Skocz do zawartości

Co to jest SEM? Jak się za to zabrać.


Korzystałeś kiedyś z płatnych reklam?  

8 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Korzystałeś kiedyś z płatnych reklam?

    • Tak.
      4
    • Nie i nie zamierzam.
      0
    • Nie, ale zamierzam korzystać.
      4


Rekomendowane odpowiedzi

Rynek marketingu internetowego stale się rozwija, nieustannie powiększa. Aby móc sprawnie się po nim poruszać, dobrze jest przyswoić sobie podstawowe pojęcie, jakim jest SEM.

SEM (z ang. Search Engine Marketing) obejmuje całość działań marketingowych w wyszukiwarkach, takich jak optymalizacja stron www, pozycjonowanie czy kampanie linków sponsorowanych. 

 

Celem jest wypromowanie strony w wyszukiwarce, a zatem zdobycie ruchu na witrynę poprzez zajmowanie przez nią najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania - zarówno naturalnych, jak i płatnych - oraz generowanie większego ruchu i sprzedaży, czyli zarobienie więcej $$$ dla nas! 

Działania SEM często opisywane są za pomocą równania:

SEM = SEO + PPC.

Zgodnie z nim, na marketing w wyszukiwarkach składają się SEO (akcje pomagające osiągnąć danemu serwisowi jak najwyższą pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania - linki, pozycjonowanie, content, optymalizacja) oraz PPC (płatne linki w wyszukiwarce, serwisach z reklamami, sieci partnerskiej).

daded650927ea67d6f88a5fb8cd73f05.png

 

Korzyści wynikające z SEM

SEM przypisuje się wiele zalet. Do największych należą:

  • szybkie korzyści – kampanie linków sponsorowanych dają możliwość osiągania zadowalających efektów w niedługim czasie, kampania może powstać w pare minut, po paru godzinach mamy już ruch na stronie, dzięki dobraniu odpowiedniej strategii oraz sterowaniu zabiegami marketingowymi; ich stały monitoring ułatwia natychmiastową reakcję, udoskonalanie na bieżąco działań bądź zmianę ich kierunku, poprawę wyników, konwersji itp;
  • precyzyjne targetowanie – zajmowanie wysokich pozycji w wynikach, wykorzystywanie określonych słów kluczowych oraz innych komponentów sprawiają, że na Twoją stronę trafią potencjalnie nią zainteresowani internauci (SEM nastawione jest na słowa bądź frazy wpisywane przez użytkownika do wyszukiwarki). W ten sposób ruch konwertuje, nie są to puste odsłony obciążające nasz serwis a wizyty doprowadzające do zakupów, rejestracji, podania danych, leadów, pobrań itp.;
  • dokładna kontrola kosztów – to Ty decydujesz o wyborze najbardziej efektywnych słów kluczowych oraz o budżecie na kampanie PPC;
  • szeroki zasięg działań;
  • wzrost liczby odwiedzin oraz zysków z prowadzonej strony – większa konwersja może się przełożyć na wzrost sprzedaży.

 

Czy stosujecie PPC? Kupujecie reklamy w Adwords lub innych sieciach? 

Jeżeli ktoś chciałby zobaczyć więcej artykułów na temat Adwords czekam na komentarze! 

  • Super 5
Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

 

 

Bez wątpienia takie rzeczy są przyszłością (teraz już teraźniejszością) zarabiania w internecie. Spam ( na facebooku, youtube czy też w postaci dużej ilości backlinków marnej jakości) bardzo stracił na znaczeniu. Stare czasy już nie wrócą, także jak najbardziej czekam na więcej takich artykułów ;) 

Odnośnik do komentarza

@Dayne o dziwo powolutku google traci rynek na rzecz social-media. Nadal jest to twierdza nie do zdobycia, jednak kropla drąży skałę. Za kilka lat SEM może zostać częściowo (w mniejszym lub większym stopniu) wyparte, więc nie nazwałbym tego przyszłością. Warto jednak zainteresować się chociażby programmatic buying, stopniowo w tej dziedzinie wyłania się lider (na polskim rynku). Niestety sam nie mam wielkiej wiedzy na ten temat.

@Ciamciaj ja chciałbym zobaczyć więcej artykułów na temat AdWords. Jest szansa na trochę praktycznej wiedzy? Jak uruchomić pierwszą kampanię, na co zwracać uwagę, co ma wpływ na pozycjonowanie naszej kampanii (gdy o frazę "bije się" kilka firm), może podpięcie AdWords i Analytics - jak w praktyce ustawić cel i śledzić konwersje.

Dzięki.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza

Dobra wrzutka :) 

Ostatnio sprawdzałem koledze frazy związane z ciuchami sportowymi (ponieważ ma zamiar otworzyć sklep internetowy).
Wyszło mi, że wyszukiwania są spore, a konkurencja jest na żałosnym poziomie (10-20), co było dziwnie. 
Później jednak sprawdziłem średnie CPC i również było bardzo niskie, więc wyszukałem kilka fraz w google "kw" i wszystko się wyjaśniło.

Tanie reklamy + duże wyszukiwania dały w efekcie 4-5 pierwszych wyników jako adwords + polecane produkty z boku, a na domiar wszystkiego niżej była mapa "sklepów odzieżowych". Generalnie wszystkie te reklamy zajmowały blisko pół strony wyników wyszukiwania :)

Więc jak się okazuje w tym konkretnym przypadku samo w sobie seo nie ma aż tak dużego znaczenia bo top5 to prawie dół strony, jednak rozsądne SEM już tak.

Ps: Oczywiście mam świadomość, że ten przykład jest absurdalny, bo to oczywiste że nike, addidas, zalando i tym podobne dominują w branży i rynek jest ciężki ale daje to do zrozumienia że samo w sobie seo przy niektórych frazach za wiele nie pomoże :)

Odnośnik do komentarza

Warto się zainteresować SEM przy pewnych frazach, ponieważ ostatnimi czasy tak naprawdę SEO przy frazach, które mają SEM + Mapki nie ma dużego znaczenia, tj. tak naprawdę 1 wynik organiczny jest 7, który widzi potencjalny klient.

Nie wiesz jak dokonać optymalizacji strony? Masz problem z doborem słów kluczowych czy z analizą linków? Skorzystaj z moich usług!

 

Odnośnik do komentarza

Świetny artykuł:)

SEM jest przede wszystkim dla sklepów gdzie sprawdza się bardzo dobrze, można bezpośrednio kalkulować konwersje, sprzedaż co pozwala optymalizować kampanie aby były opłacalne. SEM wykorzystywane jest też dla nowych marek które chcą wyrabiać swój brand i chcą szybko zaistnieć w sieci zanim pojawią się wysoko w wynikach organicznych.

p.s. W sumie mógłby powstać osobny dział  dyskusji  SEM na forum, nie jest to związane z WHS, a temat szeroki, pod różne dyskusje.

  • Super 1

Smartindexer.net - skuteczna indeksacja linków 60-99%  & Skuteczne pozycjonowanie stron >> zobacz efekty 2024

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .