Skocz do zawartości

[FB ADS] Jak Twój fanpage wpływa na koszty konwersji - Baza wiedzy #10


Rekomendowane odpowiedzi

FHhm9Xs.jpg

Czy wiedziałeś, że treść, którą zamieszczasz na fanpejdżu może mieć znaczący wpływ na odbiór Twojej reklamy? Cóż, to prawda. Facebook wielokrotnie powtarzał, że jednym z ich głównych celów na nadchodzące lata jest eliminacja treści z kanałów komunikacyjnych (news feed), które negatywnie oddziałują na użytkowników. Ten trend był kontynuowany podczas wypuszczenia funkcji reagowania na posty, która pozwala Facebookowi doprecyzować odpowiedź do konkretnej treści.

bFFoA14.gif

Oto rzeczy, które napawają ludzi negatywnymi emocjami: fake news, mylący link, błędny link, treści kontrowersyjne itd. Jak to w biznesie, warto unikać tych rzeczy, by ranking fanpejdża na tym nie ucierpiał. Te negatywne interakcje mogą prowadzić nie tylko do słabych wyników w reklamach, ale także umieścić Twój fanpejdż na radarze Facebooka, co może prowadzić do zawieszenia konta.

Nawet, jeżeli masz relatywnie mało negatywnych interakcji, jeśli Twoja strona składa się tylko, albo w większości z reklam, tracisz wiele pieniędzy. Znasz jakiś prawdziwy biznes, który serwuje jedynie reklamy na swojej stronie? Nie sądzę. Musisz postować pozytywne i angażujące treści, które nie zawierają linków, by podnieść swój ogólny poziom zaangażowania. Mogą to być inspirujące cytaty, memy, informacje, artykuły itd. Chodzi o treści angażujące Twoją publiczność.

Niektórzy z Was mogą zastanawiać się: Jak mam wiedzieć, czy moje treści negatywnie wpływają na reklamy?

Odpowiedź jest prosta. Zwracaj uwagę na Statystyki wpisu (POST INSIGHTS)!

 

Tak wygląda POST INSIGHTS dla fanpejdża:

D0Aldwg.png

Pierwszą sprawą, którą powinieneś się zająć to Statystyki wpisu, dzięki której dowiesz się, jak Twoi followersi reagują na Twoją treść. Stąd będziesz widział jak dużo ludzi podejmuje akcje z Twoimi postami i jak na nie reagują. Kiedy już zidentyfikujesz najlepsze posty, możesz rozpocząć ich replikację i planowanie. Polecamy, byś postował związane z tematem treści co najmniej 3 razy w tygodniu. Sugerujemy także sprawdzanie wyników tych postów przynajmniej raz na tydzień, byś mógł dopasować względem tego treść. Faktem jest, że im więcej dostarczasz stosownych treści swojej publiczności, tym wyższy będzie Twój ranking, a co za tym idzie, Twoje koszty reklamowania mogą spaść.

Zauważyliśmy, że takie działanie na fanpejdżu może zmniejszyć koszt konwersji na reklamach o 25% i więcej. Oczywiście będzie to zależne od typu treści, jak dużo jej już posiadasz i wielu innych czynników, ale na pewno to nie zaszkodzi.

Porady dotyczące fanpejdża:

  • Propaguj posty, które zostały dobrze odebrane przez Twoją publiczność, by zwiększyć liczbę reakcji. Pokazując te reklamy podobnym ludziom do Twoich followersów, jest bardzo prawdopodobne, że oni także zareagują pozytywnie, zwiększając tym samym ranking.
  • Fanpejdże są publiczne tak, jak typy reakcji na posty. Przeglądaj zatem treści swojej konkurencji. Kiedy znajdziesz bardzo pozytywnie odebrany post, jest duża szansa, że podziała to także na Twoją publikę. To świetny sposób na znalezienie taktyki i wypróbowanie jej na Twoich followersach.

Wnioski:
Analizując wydajność swoich (i konkurencyjnych) postów możesz dowiedzieć się, co daje oczekiwane rezultaty, a co nie. W rezultacie może to drastycznie zredukować koszt Twojej reklamy. Najlepszą taktyką jest zawsze upewnić się, że dostarczane treści zostaną odebrane pozytywnie, by uniknąć negatywnych reakcji. Podglądając konkurencję, analizując swoje dane i działając konsekwentnie z dobrą treścią, Facebook zacznie nadawać Ci wyższy priorytet nad tymi, których posty odbierane są negatywnie albo raportowane.

AJHDYka.gif

Chcesz zacząć zarabiać w Internecie, ale nie wiesz jak? Szukasz inspiracji i nowych metod? Sprawdź:
>>> 13 sposobów jak zarabiać przez internet! - Zarabianie w Internecie <<<

Odnośnik do komentarza

Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .