Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

fb852a782d7144b6b14ef87c9016c44f.png

Wraz z nowym rokiem moglibyśmy się spodziewać łagodniejszego traktowanie przez wyszukiwarkę Google. Oczywiście jednak może to pozostać w strefie marzeń. Cały czas mamy do czynienia z filtrami oraz banami, a ten krótki poradnik ma na celu ukazanie Wam za co strona może zostać ukarana oraz jak skrócić swój wyrok, by całkiem nie stracić efektów pozycjonowania.

 

Filtr, czyli co?

Filtr jest karą nakładaną przez Google na stronę internetową. Kara ta powoduje ograniczenie wyświetlania naszej witryny w wynikach wyszukiwania. Byłeś na 3-cim miejscu pod hasłem "zarabianie na reklamach", ale Twoja strona nie była zgodna z wytycznymi Google? Wystarczy jeden pracownik Google lub jeden "przemarsz" algorytmu po Twoim słowie kluczowym, a zamiast w TOP 3 będziesz na samym dole tabeli wyników.

Filtry dzielimy na dwa rodzaje - ręczny (nazywany działaniami ręcznymi) oraz algorytmiczny.

 

Filtr ręczny

Filtr ręczny jest na szczęście łatwy do wykrycia. Jeśli Twoja strona dodana jest do Google Search Console (dawniej Webmaster Tools), po prostu przejdź do zakładki Ruch związany z wyszukiwaniem -> Ręczne działania, a pokażą Ci się ewentualne kary na Ciebie nałożone. 

5316dbf7b267e6f792d92684a0406fdf.png

(źródło: expe.pl)

Przy działaniach ręcznych mamy również podaną informację dlaczego dostaliśmy filtr, co zdecydowanie ułatwia uporanie się z problemem. Filtry ręczne dotyczą zarówno fragmentów witryny, jej całości, jak też sposobu linkowania. Warto więc przed rozpoczęciem promocji i optymalizacji zapoznać się z instrukcjami dla webmasterów. 

 

Filtr algorytmiczny

Filtry algorytmiczne nie są nakładane przez konkretnego pracownika Google, lecz przez algorytm wyszukiwarki. Są one o tyle problematyczne, że w przypadku dostania takiego filtra nikt nas o tym nie informuje. Możemy jedynie rozpoznać jego symptony poprzez obserwację ruchu na stronie oraz jej pozycji w SERPach. Najlepszym działaniem, jakie możemy podjąć w przypadku otrzymania filtra algorytmicznego jest porównanie naszych pozycji oraz profilu linków zanim spadły nam pozycje do tego po potencjalnym filtrze.

Dodatkowo pamiętaj, że niektóre nisze po prostu są bardziej ruchliwe w konkretnych okresach roku. Jeśli więc prowadzisz stronę o agroturystyce nad morzem, nie dziw się, że ruch jest mniejszy np. w Listopadzie lub Styczniu. 

 

1a73b4c253a236dedd6be74d58bb718b.png

Czy możliwe jest wyjście z filtra?

Wyjście z filtra JEST MOŻLIWE. Pamiętaj jednak, że nie ma dwóch takich samych przypadków i raz może Ci to zająć tydzień, a kiedy indziej może to zająć 5 miesięcy - wszystko zależne jest od powodu, dla którego została nałożona kara. W przypadku działań ręcznych masz już dużo łatwiejszą sytuację - naprawiasz wymienione w Search Console błędy, a następnie piszesz (również poprzez Search Console) odwołanieod decyzji i cierpliwie czekasz na odpowiedź. Po pewnym czasie pracownik Google sprawdza poczynione przez Ciebie poprawki oraz ocenia stronę ponownie ocenia jej całokształt. Jeśli wszystko będzie w porządku, strona wróci na swoje dawne pozycje lub ewentualnie bedzie jedynie nieco niżej (konkurencja nie śpi!).

Ważna sprawa - jeśli otrzymałeś filtr ręczny - formularz odwołania znajdziesz w zakładce Ręczne działania. Jeśli natomiast Twoja strona dostała filtr ze względu na luki w zabezpieczeniach, odwołać się możesz w zakładce Problemy dotyczące bezpieczeństwa.

 

Wychodzenie z filtra nałożonego przez algorytm to już zupełnie inna bajka. Głównie z powodu tego, że nie znamy przyczyny, dla której nasza strona spadła w wynikach. Jeśli jesteś początkującym pozycjonerem - spędzisz albo dużo czasu na lekturze wytycznych Google i analizie swoich linków, albo wydasz sporo pieniędzy na usługi osób, które profesjonalnie zajmują się zdejmowaniem filtrów. Jeśli już co nieco o SEO wiesz, wtedy od razu zabierz się za dokładne audytowanie swojej witryny oceniając przy tym wszystkie swoje backlinki. Po zebraniu wszystkich toksycznych linków wrzuć je w Search Console do narzędzia Zrzekanie się linków. Więcej informacji o poprawnym formacie zrzekania się kiepskiej jakości backlinków znajdziesz tutaj:

https://support.google.com/webmasters/answer/2648487?hl=pl

 

Z jakiego powodu mogę dostać filtr?

W kwestii powodów, dla których strony są karane, w 2018 roku praktycznie nic się nie zmieniło. Czynniki są wciąż te same:

  • Nienaturalny profil backlinków

Nie bez powodu mówi się w kółko o tym, by nasze backlinki wyglądały jak najbardziej naturalne. Dlatego też jeśli nasz profil anchor-textów posiada 90% głównego słowa kluczowego oraz 10% pobocznego słowa kluczowego, bez wątpienia strona spadnie na sam dół wyników wyszukiwania. To samo tyczy się zbyt dużej ilości linków w zbyt krótkim czasie. Wszystkie toksyczne linki usuwamy wtedy poprzez Disavow Tool (Narzędzie Zrzekania się Linków).

 

  • SPAM

Twoja strona zawiera tylko jedną podstronę lub samą stronę główną, a całościowa liczba słów to np. 250, a reszta to linki lub upchane słowa kluczowe? Spodziewaj się filtra. Strony WWW muszą nieść za sobą jakąś wartość merytoryczną i być atrakcyjne dla użytkowników. To samo tyczy się kopiowanych treści - jeśli jest już w wynikach jedna strona z konkretnym artykułem, czemu druga strona z tym samym tekstem miałaby być gdziekolwiek indziej, niż na samym dnie? Zadbaj więc o jakość treści na stronie i nie kopiuj cudzej pracy.

 

  • Spam w komentarzach 

Jeśli prowadzisz bloga, na którym każdy może dodać swój komentarz - przeglądaj te komentarze jak najczęściej. Jeśli pojawi się w nich masa odnośników do cudzych witryn wraz z nic niewnoszącym tekstem, możesz być niemalże pewien, że algorytm Cię dopadnie. Dodaj system moderacji komentarzy oraz zabezpieczenie Captchą, by utrudnić spamerom ich negatywne działania.

 

  • Przejęcie strony przez hackerów

Bezpieczeństwo to zaraz obok optymalizacji najważniejsza rzecz przy prowadzeniu własnej strony. Dlatego jeśli zauważysz na swojej witrynie ukryte linki, niechciane reklamy lub cokolwiek innego, czego sam nie włączałeś - natychmiast zmień hasło do panelu logowania oraz do FTP i bazy danych. 

 

 

9cdfddffc7d2da4cd9cfbacdc3359758.png

Cierpliwość jest cnotą

Pamiętaj, że filtr to nie koniec świata. Podchodząc do poprawienia swojej sytuacji w sposób chaotyczny i nerwowy nie osiągniesz nic poza nerwicą. Napraw zaistniałe błędy, a następnie czekaj na efekt. Znane są przypadki, gdy strona wracała po filtrze nawet i po roku od zgłoszenia poczynionych działań mających na celu poprawę jej jakości. Warto również w tym czasie spróbować innych sposobów ściągnięcia ruchu na swoją witrynę - np. poprzez Facebooka, Instagrama czy inne kanały.

  • Super 4
  • Dzięki! 2

Chcesz zacząć zarabiać w Internecie, ale nie wiesz jak? Szukasz inspiracji i nowych metod? Sprawdź:
>>> 13 sposobów jak zarabiać przez internet! - Zarabianie w Internecie <<<

Odnośnik do komentarza

Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Polecana zawartość

    • Poradnik podatkowy - jak rozliczać się z pieniędzy zarobionych przez Internet bez DG?
      Zarabianie w Internecie wiąże się z koniecznością płacenia podatków - a rozliczanie się z urzędem skarbowym nie jest jednoznaczne i proste. Prawo podatkowe w Polsce jest nieujednolicone - co oznacza, że każdy urząd skarbowy może mieć inne interpretacje. Sprawdź jak się za to zabrać!
      • 12 odpowiedzi
    • JDG - Jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić działalność gospodarczą w Polsce
      Jednoosobowa działalność gospodarcza (JDG) to najprostsza forma prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Jest to działalność prowadzona przez jedną osobę fizyczną na własne nazwisko i na własne ryzyko. Jednak mimo, że nazywa się jednoosobowa - daje jednak możliwość zatrudniania pracowników. Takich firm jest zarejestrowanych w Polsce zdecydowanie najwięcej. Sprawdź jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić własną JDG!
      • 3 odpowiedzi
    • Inwestowanie w obligacje detaliczne skarbu państwa - od podstaw!
      Sprawdź jak inwestować w obligacje skarbowe - krok po kroku! Detaliczne obligacje skarbowe to rodzaj obligacji emitowanych przez Państwo, które są oferowane indywidualnym inwestorom, takim jak osoby fizyczne, a nie instytucjom finansowym.

      Są to instrumenty dłużne, nienotowane na żadnym rynku, co oznacza że kupując taką obligację, w praktyce pożyczasz pieniądze państwu na określony czas, a w zamian otrzymujesz odsetki. Można więc powiedzieć że obligacje są indywidualną pożyczką na określony % dla Skarbu Państwa. Państwo odda Ci więcej niż od Ciebie pożyczyło.
      • 7 odpowiedzi
    • Jak pozyskiwać i zarabiać na poleconych dzięki make-cash.pl
      W tym poradniku przedstawiam możliwości dostępne dla każdego użytkownika. Dowiesz się jak efektywnie wykorzystać forum do zbierania poleconych i budowania dodatkowych zysków.

      Make-cash.pl to miejsce, gdzie ludzie dzielą się swoimi doświadczeniami, poszukują porad i rekomendacji, a także nawiązują wartościowe kontakty. Codziennie odwiedza nas minimum 2000 unikalnych osób, które są zainteresowane zarabianiem przez Internet - a to ogromny potencjał, z którego może korzystać nie tylko administracja - ale każdy użytkownik forum !
      • 2 odpowiedzi
    • Jak pisać treści na stronę internetową z wykorzystaniem AI
      Tworzenie treści od podstaw może być procesem czasochłonnym. Istnieje wiele mniejszych kroków, o których należy pomyśleć w drodze do stworzenia atrakcyjnych treści, takich jak badanie rynku, SEO i redagowanie tekstu, a to tylko początek. Jednak nie musisz zaczynać od zera, gdy istnieją narzędzia AI, które mogą pomóc w tworzeniu wysokiej jakości treści. 
      • 13 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .