Skocz do zawartości

Korzyści z IPVPN – dlaczego warto zadbać o firmowe połączenie VPN?


Ciamciaj

83 wyświetleń

Bezpieczeństwo transakcji oraz przechowywanych danych jest istotną kwestią przy prowadzeniu własnej działalności gospodarczej. Jeśli zastosujemy odpowiednie zabezpieczenia, osoby trzecie nie będą mogły uzyskać dostępu do najbardziej newralgicznych wiadomości i plików, których utrata lub uszkodzenie wiązałoby się ze stratami finansowymi i wizerunkowymi. Jednym z narzędzi umożliwiających takie zabezpieczenia jest IPVPN.

Aby w pełni zrozumieć działanie transmisji danych VPN, warto na początku zapoznać się z podstawowymi informacjami o użytkowaniu sieci, w tym adresie IP, który jest przydzielany urządzeniom.

Czym jest adres IP?

Adres IP to skrót od Internet Protocol Address. Jest to numer identyfikacyjny, który nadaje się komputerom, a także pozostałym urządzeniom mogącym uzyskać bezpośredni dostęp do sieci. Zapisuje się go zazwyczaj za pomocą czterech liczb z zakresu od 0 do 255, które oddziela się kropkami.

Adresy IP dzieli się na dwie kategorie – numer identyfikacyjny może być stały lub dynamiczny. W pierwszym przypadku adres IP pozostaje taki sam, nawet gdy użytkownik zdecyduje się na zrestartowanie ustawień routera. Dynamiczny adres IP zostaje przypisany do urządzeń na nowo za każdym razem, kiedy nawiązuje się połączenie z Internetem.

Oprócz tego istnieje jeszcze jeden podział adresów IP: na publiczne i prywatne. Publiczne adresy IP przydzielane są urządzeniom, które łączą się z każdą siecią bezpośrednio. Z kolei prywatne adresy IP dotyczą tych urządzeń, które są elementem np. sieci firmowej, gdzie wszystkie numery są tłumaczone na jedno IP publiczne.

Na czym polega VPN i jak działa?

VPN to skrót od Virtual Private Network. Odnosi się do technologii, która umożliwia stworzenie chronionego połączenia sieciowego w trakcie korzystania z sieci publicznych. Działanie VPN polega na tym, że ruch internetowy użytkownika jest szyfrowany, co z kolei powoduje, że osoby trzecie nie mają możliwości śledzenia użytkownika podłączonego do sieci. Dzięki temu wykradanie informacji lub uzyskanie do nich dostępu oraz uszkodzenie jest znacznie trudniejsze.

Jakie są zalety korzystania z VPN?

Podstawową zaletą VPN jest ukrywanie ruchu danych online, a także chronienie ich przed dostępem z zewnątrz. Jeśli przedsiębiorstwo nie korzysta z szyfrowania danych VPN, każdy, kto uzyska dostęp do sieci, będzie mógł przejrzeć znajdujące się w niej dane. Zastosowanie tej technologii uniemożliwi taką ingerencję.

Dobry biznesowy VPN – czym powinien się charakteryzować?

Warto sprawdzić, czym powinien charakteryzować się dobry biznesowy VPN. Pierwszą kwestią jest ukrycie adresu IP przedsiębiorstwa. Kolejny ważny aspekt to szyfrowanie protokołów – dzięki temu ruchy w sieci nie będą pozostawiać śladów. Następna kwestia to szyfrowanie plików cookie blokujących dostęp do poufnych informacji osobom trzecim.

Polecaną funkcją jest również kill-switch. Dzięki tej opcji, kiedy transmisja danych dla firm zostanie nieoczekiwanie przerwana, nasze dane pozostaną bezpieczne. Funkcja kill-switch wykrywa zastój i kończy działanie wcześniej wybranych programów. Ostatnią ważną opcją jest dwuskładnikowe uwierzytelnianie, np. wymagające podania także kodu SMS po wpisaniu loginu i hasła.

Transmisja danych dla firm – zabezpieczenie VPN. Jak znaleźć dobrą ofertę?

Jedną z ofert, która spełnia zarówno wymogi bezpieczeństwa w sieci, jak i oczekiwania przedsiębiorców, jest transmisja danych dla firm od INEA. Dzięki niej można zabezpieczyć poruszanie się w sieci, a także uniemożliwić dostęp do informacji osobom trzecim. Warto zaznaczyć, że rozwiązania te dopasowywane są do potrzeb i wielkości przedsiębiorstwa.

Jeśli chodzi o biznesowy IPVPN od INEA, można zdecydować się na trzy warianty: Advanced, Enhanced oraz Standard. Wybierając takie rozwiązanie, można liczyć na elastyczność konfiguracji innych usług telekomunikacyjnych oraz uruchomienie dodatkowych usług, takich jak Firewall, DHCP i NAT. Ponadto, gwarancją działania transmisji danych IPVPN są parametry SLA w opcji Silver, Gold i Platinum. Wybierając SLA Silver zyskujemy dostępność do usługi na poziomie 99% i 24h na usunięcie awarii, w opcji SLA Gold – 99,7% dostępności i 12h na usunięcie usterki, a w przypadku SLA Platinum – 99,9% dostępności usługi oraz tylko 8h na usunięcie awarii po stronie dostawcy.

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .