Skocz do zawartości

[FB ADS] Najlepsze strategie ręcznego podbijania reklam na Facebooku - Baza wiedzy #3


Rekomendowane odpowiedzi

YXVQYqA.jpg

Ustawianie stawek na Facebooku jest stale poruszanym tematem. Kupujący reklamy, którzy osiągnęli perfekcję w ręcznym ustawianiu stawek mówią, że ma to swój potencjał. Dla kontrastu, używający najnowszego automatycznego ustawiania byli w stanie osiągać całkiem pokaźne rezultaty. Swoje stawki i budżet możesz kontrolować na trzy sposoby: cel, dla którego optymalizujesz reklamy; w zależności od sposobu obciążenia kosztem; czy używasz automatycznego, czy ręcznego ustawiania stawek. W tym artykule skupimy się na ręcznym ustawianiu reklam na Facebooku i różnych metodach, których używamy we własnych kampaniach.


Wyróżniliśmy pięć różnych metod, których używamy:

  •     Zacznij w środku stawki sugerowanej przez Facebooka i zwiększaj/zmniejszaj jeśli jest taka potrzeba.
  •     Zacznij z niską stawką, powoli podwyższaj.
  •     Zacznij z wysoką stawką, powoli obniżaj.
  •     Zacznij bardzo wysoką stawką i nigdy nie zmieniaj (sugerujemy 2-3-krotność). To jest metoda "Bully".
  •     Zacznij bardzo wysoką stawką i po wysokim wydatku zmniejsz ją do bardzo niskiej dla uzyskania tanich kliknięć.

Naszą ulubioną metodą spośród powyższych pięciu jest zdecydowanie numer 4, tzw. Metoda "Bully" ("Tyranizowanie").

Podczas optymalizacji Facebook kategoryzuje użytkowników do czegoś na kształt "wiaderek". Powiedzmy, że przedstawiasz reklamy biżuterii. Musisz być cierpliwy podczas, gdy Facebook rozpoznaje i uczy się o Twojej publiczności i prezentuje reklamy użytkownikom. Ich algorytm w końcu rozpozna poszczególne typy użytkowników. Później przyporządkuje ich do wiaderek jak: najprawdopodobniej dokona zakupu, prawdopodobnie dokona zakupu, trochę prawdopodobny zakup itd.

Z małymi stawkami Twoje reklamy zostaną prawdopodobnie pokazane dla grupy "trochę prawdopodobny zakup". Jeśli masz szczęście niektóre trafią do "prawdopodobnie dokona zakupu". Gdy ustawisz kwotę z górnego progu sugerowanego przez Facebooka przyciągniesz więcej ludzi z kategorii "prawdopodobnie dokona zakupu", a może także zaczniesz przełamywać barierę i dotrzesz do zakresu "najprawdopodobniej dokona zakupu". Za to jeśli wycelujesz bardzo wysoko (2-3-krotność sugerowanej kwoty) Twoja publika będzie składała się głównie z ludzi z grupy "najprawdopodobniej dokona zakupu".

7UJxStxcScmoWi1cf5rosQ.png

 

Pamiętaj jednak, że ta strategia nie nadaje się dla każdego. Nie można jej zastosować także do każdej sytuacji. W 90% przypadków jest to praktyka używana w naszych kampaniach. Jeszcze jedna sprawa: ta metoda wymaga wyższego budżetu, niż do którego możesz być przyzwyczajony (zwykle $1000/dzień na zestaw lub wyższa, ale może się to sprawdzić przy niższych kwotach). W wielu przypadkach pierwszy dzień będzie najbardziej kosztowny. Jednak drugiego dnia koszt spada, a trzeciego jeszcze bardziej. Powodem tego jest "bullying" ludzi z Twojej grupy publiczności. Niektórzy wstrzymają swoje reklamy pierwszego dnia, kiedy ich koszt wzrośnie, inni poczekają kilka dni i dlatego Twój koszt stopniowo spadnie.

[UWAGA - Prosimy, jeśli masz niski budżet, nie możesz pozwolić sobie na straty albo jeśli dopiero wchodzisz w temat ręcznego ustawiania stawek - NIE używaj tej metody. Jest ona przeznaczona dla bardziej zaawansowanych.]

 

Korzyści z metody "Bully":

  • Wydajność kampanii jest bardziej zwarta z dnia na dzień.
  • Kiedy tworzysz podobne publiki po uzyskaniu ponad 100 sprzedaży, te obroty i klienci będą składali się z najbardziej konwertujących ludzi, nie niskiej jakości użytkowników.
  • Twoje reklamy trafiają w lepsze lokowanie w newsfeed, co skutkuje wyższym CTR i niższym CPC, które otrzymałbyś zaczynając od stawek ze środka sugerowanego przedziału. (Automatyczne stawki są właściwie ustawianiem ich pośrodku proponowanego przedziału).
  • Ta strategia pozwala także na trzymanie konkurencji z daleka zakładając, że korzystają z automatycznych stawek lub manualnie ustawiają niższe. Kiedy ich koszty wzrosną z powodu Twoich wyższych stawek albo nie będą otrzymywać ruchu, będą musieli przenieść się do innej grupy zostawiając Tobie wolne pole.

W przypadkach, gdy metoda "Bully" nie działa, zduplikuj zestaw reklam, zastopuj stare, dostosuj stawki do nowych i wypróbuj inną strategię!

  • Super 1

Chcesz zacząć zarabiać w Internecie, ale nie wiesz jak? Szukasz inspiracji i nowych metod? Sprawdź:
>>> 13 sposobów jak zarabiać przez internet! - Zarabianie w Internecie <<<

Odnośnik do komentarza

Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!
  • Wujek Ziemny zmienił(a) tytuł na [FB ADS] Najlepsze strategie ręcznego podbijania reklam na Facebooku - Baza wiedzy #3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .