Skocz do zawartości

Jak miarodajnie porównywać ze sobą oferty i sieci afiliacyjne bez trackerów?


mysc

Rekomendowane odpowiedzi

Jak miarodajnie porównywać ze sobą oferty i sieci afiliacyjne?

Miarodajny pomiar konwersji bez trackerów
 
social-media-5187243_640.png
 
Często można się spotkać ze stwierdzeniami mówiącymi o tym, że "serwis X, ma lepszą konwersję od serwisu Y" lub "przepiąłem linki i od razu konwersja wzrosła/zmalała".
Te stwierdzenia niestety nie są prawdziwe - ponieważ oba serwisy nie mierzą konwersji w taki sam sposób. Nie ma czegoś takiego jak standard pomiaru konwersji, dlatego nie można takich danych porównywać. 

...
 
Współczynnik konwersji jest podstawowym wskaźnikiem używanym w marketingu internetowym. W afiliacji stanowi on miarę skuteczności naszych działań marketingowych, wskazując, w jakim procencie użytkownicy "się zmieniają w leady".
 
Każda sieć afiliacyjna wyświetla konwersję w celu umożliwienia użytkownikom analizy swoich działań - ale także w celach typowo marketingowych o czym warto pamiętać.
 

Jak sieci afiliacyjne obliczają wskaźnik konwersji?

Konwersja to stosunek ilości zdobytych leadów do ilości wejść na stronę. Czyli np. jeśli wygenerowaliśmy 100 wejść i zdobyliśmy dzięki temu 10 leadów - mamy konwersję na poziomie 10%:

10/100*100% = 10%

Ilość leadów jest jasna - konkretna. Różnice wynikają z tego co rozumiemy poprzez "wejścia", tutaj pojawiają się rozbieżności przez które dokładnie taki sam wynik wydaje się być inny w zależności od sieci afiliacyjnej.

Jako "ilość wejść" można zliczać ilość wszystkich wejść lub wyłącznie ilość unikalnych wejść. Zakładając, że zliczamy tylko unikalne wejścia - na czym ta unikalność polega? Sprawdzamy IP, cookie, sesje, czy inne parametry? Resetujemy "unikalność" co 24h, czy po 24h od wejścia na stronę?

Można zliczać wejścia generowane poprzez znane proxy lub nie. Można uwzględniać wejścia botów ze "spamowych referrali" (przykład na screenie poniżej) lub nie .

spam.png

Z tego wszystkiego jasno wynika, że z pozoru inna konwersja, różna w zależności od serwisu - tak naprawdę może być dokładnie taka sama.
Różnica polega natomiast na tym jak mierzy się ilość wejść. Powszechnie przyjęło się, że im wyższa konwersja - tym lepszy serwis, ale jak widać bardzo łatwo takimi wynikami manipulować.

 

Która sieć afiliacyjna jest lepsza?

Miarodajna analiza porównawcza konwersji

Żeby mieć jasną analizę porównawczą, konwersję należy mierzyć samodzielnie za pomocą zewnętrznych statystyk - takich jak google analytics. Dodatkowo  trzeba sobie przyjąć jakiś stały standard pomiaru, tak żeby faktycznie porównywać takie same wyniki niezależnie od używanej sieci afiliacyjnej.

Najprostszy skuteczny standard:

- odrzucamy wejścia ze spamowych referrali, nie uwzględniamy ich, bo nie mamy na nie wpływu (tutaj przydatny może okazać się też ten tekst)
- bierzemy pod uwagę "użytkowników", a nie "odsłony" (dlatego, że jedna osoba może nam nabić 10 tys. odsłon - ale dalej jest jedną osobą)

Dopiero tak zmierzony wynik, zestawiamy z ilością leadów zdobytych danego dnia - i otrzymujemy miarodajną konwersję. 

---

Należy również pamiętać, że konwersja zależy również od: dnia tygodnia, pogody, godziny reklamowania strony i wielu innych czynników (chociażby tym co leci w telewizji). Niekoniecznie konwersja w serwisie X jest wyższa, bo ten serwis jest lepszy od Y - to może wypływać z czynników zewnętrznych.


.

 
  • Super 1

-> Jesteś nowy/a na forum? Daj się poznać - przedstaw się w tym dziale!
-> Pomagamy w zarabianiu - Kompleksowy Mentoring od A do Z - zwiększ swoje wyniki!

Odnośnik do komentarza

Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .