Dlaczego SEO jest ważne?
SEO to narzędzie wykorzystywane do zwiększania ruchu na stronie www oraz jej promocji w Internecie. Dzięki wdrożeniu odpowiednich zmian technicznych i optymalizacji swojej witryny możesz dostosować ją do algorytmu wyszukiwarki Google i poprawić swoją widoczność w pozycjach wyszukiwania, czy na dane frazy i słowa kluczowe. W końcu, jeżeli posiadasz swoją stronę, czy sklep internetowy, to naturalne wydaje się być, że Twoim celem jest, aby ktoś na niego trafił. Z kolei każde odwiedziny w Twojej witrynie przekładają się na konwersję, a to na potencjalną sprzedaż, czy kontakt. Dzisiaj klienci najczęściej szukają produktów, usług, czy informacji o nich w wyszukiwarce internetowej, dlatego pozycjonowanie sklepów jest tak ważne i nie należy pomijać tego kroku w swoim planie działania. Jak skutecznie wypozycjonować swój sklep w Internecie?
Pozycjonowanie sklepu internetowego - od czego zacząć?
Aby nie popełnić błędu już na początku, zastanów się, jaki zasięg ma Twoja firma i czy masz jakiekolwiek możliwości, żeby konkurować z krajowymi gigantami. Takie firmy dysponują milionowym budżetem i zatrudniają prawdziwych specjalistów w dziedzinie marketingu. Jak zatem małe lub średnie przedsiębiorstwo może się wybić na tle takiej konkurencji w sieci? Z pewnością nie jest to łatwe i trzeba podejść do tego bardzo racjonalnie. Świadomość, że konkurencja buduje swoją pozycję na rynku wiele lat i wykorzystuje ogromne kwoty na marketing, pozwoli nam realnie utworzyć plan działania i podejmować kroki, które zapewnią nam sukces naszego szczebla, a powoli pozwoli piąć się w górę. Z początku powinniśmy nieco zwęzić obszar, na który planujemy się pozycjonować, gdzie według prowadzonych raportów mamy największą sprzedaż. Przez taką operację nasz poziom konkurencji spada, a my jesteśmy w stanie wyprzedzić firmy, które są naszą największą konkurencją w danym mieście, czy województwie. Jakie są następne kroki do skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego?
Traffic Trends, jako agencja SEO specjalizująca się w pozycjonowaniu sklepów internetowych na różnych platformach e-commerce, przedstawiamy kilka wskazówek, jak zacząć pozycjonować swój sklep internetowy w sieci i zwiększać swoje zyski!
1. Platforma i odpowiednia struktura sklepu internetowego
- Wybierz platformę e-commerce, na której powstanie Twój sklep internetowy.
- Zadbaj o wygodny rozkład kategorii, podkategorii i samych produktów.
- Zadbaj o to, aby Twój sklep posiadał certyfikat SSL.
- Sprawdź szybkość swojej strony i w razie potrzeby, zoptymalizuj ją.
- Postaw na krótkie i proste adresy URL, aby roboty Google mogły łatwo Cię zidentyfikować.
2. Treści na stronie - unikalny i zoptymalizowany content to podstawa
- Wybierz frazy i słowa kluczowe, na które się pozycjonujesz.
- Bądź jedyny i niepowtarzalny w tworzeniu treści.
- Nie zapomnij o zdjęciach i atrybutach alt.
- Pisz bloga i zyskuj czytelników.
3. Link building
- Linkowanie wewnętrzne do produktów, kategorii, lub innych podstron w Twoim sklepie
- Linki zewnętrzne zamieszczaj w innych, cenionych i wiarygodnych serwisach - to one pozytywnie wpływają na widoczność Twojej strony.
Ile trwa pozycjonowanie sklepów?
Pozycjonowanie sklepów to proces ciągły, który wymaga bieżącej kontroli, śledzenia trendów i raportów, oraz wprowadzania zmian. Jeśli nie zamieszczasz na swojej stronie nowych treści, nie kontrolujesz pozycjonowanych fraz, czy struktura Twojego sklepu jest całkiem zaburzona - masz gwarancję, że pozycja Twojej witryny spadnie. Cały czas musisz pamiętać o standardach jakości, jakie wyznacza Google, które również ulegają aktualizacji. Więcej na ten temat optymalizacji sklepów przeczytasz tutaj: https://traffictrends.pl/optymalizacja-sklepu-internetowego/.
0 komentarzy
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się