Skocz do zawartości
minmax

Który artykuł osiągnie wyższą pozycję

Rekomendowane odpowiedzi

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut i wiele więcej!

 

 

6 godzin temu, minmax napisał:

Który artykuł osiągnie wyższą pozycję

Ten, który będzie bardziej zbliżony do konkurencji z TOPki, bądź lepszy :):):)

  • Super 1

                                           1839232079_seo.png.55086169b3289bd58df5c1a319c9369d.png                                                                                     

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, minmax napisał:

@Ciamciaj Dłuższy tekst najlepiej wypełnić większą ilością fraz np. 6?

Na pozycje wpływa zbyt wiele czynników żeby ktoś Ci odpowiedział który artykuł będzie wyżej.

 

4 godziny temu, Mat napisał:

Długość tekstu to jedno ale na Twoją pozycje będzie miał szereg czynników: 

Title 
Desc
H1, H2, H3
Nasycenie 
Url
Linkowanie wewnętrzne 
Linkowanie zewnętrzne 
Grafiki 
Linki wychodzące 
 

Oprócz tego dochodzi jeszcze powiązanie innych pokrewnych słów kluczowych w tekście i jego unikalność.

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, minmax napisał:

Ale przyjmując wszystkie inne czynniki za takie same nie da się określić czy dłuższy tekst będzie miał lepszą pozycję przy takiej samej ilości wystąpień frazy?

Odpowiem tak żebyś zrozumiał. Każda branża jest inna - pierwsze co robisz przy pisaniu artykułu na stronę to sprawdzasz konkurencje i na tej podstawie ustalasz nasycenie słów kluczowych, tagi, długość tekstu. Twój tekst musi być lepszy niż konkurencji czyli musi być jak najbardziej unikalny do tego oprócz głównych słów kluczowych warto pisać "na temat". Google potrafi "kojarzyć" między sobą słowa w tekście. Przykładowo, powiedzmy że masz dwa teksty o tytule - "Jak wymienić koło w samochodzie?"

Zakładamy, że oba wpisy opublikowane są na jednej stronie i inne czynniki nie mają znaczenia.

a/

Pierwszy tekst napisany jest przez kobietę która opisuje jak złapała gumę i przez 2 godziny próbowała dodzwonić się do męża żeby przyjechał a za tym czasem koleżanka zaczęła rodzić.

Najczęściej występujące słowa po wyrazach KOŁO, ZMIENIĆ, SAMOCHÓD to słowa MĄŻ, RODZIĆ, DZIECKO, STRES, CIĄŻA, TELEFON.

Wystąpienie słowa kluczowego: Jak wymienić koło w samochodzie? (wraz z odmianami) - 7x

b/

Drugi tekst napisany jest przez mechanika, który opisuje dokładnie jak zmienić koło.

Najczęściej występujące słowa po wyrazach KOŁO, ZMIENIĆ, SAMOCHÓD to WARSZTAT, KLUCZ, LEWAREK, SMAR, KOMPRESOR.

Wystąpienie słowa kluczowego: Jak wymienić koło w samochodzie? (wraz z odmianami) - 2x

 

Mimo, że słowo kluczowe występuje rzadziej w artykule b/ to może on osiągnąć wyższą pozycję, ponieważ google widzi inne powiązane słowa kluczowe i jest w stanie "oszacować" wartość przydatności artykułu dla użytkownika. 

  • Super 2
Odnośnik do komentarza

@Szmigol Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.  Czy istnieje jakiś bezpieczny procent dot. nasycenia słowa kluczowego na stronie, wiele osób twierdzi, że może to być max. 2% itp. Czy może jest to zależne od konkurencji np. ktoś  w top 10 ma 3% to znaczy, że będę mógł tyle razy użyć słowa, oczywiście pomiając inne czynniki typu linki itp?

Edytowane przez minmax
Odnośnik do komentarza
30 minut temu, minmax napisał:

@Szmigol Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.  Czy istnieje jakiś bezpieczny procent dot. nasycenia słowa kluczowego na stronie, wiele osób twierdzi, że może to być max. 2% itp. Czy może jest to zależne od konkurencji np. ktoś  w top 10 ma 3% to znaczy, że będę mógł tyle razy użyć słowa, oczywiście pomiając inne czynniki typu linki itp?

Nie ma czegoś takiego jak bezpieczny procent nasycenia słowa kluczowego. W niektórych branżach topowe frazy powtarzają się wiele razy w treści strony. W innych w ogóle lub tylko raz. Dlatego jeśli zamierzasz pozycjonować się na konkretną frazę to musisz zrobić precyzyjną analizę pod tym kątem. Konkurencyjne strony takie jak Allegro lub Ceneo często nie mają ani jednej frazy kluczowej w treści, a mimo tego są wysoko w rankingu. Wynika to z faktu, że mają bardzo wysoki czynnik zaufania. Dochodzi tu jeszcze kwestia mocnego linkowania wewnętrznego i zewnętrznego, który też ma wpływ na pozycje w Google.

Edytowane przez Samuraj
  • Super 1
Odnośnik do komentarza

Jakiekolwiek BLOD-owanie treści ma za zadanie zwrócenia uwagi na konkretną rzecz np. słowo kluczowe w treści tytułu. Znacznik H2 nadaje się bardziej na tytuł z racji powiększenia. Sformatuj sobie jakikolwiek tekst i sam zobacz. Miej też uwagę na to że jak pogrubisz znaczną większość tekstu, nie będzie on wcale czytelniejszy a wyszukiwarka nie uzna go za wartościowy.

Rób teksty aby były czytelne dla widzów witryny, google i tak po swojemu to zinterpretuje.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza

@minmax Dokładnie. Przy analizie zrób porównanie do domen, które są zbliżone parametrami do Twojej. Nie ma co porównywać się do Allegro, bo taka domena zawsze będzie wysoko w rankingu. Co do nasycenia słowem kluczowym, to pod lupę wziąłbym kilka podobnych stron, które mają najwyższe pozycje. 

Edytowane przez Samuraj
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .