Skocz do zawartości
  • Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

    • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
    • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
    • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
    • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

Co wpływa na pozycje witryny w wyszukiwarce?


Ciamciaj

819 wyświetleń

Pisząc o pozycjonowaniu stron mamy na myśli pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google, ponieważ odpowiada ona na większość (80-90%) wszystkich zapytań. Od czego więc zależy pozycja w wyszukiwarce Google, jak dzielimy działania SEO i jak poprawić widoczność witryny?

Pozycja witryny w wyszukiwarce - czynniki SEO

Google nie podaje czynników rankingowych na tacy, a jedynie "zbiór dobrych praktyk," z którego jesteśmy w stanie wyciągnąć nieco informacji jeszcze przed własnymi testami. Z komunikatów firmowych wynika, że Google na pierwszym miejscu stawia finalnego użytkownika, czyli stara się jak najlepiej dopasować wyszukiwanie do wpisywanej frazy.

Można by to wrzucić między bajki, jednak jeśli użytkownik znajdzie to, czego szukał, to będzie zadowolony i prawdopodobnie wróci do wyszukiwarki w przyszłości, a tu już pojawia się korzyść i biznes dla firmy, więc taka polityka zdaje się mieć miejsce. Główną wskazówką, którą otrzymujemy od Google, jest tworzenie stron dla użytkownika, nie wyszukiwarki. W wytycznych znajdziemy nawet informacje, żeby tworzyć strony i treści na stronach, tak jakby wyszukiwarka nie istniała, a był tylko końcowy użytkownik, któremu chcemy dostarczać usługi najwyższej jakości. 

Cały przekaz nawiązuje oczywiście do White-Hat SEO, czyli pozycjonowania polegającego jedynie na optymalizacji czynników technicznych strony oraz treści bez jakichkolwiek prób manipulacji algorytmem. Jest to bardzo romantyczna wizja pozycjonowania, która nie jest całkowicie błędna, jednak po prostu niekompletna.

Działania SEO - optymalizacja i pozycjonowanie

SEO to pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych dla wyszukiwarek, a kompletny proces pozycjonowania jest połączeniem działań na naszej stronie i poza nią. Działania SEO zawsze należy rozpoczynać od optymalizacji strony początkowo pod czynniki techniczne, takie jak szybkość wczytywania czy działania strony, a następnie czynniki SEO, takie jak odpowiednia struktura, czy linkowanie wewnętrzne. Takie działania noszą nazwę On-Site SEO, czyli te na naszej stronie i faktycznie powinny spełniać wspomniane wytyczne Google, czyli być zgodne z duchem White-Hat SEO. 

Gdy strona działa poprawnie, to należy zadbać o wysokiej jakości treści, które oczywiście muszą być czytelne i unikalne. Google stawia duży nacisk na treści i coraz lepiej je rozumie, więc taką optymalizacją jesteśmy w stanie zdziałać cuda. Podstawowe dostosowanie tekstów pod SEO zakłada odpowiednie zagęszczenie słów kluczowych, odpowiednie nagłówki, opisy dla wyszukiwarek czy opisy obrazków - alt tagi. Natomiast zaawansowana optymalizacja to umieszczenie w tekście powiązanych słów kluczowych, czy nawet pojedynczych słów, które powinny pojawiać się w tekście na dany temat. Oczywiście optymalizacja treści to nadal działania On-Site. 

Ostatnim krokiem są działania poza naszą stroną, czyli Off-Site SEO, co zwykle uznawane jest za Black-Hat, ponieważ zakłada tworzenie linków do naszej strony. W praktyce linkowanie strony jest nazywane pozycjonowaniem właściwym, a optymalizację w środowisku SEO traktuje się często zaledwie jako czynnik pomocniczy. White-Hat SEO byłoby możliwe, gdyby wszyscy webmasterzy byli uczciwi, a tak nie jest - tworzenie linków jest koniecznie i prędko się to nie zmieni,

Jak więc poprawić pozycję witryny w wynikach wyszukiwania?

Znając czynniki rankingowe i działania SEO, możemy przejść do poprawy widoczności naszej strony w wyszukiwarce. Samodzielne działania SEO nie są już takie straszne jak jeszcze kilka lat temu, ponieważ istnieją narzędzia, które prowadzą nas za rączkę lub wykonują znaczną część pracy za nas. 

Na naszym rynku dobrym przykładem jest strona SEOPilot, która nawet w nazwie sugeruje pilotowanie po świecie SEO. Na stronie znajdziemy zbiór darmowych narzędzi pozwalających wykonać podstawy audyt dzięki przygotowanej checkliscie SEO, monitorować pozycje, czy zoptymalizować treści. Płatna wersja oferuje natomiast możliwość tworzenia zaawansowanych kampanii linków do naszej strony w sposób automatyczny, co jest pośrednim rozwiązaniem między samodzielnym SEO a współpracą z agencjami, które zresztą również korzystają z takich narzędzi.

Podsumowanie

Na pozycjonowanie strony wpływają czynniki techniczne, jak szybkość działania strony czy dostosowanie pod urządzenia mobilne, czynniki SEO na stronie, takie jak optymalizacja treści oraz czynniki SEO poza stroną, a więc głównie linkowanie. Tak więc w celu zwiększenia widoczności strony musimy stale tworzyć nowe treści do strony, dbać o linkowanie wewnętrzne, pilnować optymalizacji i pozyskiwać nowe linki w sposób manualny lub automatyczny.

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .