Skocz do zawartości

[FB ADS] Funkcja raportu Facebooka, o której musisz wiedzieć - Baza wiedzy #5


Rekomendowane odpowiedzi

iXihvfv.jpg

Często pomijaną (nawet przez wielu ekspertów reklamowych) funkcją tworzenia raportu przez Facebooka jest "Przegląd dochodów" ("View-Through Revenue"). Poniżej wytłumaczymy jak to działa i jak uzyskać dostęp do tych informacji. Podpowiemy również parę sztuczek pomocnych przy wnioskowaniu z tych danych.

 

Jak działa "Przegląd":
Facebook da Ci kredyt za akcję na Twojej reklamie jeśli użytkownik zobaczy ją lub kliknie, a następnie w ciągu określonej liczby dni podejmie pożądaną akcję. Liczba dni między zobaczeniem lub kliknięciem, a podjęciem akcji w późniejszym czasie nazywana jest Oknem Atrybucji ("Attribution Window").


Standardowo Facebook pokazuje Ci każdą konwersję z kliknięć, która miała miejsce w ciągu 28 dni lub dzień po obejrzeniu reklamy (bez klikania), a później zakupieniu produktu lub usługi przez wyszukiwarkę Google, reklamę e-mail itd. Według naszego doświadczenia reklamodawcy E-commerce spotykają się z tym najczęściej, ale wielu innych używających vertical marketingu (Vertical to rodzaj marketingu ograniczony do konkretnej niszy. Jest odwrotnością horizontal marketingu, który nie ogranicza się do jednej niszy, tylko dotyczy wielu dziedzin) także tego doświadcza.

8MrTczl.png

 

Jak uzyskać dostęp do Twoich statystyk:
1. Zmień swoje okno atrybucji w kolumnie wyborów. Przegląd 7-dniowy pokazuje Ci jak wielu ludzi zobaczyło Twoją reklamę, ale jej nie kliknęło, a po 7 dniach dokonało zakupu. Przegląd 28-dniowy pokaże Ci te same dane, ale dla przedziału 28 dni (patrz obrazek).

XSoD4ML.jpg

2. Kliknij Zastosuj i wróć do Pulpitu Menedżera Reklam (Ads Manager Dashboard). Jeszcze jedna sprawa: Facebook przetwarza dane na zasadzie modelu atrybucji ostatniego kliknięcia (Last Click Attribution Model). To znaczy, jakąkolwiek reklamę użytkownik obejrzy OSTATNIĄ przed konwersją, będzie to ta, której przypisze się konwersję.

3. Po powrocie powinieneś zobaczyć Twój przegląd dochodów i ich źródło względem kampanii. Jak widzisz na zrzutach, sumy wychodzą całkiem niezłe. Tylko dla tego klienta, w ostatnich 30 dniach suma wynosi 18% więcej przychodu ($124 233).

CAKjK2Z.jpg

To jednym słowem wszystko o funkcji Przeglądu dochodów. Teraz widzisz skąd zarabiasz pieniądze i możesz lepiej optymalizować kampanie.

 

Kilka dodatkowych porad przy użyciu Przeglądu:

  • Użyj Google Analytics i Przeglądu dochodów Facebooka, by osiągnąć lepsze zrozumienie swojego okna atrybucji.
  • Zwróć uwagę jakie zewnętrzne źródła napędzają największe sprzedaże i optymalizuj, szczególnie te z wyższym przychodem.
  • Super 2

Chcesz zacząć zarabiać w Internecie, ale nie wiesz jak? Szukasz inspiracji i nowych metod? Sprawdź:
>>> 13 sposobów jak zarabiać przez internet! - Zarabianie w Internecie <<<

Odnośnik do komentarza

Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Polecana zawartość

    • Poradnik podatkowy - jak rozliczać się z pieniędzy zarobionych przez Internet bez DG?
      Zarabianie w Internecie wiąże się z koniecznością płacenia podatków - a rozliczanie się z urzędem skarbowym nie jest jednoznaczne i proste. Prawo podatkowe w Polsce jest nieujednolicone - co oznacza, że każdy urząd skarbowy może mieć inne interpretacje. Sprawdź jak się za to zabrać!
        • Lubię to!
        • Super
      • 12 odpowiedzi
    • JDG - Jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić działalność gospodarczą w Polsce
      Jednoosobowa działalność gospodarcza (JDG) to najprostsza forma prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Jest to działalność prowadzona przez jedną osobę fizyczną na własne nazwisko i na własne ryzyko. Jednak mimo, że nazywa się jednoosobowa - daje jednak możliwość zatrudniania pracowników. Takich firm jest zarejestrowanych w Polsce zdecydowanie najwięcej. Sprawdź jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić własną JDG!
        • Super
      • 3 odpowiedzi
    • Inwestowanie w obligacje detaliczne skarbu państwa - od podstaw!
      Sprawdź jak inwestować w obligacje skarbowe - krok po kroku! Detaliczne obligacje skarbowe to rodzaj obligacji emitowanych przez Państwo, które są oferowane indywidualnym inwestorom, takim jak osoby fizyczne, a nie instytucjom finansowym.

      Są to instrumenty dłużne, nienotowane na żadnym rynku, co oznacza że kupując taką obligację, w praktyce pożyczasz pieniądze państwu na określony czas, a w zamian otrzymujesz odsetki. Można więc powiedzieć że obligacje są indywidualną pożyczką na określony % dla Skarbu Państwa. Państwo odda Ci więcej niż od Ciebie pożyczyło.
        • Super
      • 7 odpowiedzi
    • Jak pozyskiwać i zarabiać na poleconych dzięki make-cash.pl
      W tym poradniku przedstawiam możliwości dostępne dla każdego użytkownika. Dowiesz się jak efektywnie wykorzystać forum do zbierania poleconych i budowania dodatkowych zysków.

      Make-cash.pl to miejsce, gdzie ludzie dzielą się swoimi doświadczeniami, poszukują porad i rekomendacji, a także nawiązują wartościowe kontakty. Codziennie odwiedza nas minimum 2000 unikalnych osób, które są zainteresowane zarabianiem przez Internet - a to ogromny potencjał, z którego może korzystać nie tylko administracja - ale każdy użytkownik forum !
        • Super
      • 2 odpowiedzi
    • Jak pisać treści na stronę internetową z wykorzystaniem AI
      Tworzenie treści od podstaw może być procesem czasochłonnym. Istnieje wiele mniejszych kroków, o których należy pomyśleć w drodze do stworzenia atrakcyjnych treści, takich jak badanie rynku, SEO i redagowanie tekstu, a to tylko początek. Jednak nie musisz zaczynać od zera, gdy istnieją narzędzia AI, które mogą pomóc w tworzeniu wysokiej jakości treści. 
        • Dzięki!
        • Super
      • 13 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .