Program lojalnościowy dla klientów. Czy warto wprowadzić go w Twojej firmie?
Przywiązanie do marki to aspekt biznesu, który nie opiera się na przyzwyczajeniu. To raczej przeświadczenie, że oferta wybranego dostawcy jest najlepiej dopasowana do potrzeb danego klienta. Współpraca oparta o silną relację i zrozumienie potrzeb może przynieść korzyści dla każdej ze stron. Dlaczego warto wprowadzić system budowania lojalności klientów i jakie korzyści może on przynieść?
Czym jest program lojalnościowy?
Lojalność to w biznesie bardzo ważny czynnik. Oznacza nie tylko poziom przywiązania klienta, ale w sposób bezpośredni przekłada się na stabilność przedsiębiorstwa i świadczy o wysokiej jakości usługach czy produktach. To także ważny sygnał dla zainteresowanych ofertą – zadowolenie stałych klientów to świetne narzędzie promocyjne. Jednak by tę lojalność uzyskać, konieczne są działania, które będą korzystnie oddziaływać na doświadczenie klientów.
Na czym polega system lojalnościowy? To forma długotrwałych działań mających na celu wzmacnianie relacji z klientami. Najczęściej odbywa się to poprzez nagradzanie tych najaktywniejszych kontrahentów – oferowanie dodatków w postaci nagród , rabatów, zniżek itp. W ten sposób zachęca się ich do wzmożonej aktywności, co jednocześnie przekłada się na wzrost sprzedaży.
Rodzaje programów lojalnościowych:
- Tradycyjne – podstawowy system, w którym uczestnicy uzyskują nagrodę w zamian za wydaną sumę.
- Oparte na osiąganiu poziomów – wraz z rozwojem współpracy, klienci uzyskują dostęp do kolejnych korzyści.
- Korzyści dla każdego uczestnika – w ramach zachęty do częstszej współpracy, każdy uzyskuje nagrodę.
- Zastosowanie mechanizmów grywalizacyjnych – forma nawiązująca do gry – uczestnicy osiągają konkretne korzyści poprzez wykonywanie określonych zadań. Tutaj istotny jest również aspekt czerpania radości z udziału.
- Systemy hybrydowe – programy łączące w sobie cechy różnych systemów – dostosowane do wybranej strategii biznesowej.
Jakie korzyści wynikają ze stosowania systemów lojalnościowych?
Budowa relacji z klientami
Stały kontakt z klientami to nie tylko zachęta do częstszych zakupów. Wraz z rozwojem relacji wzrasta również świadomość kontrahentów na temat oferty i produktów. Usługodawca z kolei lepiej rozpoznaje potrzeby i jest w stanie szybciej dopasować właściwe rozwiązanie.
Koszty
Program lojalnościowy może stanowić źródło oszczędności. Samo pozyskanie nowego klienta może być nawet 10 razy droższe niż utrzymanie obecnego[1]. Lojalność to także niższe koszty usługi oraz mniejsze wydatki m.in. na kampanie promocyjne.
Promocja usług
Zadowolony klient chętniej dzieli się swoją opinią o firmie, jej usługach i produktach. Przede wszystkim będzie stanowić źródło wiarygodnych rekomendacji, które będą wsparciem promocji i przyciągną kolejnych zainteresowanych.
Wzrost sprzedaży
System lojalnościowy ma nie tylko nagradzać, ale także zachęcać do dalszej aktywności. Jeśli spełnienie określonych wymagań przy następnych zakupach będzie skutkować kolejną nagrodą, chętniej zdecydują się na dodatkowy wydatek. Dodatkowo stali klienci to także stały przychód.
0 komentarzy
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się