Skocz do zawartości

[FB ADS] 4 rodzaje treści reklamowych, które musisz znać - Bomba wiedzy #4


Rekomendowane odpowiedzi

r595zcp.jpg


Musimy przyznać, że pisanie treści reklam NIE jest łatwe! Nie jest to jednak jednocześnie ekstremalnie trudne. Pisanie dobrej treści do reklam na Facebooku jest umiejętnością, którą nie każdy posiada, ale przy odrobinie cierpliwości, nauki i praktyki każdy może zdobyć.

Treść Twojej reklamy nie koniecznie jest pierwszą rzeczą, którą zauważają ludzie, ale zazwyczaj determinuje ona, czy użytkownik przeczyta więcej i ewentualnie pójdzie za Twoim wezwaniem do akcji. Używając prawidłowych strategii będziesz krok bliżej ulepszenia ogólnej kondycji swoich kampanii.

Jednym ze sposobów upewnienia się, że używasz odpowiedniej strategii dla swojej kampanii jest zbadanie i powtórzenie różnych metod używanych przez odnoszących sukcesy marketingowców. W tym artykule przyjrzymy się czterem metodom, których używamy najczęściej. Podamy również kilka przykładów typów reklam, które konsekwentnie przynoszą zysk i przetrwały próbę czasu.

 

A.I.D.A.
To akronim od: Attention, Interest, Decision, Action. Te reklamy mają zazwyczaj tylko 3-4 zdania. To dlatego widzisz tak dużo reklam z nagłówkami typu "UWAGA (tu wpisz tekst)". Cokolwiek robisz upewnij się, że pierwsze zdanie przyciąga i zatrzymuje uwagę ludzi podczas, gdy przewijają stronę. Drugie zdanie powinno dawać nieco informacji na temat produktu lub usługi i także powinno przyciągać. Trzecie lub czwarte zdanie powinno oddać kolejny kawałek informacji, ale może też zawierać frazę skłaniającą użytkownika do podjęcia decyzji. Ostatnie, ale nie mniej ważne, powinieneś zawsze kończyć wezwaniem do podjęcia akcji. Są to na przykład: Kup teraz; Wypróbuj dzisiaj; Zobacz, czy dasz radę itd.

V1c5nSWyS_umRs0madSuBQ.png

Przykład reklamy A.I.D.A.:
Uwaga wielbiciele kotów! Każdy kot pragnie tego nowego, niesamowitego produktu! To najlepszy nowy plac zabaw dla kota, dzięki któremu Twój kot będzie ćwiczył jednocześnie ciągle się bawiąc! Zdobądź go dziś, póki jest dostępny!

 

Treść w stylu krótkiego Click-bait.

Tworząc treść w stylu click-bait staraj się nie rzucać tym bardzo w oczy. Facebook może przyjrzeć się Twojej taktyce i nałożyć karę. Z pewnością istnieją sposoby, by robić to legalnie, ale nagięcie zasad może przynieść również pozytywne skutki. Twoje konto może jednak wpaść w tarapaty. Wykorzystując ten typ treści upewnij się, że zostawiasz użytkownika z poczuciem kuszącego niedosytu. Zasadniczo w tym przypadku musisz skusić chętnego na ogłoszenie lub przedsprzedaż. Będzie poszukiwać więcej informacji zanim w końcu wybierze się na Twoją stronę.

Przykład Click-bait:
5 rzeczy które musisz wiedzieć przed lotem międzynarodowym. Nie uwierzysz jak wielu ludzi zapomina o nr 4!

 

Treść reklamy o długiej formie.

W tym typie reklamy treść powinna zawierać się w przedziale około 300-500 słów, to jest długości krótkiego bloga. Wielokrotnie zdarzało się, że ta forma okazywała się świetna, ale wszystko zależy od oferowanego produktu lub usługi. Prawdopodobnie największą zaletą długiej reklamy jest możliwość przezwyciężenia uprzedzeń użytkownika przed produktem podczas, gdy krótka reklama próbuje sprawić, by użytkownik podjął natychmiastową akcję. Treść będzie zazwyczaj bardzo zbliżona do jakiejkolwiek informacji, którą zobaczysz w reklamie. Możesz spojrzeć na jakikolwiek blog, artykuł, czy inną reklamę, by zobaczyć przykłady tej metody. Ogólnie rzecz biorąc, dłuższa forma jest lepsza dla produktów technicznych, które potrzebują dużo tłumaczenia lub by wytłumaczyć dlaczego użytkownik powinien kupić droższy przedmiot.

 

Reklama przez referencję

To będzie ogólnie referencja Twojego produktu lub usługi. Możesz użyć referencji tekstowej, wideo lub nawet obu. Po zakończeniu treści powinieneś umieścić dobre wezwanie do podjęcia akcji. Ta metoda działa całkiem sprawnie i bardzo pomaga podnieść wiarygodność Twoich produktów lub usług. Działa specjalnie dobrze do retargetingu, ale może być także użyta na mały traffic.

 

Dodatkowe rady z Facebooka na ten temat:

"Pamiętaj, że ludzie przewijają Facebooka szybko, przekazuj im zatem najważniejszą wiadomość. Istnieje także wiele różnych formatów reklam z różnymi specyfikacjami. Trzymaj się ważnych informacji i uważaj na limit znaków. Znaczące rzeczy umieszczaj przed miejscem przycięcia i jeśli chcesz osiągnąć określoną akcję - upewnij się, że uczyniłeś z tego część reklamy. Przykładowo: Odwiedź nasz sklep, Weź darmową wycenę, Sprawdź naszą stronę itd. Zacznij od rozważenia tonu swojego tekstu, który powinien być odzwierciedleniem osobowości Twojego biznesu. Każdy biznes ma swoją tożsamość i im bardziej autentyczny będziesz, tym bardziej efektywne będą Twoje reklamy. Bądź sobą i bądź spójny." - Facebook

 

Mamy nadzieję, że te informacje są pomocne. Czekamy na Twoje pomysły i informację jak poszła Ci implementacja tych metod. Jeśli masz przykład, którym chcesz się podzielić nie krępuj się przed umieszczeniem go w komentarzach. Jeśli masz pytania, potrzebujesz pomocy lub potrzebujesz kogoś, kto zrobi to za Ciebie - możesz skonsultować się z nami.

  • Super 3

Chcesz zacząć zarabiać w Internecie, ale nie wiesz jak? Szukasz inspiracji i nowych metod? Sprawdź:
>>> 13 sposobów jak zarabiać przez internet! - Zarabianie w Internecie <<<

Odnośnik do komentarza

Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .