Skocz do zawartości
  • Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

    • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
    • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
    • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
    • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

Blog Moriartiego

  • wpisów
    7
  • komentarzy
    46
  • wyświetleń
    18 788

Moriarty

5 426 wyświetleń

Link Building – czy można z tego wyżyć?

Zapewne o marketingu rekomendacji czy też inaczej mówiąc marketingu szeptanym słyszał każdy. Czasem widzimy bardzo wyraźnie, który z postów na forum jest postem naturalnym, a który powstał w ramach współpracy z daną firmą. Jednak jest też rodzaj marketingu, o którym w Polsce jeszcze nie jest tak głośno. Mowa o Link buildingu. Za granicą większość firm ma całe zespoły odpowiedzialne za niego, dzięki czemu mogą się cieszyć większą popularnością. Tak więc do rzeczy, zaraz wyjaśnię o co w tym właściwie chodzi.

Czym jest Link Buidling?

Link Building jest swego rodzaju budowaniem sieci linków, co jest proste i logiczne aczkolwiek jego działanie możemy porównać do budowania sieci kontaktów czy też do wspomnianego już marketingu szeptanego. Link building to wszystkie działania, które mają na celu zbudowanie naturalnej sieci linków.

Przejdźmy do konkretnego zobrazowania. Przykładowo: blogerka pisząca o kosmetykach w swoich postach wymienia ich nazwy, mówi wprost o markach i wcale nie musi oznaczać to współpracy z tymi firmami. Ona po prostu dzieli się informacją o tym, czego stosuje i czy jest z danych produktów zadowolona. I teraz najważniejsze, bo gdzie w tym wszystkim jest link building? Otóż jeśli wymieniając produkt konkretnej firmy, wstawi ona do niego bezpośredni link albo też linkuje do konkretnego sklepu, to możemy już mówić o link buildingu. Działania te niektórzy określają jako wymianę linków i tak najprościej można by o tym powiedzieć. Jednakże Link building i system wymiany linków to co innego, przy czym pierwsza metoda uchodzi obecnie za znacznie skuteczniejszą z wielu powodów.

Dlaczego Link building jest tak skuteczny?

Jak już było wspomniane w poprzednim tekście, Link building uważany jest za skuteczniejszy od SWL (System Wymiany Linków). Główna różnica polega na tym, że Link building znacznie częściej jest tworzony w sposób naturalny. Otóż, wspomniana wcześniej blogerka używa w tekście jako odnośników nazw produktu, firmy czy też tzw. generic anchor czyli słowa takie jak „kliknij tutaj” „dostępne tutaj” „można je sprawdzić w tym miejscu”. Sprawia to wrażenie naturalnego linkowania, bowiem osoba, która nie posiada wiedzy w dziedzinie SEO zazwyczaj udostępnia linki w taki sposób.

Link building a algorytmy Google

TdGm0H0.png

Teraz już rozumiecie, dlaczego link building kojarzony jest z marketingiem szeptanym. Po prostu na portalach powiązanych pojawia się odsyłacz w postaci linku. Co to oznacza dla danej firmy kosmetycznej? To, że dzięki takim linkom, Google uznaje je za całkowicie naturalne. W ten sposób także strona producenta kosmetyków zostaje awansowana na wyższe pozycje w rankingu wyszukiwania. Dobrze wiemy, jak trudno przebić się przez wszystkie algorytmy. Jeśli nasza przykładowa blogerka, będzie pisała o konkretnych kosmetykach, a jej czytelnicy będą chcieli je nabyć, będą szukali informacji o sieci sprzedaży właśnie na stronie producenta. A znacznym ułatwieniem dla nich będzie bezpośredni link w tekście. Istotne w tej kwestii jest też to, że tego typu linki nie są takie same, jak np. linki pochodzące z tekstów sponsorowanych, które są wykupowane w portalach internetowych, dzięki czemu Google uznaje je za bardziej wartościowe i warte promowania.

Link builderzy

Teraz druga sprawa: kto się tym zajmuje? Otóż za granicą funkcję tą pełnią tzw. link builderzy czyli zespół osób, którego głównym zadaniem jest stworzenie sieci linków wokół danego produktu. Jak wygląda ich praca? Otóż link builder wyszukuje za pomocą Google stron, na których pojawił się nazwa danej firmy (niech naszym przykładem będzie firma “XYZ”). Otóż znajdują oni daną stronę lub bloga, na której pada nazwa XYZ, ale nie ma do niej linka. Link Builder kontaktuje się więc z administratorem strony lub z blogerem (w zależności od tego, gdzie się pojawił taki link), a następnie próbuje go przekonać, żeby podlinkował nazwę do strony firmy XYZ. Forma kontaktu jest bardzo różna, bo może być to zarówno kontakt telefoniczny, jak i meilowy. Podczas rozmowy link builder ustala z właścicielem strony warunki umowy lub też kwotę, którą są w stanie zaoferować na podlinkowanie nazwy.

Jakich narzędzi używają Link builderzy?

Narzędzia, które można by wymieniać jest naprawdę mnóstwo. Pierwszym z nich jest niezwykle popularne narzędzie zwane Google Alerts, które pozwala śledzić wspomniane w internecie frazy takie jak wspomniana już firma „XYZ”. Drugim narzędziem, które jest niezwykle przydatne w tym procesie jest alltop.com, które pozwala wyszukiwać artykuły po słowie kluczowym. Trzecim i ostatnim narzędziem, które warto jest przedstawić, a które w Link buildingu pełni niezwykle istotną rolę jest Buzzsumo.com, które pozwala wyszukiwać artykuły po danym slowie kluczowym, a następnie pokazuje nam te artykuły, które posiadają największą liczbę udostępnień poprzez portale społecznościowe.

Zatem praca na pełen etat czy jedynie sposób na kieszonkowe?

Widzimy więc, że za granicą link building ma się całkiem prężnie. A jak to jest w Polsce? W naszym kraju to dopiero raczkująca dziedzina, która czeka na swoje 5 minut. W tej chwili mało kto uważa to za wartościową pracę i dużo osób takie działania traktuje jako działania sposób na dodatkowe kilka groszy. W Stanach Zjednoczonych link builderzy zajmują się tym w pełnym wymiarze godzin, a co najważniejsze, otrzymują za to bardzo dobre pieniądze. Do naszych przedsiębiorców przemawiają konkretne liczby - jeśli zauważą, że to przekłada się to na lepsze wyniki, dopiero będą w stanie w to zainwestować. Wszyscy zresztą wiemy jak działą inwestowanie w Polsce w coś co dopiero zaczyna być popularne.

Podsumowując: na naszym rynku Link building jako osobna dziedzina stanowi póki co pracę dorywczą, ale tendencje rozwojowe idą ku utworzeniu nowego zawodu, a wraz z nieustanną specjalizacją usług informatycznych, w najbliższych kilku miesiącach lub latach możemy spodziewać się zwiększonej aktywności agencji zajmujących się Link Buildingiem. Tak więc warto zainteresować się tą dziedziną. Zwłaszcza że już na chwilę obecną pozyskanie jednego linku szacuje się na wartość kilkudziesięciu złotych.

  • Super 10

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .