Skocz do zawartości

Jak zacząć korzystać ze sprzedaży za pomocą dropshippingu?


Ciamciaj

162 wyświetleń

Wejście na rynek e-commerce jest dziś tak proste, że właściwie każdy może prowadzić sprzedaż w Internecie. Jedno z rozwiązań, które ułatwiają prowadzenie sklepu online, jest dropshipping. To innowacyjny model logistyczny, umożliwiający handel elektroniczny bez konieczności prowadzenia magazynu. Na czym dokładnie polega i jak zacząć z niego korzystać? Zapoznaj się z naszym poradnikiem!

Jak działa dropshipping?

Aby odpowiedzieć sobie na pytanie, jak zacząć korzystać z dropshippingu, trzeba najpierw zrozumieć, jak działa ten model. Opiera się on na współpracy sprzedawcy internetowego ze specjalnymi hurtowniami, które wyręczają go w większości procesów logistycznych. Magazynują więc towar, a w chwili otrzymania zamówienia zajmują się jego spakowaniem i wysyłką do klienta końcowego. W ten sposób właściciel sklepu oszczędza mnóstwo czasu i pieniędzy, ponieważ nie musi utrzymywać przestrzeni magazynowej.

Jak zacząć prowadzić sprzedaż za pomocą dropshippingu?

Istotą dropshippingu jest maksymalne ułatwienie procesu sprzedaży internetowej. Sięgając po to rozwiązanie, gwarantujesz więc sobie szybkie i wygodne wejście na rynek, a później – właściwie bezproblemowe zarządzanie biznesem. Aby rozpocząć handel z wykorzystaniem dropshippingu, wystarczy więc wykonać kilka prostych kroków:

  • Załóż działalność gospodarczą

Ten etap nie jest wymagany, jeżeli z początku nie spodziewasz się wysokich zarobków. Dopóki nie przekraczasz limitu połowy minimalnego wynagrodzenia krajowego (1505 zł brutto miesięcznie w 2022 r.), możesz prowadzić sprzedaż w ramach działalności nierejestrowanej. Zauważ jednak, że taka forma biznesu znacząco utrudnia podejmowanie współpracy z różnymi kontrahentami (także z hurtowniami dropshippingowymi).

Lepszym rozwiązaniem okaże się więc rejestracja działalności gospodarczej. To bardzo prosta procedura, którą można w pełni przeprowadzić przez Internet. Musisz jedynie podjąć decyzje dotyczące nazwy swojej firmy, odpowiednich kodów PKD, formy opodatkowania i prowadzenia księgowości czy zwolnienia z VAT.

  • Wybierz asortyment

Jedną z najważniejszych kwestii w przypadku sprzedaży w dropshippingu jest dobór asortymentu. Po pierwsze zdecyduje on o zainteresowaniu konsumentów Twoją ofertą. Zaopatrz się więc w produkty, które cieszą się dużą popularnością lub są na tyle unikalne, że pozwalają wybić się na rynku. Po drugie rodzaj towaru ma ogromne znaczenie ze względu na politykę zwrotów, jaka obowiązuje w dropshippingu.

Chodzi o to, że większość hurtowni dropshippingowych nie zgadza się na obsługę dokonywanych przez klientów zwrotów. Jeśli więc ktoś zdecyduje się odesłać produkt, trafi on do właściciela sklepu – czyli do Ciebie. Ze względu na ten fakt przygotuj sobie miejsce, gdzie możliwe będzie przechowywanie takich towarów do momentu ich ponownej sprzedaży. Co więcej, warto wziąć to pod uwagę właśnie na etapie wybierania asortymentu. Staraj się raczej unikać produktów o dużych gabarytach, a także takich, które często podlegają zwrotom – na przykład odzieży czy obuwia.

  • Wybierz oprogramowanie sklepowe

Rozpoczęcie sprzedaży w dropshippingu okaże się wyjątkowo łatwe, jeśli zdecydujesz się na wykorzystanie abonamentowego oprogramowania SaaS. Tego rodzaju platformy zapewniają bowiem dostęp do wszelkich niezbędnych narzędzi e-commerce, pozwalając na błyskawiczne stworzenie sklepu i jego wygodną obsługę.

Wybierając na przykład oprogramowanie Sky-Shop, otrzymujesz między innymi dostęp do kreatora stron www, a także wielu gotowych integracji. Pozwalają one zsynchronizować Twoją stronę z hurtowniami dropshippingowymi i innymi istotnymi narzędziami – na przykład bramką płatności, usługami kurierskimi czy dodatkowymi kanałami sprzedaży.

Decydując się na takie rozwiązanie, gwarantujesz sobie automatyczne wprowadzenie wszystkich artykułów hurtowni do Twojego sklepu, regularne aktualizacje danych produktowych, a nawet integrację witryny z Allegro. Przed wyborem oprogramowania sklepowego zastanów się więc, jakie funkcje będą Ci najbardziej potrzebne, i rozejrzyj się za najkorzystniejszym pakietem.

  • Nawiąż współpracę z hurtownią

Gotowe integracje z hurtowniami dropshippingowymi pozwalają szybko i wygodnie wybrać dostawców do współpracy. Wystarczy, że dokonasz odpowiedniej selekcji w swoim oprogramowaniu sklepowym. Podczas podejmowania decyzji zwracaj uwagę na udostępniany asortyment i jego ceny, ale staraj się też weryfikować renomę hurtowni oraz dodatkowo świadczone przez nie usługi.

Pamiętaj, że obowiązujące Cię cenniki ustalane są indywidualnie. Im dłuższa będzie Twoja współpraca z daną hurtownią, tym bardziej atrakcyjne warunki współpracy otrzymasz. Na początku skup się raczej na sprzedaży dużej liczby produktów z niską marżą. Dzięki efektowi skali zapewnisz sobie optymalne zyski, a jednocześnie nie odstraszysz klientów wysokimi cenami.

Wykorzystanie gotowych integracji w oprogramowaniu e-commerce ma również tę zaletę, że nie musisz ręcznie wprowadzać wszystkich produktów do sklepu. System pobiera je automatycznie, pozwalając Ci zaoszczędzić mnóstwo czasu. Nie zapominaj jednak o tym, aby z czasem zamienić uzyskane w ten sposób dane na autorskie opisy i zdjęcia. Wyróżnisz się w ten sposób na rynku i zachęcisz potencjalnych klientów do finalizacji transakcji.

  • Zacznij promować swój sklep

Odpowiednio zaplanowane działania marketingowe zapewnią Ci ciągły napływ nowych klientów i podniosą współczynnik konwersji. W tym celu należy dostosować je do określonej grupy docelowej i uwzględnić w strategii różne kanały reklamowe. Należą one do czterech głównych kategorii:

  • SEO – pozycjonowanie strony w wyszukiwarce,
  • PPC – płatne kampanie w wyszukiwarce, na stronach partnerskich i na Facebooku,
  • Social Media – działania organiczne w mediach społecznościowych (m.in. na Facebooku, Instagramie czy TikToku),
  • Content Marketing – tworzenie i dystrybucja profesjonalnych treści, które przyciągają konsumentów i budują pozytywny wizerunek marki.

Prowadząc sklep internetowy w dropshippingu, stawisz czoła dużej konkurencji, toteż postaraj się tak dobrać działania marketingowe, aby wyraźnie wybić się na rynku.

  • Prowadź sprzedaż

Choć z perspektywy klienta zakupy w sklepie prowadzonym w dropshippingu wyglądają identycznie jak w każdym innym, z punktu widzenia sprzedawcy te dwa rozwiązania nieco się różnią. Jak przebiega więc transakcja w tym modelu?

  • Klient składa zamówienie w Twoim sklepie internetowym i opłaca je.
  • Przekazujesz zamówienie do hurtowni dropshippingowej (lub dzieje się to automatycznie).
  • Hurtownia kompletuje zamówienie i wysyła je do Twojego klienta.
  • Na własną rękę dostarczasz klientowi dowód zakupu (paragon lub fakturę).
  • Rozliczasz się z hurtownią, zachowując marżę jako zysk.
  • Ewentualne reklamacje przyjmowane są przez hurtownię, a zwroty trafiają do Ciebie (lub w rzadkich przypadkach do dostawcy).

Zauważ, że dzięki takiemu rozwiązaniu unikasz ryzyka inwestycyjnego. Płacisz bowiem tylko za te produkty, które zostały sprzedane. Nie musisz więc obawiać się, że zamówiony towar będzie kurzył się w magazynie, przynosząc Ci tylko straty.

  • Rozliczaj się z Urzędem Skarbowym

Jak każdy inny przychód, tak i zyski ze sprzedaży w dropshippingu podlegają opodatkowaniu. Wyjątek to oczywiście sytuacja, w której w całym roku nie przekroczysz kwoty wolnej od podatku (30 tys. zł w 2022 r.). W każdym innym przypadku musisz liczyć się z tym, że określony procent marży ze sprzedanych produktów trafi do Urzędu Skarbowego. Stawka będzie zależała od wybranego przez Ciebie sposobu opodatkowania (zasady ogólne, ryczałt ewidencjonowany lub podatek liniowy).

Jak zacząć korzystać ze sprzedaży za pomocą dropshippingu? Podsumowanie

Otwarcie sklepu w dropshippingu i rozpoczęcie sprzedaży nie powinno Ci sprawić większych problemów. Zauważ, że możesz wchodzić na rynek stopniowo, dopiero z czasem podejmując decyzję o uruchamianiu kolejnych kanałów sprzedażowych i marketingowych. Jest to rozwiązanie na tyle bezpieczne, że w każdej chwili możesz się wycofać, nic przy tym nie tracąc. Pamiętaj, że najłatwiej będzie Ci zacząć taką działalność z pomocą inteligentnego oprogramowania SaaS, które usprawni zarówno proces zakładania sklepu, jak i jego późniejszą obsługę.

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .