Skocz do zawartości
  • Jak zarabiać przez Internet?

    Dołącz do nas, a na pewno zaczniesz zarabiać! Uzyskaj dostęp do unikalnych materiałów i najlepszych metod zarabiania! Pokażemy Ci jak zarabiać na afiliacji, CPA/PPA, Instagram, SMS, programach partnerskich i wielu innych! Często aktualizowane materiały i pomocna społeczność. Zarejestruj się za darmo!

CRM jako narzędzie pracy grupowej w Internecie

W każdej firmie praca z klientem jest najważniejsza, co pozwala osiągnąć sukces. Jego zadowolenie jest pierwszą wartością, co wiąże się z koniecznością doskonalenia metod zarządzania relacjami z nim. W tym pomaga CRM. Więcej dowiesz się poniżej. 

  1. Czym jest w istocie CRM? 
  2. Jakie funkcje oferuje typowy system CRM?  
  3. Jakie są główne zalety oprogramowania CRM?

Czym jest w istocie CRM?

CRM to skrót od angielskich słów: Customer Relationship Managment, co oznacza zarządzanie relacjami z klientami. Wywodzi się z myślenia, że potrzeby klienta są najważniejsze a w osiągnięciu tego celu konieczna jest praca całego zespołu. 

System CRM to narzędzie, które pomaga wdrożyć tę filozofię. Jego głównym zadaniem jest uporządkowanie procesów sprzedażowych i marketingowych. Spełnia ważną funkcję bazy wiedzy dla wszystkich pracowników. Do jego ról w każdym przedsiębiorstwie należy komunikacja, ponieważ ułatwia przepływ informacji w firmie oraz kontakt z klientem. Innymi ważnymi zadaniami są automatyzacja wielu powtarzalnych działań oraz kompleksowe analizowanie danych o podejmowanych akcjach. 

Jakie funkcje oferuje typowy system CRM?

Lista funkcji systemu jest niezliczona, ale ważne by zawierał najważniejsze zakładki takie jak: karta klienta wraz z sekcją atrybutów szogółowo go opisujących , zadania, szanse sprzedaży oraz konkurenci.

Karta klienta zawiera wszystkie potrzebne informacje o nim, takie jak nazwa, adres i archiwum konwersacji. To centralny punkt systemu, dzięki któremu szybko odnajdziemy potrzebne dane. Atrybuty pomagają porządkować i segmentować klientów za pomocą tagów. Pomaga to na wyszukiwanie konkretnych firm w szybki sposób. W zadaniach znajdziemy wszystkie aktywności, które podjęliśmy względem wybranego klienta, co pozwala zorientować się w historii współpracy i zaplanować kolejne kroki. Szanse sprzedaży w postaci tablic pokazują otwarte transakcje handlowe i systematyzują je. Możemy w ten sposób zidentyfikować najpilniejsze zadania oraz w przypadku gdy opiekun handlowy jest niedostępny, każdy pracownik może zaopiekować się klientem w jego imieniu. Zakładka konkurenci pomaga gromadzić dane o naszej konkurencji, aby łatwiej kontrolować przebieg ich operacji. 

Konfiguracja systemu CRM pomaga dopasować go do specyfiki firmy, jej indywidualnych wymagań. Systemy wiądących dostawców gwarantują możliwość korzystania z dowolnego urządzenia jako elementu pracy grupowej. Można zatem prowadzić wspólne kalendarze zadań i absencji oraz elektroniczną tablicę ogłoszeń. Do wyboru mamy także funkcje takie jak: proces ofertowania, katalogi produktów, analiza sprzedaży czy rezerwacje zasobów współdzielonych (samochody, sale konferencyjne itd.). 

Jakie są zalety systemu CRM?

System CRM pomaga przy wymianie informacji o kliencie i gromadzi wiedzę, która nie znika wraz z pracownikiem. Sprawdza się w automatyzacji procesów i prowadzeniu wieloetapowych projektów, dzięki czemu firma jest odporna na rotację pracowników czy innego typu kryzysy, co w konsekwnecji daje trwałą przewagę nad konkurencją. Bardziej rozbudowane aplikacje pozwalają także na formalizację realizacji procedur ISO czy też możliwość integracji z wewnętrzną centralą telefoniczną w celu identyfikacji dzwoniącego podmiotu. Dodatkowo oferują integrację z zewnętrznymi systemami handlowymi, takimi jak: Symfonia, Wf-Mag czy CDN Opt!ma/XL, pozwalając na migrację danych z tych systemów do internetu.

Podsumowując system CRM wspiera procesy sprzedaży i poprawia ich efektywność oraz planowanie. Bez dobrej komunikacji z klientem nie ma sprawnie zarządzanej firmy, dlatego warto posiadać bazę strategicznych informacji w jednym miejscu. Gwarantuje to dobrą organizację pracy, dzięki której nie musimy się martwić że o czymś zapomnimy lub też że zduplikujemy czynności wykonane już przez współpracownika. 
 



0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .