Kiedy warto zdecydować się na pozycjonowanie swojej strony internetowej?
Osoby prowadzące działalność gospodarczą korzystają z różnych metod pozyskiwania nowych Klientów. Niezależnie od tego, czy chodzi o mały lokalny biznes, czy o dużą firmę, skuteczna reklama stanowi warunek sukcesu. Jednym z najpopularniejszych sposobów na optymalizacje działań reklamowych jest pozycjonowanie strony internetowej. Z artykułu dowiesz się, na czym polega pozycjonowanie oraz kto powinien z niego skorzystać.
Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?
Terminem pozycjonowanie oznacza się szereg działań, których celem jest uzyskanie lepszej pozycji strony internetowej w wyszukiwarce. Pozycjonowanie jest złożonym procesem obejmującym m.in. analizę struktury strony, dobór słów kluczowych, tworzenie oryginalnych treści oraz linkbuilding. Pozycjonowanie strony internetowej ma w założeniu doprowadzić do tzw. konwersji, czyli odpowiedniej reakcji Klienta, np. w postaci zakupu produktów czy wypełnienia formularza. Należy pamiętać, że pozytywne efekty kampanii SEO są widoczne dopiero po kilku miesiącach pracy nad stroną. Efekty te utrzymują się przy tym zwykle przez długi czas po zakończeniu działań optymalizacyjnych.
Pozycjonowanie strony internetowej – kto powinien skorzystać?
Z usługi pozycjonowania mogą skorzystać zarówno mali przedsiębiorcy, jak i międzynarodowe firmy. Pozycjonowanie jest elastyczne – agencje SEO dopasowują działania do indywidualnych potrzeb przedsiębiorcy. Stąd nie ma zasadniczo żadnych wskazań dotyczących branży czy formy działalności. Pozycjonowanie strony będzie dobrym pomysłem zarówno wówczas, gdy prowadzimy zakład fryzjerski, jak i w sytuacji, gdy sprzedajemy maszyny budowlane. W tym kontekście należy jednak poczynić jedno zastrzeżenie: kampania SEO może nie przynieść spodziewanych rezultatów, jeśli oferujemy produkty bardzo niszowe bądź innowacyjne – takie, na które jeszcze nie ma popytu.
Lokalne pozycjonowanie strony a promocja ogólnopolska
Firmy prowadzące działalność w Polsce będą szczególnie zainteresowane pozycjonowaniem ogólnopolskim i lokalnym. Wielu przedsiębiorców świadczy swoje usługi na terenie całego kraju. W takiej sytuacji podstawą pozycjonowania powinny być frazy niezwiązane z położeniem siedziby usługodawcy. Niekiedy jednakże prowadzimy działalność jedynie w obrębie danego miasta czy regionu. Przykładowo, fryzjer działający w Poznaniu będzie zwykle zainteresowany przede wszystkim świadczeniem usług dla Klientów z Poznania – nie zaś z Warszawy czy Krakowa. Jeśli prowadzimy działalność lokalnie, powinniśmy skorzystać z pozycjonowania lokalnego. Lokalne pozycjonowanie strony internetowych ma doprowadzić do zwiększania poziomu jej widoczności dla fraz związanych z danym regionem czy miastem (np. fryzjer Poznań). Z uwagi na zróżnicowanie metod pozycjonowania w zależności od rodzaju działalności warto wraz z agencją SEO jednoznacznie określić cele, które zamierzamy zrealizować za pomocą kampanii.
0 komentarzy
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się