Skocz do zawartości

[FB ADS] Funkcja raportu Facebooka, o której musisz wiedzieć - Baza wiedzy #5


Rekomendowane odpowiedzi

iXihvfv.jpg

Często pomijaną (nawet przez wielu ekspertów reklamowych) funkcją tworzenia raportu przez Facebooka jest "Przegląd dochodów" ("View-Through Revenue"). Poniżej wytłumaczymy jak to działa i jak uzyskać dostęp do tych informacji. Podpowiemy również parę sztuczek pomocnych przy wnioskowaniu z tych danych.

 

Jak działa "Przegląd":
Facebook da Ci kredyt za akcję na Twojej reklamie jeśli użytkownik zobaczy ją lub kliknie, a następnie w ciągu określonej liczby dni podejmie pożądaną akcję. Liczba dni między zobaczeniem lub kliknięciem, a podjęciem akcji w późniejszym czasie nazywana jest Oknem Atrybucji ("Attribution Window").


Standardowo Facebook pokazuje Ci każdą konwersję z kliknięć, która miała miejsce w ciągu 28 dni lub dzień po obejrzeniu reklamy (bez klikania), a później zakupieniu produktu lub usługi przez wyszukiwarkę Google, reklamę e-mail itd. Według naszego doświadczenia reklamodawcy E-commerce spotykają się z tym najczęściej, ale wielu innych używających vertical marketingu (Vertical to rodzaj marketingu ograniczony do konkretnej niszy. Jest odwrotnością horizontal marketingu, który nie ogranicza się do jednej niszy, tylko dotyczy wielu dziedzin) także tego doświadcza.

8MrTczl.png

 

Jak uzyskać dostęp do Twoich statystyk:
1. Zmień swoje okno atrybucji w kolumnie wyborów. Przegląd 7-dniowy pokazuje Ci jak wielu ludzi zobaczyło Twoją reklamę, ale jej nie kliknęło, a po 7 dniach dokonało zakupu. Przegląd 28-dniowy pokaże Ci te same dane, ale dla przedziału 28 dni (patrz obrazek).

XSoD4ML.jpg

2. Kliknij Zastosuj i wróć do Pulpitu Menedżera Reklam (Ads Manager Dashboard). Jeszcze jedna sprawa: Facebook przetwarza dane na zasadzie modelu atrybucji ostatniego kliknięcia (Last Click Attribution Model). To znaczy, jakąkolwiek reklamę użytkownik obejrzy OSTATNIĄ przed konwersją, będzie to ta, której przypisze się konwersję.

3. Po powrocie powinieneś zobaczyć Twój przegląd dochodów i ich źródło względem kampanii. Jak widzisz na zrzutach, sumy wychodzą całkiem niezłe. Tylko dla tego klienta, w ostatnich 30 dniach suma wynosi 18% więcej przychodu ($124 233).

CAKjK2Z.jpg

To jednym słowem wszystko o funkcji Przeglądu dochodów. Teraz widzisz skąd zarabiasz pieniądze i możesz lepiej optymalizować kampanie.

 

Kilka dodatkowych porad przy użyciu Przeglądu:

  • Użyj Google Analytics i Przeglądu dochodów Facebooka, by osiągnąć lepsze zrozumienie swojego okna atrybucji.
  • Zwróć uwagę jakie zewnętrzne źródła napędzają największe sprzedaże i optymalizuj, szczególnie te z wyższym przychodem.
  • Super 2

Chcesz zacząć zarabiać w Internecie, ale nie wiesz jak? Szukasz inspiracji i nowych metod? Sprawdź:
>>> 13 sposobów jak zarabiać przez internet! - Zarabianie w Internecie <<<

Odnośnik do komentarza

Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .