Skocz do zawartości

Kiedy warto zdecydować się na pozycjonowanie swojej strony internetowej?


Ciamciaj

1 027 wyświetleń

Osoby prowadzące działalność gospodarczą korzystają z różnych metod pozyskiwania nowych Klientów. Niezależnie od tego, czy chodzi o mały lokalny biznes, czy o dużą firmę, skuteczna reklama stanowi warunek sukcesu. Jednym z najpopularniejszych sposobów na optymalizacje działań reklamowych jest pozycjonowanie strony internetowej. Z artykułu dowiesz się, na czym polega pozycjonowanie oraz kto powinien z niego skorzystać.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Terminem pozycjonowanie oznacza się szereg działań, których celem jest uzyskanie lepszej pozycji strony internetowej w wyszukiwarce. Pozycjonowanie jest złożonym procesem obejmującym m.in. analizę struktury strony, dobór słów kluczowych, tworzenie oryginalnych treści oraz linkbuilding. Pozycjonowanie strony internetowej ma w założeniu doprowadzić do tzw. konwersji, czyli odpowiedniej reakcji Klienta, np. w postaci zakupu produktów czy wypełnienia formularza. Należy pamiętać, że pozytywne efekty kampanii SEO są widoczne dopiero po kilku miesiącach pracy nad stroną. Efekty te utrzymują się przy tym zwykle przez długi czas po zakończeniu działań optymalizacyjnych.

Pozycjonowanie strony internetowej – kto powinien skorzystać?

Z usługi pozycjonowania mogą skorzystać zarówno mali przedsiębiorcy, jak i międzynarodowe firmy. Pozycjonowanie jest elastyczne – agencje SEO dopasowują działania do indywidualnych potrzeb przedsiębiorcy. Stąd nie ma zasadniczo żadnych wskazań dotyczących branży czy formy działalności. Pozycjonowanie strony będzie dobrym pomysłem zarówno wówczas, gdy prowadzimy zakład fryzjerski, jak i w sytuacji, gdy sprzedajemy maszyny budowlane. W tym kontekście należy jednak poczynić jedno zastrzeżenie: kampania SEO może nie przynieść spodziewanych rezultatów, jeśli oferujemy produkty bardzo niszowe bądź innowacyjne – takie, na które jeszcze nie ma popytu.

Lokalne pozycjonowanie strony a promocja ogólnopolska

Firmy prowadzące działalność w Polsce będą szczególnie zainteresowane pozycjonowaniem ogólnopolskim i lokalnym. Wielu przedsiębiorców świadczy swoje usługi na terenie całego kraju. W takiej sytuacji podstawą pozycjonowania powinny być frazy niezwiązane z położeniem siedziby usługodawcy. Niekiedy jednakże prowadzimy działalność jedynie w obrębie danego miasta czy regionu. Przykładowo, fryzjer działający w Poznaniu będzie zwykle zainteresowany przede wszystkim świadczeniem usług dla Klientów z Poznania – nie zaś z Warszawy czy Krakowa. Jeśli prowadzimy działalność lokalnie, powinniśmy skorzystać z pozycjonowania lokalnego. Lokalne pozycjonowanie strony internetowych ma doprowadzić do zwiększania poziomu jej widoczności dla fraz związanych z danym regionem czy miastem (np. fryzjer Poznań). Z uwagi na zróżnicowanie metod pozycjonowania w zależności od rodzaju działalności warto wraz z agencją SEO jednoznacznie określić cele, które zamierzamy zrealizować za pomocą kampanii.

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Polecana zawartość

    • Answer Engine Optimization (AEO) i Generative Engine Optimization (GEO) to nowe SEO
      Internet się zmienia na naszych oczach. Obecnie nie można już patrzeć na SEO w oderwaniu od AEO i GEO. Trzy te elementy są ze sobą powiązane i wspólnie decydują o sukcesie w widoczności online. Klasyczne SEO nadal pozostaje podstawą, ale jego rola się zmniejsza - staje się narzędziem wspierającym. Największą wartość w nadchodzących latach moim zdaniem będą miały treści tworzone pod kątem sztucznej inteligencji, odpowiadające na pytania i łatwe do wykorzystania w generatywnych podsumowaniach.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak zacząć zarabiać na płatnych publikacjach artykułów sponsorowanych?
      Zarabianie na artykułach sponsorowanych to obecnie jedna z najbardziej popularnych możliwości zarabiania przez Internet. Latami była to niby oczywista, a jednak bardzo niedoceniana metoda monetyzacji stron internetowych.

      Niby każdy wiedział, że może tak zarabiać.. a jednak właściciele blogów, portali tematycznych czy stron firmowych skupiali się przede wszystkim na afiliacji, google adsense, bannerach, itd.
      • 12 odpowiedzi
    • Afiliacja biur podróży w sezonie wakacyjnym i sposób na tańsze wakacje
      Jak zarabiać na reklamowaniu wakacji i samemu pojechać na nie taniej?

      Reklamowanie wakacji do prostych nisz afiliacyjnych niestety nie należy - natomiast w okresie wakacyjnym, zwłaszcza z wyjazdów last minute kupowanych pod wpływem chwili (czas ucieka = ostatnie wolne miejsca = trzeba się decydować szybko) - można zgarnąć dodatkowe przychody na JUŻ POSIADANYM zapleczu.

      Kolejna możliwość to zakup własnych wakacji poprzez własny link afiliacyjny - oraz zaproponowanie takiej możliwości rodzinie i znajomym. W ten sposób można otrzymać jakiś "zwrot" za wakacje na które i tak by się pojechało.
    • [MENTORING] Oficjalny mentoring zarabiania na Make-Cash.pl! Aktywuj dostęp Get Paid 2.0!
      PRAWDZIWY - PROFESJONALNY - EFEKTYWNY
      MENTORING GET. PAID 2.0

      AUTORZY: Muraszczyk + Snaggy + Id-user + Harry + Cherri + Vasaki + Mysc
      Zarabianie. przez internet - Skuteczna oferta pomocy

      DOSTĘP DO PORADNIKÓW OTRZYMASZ BEZPOŚREDNIO NAMAKE-CASH.PL

      Jedno konto = wszystkie funkcjonalności getpaid20.pl i make-cash.pl
      • 161 odpowiedzi
    • Poradnik podatkowy 2025 - jak rozliczać się z pieniędzy zarobionych przez Internet bez DG?
      Zarabianie w Internecie wiąże się z koniecznością płacenia podatków - a rozliczanie się z urzędem skarbowym nie jest jednoznaczne i proste. Prawo podatkowe w Polsce jest nieujednolicone - co oznacza, że każdy urząd skarbowy może mieć inne interpretacje. Sprawdź jak się za to zabrać!
      • 28 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .