Skocz do zawartości

Program lojalnościowy dla klientów. Czy warto wprowadzić go w Twojej firmie?


Ciamciaj

1 278 wyświetleń

Przywiązanie do marki to aspekt biznesu, który nie opiera się na przyzwyczajeniu. To raczej przeświadczenie, że oferta wybranego dostawcy jest najlepiej dopasowana do potrzeb danego klienta. Współpraca oparta o silną relację i zrozumienie potrzeb może przynieść korzyści dla każdej ze stron. Dlaczego warto wprowadzić system budowania lojalności klientów i jakie korzyści może on przynieść?

 

Czym jest program lojalnościowy?

Lojalność to w biznesie bardzo ważny czynnik. Oznacza nie tylko poziom przywiązania klienta, ale w sposób bezpośredni przekłada się na stabilność przedsiębiorstwa i świadczy o wysokiej jakości usługach czy produktach. To także ważny sygnał dla zainteresowanych ofertą – zadowolenie stałych klientów to świetne narzędzie promocyjne. Jednak by tę lojalność uzyskać, konieczne są działania, które będą korzystnie oddziaływać na doświadczenie klientów.  

Na czym polega system lojalnościowy? To forma długotrwałych działań mających na celu wzmacnianie relacji z klientami. Najczęściej odbywa się to poprzez nagradzanie tych najaktywniejszych kontrahentów – oferowanie dodatków w postaci nagród , rabatów, zniżek itp. W ten sposób zachęca się ich do wzmożonej aktywności, co jednocześnie przekłada się na wzrost sprzedaży. 

Rodzaje programów lojalnościowych:

  •       Tradycyjne – podstawowy system, w którym uczestnicy uzyskują nagrodę w zamian za wydaną sumę.   
  •       Oparte na osiąganiu poziomów – wraz z rozwojem współpracy, klienci uzyskują dostęp do kolejnych korzyści.   
  •       Korzyści dla każdego uczestnika – w ramach zachęty do częstszej współpracy, każdy uzyskuje nagrodę.   
  •       Zastosowanie mechanizmów grywalizacyjnych – forma nawiązująca do gry – uczestnicy osiągają konkretne korzyści poprzez wykonywanie określonych zadań. Tutaj istotny jest również aspekt czerpania radości z udziału.  
  •       Systemy hybrydowe – programy łączące w sobie cechy różnych systemów – dostosowane do wybranej strategii biznesowej.    

Jakie korzyści wynikają ze stosowania systemów lojalnościowych?

Budowa relacji z klientami

Stały kontakt z klientami to nie tylko zachęta do częstszych zakupów. Wraz z rozwojem relacji wzrasta również świadomość kontrahentów na temat oferty i produktów. Usługodawca z kolei lepiej rozpoznaje potrzeby i jest w stanie szybciej dopasować właściwe rozwiązanie. 

Koszty

Program lojalnościowy może stanowić źródło oszczędności. Samo pozyskanie nowego klienta może być nawet 10 razy droższe niż utrzymanie obecnego[1]. Lojalność to także niższe koszty usługi oraz mniejsze wydatki m.in. na kampanie promocyjne.

Promocja usług

Zadowolony klient chętniej dzieli się swoją opinią o firmie, jej usługach i produktach. Przede wszystkim będzie stanowić źródło wiarygodnych rekomendacji, które będą wsparciem promocji i przyciągną kolejnych zainteresowanych. 

Wzrost sprzedaży

System lojalnościowy ma nie tylko nagradzać, ale także zachęcać do dalszej aktywności. Jeśli spełnienie określonych wymagań przy następnych zakupach będzie skutkować kolejną nagrodą, chętniej zdecydują się na dodatkowy wydatek. Dodatkowo stali klienci to także stały przychód.

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Polecana zawartość

    • Answer Engine Optimization (AEO) i Generative Engine Optimization (GEO) to nowe SEO
      Internet się zmienia na naszych oczach. Obecnie nie można już patrzeć na SEO w oderwaniu od AEO i GEO. Trzy te elementy są ze sobą powiązane i wspólnie decydują o sukcesie w widoczności online. Klasyczne SEO nadal pozostaje podstawą, ale jego rola się zmniejsza - staje się narzędziem wspierającym. Największą wartość w nadchodzących latach moim zdaniem będą miały treści tworzone pod kątem sztucznej inteligencji, odpowiadające na pytania i łatwe do wykorzystania w generatywnych podsumowaniach.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak zacząć zarabiać na płatnych publikacjach artykułów sponsorowanych?
      Zarabianie na artykułach sponsorowanych to obecnie jedna z najbardziej popularnych możliwości zarabiania przez Internet. Latami była to niby oczywista, a jednak bardzo niedoceniana metoda monetyzacji stron internetowych.

      Niby każdy wiedział, że może tak zarabiać.. a jednak właściciele blogów, portali tematycznych czy stron firmowych skupiali się przede wszystkim na afiliacji, google adsense, bannerach, itd.
      • 12 odpowiedzi
    • Afiliacja biur podróży w sezonie wakacyjnym i sposób na tańsze wakacje
      Jak zarabiać na reklamowaniu wakacji i samemu pojechać na nie taniej?

      Reklamowanie wakacji do prostych nisz afiliacyjnych niestety nie należy - natomiast w okresie wakacyjnym, zwłaszcza z wyjazdów last minute kupowanych pod wpływem chwili (czas ucieka = ostatnie wolne miejsca = trzeba się decydować szybko) - można zgarnąć dodatkowe przychody na JUŻ POSIADANYM zapleczu.

      Kolejna możliwość to zakup własnych wakacji poprzez własny link afiliacyjny - oraz zaproponowanie takiej możliwości rodzinie i znajomym. W ten sposób można otrzymać jakiś "zwrot" za wakacje na które i tak by się pojechało.
    • [MENTORING] Oficjalny mentoring zarabiania na Make-Cash.pl! Aktywuj dostęp Get Paid 2.0!
      PRAWDZIWY - PROFESJONALNY - EFEKTYWNY
      MENTORING GET. PAID 2.0

      AUTORZY: Muraszczyk + Snaggy + Id-user + Harry + Cherri + Vasaki + Mysc
      Zarabianie. przez internet - Skuteczna oferta pomocy

      DOSTĘP DO PORADNIKÓW OTRZYMASZ BEZPOŚREDNIO NAMAKE-CASH.PL

      Jedno konto = wszystkie funkcjonalności getpaid20.pl i make-cash.pl
      • 161 odpowiedzi
    • Poradnik podatkowy 2025 - jak rozliczać się z pieniędzy zarobionych przez Internet bez DG?
      Zarabianie w Internecie wiąże się z koniecznością płacenia podatków - a rozliczanie się z urzędem skarbowym nie jest jednoznaczne i proste. Prawo podatkowe w Polsce jest nieujednolicone - co oznacza, że każdy urząd skarbowy może mieć inne interpretacje. Sprawdź jak się za to zabrać!
      • 28 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .