Skocz do zawartości

Montana

Elita
  • Liczba zawartości

    482
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    11

Ostatnia wygrana Montana w dniu 6 Lipiec 2019

Użytkownicy przyznają Montana punkty reputacji!

Reputacja

561 Mistrz Zarabiania

1 obserwujący

O Montana

  • Tytuł
    E-rockafella'
  • Urodziny 4 Październik

Kontakt

  • GG
    50476893

Informacje

  • Płeć:
    Mężczyzna
  • Miejscowość:
    Zielona Góra

Ostatnie wizyty

9739 wyświetleń profilu
  1. Montana

    Jaki kurs do html?

    I dlatego właśnie polecałbym Ci najbardziej z tego wszystkiego kurs który kolega @berdi podał. Materiały Mirosława Zelenta były spoko X lat do tyłu, dzisiaj są już niestety nieaktualne. Jako podstawy zapoznania się z samym HTML'em i CSS'em dają radę, ale jeżeli myślisz o czymś więcej to websamuraj jest odpowiedni.
  2. Owszem, może być na Twoim serwerze, bo :before to tylko pseudoelement, który może sobie brać źrodło z któregoś katalogu wtyczki. Niemniej jednak wygląda mi to na IconsAwesome czy coś podobnego, stąd będziesz musiał w kodzie wtyczki podmienić jej kod.
  3. Jeśli tak wygląda podziękowanie za owocną współpracę, to muszę prowadzić ich znacznie więcej 😁 Wielkie dzięki @Lanserek ✌️
  4. Dokładnie - 13% negatywnych opinii nt. sprzedaży, które nie wzięły się znikąd. Bez przyczyny nie zablokowali Ci również konta allegro przez jak to się tłumaczysz "nieregulaminowe maile". Zanim konto zostanie zablokowane, najpierw wysyłana jest prośba o zaprzestanie nieregulaminowej praktyki, stąd śmiem wątpić w Twoje zapewnienia. Bardziej stawiałbym na problemy z wysyłką, znaczną ilość sporów, czy zgłoszeń od kupujących, dlatego też nikt nie nadstawi swojego dobrego imienia (tym bardziej mając zarejestrowaną działalność gospodarczą) i nie "wbije w syf" jaki może z tego powstać. Swoją drogą dlaczego nie założysz konta allegro na kogoś z rodziny, znajomego - skoro to taki pewny biznes?
  5. Zgodnie z założeniem, wracam do prowadzenia dziennika. Na początku wypadałoby podsumować co zmieniło się przez poprzedni tydzień. Ustawiona tydzień temu kampania przyniosła +350 wartościowych, targetowanych like na fanpage. Co w budżecie 50 złotych daje około 0,15-0,17zł za reakcje. Nie najgorzej, ale też nie najlepiej. Na początku fajnie żarło i uśredniony koszt reakcji wynosił momentami 0,06zł, ale w późniejszych dniach kampania się przepaliła przez co przyrosty zaczęły stopniowo spadać, aż spadły praktycznie do zera na sam koniec (co zresztą zakładałem i z czym się liczyłem). Po godzinach czytałem sobie o metodach skutecznych kampanii marketingowych dla sklepów internetowych oraz ogólnie promocji w Social Media i zainteresował mnie temat lejka sprzedażowego, który planuję sukcesywnie wdrażać przez następne dni. A więc co dzisiaj? - Przygotowany został artykuł, który będzie zaliczać się do pierwszej fazy tj. uświadamianie klienta i budowanie zaufania marki. Z jego pomocą dowiem się, jakie mniej więcej treści interesują moją grupę odbiorców, którą do tej pory udało mi się zgromadzić. Docelowo takich artykułów będzie 3-5 na początek, a później przejdę do następnej fazy - czyli reklamy, która będzie miała na celu przekierować użytkownika do sklepu i śledzić jego działania na podstawie piksela Facebooka (m.in które produkty były przeglądane lub dodane do koszyka), później już tylko przypominanie o produktach i ostatni krok czyli Action. - Zabezpieczenia skryptu sklepu + dodanie dwuetapowego uwierzytelniania za pomocą Qr Code - Dodatkowo przed weekendem podjąłem dosyć owocną współpracę przy wdrożeniu sklepu internetowego dla klienta za fajne pieniądze, dlatego w dniu dzisiejszym rozpocząłem przy nim pracę, przez co zjadł mi praktycznie cały dzień. Nie wchodzę tutaj w szczegóły, bo póki co to stricte techniczne sprawy, a więc nuda. Nadmienię, że tutaj poza techniczną stroną, również będę zajmować się pozyskiwaniem klientów, stąd w dalszych częściach dziennika może być ciekawie. Btw. jakby ktoś miał problem z wyświetlaniem webp w wordpressie call me - znalazłem rozwiązanie i napisałem specjalną wtyczkę, pozwalającą naprawić ten bug. Pozatym zacząłem wdrażać wcześniej zaprojektowany projekt graficzny nowego portfolio do postaci szablonu Wordpress, jutro chciałbym mieć zakodowaną chociaż stronę główną + customowe taxonomie. Oprócz tego muszę przerzucić swój sklep na główną domenę podmienić dane firmy na drugą i zmienić numer konta na firmowy w agregatorze płatności. To tyle, endżoj. Jak widać - jeszcze niczego nie porzuciłem. 😅
  6. Musisz dodatkowo ukryć referrera, poradnik o tym tutaj np.: https://mylead.global/pl/blog/tworzymy-wlasny-skracacz-linkow-i-omijamy-zabezpieczenia-facebooka
  7. Tydzień pracy nad swoimi projektami kończę z uśmiechem na ustach i mam nadzieję z uzasadnioną wiarą w sukces obu projektów. Po weekendzie tydzień przestoju, pewnie będę działać coś po godzinach, ale do prowadzenia dziennika wracam 2 grudnia. Co dzisiaj? - Tak jak założyłem, zaprojektowałem cały szablon graficzny dla nowego portfolio w uwzględnieniem każdej, nawet tej najmniejszej podstrony. Wyszedł naprawdę miodnie - jestem bardzo samokrytyczny do swoich prac i często łapię się na tym, że na drugi dzień od zaprojektowania praca przestaje mi się podobać. Tutaj jest zupełnie inaczej. Od 2 grudnia stawiam sobie przez tydzień za cel wdrożenie go do postaci fizycznej, przerzucenie na Wordpress oraz "rebranding" facebookowego fanpage na ładniejszy, zgodny z aktualnym designem. Jeżeli starczy czasu - śmigam z bannerami i reklamą w FB Ads. - Co do postu konkursowego, nie mogłem przez niego spać, tak byłem ciekaw efektów. Trzy razy w nocy budziłem się i sprawdzałem statystyki 😂 Niestety, ale przez jedną rzecz facebook uciął mi całkowicie zasięgi i od rana reklama nie była wyświetlana, a ja dziwiłem się o co chodzi. Błąd udało naprawić się dopiero około 18 godziny, a o 19 post faktycznie zaczął być promowany. Przez 4 godziny wykręcił wynik lepszy niż dotychczasowa kampania nastawiona na polubienia przez tydzień działania. Mam wrażenie, że im dalej w las - tym szybciej to wszystko idzie, jestem mega podjarany i nie mogę się doczekać, co będzie dalej. Kolejna nie przespana noc mnie czeka najprawdopodobniej 😅. Na koniec wrzucam wynik kampanii, jaki udało się na ten moment uzyskać, a zaznaczam, że cena za aktywność jeszcze spada wraz z sukcesywnym zwiększaniem się jej skuteczności. A wszystko to w śmiesznym budżecie. Na koniec dodam, że totalnie dziwią mnie na ten moment wyniki procentowe popularności poszczególnych produktów. Totalnie nie pokrywają się z moimi spekulacjami. 😬
  8. W dniu dzisiejszym dopisuję kilka istotnych kwestii do kolekcji, mianowicie: - Jako, że skończyłem sklep internetowy i czekam na poniedziałek, aby pozałatwiać sprawy formalne i startować, wczoraj zapisałem sobie na liście z kolei drugi projekt, który cisnę w międzyczasie, a dokładniej - nowe portfolio dla moich usług. Wcześniej zaprojektowałem stronę główną nowego portfolio (btw. to już V3 od początku istnienia 😅). Dzisiaj dorabiałem do niej resztę designów, tj: strona podkategorii portfolio i sama strona portfolio z projektami, jutro reszta pierdół typu wygląd wpisu na blogu, archiwum bloga itp. Zeszło mi przy tym prawie cały dzień, ale "jest dojebane" - przepraszam, za przekleństwo. - Jeżeli chodzi o sklep, miałem zarzucić post konkursowy teoretycznie w momencie osiągnięcia progu 1000 lajków, ale jako, że planowany start lada moment, trzeba jeszcze trochę zburstować ten social. Stąd - utworzyłem post konkursowy z grafiką, na której widać wszystkie produkty z przyporządkowanymi numerkami i opisem co trzeba zrobić, żeby wygrać. Wiadomo - typowy viral, udostępnij polub fanpage napisz komentarz. Oprócz tego, że ludzie z fanpage zaczęli na to fajnie reagować i kręci się kabarecik, postanowiłem, że dopalę to FB Adsami i zobaczymy co się stanie. Wybrałem grupę docelową, która najlepiej mi konwertowała na wcześniejszych reklamach. Teraz zacieram rączki i czekam na kolejne dni, co będzie się działo. 😎 @EDIT Aha, no i zapomniałem dopisać, że ten viral to takie dwie pieczenie na jednym ogniu. Oprócz tego, że wiadomo - wpadnie kilku dodatkowych potencjalnych klientów (narazie nie spekuluję), to dodatkowo dowiem się, które produkty najbardziej przypadły ludziom do gustu i będę wiedział, na które stawiać nacisk przede wszystkim. To tyle na dziś, jakoś mało się wydaje, jutro będzie więcej, enjoy.
  9. Dziś dzień równie obfity w odhaczone ptaszki na todo liście, mianowicie: - Po wczorajszej edycji w regulaminie i dodaniu polityki reklamacji, agregator płatności został zaaceptowany, zatem skonfigurowałem jej obsługę i przetestowałem, działa jak należy. - Opracowałem krótkie opisy dla wszystkich produktów - Opracowałem długie opisy dla wszystkich produktów - Przeredagowałem wszystkie teksty na stronie - Zaprojektowałem stronę o nas, napisałem wszystkie teksty i wdrożyłem na sklep - Stworzyłem stronę najczęściej zadawanych pytań, opisałem, wdrożyłem - Skontaktowałem się z doradcą podatkowym w sprawie ewentualnej ucieczki od podatku VAT, czekam na odpowiedź (miejmy nadzieję, że się uda) I to tyle na dziś, sklep jest w zasadzie gotowy na deploy, dopinam tylko kwestie formalne i prawne i jest jechane. ✌️
  10. Życie bywa przewrotne, zarówno u mnie jak i u kontrahentów z którymi współpracuję. Parę dni temu jeden z nich poinformował mnie o tym, że zmuszony jest uciąć połowę budżetu na 2-3 miesiące z przyczyn niezależnych od niego. Totalnie nie mam za złe, ale nie ukrywam, że po tej informacji przez moment "ugięły mi się nogi", bo nie byłem na to przygotowany. Według moich wyliczeń w skali miesiąca brakuje mi około 9 stówek w domowym budżecie żeby dalej na spokojnie spłacać leasing samochodu i nie popłynąć finansowo. Poduszka finansowa w moim przypadku nie istnieje, bo ten i poprzedni miesiąc był obfity w nieprzewidziane wydatki, stąd można powiedzieć, że muszę postawić wszystko na jedną kartę. Ale. No właśnie - jest jedno ale. W czasie, kiedy było normalnie, można powiedzieć, że prawie nie próżnowałem i powoli wdrażałem sklep internetowy. Gdyby nie ta sytuacja, wdrażałbym go jeszcze pewnie kolejne parę miesięcy, natomiast w dwa dni spiąłem się na tyle, że pozostało mi opracować tylko trzy podstrony (typowe lanie wody tekstu) i rozpocząć sprzedaż. Dodatkowo stwierdziłem, że w końcu ruszę na poważnie ze swoimi usługami, korzystając z faktu, że przy budowaniu Social Media dla owego sklepu internetowego liznąłem trochę FB Ads'ów i mniej więcej pojąłem z czym to się je (co nie znaczy, że umiem dobrze optymalizować kampanie, bo to jeszcze długa droga). Stąd - zaprojektowałem nową stronę główną portfolio i nieskromnie powiem, że jest to pierwszy mój projekt, do którego nie mam naprawdę zastrzeżeń. Pozostało zaprojektować resztę podstron, wdrożyć to jako autorski szablon Wordpress i stworzyć drugi banner pod FB Ads (jeden już mam). Planuję potraktować ten dziennik jako spis tego, co zrobiłem w całym tygodniu, ponieważ w aktualnej sytuacji motywacji mi nie brakuje. Wpisy będą pojawiać się codziennie w każdy nieparzysty tydzień miesiąca. Może te wypociny kogoś zaciekawią - zaznaczam, że nie będę tutaj lać wody, a jak pojawią się jakieś typowo techniczne sprawy, czy nowinki, które odkryję, chętnie się nimi podzielę - tak dla potomnych 😅 A więc co dzisiaj zrobiłem? - Dokończyłem mini zlecenie dla klienta + napisałem mu mały cheatsheet jak edytować projekt - Optymalizacja szablonu sklepu Jako, że stratą czasu byłoby tworzenie szablonu pod Woocommerce od podstaw (strasznie nieprzyjazne środowisko dla twórców szablonów, głupszego systemu ich wdrażania nigdy nie spotkałem), zakupiłem premium theme, który z czasem okazał się być napisany z ułańską fantazją, przez co strasznie zamulał, zastosowałem swoje tricki, przez co strona chodzi wyraźnie szybciej, a wyniki page insights to 86/96 (mobile/desktop). Przyzwoity wynik, zważając na fakt, że nie musiałem przepisywać szablonu od podstaw. Myślę, że dałoby się podkręcić wynik jeszcze o kilka punktów, ale to już kwestia serwera. - Grafiki do slidera / kategorii Plusem jest to, że w sklepie internetowym będą produkty wytwarzane od A do Z przez nas, przez co mogłem pokusić się o konkretną sesję zdjęciową, sam byłem zdziwiony, że w domowych warunkach można osiągnąć takie cudeńka. Wiadomo - podkręciłem wszystko w photoshopie, pousuwałem skazy (typu plama na ścianie, zbędne cienie) i jest cacy. Przechodząc do sedna - wykorzystałem te zdjęcia do stworzenia grafiki w sliderze prezentującej pierwszą serię produktów, wygląda zacnie. - Wymóg dla agregatora płatności W dniu wczorajszym wrzuciłem stronę do weryfikacji w agregatorze płatności (po napisaniu kompletnego regulaminu + polityki prywatności), ale w ferworze walki zapomniałem zawrzeć politykę reklamacyjną. stąd dzisiaj pół dnia zajęło mi jej opracowywanie. Dodatkowo, aby klient miał szybki dostęp do ew. reklamacji, musiałem wdrożyć, oskryptować i ostylować formularz online do składania reklamacji + przygotować w photoshopie .pdf z wzorem reklamacji, jakby któryś z klientów chciał wysyłać pismo, zamiast drogi elektronicznej. Zgłosiłem wszystko ponownie i jutro usługa powinna już śmigać. - Banner pod FB Ads reklamujący moje usługi Tutaj poszedłem w totalnie odwrotną stronę, zazwyczaj ktoś reklamując swoje usługi dba jak najbardziej o wygląd takiej kreacji. Ja spróbuję pojechać na kontrowersji - sam jestem ciekaw, jak to pójdzie. Póki co mogę zdradzić jedynie tyle, że materiał reklamowy jest totalnie kiczowaty i wygląda jak tworzony w WordArcie, jak wrzucę go do kampanii i chwilę potestuję i faktycznie będzie konwertować, nie omieszkam się nim pochwalić 😂 W dniu dzisiejszym to na tyle, godzina dosyć późna, ale przez następne kilka tygodni muszę się przyzwyczaić. ✌️
  11. Montana

    Hejka Mrrr :-)

    Na Twoim miejscu zacząłbym szukać klientów i zajął się freelanceringiem/freelancingiem (nie wiem jak to poprawnie odmienić 😬) skoro masz takie umiejętności.
  12. Polecam kontaktować się z nimi przez stronę facebookową, odpisują szybko.
  13. Na serwerze zazwyczaj katalog z domenami to po prostu domains lub podobnie. Swoją aktualną pozycję w drzewie katalogów możesz sprawdzić poleceniem ls, natomiast przejść do żądanej ścieżki za pomocą polecenia cd ścieżka
  14. Z tego co kojarzę (mogę się mylić), ale domenę z serwera wywalamy poprzez usunięcie jej katalogu. Nie wiem tylko, czy jakoś z apache nie trzeba jej jeszcze wyeksmitować, co nie zmienia faktu, że polecenie usunięcia katalogu to rm -rf nazwa-katalogu Oczywiście musisz się znajdować w katalogu nadrzędnym, gdzie masz domeny. @EDIT Dobrze myślałem, musisz jeszcze wywalić domeny z httpd.conf. Link do informacji: https://stackoverflow.com/questions/37420588/centos-7-apachect1-removing-a-virtual-host
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .