Skocz do zawartości

Optymalizacja konwersji w sklepie internetowym


Ciamciaj

61 wyświetleń

Jeśli Twój e-commerce generuje spory ruch, ale nie przekłada się to na odpowiedni poziom sprzedaży, to znak, że należy skupić się na optymalizacji konwersji. Do tego procesu należy podejść, korzystając z odpowiednich narzędzi analitycznych, a także mając do dyspozycji dużą liczbę danych o zachowaniu użytkowników. Analiza danych i przeprowadzenie odpowiednich testów pozwolą pozwolą Ci na wprowadzenie zmian, które przełożą się na poprawę konwersji. Przeczytaj, czym jest Conversion Rate Optimization.

 

Optymalizacja konwersji ( CRO ) - czym jest?

Aby móc zacząć optymalizację swojej witryny należy najpierw przyjąć pewne wskaźniki, które umożliwią nam weryfikację efektów naszych działań. W tym przypadku mówimy o wskaźniku konwersji, czyli CR ( od angielskiego Conversion Rate). Jest to bardzo intuicyjny parametr, który uzyskamy dzieląc liczbę oczekiwanych działań na stronie - zazwyczaj będzie to sprzedaż - przez liczbę wszystkich użytkowników, którzy odwiedzili naszą witrynę w określonym czasie.

Conversion Rate Optimization, czyli optymalizacja konwersji, to szereg działań, które mają za zadanie poprawić tę proporcję.

Od czego zależy konwersja?

Od czego jednak zależy konwersja w naszym sklepie internetowym. Wpływa na nią oczywiście mnóstwo czynników.

 Z jednej strony należy tu wymienić czas ładowania się strony i niedostosowanie do urządzeń mobilnych. Obecnie użytkownicy przyzwyczajeni są do szybko ładujących się stron i zakupów przed smartfona. Jeśli nie zadbamy o ten element, to z dużym prawdopodobieństwem opuszczą naszą stronę nawet bez zapoznania się z ofertą.

Innym ważnym aspektem jest wygląd strony i jej intuicyjność. Klienci nie mogą czuć się zagubieni w Twoim sklepie internetowym. Muszą wiedzieć, gdzie wyszukać produkty, gdzie znaleźć o nich dodatkowe informacje, a przede wszystkim muszą widzieć przycisk “kup teraz”, który powinien być odpowiednio wyeksponowany.

Te same zasady tyczą się samego procesu zakupowego, który powinien być intuicyjny. Zadbajmy o dogodne metody płatności i dostawy, ponieważ często na  tym etapie porzucanych jest wiele koszyków. Jeśli chciałbyś poprawić konwersję w swoim sklepie internetowym, możesz skorzystać z pomocy takich specjalistów jak firma Conversion, która od lat pomaga poprawić sprzedaż w sklepach internetowych.

Od czego zacząć optymalizację konwersji w sklepie internetowym?

Optymalizację należy zacząć oczywiście od szczegółowej analizy danych dotyczących zachowania naszych użytkowników. Musimy wiedzieć, z jakich kanałów trafiają na naszą witrynę, ile czasu spędzają na niej i jak się na niej zachowują. Prześledźmy szczególnie strony z procesu zakupowego, które generują wysoki współczynnik odrzuceń. Warto pamiętać o tym, że aby taka analiza była wartościowa musimy posiadać duży zbiór danych. W innym przypadku możemy mieć bowiem do czynienia z przypadkowymi zachowaniami, a nie tendencją.

W dalszym etapie musimy wytypować strony, na których prze przeprowadzimy testy A/B, dzięki którym będziemy mogli sprawdzić różne propozycje optymalizacyjne. Warto zebrać różne propozycje optymalizacji tych podstron i ocenić wstępnie, które z nich są możliwe do wprowadzania, a także, z jakimi kosztami będzie się to wiązało.

Testy - niezbędny element optymalizacji sklepu internetowego

 Testy to esencja CRO. Analiza bowiem jest jedynie hipotezą, którą musimy sprawdzić w praktyce. Przeprowadzenie testów A/B pozwoli nam nie tylko na zminimalizowanie ryzyka i oszczędność kosztów, ponieważ wprowadzamy zmiany tylko dla części podstron i grupy klientów. Możemy skorzystać między innymi z narzędzi Google Optimize, które pozwoli nam na szybkie przeprowadzenie wspomnianych przy instalacji zaledwie jednego kodu na stronie.

 Warto przygotować różne warianty kolorystyczne, różne układy czy hasła reklamowe, jednak pamiętajmy, by nie testować wszystkich zmian jednocześnie, ponieważ nie będziemy wtedy w stanie rzetelnie ocenić, które wersje okazały się najbardziej skuteczne.

 Warto pamiętać, że optymalizacja konwersji jest procesem stałym. Należy więc w swojej strategii marketingowej zaplanować regularne analizy i testy, dzięki czemu zawsze będziemy trzymać rękę na pulsie.

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .