Reklama wielkopowierzchniowa czy miejska przygoda? Przykłady kampanii
Nośnik reklamowy i umieszczona na nim reklama nie muszą wyłącznie informować o ofercie firmy. Najciekawsze i najgłośniejsze kampanie reklamowe znacznie wykraczały poza schemat informacyjny przez co wyraźnie zapadały w pamięć i stawały się przedmiotem dyskusji. Reklama wielkoformatowa, przez swój rozmiar, doskonałą widoczność i możliwość umieszczenia w wieku lokalizacjach może być również skutecznym narzędziem służącym do włączenia odbiorców w aktywną kampanię reklamową pozbawioną typowego charakteru marketingowego. Sprawdźmy jak w niecodzienny sposób można jeszcze wykorzystać nośnik reklamowy jakim jest reklama wielkopowierzchniowa, czyli np. klasyczny billboard.
Poszukiwanie skarbu
Doskonałym przykładem firmy, która wykorzystała nośnik reklamowy do czegoś więcej niż reklamy jest marka odzieży i bielizny Fruit of the Loom. Podczas promocji nowej serii bielizny, marka postawiła na wynajem bilbordów na terenie całego kraju, które przedstawiały serie wskazówek dotyczących ukrytych na terenie wybranego miasta paczek z kompletami bielizny i plikiem prawdziwej gotówki. Celem kampanii było udowodnienie, że każdy kto nowy komplet markowej bielizny Fruit of the Loom będzie czuł się tak wygodnie, jakby nie miał nic na sobie i będzie niewidoczny/ukryty. Ukryta gotówka i komplety bielizny były alegorią tego przesłania. Kampanię potraktowano jako eksperyment społeczny, aby zobaczyć, ile osób zauważy ukryte nagrody. Do zaszyfrowania wskazówek użyto kodów QR do skanowania za pomocą urządzenia mobilnego i wkomponowanych w nośnik reklamowy informacji napisanych bardzo drobnym drukiem. Co
ciekawe, na 9 milinów mieszkańców miasta, w którym odbyła się kampania reklamowa, tylko około 6 osób odczytało wszystkie wskazówki i odnalazło nagrody. Ten eksperyment stał się nie tylko głośną na cały świat kampanią reklamową, ale również doskonale pokazał jak nośnik reklamowy i reklama wielkoformatowa mogą wpłynąć na wywołanie fizycznej interakcji z odbiorcą.
Reklama wielkopowierzchniowa w ochronie środowiska
Nośnik reklamowy nie zawsze musi służyć w celach komercyjnych. Ekologiczna kampania reklamowa, która miała na celu walkę z rakiem płuc postawiła na unaocznienie jej odbiorcom jak szkodliwe jest uzależnienie od nikotyny. Każda wynajęta reklama wielkoformatowa została wypełniona aż 15 tysiącami prawdziwych niedopałków – średniej liczbie wypalanych papierosów przez dwóch palaczy w ciągu roku. Nietypowa instalacja miała na celu unaocznić ogrom szkód jakie wyrządzają wyroby tytoniowe organizmowi palacza, a także zwrócić uwagę na globalny problem uzależnienia od nikotyny – cel został osiągnięty. Zarówno przykry zapach, jak i widok niedopałków na reklamie wielkoformatowej z pewnością zmusił wiele osób do refleksji, a ta niecodzienna kampania była komentowana na całym świecie.
Reklama wielkoformatowa może mieć wiele obliczy: https://www.znajdzreklame.pl/reklama-wielkoformatowa , jak widać to, w jaki sposób i do jakich celów się ją wykorzysta nie jest niczym ograniczone. Dzięki billboardom, Cityligtom i reklamie typu AdWalk (cykrowy nośnik reklamowy) oprócz propagowania marki i budowania brandu można wciągnąć odbiorców w prawdziwą przygodę – wykraczającą poza aspekt informacyjny. Reklama wielkopowierzchniowa jest tą, która dociera do szerokiej publiki w różnym przedziale wiekowym i ciężko przejść obok niej obojętnie, dlatego doskonale sprawdza się w każdej kampanii reklamowej.
0 komentarzy
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się