Skocz do zawartości

Lejek sprzedażowy — sprawdzony sposób sprzedaży na Facebooku


Ciamciaj

158 wyświetleń

Facebook jest doskonałym miejscem do budowania społeczności, ale i do sprzedawania przeróżnych produktów. Rozbudowane narzędzia umożliwiają dopasowanie reklam w taki sposób, by trafiały do określonej grupy osób, dzięki czemu koszty z nią związane są niższe niż w innych miejscach. Możliwość dostosowania grupy docelowej sprawia również, że więcej osób klika w nasze reklamy i zapoznaje się z naszą ofertą. Stosując dodatkowo chwyty marketingowe i odpowiednie narzędzia, nawet niewielki sklep może osiągać całkiem spore wyniki. Jednym ze sposobów zwiększenia sprzedaży jest lejek sprzedażowy, o którym będzie mowa w poniższym artykule.

Jak wygląda prowadzenie Facebooka

Facebook jest ogólnodostępną platformą społecznościową dostępną dla każdego. Możesz tu stworzyć swój prywatny profil lub profil swojego biznesu, na którym będziesz publikować ciekawe wpisy i sprzedawane produkty.
Prowadzenie Facebooka nie jest skomplikowanym zadaniem, jednak by funkcjonował w przynoszący dochody sposób już tak. Możesz prowadzić swój fanpage na własną rękę, jak robi to większość przedsiębiorców, a możesz także postawić na agencję social media, która zajmie się obsługą Twoich kanałów i kampanii w taki sposób, aby jak najefektywniej zwiększać zasięgi i budować rozpoznawalność Twojej marki.

Jest to świetna opcja dla osób, które nie mają czasu lub umiejętności, by takie czynności prowadzić.

Jeśli jednak zdecydujesz się prowadzić fanpage na własną rękę, musisz zapoznać się z kilkoma bardzo ważnymi zasadami.

  1. Dokładnie uzupełnij profil swojej marki.

  2. Zadbaj o spójną i przyciągającą identyfikację wizualną.

  3. Pamiętaj, że rozmiar grafik na Facebooku ma znaczenie.

  4. Stwórz plan i publikuj posty regularnie.

  5. Utrzymuj zaangażowanie fanów i zachęcaj ich do aktywności.

  6. Śledź Audience Insights w celu zapoznania się z tym, co najbardziej interesuje Twoich fanów.

  7. Publikuj wyłącznie treści zgodne z zasadami Facebooka.

  8. Unikaj drażliwych tematów i stosuj trendy.

  9. Słuchaj pozytywnych, ale i negatywnych opinii klientów.

  10. Dbaj o bezpieczeństwo swojego konta.

Obsługa Fanpage

Decydując się na agencję social media, możesz być spokojny o rozwój swojego fanpage’a. Pracujące w nich osoby, to doświadczeni specjaliści, którzy doskonale wiedzą, jakie potrzeby ma Twój klient.

Zawsze przed rozpoczęciem współpracy, uwzględnia się zakres obowiązków osoby, która podejmie się opieki nad fanpage’em. Zwykle do zadań specjalisty należy:

  • dobranie indywidualnej strategii do potrzeb klienta

  • publikacja postów

  • tworzenie projektów graficznych na potrzeby publikacji

  • konfiguracja analityki fanpage’a

  • organizacja konkursów i infografik przyciągających klientów

  • systematyczne raportowanie prowadzonych działań i efektów

Możesz także zatrudnić osobę odpowiedzialną za tworzenie kampanii reklamowych Twojego fanpage’a. Wtedy koszty są nieco wyższe, ale w znacznie szybszym tempie docierasz do nowych klientów, a w niektórych branżach jest to niezmiernie ważne.

Lejek sprzedażowy na Facebooku

Lejek sprzedażowy jest jedną z najskuteczniejszych metod sprzedaży w Internecie. Polega na zbudowaniu relacji i zaufania z klientem, dzięki czemu Ci chętniej wykonują zakupy na naszej stronie. Żeby jednak cały proces działał, trzeba stosować się do czterech ściśle określonych zasad.

  1. Znajdź zainteresowane grupy odbiorców. Stwórz reklamę lub promuj swój biznes w miejscach, gdzie bez problemu znajdziesz zainteresowane osoby. O wiele lepszym miejscem jest takie, w którym aktywnych jest 100 osób i 50 z nich będzie ciekawe tego co oferujesz, niż grupa z 1000 użytkownikami, którzy w żaden sposób nie będą ciekawi tego co oferujesz.

  2. Zbuduj relacje z klientami i pozyskuj leady. Skoro znalazłeś osoby zainteresowane Twoim fanpage’em, musisz utrzymać ich zainteresowanie i zatrzymać na dłużej. Warto zastosować tu CTA (Call To Action), które zachęca do wejścia w głębszą interakcję z ofertą.

  3. Sklasyfikuj klientów i pozyskane leady. Podziel potencjalnych klientów na trzy grupy: gorące, ciepłe i zimne. Jak możesz się domyślić, gorące, to osoby najbardziej zainteresowane Twoim produktem, a zimne — najmniej. Spersonalizuj ofertę do każdej grupy.

  4. Sprzedawaj i pozostaw dobre wrażenie. Teraz możesz podsyłać gotową ofertę. Gdy dojdzie do sprzedaży, nie zapomnij jednak o pozostawieniu dobrego wrażenia. Możesz np. wysłać maila z podziękowaniami lub wysłać kartkę gdy zbliżają się święta.

Cały proces nie wydaje się zbyt skomplikowany, jednak umiejętne zastosowanie go w praktyce jest sporym wyzwaniem. Bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, wiedza teoretyczna zda się na nic, więc jeśli chcesz postawić na szybkie efekty, pomyśl, czy zamiast wykonywać wszystko samodzielnie, nie lepiej jest wynająć specjalistę, który się tym zajmie.

  • Dzięki! 1

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .