Skocz do zawartości
  • Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

    • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
    • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
    • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
    • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

Zestawienie TOP5 najlepszych platform e-commerce


Ciamciaj

741 wyświetleń

Głównym czynnikiem sprawiającym, że dziś właściwie każdy może otworzyć swój sklep internetowy, są nowoczesne platformy e-commerce. To inteligentne narzędzia pozwalające na samodzielnie uruchomienie i prowadzenie sprzedaży w sieci. Im szerszy zakres funkcjonalny takiego oprogramowania, tym wygodniejsze będzie dla Ciebie zarządzanie sklepem. Chcesz założyć własny sklep internetowy, ale nie wiesz, jak zacząć? Zapoznaj się z naszym rankingiem platform e-commerce!

Open source czy SaaS? Jaką platformę sklepową wybrać?

Stając przed koniecznością wyboru oprogramowania dla sklepu internetowego, musisz przede wszystkim zastanowić się, czy w Twojej sytuacji lepiej sprawdzi się narzędzie open source, czy platforma abonamentowa. Jeżeli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z rynkiem e-commerce, prawdopodobnie będzie interesowało Cię to drugie rozwiązanie. Ale po kolei…

Programy open source to – jak sama nazwa wskazuje – narzędzia oparte na otwartym kodzie źródłowym. Każdy ma do niego swobodny dostęp i może go dowolnie modyfikować. W efekcie rozwiązania tego typu są zazwyczaj bezpłatne. Na tym należałoby właściwie zakończyć wymienianie ich zalet. Ich obsługa może bowiem sprawić pewne problemy niedoświadczonym użytkownikom, a otwarty kod źródłowy to stosunkowo łatwy cel dla hakerów.

Alternatywne rozwiązanie stanowią abonamentowe platformy SaaS (Software as a Service). Odznaczają się one przede wszystkim łatwą obsługą i kompleksowym charakterem. Użytkownik nie musi martwić się ani o aktualizacje oprogramowania, ani o integracje sklepu z zewnętrznymi narzędziami. Wszystkie niezbędne funkcje e-commerce są bowiem dostępne dla klientów w ramach miesięcznej (czy też rocznej) opłaty.

Jeśli nie chcesz zajmować się kwestiami technicznymi i korzystać z kosztownej pomocy informatyków, postaw na jedną z platform abonamentowych. To najlepsze rozwiązanie dla użytkowników o niewygórowanych potrzebach, którzy chcą po prostu skupić się na sprzedaży. Jeżeli masz jednak doświadczenie w projektowaniu stron internetowych i interesują Cię wysoce spersonalizowane udogodnienia witryny, dobry użytek zrobisz z narzędzia open source.

Ranking oprogramowania sklepów internetowych

Aby pomóc Ci wybrać platformę sklepową najlepiej dostosowaną do Twoich potrzeb, przygotowaliśmy ranking sklepów internetowych. Wśród 5 opisanych poniżej programów z łatwością znajdziesz idealne dla siebie rozwiązanie:

1.      Shoper

Jeśli interesujesz się rynkiem e-commerce, platformy Shoper pewnie nie trzeba Ci przedstawiać. To bodaj najpopularniejsze na świecie oprogramowanie e-commerce. Działa w modelu SaaS, więc do jego obsługi niepotrzebna jest ani znajomość języka HTML, ani wiedza z zakresu projektowania stron. Cechę charakterystyczną, którą szczególnie upodobali sobie użytkownicy narzędzia, stanowi właśnie jego łatwa obsługa.

Shoper nie jest oczywiście pozbawiony wad. Można do nich zaliczyć między innymi odpłatny dostęp. Ceny pakietów abonamentowych zaczynają się od kilkudziesięciu złotych dla prostych sklepów internetowych, lecz indywidualne plany kosztują już kilkaset złotych miesięcznie. Minusem platformy jest również brak zaawansowanych funkcji w panelu administracyjnym, wynikający z dość prostego charakteru narzędzia.

Shoper najlepiej sprawdzi się w przypadku małych sklepów internetowych, które dopiero wchodzą na rynek. Dzięki temu, że oferuje integrację z Allegro, przyda się sprzedawcom planującym realizację strategii wielokanałowej.

2.      RedCart

Ciekawą platformą przeznaczoną dla początkujących sprzedawców jest także RedCart. Znajdzie ona zastosowanie zarówno w tradycyjnym modelu e-commerce, jak i w dropshippingu. Oferuje bowiem dostęp do gotowych integracji z hurtowniami, które wyręczają właściciela sklepu w magazynowaniu i transportowaniu towarów. Takie rozwiązanie przekłada się oczywiście na niższe koszty prowadzenia działalności i sporą oszczędność czasu.

Oprogramowanie RedCart należy również docenić za dostęp do licznych udogodnień marketingowych. Wspiera ono między innymi podstawowe działania SEO, choć do pełnej optymalizacji niezbędna jest pomoc programisty. Ceny miesięcznego planu – podobnie jak w przypadku platformy Shoper – zaczynają się od kilkudziesięciu złotych.

Wśród kluczowych zalet RedCart można też wymienić gotowe szablony graficzne sklepu, intuicyjną obsługę i wspomniane już integracje z narzędziami zewnętrznymi. Za wady należy natomiast uznać ograniczenie funkcji SEO w panelu administracyjnym oraz brak certyfikatu SSL (który dostępny jest wyłącznie w najdroższym pakiecie cenowym).

3.      Shopify

W rankingu platform e-commerce nie może również zabraknąć programu Shopify. To usługa pozwalająca tworzyć bardziej zaawansowane sklepy internetowe. Wykorzystywana więc bywa przez średnie i duże przedsiębiorstwa, dla których szeroki zakres funkcjonalny jest ważniejszy niż prosta obsługa i atrakcyjny cennik. Początkujący użytkownicy nie powinni czuć się jednak zniechęceni. W posługiwaniu się narzędziem zdecydowanie pomagają przejrzysty interfejs i obszerny poradnik.

Podczas gdy Shopify kusi takimi udogodnieniami jak szybkość działania, gotowe rozszerzenia czy funkcja odzyskiwania porzuconych koszyków, trzeba pamiętać o wadach tego narzędzia. Nie dość, że użytkownik musi liczyć się z miesięcznym abonamentem, to platforma pobiera dodatkowo prowizję od każdej transakcji. Warto zwrócić uwagę także na brak hostingu poczty elektronicznej i dostępność zaledwie 8 darmowych motywów.

4.      IAI (IdoSell)

Z platformy IAI, znanej także pod nazwą IdoSell, najlepszy użytek zrobią właściciele większych sklepów internetowych. Sprawdzi się ona jednak również w przypadku małych firm, które chcą skalować sprzedaż online. To narzędzie odznaczające się możliwością dokładnego dopasowania zakresu funkcjonalnego do indywidualnych potrzeb użytkownika.

Największą wadą IAI wydaje się skomplikowany proces implementacji i konieczność płatnego wdrożenia przez specjalistę. Dostawcy można powierzyć całość lub część projektu sklepu internetowego. Choć pakiety cenowe zaczynają się od bardzo niewygórowanych kwot, to użytkownik musi ponieść dodatkowo opłatę początkową w wysokości kilkuset złotych.

Zalety IAI sprawiają jednak, że warto zastanowić się nad wyborem właśnie tego oprogramowania. Posiada ono wdrożony certyfikat SSL i pozwala na zintegrowanie sklepu z wieloma zewnętrznymi usługami. Doskonale sprawdza się zarówno w B2C, jak i B2B i umożliwia zarządzanie nawet biznesem o dużej skali.

5.      Sky-Shop

Dla wielu użytkowników najlepszą platformą sklepu internetowego wydaje się Sky-Shop. To kompleksowe rozwiązanie gwarantujące dostęp do takich funkcji jak między innymi:

  • intuicyjny kreator sklepu z setkami gotowych szablonów,
  • integracje z hurtowniami (tradycyjnymi i dropshippingowymi),
  • bramki płatności i usługi kurierskie,
  • integracje z dodatkowymi kanałami sprzedaży (np. Allegro, eBay, Ceneo, OLX itd.),
  • minisystem księgowy,
  • wsparcie techniczne.

Sky-Shop dostępny jest w różnych planach abonamentowych, które łatwo dopasować do indywidualnej sytuacji biznesowej. Dostawca oprogramowania czuwa też nad ciągłymi aktualizacjami i dostosowywaniem narzędzia do panujących na rynku trendów oraz zmieniających się regulacji prawnych.

Ogromna zaleta platformy Sky-Shop polega na możliwości zarządzania sprzedażą wielokanałową z jednego panelu administracyjnego. Warto także zwrócić uwagę na możliwość bezpłatnej migracji sklepu z innego oprogramowania e-commerce.

Ranking platform e-commerce – którą wybrać?

Wybór narzędzi e-commerce jest wprost ogromny. Powyżej zaprezentowaliśmy tylko 5 spośród najpopularniejszych platform sklepowych, lecz do dyspozycji masz ich zdecydowanie więcej. Pamiętaj, aby w procesie decyzyjnym kierować się przede wszystkim specyfiką swojego biznesu i indywidualnymi preferencjami. Oprogramowanie, które nie najlepiej będzie się sprawdzać w przypadku innych sprzedawców, może okazać się najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie!

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .