Skocz do zawartości
  • Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

    • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
    • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
    • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
    • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

Systemy płatności elektronicznych dla e-sklepu - jakie wybrać?


Ciamciaj

1 180 wyświetleń

Decydując się na prowadzenie sklepu internetowego, należy zwrócić szczególną uwagę na systemy płatności. Od tego zależy nie tylko bezpieczeństwo transakcji, ale także zainteresowanie i zaufanie klientów. Nawet jeśli zintegrowanie dodatkowych metod transakcji wiąże się z opłatami, to rozbudowana oferta pozytywnie wpływa na konwersję oraz doświadczenie konsumentów. Które metody najlepiej odpowiadają na dzisiejsze potrzeby i wyzwania?

 

Dlaczego warto wdrożyć system płatności elektronicznych?

Zapewnienie wyboru w zakresie płatności w sklepie internetowym jest atrakcyjne dla klientów i gwarantuje, że nie porzucą koszyka w trakcie zakupów. Co więcej, wiele metod płatności przyspiesza i upraszcza proces składania zamówienia, a przez to zwiększa liczbę zamówień w e-sklepie.

Użytkownicy mogą mieć różne preferencje płatnicze, dlatego właściciel platformy zakupowej powinien być elastyczny. Odpowiedni wybór systemów może ułatwić wiedza na temat obecnych trendów i tendencji. Z raportu Płatności Cyfrowe 2020 wynika, że w 2020 roku 50% ankietowanych Internautów kupowało z wykorzystaniem komputera lub laptopa, a 40% - korzystając z urządzeń mobilnych. Najchętniej wybierane metody płatności z poziomu desktop to Pay-By-Link (35%), a następnie BLIK (26%). W przypadku użytkowników smartfonów, Pay-By-Link i BLIK zajęły ex aequo pierwsze miejsce.

Karta płatnicza

Płatność online kartą płatniczą jest wygodną i popularną wśród użytkowników metodą. Jej prostota polega na tym, że wystarczy wpisać do formularza dane z karty: imię i nazwisko, numer karty, datę ważności oraz kod CVV lub CVC. Następnie przelew zostaje wykonany automatycznie. Ponadto dane mogą zostać zapamiętane na koncie klienta, co ułatwi przyszłe płatności.

Wadą tego systemu może być wydłużony czas oczekiwania na środki w przypadku zwrotu zamówienia. Część klientów nie jest też przekonana co do bezpieczeństwa i nie chce podawać danych w sieci. Z tego powodu sklep powinien zadbać o pełną ochronę konsumentów, dlatego nie może zapomnieć o usłudze 3-D Secure. Jest to dodatkowe zabezpieczenie transakcji w postaci hasła SMS czy potwierdzenia czynności przez aplikację mobilną.

Płatności mobilne    

Płatność mobilna to transakcja bezgotówkowa dokonywana za pomocą przenośnego urządzenia elektronicznego takiego jak smartfon, smartwatch czy tablet. Transakcja mobilna w sklepie internetowym najczęściej polega na dokonaniu płatności przez bankowość elektroniczną (pay-by-link), portfele elektroniczne czy popularny i lubiany BLIK. Użytkownicy urządzeń mobilnych zazwyczaj posiadają aplikacje swoich banków czy innych preferowanych serwisów płatniczych, co dodatkowo ułatwia i przyspiesza wysyłkę środków.

Portfel elektroniczny

Ten rodzaj płatności wymaga od klientów założenia konta w wybranym serwisie i połączenia go z kartą kredytową lub bankiem. W Polsce dobrze znane i najbardziej popularne opcje to: PayPal, Apple Pay i Google Pay. Jest to wygodne dla klientów, ponieważ mogą płacić za wszystko online bez konieczności pamiętania numerów kart. Sklepy internetowe powinny udostępniać tę metodę również ze względu na zagranicznych klientów, którzy nie posiadają polskiego konta.

Bramki płatnicze

Bramki to rozwiązanie, które znacznie przyspiesza płatności w sklepie internetowym. Dla klienta jest to bardzo komfortowa metoda. Na liście usług nowoczesnych bramek płatniczych znajdują się m.in.: transakcje za pomocą kart płatniczych, pay-by-link (natychmiastowe przelewy bankowe), BLIK czy portfele cyfrowe. Wdrożenie systemu oznacza niewielkie, dodatkowe opłaty po stronie e-sklepu. Trzeba jednak pamiętać, że takie platformy przyspieszają transakcję, zwiększają użyteczność strony sprzedażowej oraz zachęcają klientów do błyskawicznych zakupów.

Taką usługę dostarcza PayU. Jej wdrożenie nie sprawia żadnych problemów. Wystarczy podpisać umowę z operatorem, który bezpiecznie i kompleksowo integruje bramkę płatniczą z e-sklepem. Jakie zalety widzi w tym rozwiązaniu klient? Przede wszystkim szybkość transakcji, intuicyjność procesu i pełne zabezpieczenie jego danych. Ponadto konsumenci oczekują od sklepów jak najszybszego zaksięgowania środków i wysyłki. Bramka sprawdza się w tym celu doskonale. Proces płatności jest błyskawiczny i w dużej mierze zautomatyzowany.

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .