Skocz do zawartości

[FB ADS] Budżet reklamowy na Facebooku vs koszt konwersji - Baza wiedzy #2


Rekomendowane odpowiedzi

3ZKMV3j.jpg

Podczas rozmów o reklamowaniu na Facebooku wciąż powraca pytanie: "Jaki powinien być mój budżet i jak długo powinienem czekać, aż zoptymalizuje się moja kampania?". Ten wpis wprowadzi Cię do tematu dlaczego Facebook bardziej nagradza większe budżety, jednej z wielu metod używanej przez nas do oceny wielkości budżetu reklam, a także jak ustrukturyzować Twoją kampanię na podstawie kosztów konwersji.

Algorytmy Facebooka śledzą aktywności online użytkownika i ogólnie mówiąc wiedzą, kiedy jest największe prawdopodobieństwo konwersji. W większości przypadków użytkownicy z większą konwersją są bardziej kosztowni w kierowaniu do nich reklam, a ci nie robiący zakupów online zbyt często - tańsi. Facebook może trafnie przewidzieć prawdopodobieństwo konwersji i kiedy Twoja stawka jest wystarczająco wysoka otrzymujesz szansę, że Facebook pokaże Twoją reklamę. Jeśli jednak Twoja stawka nie jest wystarczająca do wygranej w "aukcji", weźmie ona udział w tych z niższą ofertą i niższym prawdopodobieństwem konwersji. Podsumowując: Twoja stawka i budżet kontrolują jak wielu wartościowych użytkowników zobaczy Twoje reklamy.

Z własnego doświadczenia wierzymy w siłę wyższego budżetu z kilku powodów. Istnieje jednak więcej matematycznych sposobów do podania odpowiedzi w postaci kwoty. Lubimy zakładać wysokość budżetu na podstawie kosztu konwersji, więc jeśli masz już jakąś historię zakupów powinieneś mieć pewien pomysł na liczbę. Załóżmy, że konwersja kosztuje Cię $20.00. Na start proponujemy przetestowanie minimum 5 zestawów reklam (idealnie na start byłoby 10-20) i umieszczenie przynajmniej 10-krotności Twojego kosztu konwersji za zestaw (najlepiej około 20-krotności) dla określenia Twojego dziennego budżetu na reklamy. Kalkulacja zmieni się w zależności od tego, jak przebiegnie licytacja. Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat ręcznego licytowania przejdź tutaj (https://www.adleaks.com/best-facebook-ads-manual-bidding-strategies-explained-knowledge-bomb-3/). Przeprowadzimy prostą kalkulację zakładając, że stawka wynosi $20 co oznacza, że każdy zestaw reklam będzie miał dzienny budżet na poziomie $200.

Na przykład:

  • 5 zestawów x $200 dziennie = $1000 budżet dzienny
  • 10 zestawów x $200 dziennie = $2000 budżet dzienny
  • 20 zestawów x $200 dziennie = $4000 budżet dzienny

    
Ta metoda zakładania budżetu i stawek pozwala algorytmom poprawnie optymalizować i zbierać dane potrzebne, by przeanalizować Twoje dzienne kampanie i wciąż próbować różnych lokowań oraz dobierać różne cele. Jeśli chodzi o liczbę reklam na zestaw, zalecamy robienie 3-5 unikalnych reklam z jednym duplikatem każdej (używając tego samego ID posta), co daje całkowicie 6-10 reklam na zestaw. Jeśli masz mniejszy budżet możesz spróbować z mniejszą liczbą zestawów reklam lub z mniejszym budżetem dziennym ($100 dziennie). Z mniejszym budżetem powinieneś mieć również mniej reklam w zestawie.

Podstawową zasadą jest, by nie zmieniać budżetów i stawek zbyt często, ponieważ może to powodować problem z optymalizacją Facebooka. Nie ma jednak problemu, jeśli kampania ma się dobrze lub bardzo źle i chcesz poprawić ustawienia. Odradzamy jednakowoż częste zmiany. Powinieneś poczekać minimum 3 dni przed zrobieniem jakichkolwiek ruchów. Jeśli będziesz trzymać się tych zasad, po kilku dniach powinieneś mieć już wystarczająco dużo wiedzy, by stwierdzić, które reklamy dają konwersję i by móc dokonać poprawek na podstawie wydajności. W tym momencie bezpiecznie jest dostosowywać Twoją stawkę lub budżet około dwukrotnie w ciągu dnia. Możesz to robić częściej, jednak nie polecamy.

I to, tak w skrócie, wszystko na temat jak dobierać liczbę zestawów reklam i jaki budżet na reklamy ustalić. Z pewnością istnieje jeszcze wiele innych strategii, które dobrze działają. W odpowiedzi na pytania chcieliśmy podzielić się sposobami, które sprawdzają się u nas. Oczekujcie nowego artykułu z kategorii "Baza wiedzy"!

  • Super 3

Chcesz zacząć zarabiać w Internecie, ale nie wiesz jak? Szukasz inspiracji i nowych metod? Sprawdź:
>>> 13 sposobów jak zarabiać przez internet! - Zarabianie w Internecie <<<

Odnośnik do komentarza

Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!
  • Wujek Ziemny zmienił(a) tytuł na [FB ADS] Budżet reklamowy na Facebooku vs koszt konwersji - Baza wiedzy #2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Polecana zawartość

    • Poradnik podatkowy - jak rozliczać się z pieniędzy zarobionych przez Internet bez DG?
      Zarabianie w Internecie wiąże się z koniecznością płacenia podatków - a rozliczanie się z urzędem skarbowym nie jest jednoznaczne i proste. Prawo podatkowe w Polsce jest nieujednolicone - co oznacza, że każdy urząd skarbowy może mieć inne interpretacje. Sprawdź jak się za to zabrać!
        • Lubię to!
        • Super
      • 14 odpowiedzi
    • JDG - Jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić działalność gospodarczą w Polsce
      Jednoosobowa działalność gospodarcza (JDG) to najprostsza forma prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Jest to działalność prowadzona przez jedną osobę fizyczną na własne nazwisko i na własne ryzyko. Jednak mimo, że nazywa się jednoosobowa - daje jednak możliwość zatrudniania pracowników. Takich firm jest zarejestrowanych w Polsce zdecydowanie najwięcej. Sprawdź jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić własną JDG!
        • Super
      • 3 odpowiedzi
    • Inwestowanie w obligacje detaliczne skarbu państwa - od podstaw!
      Sprawdź jak inwestować w obligacje skarbowe - krok po kroku! Detaliczne obligacje skarbowe to rodzaj obligacji emitowanych przez Państwo, które są oferowane indywidualnym inwestorom, takim jak osoby fizyczne, a nie instytucjom finansowym.

      Są to instrumenty dłużne, nienotowane na żadnym rynku, co oznacza że kupując taką obligację, w praktyce pożyczasz pieniądze państwu na określony czas, a w zamian otrzymujesz odsetki. Można więc powiedzieć że obligacje są indywidualną pożyczką na określony % dla Skarbu Państwa. Państwo odda Ci więcej niż od Ciebie pożyczyło.
        • Super
      • 7 odpowiedzi
    • Jak pozyskiwać i zarabiać na poleconych dzięki make-cash.pl
      W tym poradniku przedstawiam możliwości dostępne dla każdego użytkownika. Dowiesz się jak efektywnie wykorzystać forum do zbierania poleconych i budowania dodatkowych zysków.

      Make-cash.pl to miejsce, gdzie ludzie dzielą się swoimi doświadczeniami, poszukują porad i rekomendacji, a także nawiązują wartościowe kontakty. Codziennie odwiedza nas minimum 2000 unikalnych osób, które są zainteresowane zarabianiem przez Internet - a to ogromny potencjał, z którego może korzystać nie tylko administracja - ale każdy użytkownik forum !
        • Super
      • 2 odpowiedzi
    • Jak pisać treści na stronę internetową z wykorzystaniem AI
      Tworzenie treści od podstaw może być procesem czasochłonnym. Istnieje wiele mniejszych kroków, o których należy pomyśleć w drodze do stworzenia atrakcyjnych treści, takich jak badanie rynku, SEO i redagowanie tekstu, a to tylko początek. Jednak nie musisz zaczynać od zera, gdy istnieją narzędzia AI, które mogą pomóc w tworzeniu wysokiej jakości treści. 
        • Dzięki!
        • Super
      • 13 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .