Skocz do zawartości
  • Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

    • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
    • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
    • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
    • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

Jak wybrać agencje SEO i zwiększyć widoczność w Google?


Ciamciaj

406 wyświetleń

Prowadzisz biznes, którego ważnym elementem jest sprzedaż w Internecie? Twoi klienci najprawdopodobniej właśnie korzystają z wyszukiwarki Googla. Jaka jest szansa, że trafią na Twoją stronę internetową i zdecydują się na zakup Twoich produktów lub usług? Wszystko zależy od pozycjonowania Twojej witryny, a co za tym idzie - jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowania stron internetowych opiera się na odpowiednio zaprojektowanej strategii SEO. Komu zlecić to ważne zadanie? Możesz skorzystać z usług freelancera, agencji specjalizującej się w pozycjonowaniu stron internetowych (agencji zajmującej się wyłącznie SEO) lub agencji działającej w szeroko rozumianym marketingu internetowym (zajmującej się m.in. SEO). Czym dokładnie zajmuje się agencja SEO i jak wybrać tę, która optymalnie wpisze się w potrzeby Twojej firmy i zapewni skuteczne zwiększenie widoczności Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania Googla?

Freelancer czy agencja SEO?

Usługi SEO? Na rynku znajdziesz wiele ofert w tej kategorii. Możemy je podzielić na trzy podstawowe kategorie: freelancerów, małe agencje SEO i duże agencje oferujące szeroki zakres usług w ramach marketingu internetowego. Jak wybrać, by nie naciąć się na specjalistów obiecujących przysłowiowe gruszki na wierzbie?

Freelancer - zalety i wady

Dobry freelancer to specjalista, który będzie Ci w stanie poświęcić dokładnie tyle czasu, ile będziesz potrzebował. Decydując się na skorzystanie z jego usług, w większości przypadków możesz liczyć na całkowicie zindywidualizowane podejście i autorską strategię SEO, zaprojektowaną dla Twoje biznesu i Twojej strony internetowej.

Wadą zatrudnienia freelancera w roli specjalisty SEO dla Twojego biznesu są z pewnością wysokie koszty jego usług. Twoją czujność powinna wzbudzić sytuacja, w której freelancer oferuje Ci konkurencyjną cenę za usługi SEO, równą lub niższą od cen agencyjnych. Może to oznaczać, że jest osobą początkującą w branży lub obsługującą równocześnie zbyt dużą ilość klientów.

W zależności od formy współpracy / rodzaju umowy między Tobą a freelancerem, może się okazać, że z dnia na dzień zostaniesz... bez specjalisty. W większości przypadków nie możesz również liczyć na przejęcie obowiązków przez innego specjalistę, np. gdy obsługujący Twoją firmę freelancer się rozchoruje.

Agencja SEO - mała czy duża?

Alternatywą dla tzw. wolnych strzelców są agencje, oferujące swoje usługi w ramach mniej lub bardziej sformalizowanych procesów. W tej kategorii możesz trafić zarówno na małe i średnie agencje (specjalizujące się np. w SEO i zatrudniającej najczęściej kilka lub kilkanaście osób) oraz duże agencje / korporacje (oferujące szeroki wachlarz usług z marketingu internetowego i zatrudniające od kilkudziesięciu do nawet kilkuset osób).

Małe i średnie agencje SEO:. Najczęściej specjalizują się w interesującym Cię obszarze, co pozytywnie przekłada się na wiedzę merytoryczną i doświadczenie ich właścicieli i pracowników. Masz bezpośredni kontakt z osobą / osobami, które projektują i wdrażają strategię SEO dla Twojej firmy - wszystkie Twoje wątpliwości są wyjaśniane przez specjalistę, a szczegóły działań mogą być na bieżąco konsultowane. Jakość usług jest najczęściej bardzo wysoka, a tworzone w ramach współpracy treści i linki, pozostają z Twoim biznesem na zawsze i pracują na rzecz Twojej strony internetowej również po ustaniu współpracy. Dodatkowo efekty strategii SEO są na bieżąco monitorowane, a niezbędne zmiany wdrażane od razu.

Duże agencje marketingu internetowego najczęściej oferują szeroki zakres usług, a pozycjonowanie stron internetowych jest tylko jednym z kilku lub kilkunastu obszarów działania. Jako klient dużej agencji nie masz bezpośredniego kontaktu ze specjalistą - przed podjęciem współpracy spotykasz się z handlowcem, a w trakcie trwania współpracy obsługuje Cię tzw. account. Jakość usług może być różna, w zależności od wiedzy i doświadczenia specjalisty SEO oddelegowanego do obsługi Twojego biznesu. Efekty wdrażanej strategii SEO mogą być monitorowane, ale niesatysfakcjonujące rezultaty nie muszą za sobą pociągać zmian w opracowanej strategii.

Koszty usług małej agencji SEO są niższe w porównaniu do usług freelancera, ale mogą być wyższe niż koszty usług dużej agencji.

Najlepsza agencja SEO, czyli...

Postanowiłeś/aś się podjąć współpracę z małą lub średnią agencją SEO? To doskonała decyzja! Czas wybrać najlepszą agencję dla Twojej firmy! Dobra agencja SEO to agencja, która podejdzie do Twojego biznesu indywidualnie, opracowując strategię SEO w oparciu o szczegółowy audyt strony internetowej oraz pogłębioną analizę wszelkich danych, a także Twoich potrzeb i oczekiwań. Wybierając agencję zwróć uwagę na:

  • kontakt i transparentność - upewnij się, że rozmawiasz bezpośrednio z osobą, która będzie obsługiwała Twoją firmę; wybierz agencję, której przedstawiciel jest rzetelny i otwarty, uważnie słucha oraz dzieli się z Tobą fachową wiedzą, dokładnie tłumaczy proces pozycjonowania Twojej strony (nie zasłaniając się tajemnicą know-how) i jest w stanie już na pierwszym spotkaniu przedstawić Ci wstępny zarys strategii SEO
  • rodzaj umowy - wybierz agencję, która oferuje Ci umowę na czas nieokreślony, która zapewnia Ci krótki okres wypowiedzenia; dzięki temu zyskasz pewność, że agencja będzie dokładała wszelkich starań, by utrzymać Cię w roli swojego klienta
  • zakres usług - sprawdź, co dokładnie wchodzi w zakres usług oferowanych przez agencję; kompleksowa obsługa Twojego biznesu w ramach pozycjonowania stron powinna obejmować: audyt, analizę słów kluczowych, zaplanowanie optymalizacji struktury i treści Twojej strony internetowej oraz optymalizację techniczną pod kątem zdobywania wysokiej jakości linków.

Podsumowanie

Widoczność Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania Googla oraz wysoka konwersja to klucz do osiągnięcia nawet największych celów biznesowych. W obliczu ogromnej konkurencji - dobra strategia SEO to wręcz must have dla firm, które chcą skutecznie sprzedawać swoje produkty lub usługi w Internecie. Wybierając specjalistę, któremu powierzysz zaprojektowanie i wdrożenie strategii SEO postaw na małą lub średnią agencję SEO. Najlepsze firmy z tej kategorii oferujące najwyższej jakości specjalistyczne usługi. Dobra agencja SEO jest całkowicie transparentna i nastawiona na... Twój sukces!

W przygotowaniu tekstu pomógł nam Maciej Cherubin, współwłaściciel Octamedia. To prężnie rozwijająca się agencja SEO, która specjalizuje się pozyskiwaniu klientów na usługi przy użyciu wyszukiwarki Google. Klienci Octamedia odnotowują spektakularne wzrosty ilości zapytań i sprzedaży.

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .