Skocz do zawartości
vgl22

Odpowiem na wszystkie pytania dotyczące Facebook Ads

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jestem certyfikowanym specjalistą Facebook Ads w zakresie prowadzenia płatnych kampanii i implementacji standardowych i niestandardowych zdarzeń konwersji. 
Mam 4 letnie doświadczenie agencyjne, gdzie współpracuje z klientami zarówno polskimi jak i zagranicznymi. Obsługuję zarówno znane polskie marki jak i te mniej rozpoznawalne. Budżety miesięcznie od kilku do kilkuset tysięcy miesięcznie. Jestem aktywnym "obserwatorem" forum, gdzie skorzystałem już sporo razy z wiedzy użytkowników. Tak więc tym razem, postawiłem, że tez podzielę się swoją wiedzą, bo nie wypada tak ciągle "brać" a należy też "dawać" 

Jeśli macie pytania dotyczące PŁATNYCH działań (nie ogranicznych) to chętnie odpowiem w tym temacie.

Pozdrawiam earnerów :)

  • Super 5
Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut i wiele więcej!

 

 

@Kidins słyszałeś o technice blackhat jak cloaking?

@czestek da się puścić reklamę wykorzystując cloaking. W normalnym przypadku legalnie nie puścisz takiej reklamy. Pozostaje też kwestia jak długo będzie aktywna reklama ;)

Ciekawy jestem jakie zdanie ma @vgl22

  • Super 2
Odnośnik do komentarza

@czestek odpada bezpośrednia droga promocji, poszukaj drogi na około.

Jeśli dysponujesz budżetem na kampanie, postaraj się zbudować społeczność wokół swojego FP. Kampania na polubienia, z mojego punktu widzenia jest najmniej sprawdzana przez algorytm. Wrzucając tam coś zachęcającego, bez jakiegoś "przesadyzmu" jest szansa, że twoja reklama zostanie zaakceptowana. Przy szerokim targetowaniu zbudujesz dosyć szybko szerokie zaplecze, płacąc za polubienia grosze. Z własnego doświadczenia wiem, że można w canvie dodać strzałkę nad przyciskiem polubienia, zwiększa to CTR o 1-1.5%

Jak zbudujesz społeczność, możesz szukać kolejnej drogi ale na pewno będzie już łatwiej, na pewno bym odradzał publikacje linku do LP na tablicy, gdyż raczej szybko zostanie oflagowana. Możesz jednak kierować już tych ludzi do telegrama lub budować listę mailingową, gdzie w końcu docelowo będziesz mógł pokazywać odbiorcom swój LP erotyczny,

  • Super 1
Odnośnik do komentarza

"Z własnego doświadczenia wiem, że można w canvie dodać strzałkę nad przyciskiem polubienia, zwiększa to CTR o 1-1.5%" 

kwestia dyskusyjna

wymuszanie akcji zaniza jakosc reklamy 

dla mnie to jest rownowazne z polub udostepnij skomentuj oznacz znajomego co z reszta jest gdzies od jakiegos czasu w regulaminie i oznacza red alert dla algo

 

Odnośnik do komentarza

@jarekkkkkk mam reklamy w branży dziecięcej czy bieliźniarskiej, gdzie używam strzałek
Kampanie stoją już kilkanaście miesięcy, rotuje jedynie grafikami - koszty za polubienie są bardzo zadowalające i póki co jest ok. Zgadzam się z tobą, że wymuszanie akcji zaniża jakość reklamy jasne, jednak tutaj odniosłem się do tematu związanego z LP erotycznym, gdzie temat jest mocno "śliski" i trzeba kombinować :) 

W moim odczuciu FB pod tym kątem nieco bardziej restrykcyjnie patrzy na konkursy, gdzie wymuszanie polubień posta, oznaczanie znajomych i innych akcji wiąże się z dosyć szybkim obcięciem zasięgów w reklamie i podwyższeniem kosztów CPM. 

Odnośnik do komentarza

Dostaję pytania na priv, można na spokojnie pisać tutaj, bo chciałbym, żeby z rad mogli korzystać wszyscy:

"Myślisz, że powiedzmy "sklep" z jednym przedmiotem, dajmy na przykład [typ produktu], przynosiłby dobrą konwersję na facebooku? Jaki wkład byłby potrzebny do uzyskania 200/300 sprzedaży miesięcznie na start? Powiem szczerze, że kiedyś chciałem pokorzystać parę razy już z facebook adsów ale jakoś nigdy nie mogłem zagłębić się w temat i nie znałem nikogo kto się na tym dobrze zna."

 

 

Myślę, że to zależy od kilku czynników, - dobry produkt, strategia i budżet jaki się ma na kampanie. Wiem, że są na rynku "single product store" jest to bardzo popularne w USA.

Ciężko odpowiedzieć, jaki wkład potrzebny  jest do uzyskania takiej ilości transakcji, bo to zależy.
Trzeba pamiętać, że FB to serwis który rzadko sprzedaje od razu, czyli przy pierwszej styczności z reklamą. Trzeba zbudować lejek, zacząć od górnego etapu lejka, czyli pokazujesz filmik z produktem, stronę z ofertą i dzięki kampanii pokazujesz produkt jak największej ilości odbiorców.

Następnie za pomocą grup niestandardowych, wyodrębniasz sobie odbiorców aktywnych

- angażujący, lajkujący, komentujący na fanpage
- oglądający 50 lub 70% czasu filmu i więcej
- wchodzący na stronę
- dodający do koszyka ale nie kupujący
- spędzający na stronie dany okres czasu (konwersja niestandardowa)
 

na podstawie takich czynników tworzysz 2 rodzaje grup, w oparciu o które budujesz strukturę kampanii sprzedażowej

- grupy niestandardowych odbiorców (custom audience)
- grupy podobnych odbiorców (lookalike audience)
 

Do tych wyselekcjonowanych odbiorców uderzasz z reklamą na konwersje, gdzie dopinasz sprzedaż. Jak najbardziej do zrealizowania jest ten temat, ale oprócz tego co napisałem wyżej, dobrze jest mieć dobrą stronę pod kątem CRO z podpiętym pixelem który łapie zdarzenia, o dobrej jakości produkcie nie wspominając :) bo jak będzie lipa to zaraz pojawią się nieprzychylne komentarze co będzie mieć destrukcyjny wpływ na twoje kampanie

Nie wiem jaki to produkt, jaka jest jego cena, jaką masz marże itd, natomiast uważam, że na początku co najmniej kilka tys trzeba przeznaczyć na działania zasięgowe, świadomościowe z kierowaniem na ruch a następnie rozdzielać ten budżet stosunkowo w stronę konwersji.

1 Miesiąc Świadomość 80/20 sprzedaż
2 miesiąc Świadomość 60/40 sprzedaż
3 miesiąc Świadomość 40/60 sprzedaż itd..

z każdym kolejnym miesiącem, brand powinien być coraz bardziej rozpoznawalny, społeczność na stronie powinna być większa, a ty możesz się skupiać bardziej na sprzedaży i przede wszystkim na skalowaniu i rozwoju 

 

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, vgl22 napisał:

Z własnego doświadczenia wiem, że można w canvie dodać strzałkę nad przyciskiem polubienia, zwiększa to CTR o 1-1.5%

@vgl22 Dodawanie strzałek nad CTA nie różni się niczym od engagement bait, który na Facebook nie jest dozwolony i przez stosowanie takich praktyk stopniowo dany FanPage będzie tylko tracił, czy to na zasięgu reklam, zasięgu zwykłych post'ów, a nawet może to się skończyć w ostateczności wycofaniem publikacji strony.

 

2 godziny temu, czestek napisał:

Czy da się puścić reklamę LP erotycznego na FB? Spotkałem się z opiniami, że nie przechodzą 😕

@czestek Taką reklamę da się "puścić", ale to ile postoi to już inna kwestia. Post'y reklamowe nacechowane erotycznie ( nie nagie ) przechodzą czasami, ale to wszystko zależy od osoby, która będzie weryfikować daną kampanię reklamową. Natomiast jeżeli chodzi o LP to tak jak już wspomniał Harry możesz skorzystać z cloaking'u, a nawet zwykłe przekierowanie na inną stronę do czasu akceptacji reklamy zadziała, ale to ile postoi taka reklama zależy od tego, kiedy zostanie strona ze'scrape'owana ponownie.
Możesz również starać się zostać reklamodawcą usług randkowych na Facebook'u, dzięki czemu będziesz miał "łatwiej" przy promocji, a aplikować możesz poprzez ten link -> https://www.facebook.com/help/contact/1060028634014002

2LdNZS1.gif

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .