Skocz do zawartości

Pozycjonowanie, programmatic, social media - co wybrać do promowania strony?


Ciamciaj

64 wyświetleń

Zamówiłeś stronę internetową, która miała być źródłem sprzedaży, ale póki co jest tylko kosztem? Ciekawy projekt, atrakcyjna cena i dobre produkty lub usługi to dziś za mało, żeby pozyskać klienta. Dziś posiadanie strony nie gwarantuje ciągłego przypływu klientów, a żeby móc dotrzeć do właściwych odbiorców, często trzeba zająć się jej marketingiem.

Poniżej przedstawiliśmy kilka skutecznych metod, które przyciągnął ruch na Twoją stronę i sprawią, że oferowane towary zaczną się sprzedawać.

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce

Pozycjonowanie jest wciąż jedną z najbardziej skutecznych metod pozyskiwania ruchu na stronę. Dzięki niej, możesz zdobyć klientów, którzy poprzez wyszukiwarkę Google szukają dokładnie to co oferujesz. Pozycjonowanie może zapewnić wysokie pozycje, utrzymujące się przez długi czas.

Pozycjonowanie stron internetowych polega na odpowiedniej optymalizacji strony, aby była ona przyjazna wyszukiwarkom i użytkownikowi. Dzięki wysokim pozycjom pod wskazanymi frazami, strony www są łatwiejsze do odnalezienia przez użytkownika, a co za tym idzie, łatwiej jest uzyskać zainteresowanego klienta.

W przypadku wielu branż, pozycjonowanie stron jest niezbędną usługą do dynamicznego rozwoju i funkcjonowania firmy. Najlepszym przykładem są tu sklepy internetowe, które nie zainteresowałyby odbiorcy w przypadku jakiejkolwiek innej metody promocji, np. sklepy z częściami samochodowymi lub z materiałami budowlanymi.

Reklamy w wyszukiwarce, czyli linki sponsorowane

Korzystając z Google, na pewno natknąłeś się na reklamy, które często zajmują połowę strony wyszukiwarki. Są to właśnie linki sponsorowane, czyli nieorganiczne wyniki, za które firma lub osoba musi zapłacić aby ukazały się na pierwszej stronie wyników Google.

Linki sponsorowane to w skrócie płatne odnośniki do stron internetowych.

W odróżnieniu od pozycjonowania, strona, która znajduje się w np. AdWords, widoczna jest na górze wyników jedynie przez czas opłacania kampanii. Pozycjonowanie zaś, może, ale nie musi zagwarantować wysokie pozycje w wyszukiwarce na miesiące lub lata.

Linki sponsorowane mają duży sens, gdy posiadasz dopiero raczkującą firmę, dla której dość ciężko byłoby zdobyć wysokie pozycje organiczne. Zapewniają one więcej ruchu na stronie, zwiększoną liczbę klientów i co za tym idzie, wzmożoną sprzedaż produktów lub usług.

Kampanie programmatic RTB

Kolejną metodą zdobywania ruchu na stronie, są kampanie programmatic. Są to nieco bardziej skomplikowane kampanie reklamowe, które aby były skuteczne, muszą być dobrze przemyślane.

Kampanie programmatic, to w pełni zautomatyzowane systemy reklamowe, które dopasowują reklamy na podstawie preferencji potencjalnych klientów. Systemy programmatic oceniają zainteresowania użytkownika i wyświetlają w boksach reklamowych najbardziej dopasowaną reklamę do jego potrzeb.

Główne cele kampanii programmatic to:

  • Zwiększenie ruchu na stronie internetowej
  • Klikalność w reklamy
  • Zdobycie nowych klientów
  • Zwiększenie sprzedaży

Przy jednej kampanii reklamowej najlepiej skupić się na jednym konkretnym celu - da to najlepsze wyniki.

Więcej na temat kampanii programmatic możesz przeczytać tutaj https://datamasters.pl/rtb-programmatic/

Social media marketing

Od wielu lat mówi się, że gdy nie ma Cię w social mediach, to nie istniejesz. Jeszcze niedawno tyczyło się to jedynie osób prywatnych, dziś tak samo sprawa wygląda w stosunku do firm i przedsiębiorców.

Istnieje mnóstwo sposobów, zarówno darmowych jak i płatnych, dzięki którym Twoją stronę internetową będą odwiedzać nowi użytkownicy.

Najprostszą metodą zdobywania nowych klientów przez Facebooka czy Instagrama, jest stworzenie profilu firmowego i publikowanie interesujących treści. Nie trzeba do tego posiadać żadnych specjalistycznych umiejętności czy wiedzy. Wystarczy konto na Facebooku i kilka minut wolnego czasu. Bardziej wymagające jest tworzenie tekstów i grafik, które zainteresują potencjalnych klientów.

Na początku może być bardzo ciężko, ponieważ tak samo jak nasza strona internetowa, nasz fanpage posiada zerowy ruch, który moglibyśmy przekierować. Po jakimś czasie zaczną się jednak pojawiać użytkownicy, których zaciekawi nasza oferta oraz tacy, którzy będą udostępniać tworzone przez nas treści.

Inną opcją jest wykupienie reklamy na Facebooku, lecz jest to temat na zupełnie inny artykuł.

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .