebooku.

Po pierwsze, dodaj kanał RSS swojego bloga. Jeśli prowadzisz podcast – dodaj także jego RSS:

  • Kliknij na karcie WHAT TO PUBLISH, następnie na RSS POST
  • Dodaj linki kanałów w pierwszym polu, każdy w jednej linii
  • Feed Template – zazwyczaj używam tylko tytułu postu na blogu i jego linka, więc mój wzorzec wygląda mniej więcej tak: [TITLE ] [URL ]. To dlatego, że chcę uniknąć wstawiania zbyt długiego tekstu (badania pokazują, że posty z krótszym tekstem działają lepiej).
  • Zaznacz Create Image Post, by JARVEE pobrał największy obrazek ze strony i użył go jako obrazka postu (posty z załączonym obrazkiem sprawują się lepiej, niż inne typy postów na Facebooku).
  • Kliknij na ADD FEED, a Twoje kanały zostaną dodane do tabeli widocznej poniżej.
  • By przetestować swój wzorzec, kliknij GET 5 TO DRAFTS. To wydobędzie ostatnie 5 postów i doda je do Szkiców (Drafts).

 

kgEWMAh.png

  • Sprawdź swoje posty na karcie Drafts. Jeśli musisz dostosować swój szablon możesz powrócić i zrobić to. Jeśli zakończyłeś z nim pracę wróć do podkarty RSS Post, wybierz jak wiele postów ma zostać wyekstrahowane (na przykład 30) i kliknij START.
  • Dla swojego własnego blogowego kanału RSS powinieneś dodatkowo zaznaczyć opcję “Add posts at the top of the Post list” – zapewni to, że posty z Twojego bloga będą dodawane do Facebooka zaraz po ich dodaniu.

Następnie dodaj inne blogi w Twojej niszy, blogi, które lubisz czytać i chcesz się nimi podzielić z publicznością lub blogi, o których wiesz, że publika je polubi. Wybierz 2-3 najlepsze blogi w Twojej niszy i dodaj ich RSS, jak zrobiłeś przy swoim blogu. Wybierz 30 ostatnich postów z każdego, co da łącznie 90 postów w liście postów. Wliczając Twoje własne posty, nawet 120.

7. Krok 4 – dodaj listę celów

Pamiętasz listę stworzoną w pierwszym kroku? Czas jej użyć.

Przejdź do Where To Publish i wybierz swoją listę celów. To przekaże JARVEE informację, że Twoja kampania powinna być postowana na tych konkretnych kontach, stronach i grupach z listy.

 

P8Vb9yK.png

Jeśli chcesz dodać nowe konto lub usunąć stare, możesz to zrobić przez Destination Lists bez ingerencji w kampanię. Jeśli dodasz konto  lub stronę, kampania zacznie zamieszczanie treści również na tym koncie. Jeśli natomiast usuniesz konto z listy, kampania po prostu zatrzyma postowanie z jego użyciem.

8. Krok 5 – Ustaw przedziały czasowe

Przejdź do When To Publish i:

  • Ustaw liczbę dziennych postów. Sugeruję rozpoczęcie z liczbą 2-3 na dzień. Według kilku badań biznesowych (przeprowadzonych przez firmy takie, jak Hubspot lub SocialBakers), idealnym wyborem w dzieleniu się na Facebooku są 2 posty dziennie dla większości marek online. Zbyt dużo lub zbyt mało może skutkować znaczącym obniżeniem zainteresowania (czego nie chcemy).
  • Ustaw interwał dla swoich postów. Jak napisano wcześniej, powinien to być zakres między 20:00, a północą (JARVEE użyje strefy czasowej systemu operacyjnego, na którym jest zainstalowany).

 

CyxohrP.png

  • Zazwyczaj zaznaczam opcję “Randomize timers each day”, by sprawić, że postowanie wygląda na bardziej prawdziwe.
  • Zaznacz opcję “Publish on all selected destinations” i pozostaw standardowe ustawienia dla pozostałych opcji

9. Krok 6 – Przejrzyj swoją kampanię

Czas przejrzeć Twoją listę postów. Po przejściu do karty Post List ujrzysz wszystkie posty wyekstrahowane z kanałów RSS, których powinno być około 120. Nie przejmuj się, nie musisz czytać ich wszystkich.

Jeśli użyłeś szablonu [TITLE ] [URL ] dla postów RSS, jak sugerowano, powinno być bardzo łatwo przescrollować się przez listę i znaleźć te, które powinieneś usunąć. Istnieje wiele wysokiej jakości artykułów (wybrałeś w końcu dwa najbardziej popularne blogi w swojej niszy), zatem szybkie spojrzenie na tytuł powinno być wystarczającym, by stwierdzić, czy publiczności spodoba się dany tekst.

 

07aaaQJ.png

Usuń te, które nie spełniają Twoich kryteriów. Po tym powinieneś mieć około 90-100 dobrych artykułów do udostępniania fanom. Z trzema postami dziennie, powinno to spokojnie wystarczyć na miesiąc (nie wspominając o tym, że JARVEE automatycznie doda nowe posty z tych kanałów).

10. Krok 7 – Rozpocznij swoją kampanię

Możesz teraz przejść do karty Overview, upewnij się, że kampania ma rozpoznawalną nazwę i kliknij START CAMPAIGN.

To wszystko. Właśnie stworzyłeś w pełni automatyczną kampanię w social media dla wszystkich swoich kont na Facebooku, która zawiera wysokiej jakości treść i wystarczy jej na miesiąc. Może nie zajęło to dokładnie 10 minut, ale było całkiem blisko, prawda? To był dopiero pierwszy raz, kiedy to robiłeś. Następnym razem z pewnością zajmie Ci 5 minut!

Jakie są następne kroki? Kiedykolwiek będziesz mieć nową treść, jak na przykład konkurs, inspirujące cytaty lub prezenty do rozdania, możesz powrócić do kampanii i dodać je używając karty What To Publish.

Raz w miesiącu powinieneś przejrzeć listę postów, by odfiltrować posty przychodzące z RSS (nie zajmie to dłużej, niż jakieś 2 minuty).

Nie powinno to być żadną niespodzianką, ale każdy biznes i firma działają różnie. To znaczy, że możesz spróbować zmieniać interwały swoich postów raz w miesiącu, by zobaczyć, kiedy masz najwyższy zasięg. Najlepiej jednak rozpocząć z czymś sprawdzonym i udowodnionym przez innych, jak sugerowałem w tym tutorialu.

11. Kluczowe sprawy

  • Zaplanuj postowanie tak, by były udostępniane fanom między 9:00, a 19:00, co pomoże osiągnąć najwięcej kliknięć i udostępnień.
  • Możesz ustawić miesięczne postowanie na Facebooku w ciągu 10 minut używając postów z RSS w JARVEE.
  • Jeśli dopiero rozpoczynasz, ustaw liczbę postów na 2 dziennie, gdyż jest to najbardziej efektywna liczba dla większości biznesów online.
  • Kiedy zapoznasz się nieco z marketingiem Facebooka i JARVEE, próbuj nowych rzeczy, nowych interwałów, częstotliwości wstawiania postów i typów treści. To pomoże Ci wytworzyć personalizowaną strategię będącą najbardziej efektywną dla Twojego biznesu.

  • Super 9

Chcesz zacząć zarabiać w Internecie, ale nie wiesz jak? Szukasz inspiracji i nowych metod? Sprawdź:
>>> 13 sposobów jak zarabiać przez internet! - Zarabianie w Internecie <<<

Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut i wiele więcej!

 

 

  • 2 tygodnie później...

Poradnik bardzo dobry lecz mam problem. Ustawiam destination list (1-3 grupy + wall) na konto, ustawiam kampanie dla każdego konta osobno. Pisze post, dodaje do post list, Ustawiam na 1-3 posty dziennie, potem ustawiam godzinę  (zmieniłem na 24h zegar) i daje start. Ustawiałem już na różne sposoby i mam problem bo albo posty nie są publikowane, albo nie o tych godzinach, albo posty przechodzą do historii bez publikacji. W większości posty nie są publikowane a jak wracam potem do domu i odpalam komputer to godziny publikacji (when to publish) są przestawione/zresetowane. I teraz może banalne pytanie ale czy przy tym programie komputer musi być włączony aby posty były publikowane?
Czy może mieliście podobne problemy?
Na poniższym screenie te posty które zostały opublikowane 4/4 to poszły zamiast o wyznaczonej godzinie to zaraz po wystartowaniu kampanii.

Bez tytułu.jpg

Odnośnik do komentarza
41 minut temu, legolass97 napisał:

I teraz może banalne pytanie ale czy przy tym programie komputer musi być włączony aby posty były publikowane?

 Z punktu Twojego widzenia sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. ;)

Nie używam akurat Jarvee, ale innego podobnego deskopowego programu. Aby coś na deskopie działało, musi być PC/laptop włączony. :) Może zdarzyć się wyjątek, gdy mamy jakby dwie wersje serwerową i deskopową. Deskopowa służy tylko do wygodnej obsługi, a dane są zapisywane w bazie danych na serwerze. Wtedy byś nie musiał mieć PC włączonego. Jeżeli  Jarvee jest tylko aplikacją deskopową, wtedy zawsze PC musi być włączony, aby postował. 

Teraz doczytałem, pod cennikiem masz małymi literkami informacje, że do działania aplikacji potrzebny jest włączony PC:

https://jarvee.com/knowledge-base/jarvee-system-requirements/

Cytat

* JARVEE is a Windows based social media automation software that needs to run continously on your machine to do its job. 

Edytowane przez maverick1981
korekta
  • Super 1

Potrzebujesz w atrakcyjnej cenie, szybkiego i niezawodnego hostingu? Tak? Mam coś dla Ciebie. Domeny .pl, free certyfikat SSL, b.dobry support. 

Sprawdź teraz aktualną ofertę !

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, legolass97 napisał:

trochę lipa by była jak komputer 24/7 musiał by być odpalony (chyba że jest jakieś obejście) o czym nie było w poradniku. 

do tego wykorzystuje się właśnie "serwer z windows" w firmie hostingowej :)

  • Super 1

Potrzebujesz w atrakcyjnej cenie, szybkiego i niezawodnego hostingu? Tak? Mam coś dla Ciebie. Domeny .pl, free certyfikat SSL, b.dobry support. 

Sprawdź teraz aktualną ofertę !

Odnośnik do komentarza

W zasadzie miałbym jeszcze jedno pytanie. Jak bawiłem się w tworzenie kont fb (zbieranie znajomych, dodawanie do grup) to czytałem ze nie tylko IP jest ważne co ID komputera. Czyli fb widzi ze loguje się z tego samego komputera i próbowałem wtedy przez wirtualne systemy.

Ale jak się to ma do Jarvee? Czy program jakoś rozwiązuje ten problem i przy kampanii (posty na grupach w rozsądnej ilości i o unikalnych treściach / zdjęciach) na 20-25 kontach wystarczy podpiąć proxy?

Odnośnik do komentarza

@Ciamciaj Proxy mam Polskie z proxy market. Chce to robić ostrożnie wiec początkowo 2-3 posty na dobę. Do tego kazdy innej treści, inne zdjęcia, inne linki przekierowujące. I przykładowo jak zobaczę ze te 2-3 wchodzą bez problemu to co tydzień dodam 1-2.

+ w między czasie w wolnych chwilach chce tworzyć konta na podmianke gdyby jakieś padło a jak będą się trzymac to może wykupie drugi pakiet w jarvee i zwiększę ilość kont.

Odnośnik do komentarza

@legolass97 najpierw trzeba sobie konta "wychować" jak małe dziecko. Na świeżynkach odrazu weryfikacja. Tak powiem, proces chodowania kont to systematyczne dbanie ( czyt. udawanie prawdziwego użytkownika FB) przez kilka nawet miesięcy.

*** piszę z fona ;-)

  • Super 1

Potrzebujesz w atrakcyjnej cenie, szybkiego i niezawodnego hostingu? Tak? Mam coś dla Ciebie. Domeny .pl, free certyfikat SSL, b.dobry support. 

Sprawdź teraz aktualną ofertę !

Odnośnik do komentarza

@Kaaarolek1 Az tak zle chyba nie może być. Co prawda dodaje głównie posty jako „sprzedam” gdzie jest cena, ale spokojnie na lepszych kontach po 10 postów. Chodź faktycznie zauważyłem ze fb jest bardziej wyczulony na zwykle posty.

@maverick1981 Mam w tej chwili 10 kont kilku miesięcznych które tworzyłem ma zmiennym IP/proxy każde 500-1000 znajomych i 70-100 grup na każdym koncie które się nie powtarzają.

Postuje na tych kontach 3-5 dziennie od kilku tygodni wiec nie zaczynam od zera. Zainteresowałem się botem bo mam bardzo mała konwersje z tych postów i chce zautomatyzować kampanie i skupić się na treści i konwersji.

+ dziennie będę poświęcał 1h np na rozkręcenie kolejnych kont.

PS. Jestem zielony zupełnie w VPS windows a taki bym potrzebował do obsługi jarvee. Czy serwer z mintshost VPS windows : CPU: 2,4GHz, RAM: 2GB, SSD: 20GD da radę przy ~10 kontach? W ogól;e czy skomplikowane jest wtedy podłączenie zdalnego pulpitu. U innych usługodawców widziałem w opisie że jest zdalny pulpit a tutaj nie.

Edytowane przez legolass97
Odnośnik do komentarza

VPS wykupiony, jarvee wykupione i wszystko udało się dzisiaj poustawiać i skonfigurować że program działa na VPS. Problem mam w sumie ostatni chyba. Jak dodaję konta FB do jarvee to przy niektórych nie zaciąga mi grup. Na jednym koncie dodało tylko marketplace. A tak to mogę tylko ustawić aby publikowało na osi czasu i nic więcej. Miał ktoś podobnie i wie jak rozwiązać?

EDIT. Grupy zaciągnęło po 24h 

Edytowane przez legolass97
Odnośnik do komentarza
  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .