Skocz do zawartości

Jak zostać influencerem? 8 wskazówek dla początkujących


Ciamciaj

71 wyświetleń

Bycie influencerem i zarabianie na publikowaniu zdjęć ze swojego życia to dla wielu osób szczyt marzeń. Mimo że jeszcze kilka lat temu wyłącznie osoby znane z telewizji czy świata mody mogły w taki sposób zarabiać, dziś niemal każdy może to osiągnąć.

Z tego artykułu dowiesz się, jakie są zalety i wady bycia znaną osobą, jak zostać influencerem, a także poznasz kilka porad, które ułatwią Twoją drogę do tego celu.

Dlaczego warto zostać influencerem?

Social media wciąż są i przez najbliższe lata ciągle będą kluczowym elementem każdej strategii marketingowej. Media społecznościowe są idealnym miejscem docierania do określonej grupy klientów. Jako influencer możesz zarabiać naprawdę duże pieniądze i żyć na bardzo wysokim poziomie pracując zaledwie kilka godzin dziennie. Przykładowe zarobki influencerów przedstawiamy poniżej (sa one bardzo różne w zależności od branży i zaangażowania fanów)

zarobki-influencerow (1).png

Jeśli chcesz zostać influencerem, zapoznaj się z poniższą listą plusów i minusów. Dzięki nim łatwiej zdecydujesz, czy ta droga jest dla Ciebie odpowiednia.

Zalety bycia influencerem

  • Większa szansa na duże zarobki. Znani influencerzy zarabiają nawet 50-100 tys. złotych miesięcznie.
  • Większy wpływ na ludzi. Jeśli chcesz coś zmienić, możesz w łatwy sposób wpłynąć na innych.
  • Rozpoznawalność. Dla niektórych to wada, dla innych zaleta. Dzięki rozpoznawalności wiele marek będzie chciało z Tobą współpracować.
  • Ciekawe życie. Na pewno nie będziesz się nudzić.
  • Możliwość korzystania z usług premium. Firmy będą oferować nowe produkty, abyś je przetestował i zareklamował
  • Zaproszenia na ciekawe eventy. Wejdziesz za darmo na gale, spotkania i inne wydarzenia jako gość.
  • Sporo wpływowych znajomych. Znajomości to w wielu branżach klucz do sukcesu.

Wady bycia influencerem

  • Trzeba ciągle uważać, żeby nie powinęła się noga. Wystarczy jeden błąd — zła wypowiedź czy wyrażenie swojego zdania sprzecznego z opinią publiczną może Cię sporo kosztować.
  • Ciągle obserwowany. Paparazzi i wiele młodych osób będzie Cię śledzić i obserwować.
  • Zaczepki na ulicy. Nie raz zdarzy się, że gdy będziesz w złym humorze, podejdą do Ciebie fani i będziesz zmuszony z nimi porozmawiać.
  • Brak prywatności. Twoje życie prywatne nie będzie już należeć wyłącznie do Ciebie.

Skoro już wiesz, jakie są wady i zalety bycia influencerem, czas przedstawić kilka kroków, dzięki którym będziesz mógł zostać influencerem na Instagramie czy innej platformie społecznościowej.

Jak zostać influencerem?

Skoro tu jesteś, zapewne zastanawiasz się, jak zostać influencerem. Teoretycznie jest to nieziemsko łatwe, ale praktycznie piekielnie trudne. Poniżej znajdziesz kroki, które musisz wykonać, by zostać osobą rozpoznawalną i mogącą wywierać wpływ na innych.

1. Określ, w czym jesteś dobry

Jeśli naprawdę chcesz zostać influencerem nie kieruj się wyłącznie możliwością dużych zarobków popularnych branż. Określ, w czym jesteś dobry, wybierz konkretny temat i rozwijaj konto w social mediach w tym kierunku.

Najlepszą opcją jest wybór niszy, która nas interesuje. Może to być:

  • Moda
  • Podróże
  • Technologia
  • Fitness i uroda
  • Gry komputerowe
  • Jedzenie
  • Zwierzęta
  • Parenting
  • Lifestyle
  • i dziesiątki innych - sam wiesz jak wiele treści jest na social media

Jak widzisz, możliwości jest naprawdę wiele, a są to wyłącznie najpopularniejsze branże na Instagramie. Im węższą branżę wybierzesz, tym łatwiej będzie się wybić, ale, tym trudniej będzie osiągnąć spektakularny sukces. Jeśli jednak jesteś osobą początkującą, wybór wąskiej niszy będzie bardzo dobrym pomysłem.

Pomyśl, w jakiej dziedzinie jesteś dobry lub co Cię interesuje i przeanalizuj, jak wyglądają konta innych. Gdy zobaczysz, że w Twojej niszy nie ma nikogo, kto wyraźnie się wyróżnia, droga na sam szczyt będzie o wiele prostsza.

2. Stwórz strategię działania

Stworzenie planu i trzymanie się go jest must-have w każdym biznesie online. Jeśli chcesz zostać znanym influencerem nie możesz tak po prostu zacząć i liczyć na to, że Ci się uda. Musisz dokładnie zaplanować każdy krok i utworzyć harmonogram na najbliższe kilka miesięcy.

Stwórz plan, w którym zawrzesz:

  • listę najgorętszych słów kluczowych z Twojej branży
  • co będziesz tworzyć
  • w jaki sposób będziesz dystrybuować treści
  • jak będziesz promować swój profil w mediach społecznościowych
  • jaki budżet przeznaczysz na budowanie swojej marki osobistej
  • w jaki sposób będziesz mierzyć efektywność działań

Oczywiście, w trakcie budowania profilu może zajść sporo zmian i wiele elementów planu może zostać pominięte lub zmienione. Musisz jednak go stworzyć, by mieć pogląd na to, jak wyglądasz na tle konkurencji i żeby nie zastanawiać się, co w danym momencie robić.

Pamiętaj też, że na niektóre efekty trzeba sporo poczekać. Żeby zdobyć popularność lub osiągnąć sukces, nie wystarczy opublikować jedno ciekawe zdjęcie. Trzeba włożyć w swój profil sporo pracy i zbudować trwałe relacje z użytkownikami.

3. Wybierz kanały komunikacji

Dwa lub trzy kanały komunikacji w zupełności wystarczą. W zależności od rodzaju tworzonych treści i branży, wybierz inne kanały, dzięki którym wzrost Twojej popularności znacznie przyspieszy.

Jeśli chcesz publikować filmy i streamować na żywo, wybierz: Twitch, YouTube i Facebook. Jeżeli zaś chcesz zbudować popularność influencera publikując zdjęcia, skup się na Instagramie i Pintereście. Zarabianie na Instagramie wcale nie musi być trudne.

Krótkie filmy możesz publikować na Tiktoku, który jest akutualnie najszybciej zdobywającą popularność platformą. Zobacz nasz poradnik jak zarabiać na Tik Tok!

Zastanów się którą drogę wybierzesz i dobierz kanały komunikacji z Twoimi klientami w taki sposób, aby były jak najefektywniejsze.

4. Publikuj i analizuj

Jeżeli myślisz, że możesz zostać influencerem trzymając się wyłącznie powyższych punktów, to jesteś w błędzie. Samo publikowanie treści i trzymanie się planu nie wystarczy. Żeby zostać influencerem na Instagramie czy TikToku, trzeba zachować jakość i regularność publikacji. Nie możesz raz na tydzień opublikować byle jakiego zdjęcia. Musisz codziennie dostarczyć ciekawą treść na swoim profilu, by grono odbiorców stale się rozwijało.

Dodatkowo pamiętaj, że każde konto ma możliwość aktywowania statystyk i analizy tego, jak przyjmują się poszczególne posty.

Wybierz kilka postów posiadających dużą ilość polubień i określ, dlaczego akurat te cieszą się większą popularnością. Może były to wysokiej jakości zdjęcia? A może były ciekawe lub kontrowersyjne? A może godzina czy dzień publika sprawiły, że masz więcej lajków pod opublikowanymi postami? Powodów może być wiele.

5. Dostarczaj wartość użytkownikom

Jeśli już o jakości dostarczanych treści mowa, to...

Skoro wiesz, to jakiej grupy użytkowników chcesz trafić i znasz się na rzeczy, zapewne wiesz, co jest wartościowe w danej dziedzinie. Postaraj się tworzyć ciekawe posty, które zachęcą innych do obserwowania Twojego profilu.

Gdy skończą się Ci pomysły, sprawdź podobne artykuły lub profile influencerów z Twojej branży i wybierz te najpopularniejsze.

6. Buduj społeczność

Dostarczając ciekawe i wartościowe treści, sprawisz, że wiele osób zaobserwuje Twój profil i chętnie na niego wróci, by dowiedzieć się czegoś więcej. Jeśli chcesz, aby Twoi obserwatorzy mogli ze sobą porozmawiać i wymienić się opiniami, stwórz grupę, która im to umożliwi.

Posiadanie grupy fanów to doskonały sposób na zbieranie informacji o tym, co się im podoba oraz co oni by zmienili w publikowanych treściach.

7. Buduj relacje

Jeżeli myślisz o tym, jak zostać influencerem na Instagramie, który przez długi czas będzie na TOPie, postaraj się zbudować relacje ze swoją społecznością. Dzięki temu nawet gdy popularność danego tematu spadnie, wciąż pozostanie z Tobą sporo użytkowników.

Poruszaj kontrowersyjne tematy i zachęcaj do zaangażowania. Dzięki temu zbudujesz grupę obserwujących, którzy się z Tobą w pewnym stopniu zaprzyjaźnią.

8. Promuj się poza mediami społecznościowymi

Gdy stwierdzisz, że wszystkie powyższe kroki zostały przez Ciebie wykonane, spróbuj reklamować swój profil w innych miejscach niż media społecznościowe. Możesz do tego celu wykorzystać fora internetowe, blogi, profile innych influencerów lub marketing szeptany.

Takie działanie zapewni dodatkowy przypływ osób z zewnątrz oraz pozytywnie wpłynie na algorytm Instagrama.

Jak zostać influencerem — podsumowanie

Jak widzisz, teoretyczna droga do zostania influencerem wcale nie jest taka trudna, w rzeczywistości jednak zdobycie ogromnej popularności wymaga sporo samozaparcia i ogromu włożonej pracy. Niemniej jednak wciąż pojawia się sporo młodych osób, które szybko zyskują na popularności i zarabiają spore pieniądze.

Sam influencer marketing staje się coraz bardziej popularny i coraz więcej firm decyduje się na współprace z gigantami z mediów społecznościowych. Jeśli wiążesz swoją przyszłość z social mediami i chcesz zostać influencerem, jest to bardzo dobry moment, by zacząć. Nie przegap tej szansy.

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .