Skocz do zawartości

Opis kampanii CPA - oferta dating


Ciamciaj

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, wielu z was jest zainteresowanych CPA i Media Buying’iem. Postaramy się wam to przybliżyć na podstawie tak zwanego „Case Study” czyli opisu poczynań. Sam nie jestem doświadczony w takich opisach więc na pierwszy ogień zaprezentuje wam opracowane dla was materiały Luke’a z PeerFly.com

 

Źródło ruchu

 

Plenty of Fish jest świetnym źródłem ruchu dla poczatkujących. Super sprawdzają się tam jak można się domyślić oferty Dating, lecz widziałem też parę kampanii o potężnym ROI (Return of Investment) z innych dziedzin.

 

Utworzenie i prowadzenie kampanii na Plenty of Fish jest dość banalne. Najważniejszą funkcją dla początkujących i nie tylko jest tu duża liczba targetowania ruchu, możemy dobrać go dokładnie pod osobę do której chcemy trafić.

 

Przedstawię to na przykładzie datingowej kampanii „Jewcier” (dotyczy ona randek pomiędzy ludźmi ze społeczności żydowskiej).

Do tej kampanii wykorzystano jeden baner, jednak każdy dobry marketer powie Ci, że to błąd. Zgadzam się! Jednak ten konkretny baner miał w miarę dobry CTR (Clickthrough rate – to ile osób po zobaczeniu go klika na niego, mierzony w procentach). Dlatego zdecydowano się pozostać przy jednym banerze. Jeśli chciałbyś dalej rozwijać tą kampanie, warto byłoby przetestować inne opcje.

Banner prezentował się tak:

 

jewcier-banner.jpg

 

Oraz statystyki z Ads Pof dla tego banneru:

Screen-Shot-2012-12-13-at-1.33.07-PM.png

 

Jak widać baner jest schludny, posiada kolory odwołujące się do strony Jewcier.com (wtedy strona posiadała inna grafikę) oraz grafiki tam zawartej (tak zwany mimmicking – służy to do jak najlepszego przejścia pomiędzy grafiką a stroną z oferta).

 

Ciekawy efekt, „falbanka” wokół zdjęcia, zwiększający CTR został osiągnięty za pomocą strony http://www.crazyctr.com/ , jednak bardzo dobre efekty możemy sami uzyskać za pomocą każdego dobrego programu graficznego.

Tło banneru pozwala mu się odznaczyć na tle strony, zwrócić uwagę osoby przeglądającej ją. Wszystkie tego typu zabiegi mają wpływ, należy testować wiele podejść do banerów dla danej kampanii, optymalizować ją, aby uzyskać jak najlepszy CTR w pierwszej kolejności.

 

Targetowanie

 

Czyli chyba najważniejsza część całej kampanii. POF daje nam bardzo duże możliwości w tej materii, do tej kampanii na potrzeby oferty wybrano takie targetowanie:

 

Jewcier-POF-Targeting.png

 

Jak widać reklama będzie pojawiała się tylko dla użytkowników ze stanów zjednoczonych którzy mają mniej niż 30 lat, są mężczyznami. Ponadto nie logowali się do POF ponad 150 razy, zaznaczyli religię żydowską. Ograniczono również prezentowanie banneru na Androidzie i iPhonie ze względu na brak zoptymalizowania strony pod mobilne urządzenia (jeśli kampania jest niezoptymalizowana pod urządzenia mobilne to pieniądze wydane na taki traffic pójdą po prostu w błoto).

 

Takie targetowanie zmniejsza ilość potencjalnych użytkowników, którzy zobaczą reklamę, jednak jak widać – jeżeli już ktoś zobaczy reklamę, będzie on nią zainteresowany.

 

Targetowanie po Login Count – reklama ukaże się użytkownikom, którzy logowali się od 50 do 150 razy (poprzednie widełki to <50). Nie będą to całkiem nowi użytkownicy, ale też nie będą to użytkownicy, którzy są na POF od zawsze i widzieli już każdy rodzaj reklamy na tej stronie. Oferta jest promowana direct – tzn nie posiada landing page tylko przenosi od razu do oferty. Umieszczenie logo w banerze też jest pewnym targetowaniem. Użytkownicy o 150 logowaniach mogli już gdzieś kiedyś widzieć je, jest ono rozpoznawalne przez nich i może prowadzić do podwyższenia CTR (jak widać chyba skutecznie, jednak nie zrobiono tutaj split testów, więc ciężko to ocenić dokładniej).

 

Zarobki i konwersja.

 

Czy kampania przyniosła zysk? TAK!

Screen-Shot-2012-12-13-at-9.59.48-PM.png

 

Wiele wyświetleń na niej nie było puszczonych lecz jak widać po zamieszczonym screenie, miała ona duzy potencjał. Pozostało zwiększyć skalę, testować kolejne bannery i działać.

Koszty na screenie nie są poprawnie pokazane, usługa śledząca miała ustawieniy BID na 0,79$, a prawdziwy koszt był około 0,31$ tak więc kampania przyniosła trochę więcej środków.

 

Tak taregetowane kampanie w Media Buyingu nazywamy niszami, są to kampanie o mocno zawężonym targetowaniu, do konkretnej grupy osób. Nie możemy tam uzyskać wiele trafficu i wielkich zarobków jednak ROI i doświadczenie jak najbardziej. Ze swojej strony polecam rozpoczęcie przygody z Media Buying’iem od takich kampanii. Stworzenie takiej kampanii to chwila, a zwiększając ich ilość możemy już zarobić porządne pieniądze.

 

Tą kampanie Jewcier.com można by rozbudować o kolejne miejsca trafficu i zrobić naprawdę porządne źródło dochodu!

 

Zapraszam do interesowania się zarabianiem na ofetach CPA i próbowania swoich sił!

Kolejne case study już w drodze!

 

Masz pytania? Jakieś pojecie jest niejasne? Podobał Ci się wpis? Skomentuj! :)

  • Super 7
Odnośnik do komentarza

Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

Bardzo przydatne i szczerze chciałbym się pobawić w takie rzeczy jak direct oferty czy to całe media buying ale szczerze to nie wiem wielu rzeczy tak naprawdę to nie wiem nic gdzie uderzyć jak się za to zabrać i co naważniejsze ile się inwestuje w takie rzeczy

Potrzebujesz działającego Ahrefs oraz innych narzędzi. Zarejestruj się i kup za 27$ pakiet Ahrefs

Odnośnik do komentarza

Bardzo przydatne i szczerze chciałbym się pobawić w takie rzeczy jak direct oferty czy to całe media buying ale szczerze to nie wiem wielu rzeczy tak naprawdę to nie wiem nic gdzie uderzyć jak się za to zabrać i co naważniejsze ile się inwestuje w takie rzeczy

Zacząć należy od rejestracji w dobrej sieci :) Ja polecam Ci na start peerfly - http://make-cash.pl/peerfly-dobra-sie%C4%87-dla-pocz%C4%85tkuj%C4%85cych-t259/

 

Co do tego ile się inwestuje...zależy ile możesz przeznaczyć, ale ciężko zaczynać z mniej niż 300$ myśle.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza

300$ masz tu na myśli samo media buying czy razem landing page ?

Landing page wykonujemy samemu raczej :)  Można też zlecić to za parę dolarów :) 

 

czy to jedyny wklad finansowy? co dalej jak juz zainwestujemy?

Inwestujesz w wyswietlenia Twojego baneru jak decydujesz sie na taka forme reklamy oferty. Przestaniesz inwestowac w reklame - ludzie przestana do Ciebie wchodzic.

 

Media Buying (czyli kupowanie reklam) mozna połączyć z organicznymi źródłami trafficu czyli np SEO, social (youtube, facebook itp) :) Wtedy mniejszy procent naszych dochodów jest uzalezniony od kupna reklam. 

 

Wszystko związane z kupnem reklamy opiera się na ROI czyli tym ile zainwestujemy, a ile na tym zarobimy :)

Odnośnik do komentarza

A jaka mamy szanse na zwrot naszego wkladu? Bo konkretnie nie da sie okreslic czy ta inewstycja sie nam zwroci tak?

Chyba za duzo siedziałeś w HYIP itp. Wydaje mi się, że nie rozumiesz podstawowych założen kupna reklamy...

 

Tu wszystko zalezy od Ciebie, czy sie zwroci czy nie zalezy od tego jakie masz banery, oferte, landing page, optymalizujesz to poprawnie czy nie, jak wszystko rozegrasz. To nie jest jakas czarna magia i kręcenie kołem fortuny ile zarobimy.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Polecana zawartość

    • Poradnik podatkowy - jak rozliczać się z pieniędzy zarobionych przez Internet bez DG?
      Zarabianie w Internecie wiąże się z koniecznością płacenia podatków - a rozliczanie się z urzędem skarbowym nie jest jednoznaczne i proste. Prawo podatkowe w Polsce jest nieujednolicone - co oznacza, że każdy urząd skarbowy może mieć inne interpretacje. Sprawdź jak się za to zabrać!
        • Lubię to!
        • Super
      • 12 odpowiedzi
    • JDG - Jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić działalność gospodarczą w Polsce
      Jednoosobowa działalność gospodarcza (JDG) to najprostsza forma prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Jest to działalność prowadzona przez jedną osobę fizyczną na własne nazwisko i na własne ryzyko. Jednak mimo, że nazywa się jednoosobowa - daje jednak możliwość zatrudniania pracowników. Takich firm jest zarejestrowanych w Polsce zdecydowanie najwięcej. Sprawdź jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić własną JDG!
        • Super
      • 3 odpowiedzi
    • Inwestowanie w obligacje detaliczne skarbu państwa - od podstaw!
      Sprawdź jak inwestować w obligacje skarbowe - krok po kroku! Detaliczne obligacje skarbowe to rodzaj obligacji emitowanych przez Państwo, które są oferowane indywidualnym inwestorom, takim jak osoby fizyczne, a nie instytucjom finansowym.

      Są to instrumenty dłużne, nienotowane na żadnym rynku, co oznacza że kupując taką obligację, w praktyce pożyczasz pieniądze państwu na określony czas, a w zamian otrzymujesz odsetki. Można więc powiedzieć że obligacje są indywidualną pożyczką na określony % dla Skarbu Państwa. Państwo odda Ci więcej niż od Ciebie pożyczyło.
        • Super
      • 7 odpowiedzi
    • Jak pozyskiwać i zarabiać na poleconych dzięki make-cash.pl
      W tym poradniku przedstawiam możliwości dostępne dla każdego użytkownika. Dowiesz się jak efektywnie wykorzystać forum do zbierania poleconych i budowania dodatkowych zysków.

      Make-cash.pl to miejsce, gdzie ludzie dzielą się swoimi doświadczeniami, poszukują porad i rekomendacji, a także nawiązują wartościowe kontakty. Codziennie odwiedza nas minimum 2000 unikalnych osób, które są zainteresowane zarabianiem przez Internet - a to ogromny potencjał, z którego może korzystać nie tylko administracja - ale każdy użytkownik forum !
        • Super
      • 2 odpowiedzi
    • Jak pisać treści na stronę internetową z wykorzystaniem AI
      Tworzenie treści od podstaw może być procesem czasochłonnym. Istnieje wiele mniejszych kroków, o których należy pomyśleć w drodze do stworzenia atrakcyjnych treści, takich jak badanie rynku, SEO i redagowanie tekstu, a to tylko początek. Jednak nie musisz zaczynać od zera, gdy istnieją narzędzia AI, które mogą pomóc w tworzeniu wysokiej jakości treści. 
        • Dzięki!
        • Super
      • 13 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .