Skocz do zawartości

Ciamciaj

540 wyświetleń

Zarabianie na wiedzy wydaje się możliwością bardzo kuszącą. W końcu kogo nie rozgrzewa wizja pracy z każdego miejsca na świecie i strumień gotówki płynący w sposób pasywny. Jesteśmy na etapie, na którym klasyczni blogerzy, zamknięci w swojej znanej i pozornie bezpiecznej formie, nieco ucichli. Wszyscy, którzy się nie rozwijają, zostaną w tyle i z czasem po cichu wygasną. To dotyczy każdej branży.

Na fali trzymają się ci, którzy mają stosowną wiedzę w takich obszarach jak: marketing, sprzedaż czy po prostu biznesowe podejście. A także grono osób, które sprytnie wykorzystuje dostępne narzędzia do obudowania swojej starej koncepcji w nowe, atrakcyjne szaty. Każdy, kto dziś wychodzi z założenia, że blog wystarczy, raczej wielkiego sukcesu nie osiąga.

Poza klasycznymi formami monetyzacji społeczności jak np. tworzenie i wypuszczanie e-booków, który to proces stał się obecnie bardzo łatwy do realizacji (zobacz sposób na prosty sklep internetowy), masz do dyspozycji szereg innych form zamykania wiedzy w produkcie. Kurs, webinar, live, podcast – to narzędzia, które umożliwiają Ci tworzenie bardziej interaktywnych form przekazywania wiedzy. Wykorzystaj to!

Z punktu widzenia zarabiania online są bardziej istotne obszary niż zagłębianie się w kwestie techniczne. Wiele firm dostarcza rozwiązania gotowe do użycia – takie, które nie wymagają wiedzy technicznej i są w naprawdę rozsądnych cenach. Czy zatem warto tracić tygodnie, a nawet miesiące, aby samodzielnie taki system stworzyć? Czy warto inwestować tysiące złotych w stworzenie sklepu, skoro można mieć gotowy system za kilkadziesiąt złotych miesięcznie? Wydaje się, że niekoniecznie, a przynajmniej nie w każdym przypadku.

Jaką zatem wiedzę (z jakich obszarów) powinien mieć ktoś, kto chce skutecznie zarabiać online?

  1. Marketing i sprzedaż – te dwa obszary są kluczowe. Co z tego, że masz świetny kurs, wypuściłeś pełen wartościowej wiedzy e-book, skoro nie jesteś w stanie dotrzeć z nim do Twojej grupy odbiorców i skutecznie doprowadzić do sprzedaży? Marketing to bardzo szerokie pojęcie. Dla jednej osoby wystarczy skupienie się na SEO, a dla innej konieczne będą działania w wielu różnych obszarach. Oczywiście są agencje, które takie usługi świadczą. Sęk w tym, że by dobrać odpowiednie działania – czy choćby zweryfikować poprawność działań zleconych firmie zewnętrznej (wierz mi, że często jakość tego typu usług jest bardzo niska) – musisz mieć przynajmniej podstawową wiedzę, jak funkcjonuje każdy z tych obszarów. Dobrym punktem wyjścia jest lejek sprzedażowy, który cały proces porządkuje.

  2. Analityka – przynajmniej w podstawowym zakresie pozwalającym Ci identyfikować, skąd trafiają odbiorcy i które źródła ruchu faktycznie konwertują. Musisz rozumieć, jakie procesy mają miejsce w obrębie Twoich serwisów. Google Analytics to podstawa, dorzuć do tego narzędzie generujące heatmapy oraz pokazujące, jak zachowują się czytelnicy na stronie, i masz już solidną podstawę.

  3. Przedsiębiorczość – w kontekście ogólnego podejścia wskazującego na wiedzę dotyczącą prowadzenia firmy i wszystkiego, co wokół. Składa się na to wiele obszarów, ale kluczowa wydaje się chęć załatwiania różnych spraw, rozwiązywania problemów, szukania nowych obszarów, poprawiania istniejących, chęć ciągłego rozwoju.

Jak widzisz, żeby skutecznie zarabiać online, trzeba być swojego rodzaju multiinstrumentalistą :). Jeśli dodasz do tego dużą dozę cierpliwości i konsekwencji w działaniu, to jest duża szansa, że przełoży się to na sukces finansowy.

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .