Skocz do zawartości
  • Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

    • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
    • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
    • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
    • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

Ciamciaj

1 388 wyświetleń

Założenie bloga firmowego otwiera przed przedsiębiorcami wiele nowych możliwości rozwoju biznesu. Dzięki regularnym i wartościowym publikacjom zaczniesz budować wizerunek Twojej marki w sieci i zdobywać zaufanie wśród Twoich odbiorców. Użytkownicy doceniają czytelne, przejrzyste, merytoryczne i wartościowe wpisy. To właśnie te cechy spowodują, że duża część czytelników stanie się klientami. Obecnie blog to nie tylko kanał komunikacyjny, ale też narzędzie do sprzedaży i reklamy Twoich produktów i usług.

Czy blog w 2021 roku się opłaca?

Założenie i prowadzenie bloga jest tanią i opłacalną inwestycją. Jeśli zastanawiasz się, jaka forma publikacji artykułów będzie dla Ciebie najlepsza, sprawdź, jak wyglądają strony konkurencji. Nie zrażaj się, jeśli zobaczysz, że inne blogi są prowadzone profesjonalnie i wyświetlają się wyżej w wyszukiwarkach. Im szybciej założysz swoją stronę blogową, tym prędzej zminimalizujesz ewentualną przewagę konkurencji.

Blog możesz wykorzystać do różnych związanych z Twoją działalnością celów. Na stronie możesz publikować np. wpisy promujące produkty czy usługi. Nie powinny one jednak być zbyt nachalne. Klienci negatywnie odbiorą publikację, która zamiast opisu danego produktu czy usługi będzie reklamą. Podkreśl zalety produktu lub usługi i zaznacz, dlaczego wyróżniasz się na tle konkurencji. Poświęć jednak na bezpośrednią wzmiankę o Twojej działalności nie więcej niż jeden akapit, aby tekst nie wyglądał jak reklama.

Skąd czerpać pomysły na bloga?

Monitoruj trendy panujące wśród konkurencji. Pamiętaj jednak, że to, co nie sprawdziło się u innych, może w przypadku Twojego bloga okazać się skuteczne. Odnajdź tematy, które interesują Twoich odbiorców. Eksperymentuj też ze słowami kluczowymi. Nie używaj zawsze takich samych fraz w artykułach o podobnej tematyce. Dzięki temu wypracujesz idealną dla Ciebie formę i częstotliwość publikacji artykułów.

Dobrze zoptymalizowane pod kątem danej frazy kluczowej artykuły będą wyświetlać się pierwsze w wyszukiwarkach. Wysoka pozycja zagwarantuje większą liczbę wejść na stronę. Zadbanie o dobre pozycjonowanie bloga zapewni więcej odsłon witryny zarówno przez nowych, jak i powracających użytkowników. Blogi umożliwiają naturalne stosowanie tzw. fraz z długiego ogona, czyli doprecyzowanych fraz kluczowych. Przykładowo, buty sportowe to fraza z krótkiego ogona, natomiast damskie białe buty sportowe Adidas to fraza z długiego ogona. Umieszczenie fraz z długiego ogona na stronie WWW często jest trudne do uzyskania w naturalny sposób. Dzięki użyciu fraz zarówno z długiego, jak i krótkiego ogona zapewnisz swojemu blogowi większy ruch, który może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży Twoich produktów lub usług. Możesz sprawdzić również nasz wpis gdzie umieściliśmy parę pomysłów na bloga.

Blog – jak zacząć?

W zależności od czasu i środków, jakimi dysponujesz, bloga możesz założyć na trzy sposoby:

  • Samodzielnie (jeśli wiesz, jak założyć stronę) – w takim przypadku do założenia strony WWW potrzebujesz przede wszystkim domeny i hostingu. Jeśli wiesz, jak założyć stronę WWW, wystarczy, że zarejestrujesz te dwie usługi. Bloga warto zabezpieczyć certyfikatem SSL, aby zwiększyć zaufanie wśród klientów.
  • Samodzielnie (jeśli nie wiesz, jak założyć stronę) – jeśli chcesz założyć stronę WWW, ale nie wiesz, jak się za to zabrać, dobrym rozwiązaniem będzie kreator stron WWW. Dzięki niemu w prosty sposób dodasz na stronie zdjęcia, moduły czy inne treści.
  • Poprzez zlecenie stworzenia strony WWW specjalistom – jeśli nie masz czasu lub nie wiesz, jak założyć stronę WWW, możesz zlecić wykonanie witryny zewnętrznej firmie. Jest to wygodne rozwiązanie, a jednocześnie nie tracisz kontroli nad tym, jak będzie wyglądał Twój blog.

Niezależnie, jakie rozwiązanie dla Twojego bloga wybierzesz, dobrą praktyką jest rejestracja wszystkich usług u jednego dostawcy. Znacznie ułatwia to opłacanie i zarządzanie usługami związanymi z blogiem. Czytelna oferta i prosty w obsłudze panel klienta znacznie ułatwi Ci zarządzanie nie tylko blogiem, ale też innymi, związanymi z biznesem online usługami.

Jak zarabiać na blogu?

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .