Jak zwiększyć ruch na Twojej stronie internetowej?
Statystyki wejść pokazują jak zmienia się ruch na stronie internetowej. Jeśli od dłuższego czasu wskaźniki stoją w miejscu, warto wypróbować kilka sposobów na zwiększenie atrakcyjności strony.
Dodanie możliwości płatności online
Klienci chętniej odwiedzają sklepy internetowej, które umożliwiają płatności online z wykorzystaniem różnych metod. Tradycyjny przelew czy płatność kartą to tylko niektóre z obecnie wykorzystywanych metod. Dużą popularnością cieszą się również:
- BLIK,
- pay by link,
- raty online,
- płatność odroczona.
Dla osób preferujących tradycyjne rozwiązania można udostępnić opcję płatności za pobraniem, z której wciąż korzysta wielu klientów. Co istotne, płatności online wprowadzone są nie tylko w sklepach, w których można nabyć produkty. Punkty usługowe również umożliwiają swoim klientom płatność przez internet, dzięki czemu za wizytę u kosmetyczki czy u lekarza zapłacą na przykład w momencie rezerwowania terminu. Jest to dobry sposób, aby uniknąć tak zwanych "pustych zapisów", czyli rezerwowania godzin przez klientów, którzy następnie nie stawiają się na wizycie. Im więcej opcji płatności udostępni sprzedawca, tym większe ma szansę na pozyskanie klientów.
Skuteczny social media marketing
Media społecznościowe dają nieskończone możliwości w zakresie pozyskiwania klientów poprzez zwiększanie ruchu na stronie internetowej. Kampanię należy jednak prowadzić w przemyślany sposób. Bardzo istotne jest częste dodawanie wartościowych z punktu widzenia internautów treści. Mogą być to krótkie wpisy, notatki czy informacje o nowych akcjach promocyjnych. Dobrym sposobem jest także wykorzystanie płatnych reklam, choć wiąże się to z dodatkowymi kosztami. Media społecznościowe można prowadzić samodzielnie lub powierzyć to zadanie specjalistom.
Prowadzenie bloga
Wydaje się, że moda na blogi internetowe już dawno minęła, tymczasem wielu sprzedawców wykorzystuje je celem zwiększenia ruchu na swoich stronach. Wpisy blogowe, podobnie jak marketing w social media, powinny być wartościowe i treściwe. Warto zamieszczać w nich porady, które klienci mogą wykorzystać, robiąc zakupy. Nie powinny natomiast zawierać nachalnej reklamy, wystarczy tylko krótka wzmianka o dostępnych w sklepie produktach. Nowe artykuły należy dodawać przynajmniej raz w tygodniu.
Zdjęcie autorstwa Freepik.
0 komentarzy
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się