Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wideo w serwisach wideohostingowych, dzięki swojej niesamowitej popularności wśród użytkowników Internetu, bez wątpliwości można nazwać supermocnym instrumentem marketingu. Ten kanał może przyciągnać docelowych klientów na Twoją witrynę, pomoga podwyższać konwersję i sprzedaż. Jest kwestią ogólnie znaną, że wyszukiwarki w odpowiedzi na popularne zapytania wyświetlają nie tylko linki do relewantnych stron, ale także grafiki i pliki wideo. Należy wziąć to pod uwagę, aby ściągać na swoją witrynę zainteresowanych Internautów, oglądających filmiki w wynikach wyszukiwania.

W dzisiejszym SeoKurierze omówimy, jak prawidłowo zoptymalizować Twój filmik w serwisie YouTube, aby brał on udział w wyszukiwaniu wideo Google, i był widoczny w TOPach rezultatów dla interesujących Cię fraz.

Dlaczego YouTube?

Obecnie wideo można wykorzystywać nie tylko w rozrywkowych lub edukacyjnych celach, ale także w komercyjnych. Może ono skutecznie pomagać w podwyższeniu konwersji sklepów internetowych, serwisów oferujących usługi i oficjalnych stron firmowych. Jako hosting dla naszych filmów najlepiej wykorzystywać serwis YouTube, i za jego pośrednictwem wmontowywać je na swojej stronie.

 

sk-yt01.jpg

 

Dlaczego właśnie YouTube? Po pierwsze, jest on jedną z najbardziej popularnych i najczęściej odwiedzanych sieci społecznościowych na świecie. Po rozmieszczeniu i prawidłowej optymalizacji filmu na tym serwisie, otrzymasz nie tylko ruch z wyników wyszukiwania, ale także bezpośrednio z samego wideohostingu, posiadającego przecież dość rozbudowaną, wewnętrzną wyszukiwarkę. Duża ilość wewnątrzserwisowych obejrzeń wideo, postawionych polubień, a także przejść na twoją stronę pomoże poprawić czynniki behawioralne, co pozytywnie wpłynie na pozycje serwisu w wyszukiwarce.

Po drugie, YouTube należy bezpośrednio do Google. W związku z tym, wybór właśnie tego hostingu dla swoich filmów znacznie przyśpieszy ich indeksację i podwyższy prawdopodobieństwo pojawienia się w wynikach wyszukiwania.

Po trzecie, używanie tego serwisu jest całkowicie bezpłatne, co czyni ten kanał jeszcze bardziej ciekawym dla wykorzystania. Dodatkowo praktyka pokazuje, że YouTube jest bardziej stabilny i rzadziej zalicza “wpadki techniczne” niż inne serwisy.

Długość wideo

Specjaliści określają optymalną długość wideo dla filmiku komercyjno - reklamowego na nie więcej, niż 5 minut, a często - nie więcej niż 90 sekund. Im filmik dłuższy, tym bardziej osłabia się koncentracja widza, a rośnie jego zniecierpliwienie. Zadaniem naszego filmu jest poinformowanie swojej grupy docelowej o pewnych ważnych dla nas kwestiach, a jednocześnie nie dać się im znudzić - konieczne jest utrzymanie zainteresowania w stosunku do naszego przekazu.

Zawartość klipu powinna być lakoniczna i łatwa do zapamiętania. Najwyższy poziom koncentracji uwagi ma miejsce na początku oglądania. Jeśli nie dasz rady skrócić swojego przekazu, umieść na początku materiału wszystkie najważniejsze informacje - aby widz chcąc nie chcąc zapamiętał ten “zestaw obowiązkowy”, nawet jeśli nie obejrzy filmu do końca.

Przykład: sklepy sprzedające sprzęt AGD bardzo często tworzą filmiki, pokazujące kluczowe zalety towarów i sposoby jego wykorzystania. W przypadku np. sprzętu kuchennego bardzo często są to różnodne przepisy kulinarne, z opisem - na początku - towaru. Tego typu filmiki można znaleść w wyszukiwarce na bardzo różnorodne frazy, co pozwala znacznie zwiększyć nasz zasięg i poprawić rozpoznawalność firmy.

Opis filmu

Na podstronie filmiku masz możliwość stworzenia jego opisu. To istotny element dla pozycjonowania SEO. Stwórz krótki, unikalny opis, używając w nim słów kluczowych. W ten sposób poinformujesz Internautów i roboty wyszukiwarki o zawartości twojego materiału.

Chwytliwy nagłówek

Wymyśl dla swojego klipu dobry tytuł. Słowo “dobry” w tym wypadku oznacza: krótki, intrygujący, dopasowany do zawartości, odpowiadający kategoriom, w które chcesz go rozmieścić, i sformułowany w taki sposób, w jaki myśli twoja grupa docelowa. Upewnij się, że nazwa zawiera frazę kluczową. Taki nagłówek znacznie podwyższy szanse na to, że filmik zostanie odnaleziony w trakcie wyszukiwania w Google, lub YouTube, i korzystnie wpływa na pozycjonowanie.

Uzupełnienie tagów

Nie zapomnij, że w trakcie ładowania wideo na serwery YouTube należy dodać jako tagi słowa kluczowe. Powtórzymy zatem aż do znudzenia ten wyświechtany truizm: nie trać nawet najmniejszej szansy, aby powiadomić robota wyszukiwarki o zawartości i tematyce rozmieszczonej na podstronie treści.

SEO-friendly URL

Korzystne dla procesu pozycjonowania jest wpisanie w adres URL podstrony nazwy filmiku. Niestety, YouTube nie pozwala na redagowanie adresu podstrony, na której rozmieszczone jest wideo, jednakże rozwiązanie tego problemu istnieje: po prostu rozmieść w polu opisu link na podstronę waszego serwisu, zamieszczając w tym URL nazwę filmiku. Link rozmieść można na samym początku tekstu. W ten sposób zarówno Użytkownicy, jak i wyszukiwarki zostaną przekierowane bezprośrednio na twój serwis.

Komentarze do wideo

Jest pewna grupa użytkowników, którzy przy rozmieszczaniu na YouTube, z rozmysłem wyłączają możliwość komentowania ich. Każdy z nich ma swoje przyczyny, zwłaszcza jeśli filmik jest kontrowersyjny, lub jeśli istnieje ryzyko czarnej PR ze strony konkurentów. Jeśli jednak ryzyko takie nie jest wysokie, komentarze powinny pozostać włączone. Weź pod uwagę, że nawet jeśli “zamkniesz usta” komentującym, widzowie i tak będą mogli wyrazić swoją opinię - za pomocą bloku podoba/nie podoba mi się.

Z tego powodu lepszym rozwiązaniem jest pozwolenie Internautom na swobodne wyrażanie swoich myśli. Doda to realizmu twojemu filmowi, a ponadto rozszerzy ilość treści, znajdującej się na podstronie.

Ocena wideo i ilość wyświetleń mają bezpośredni wpływ na tworzenie wyników wyszukiwania przez YouTube, a także pośrednie - dla wyszukiwarki. Negatywne komentarze i oceny należy sprawdzać, wyjaśniać przyczyny ich pojawienia się, ewentualnie odpowiedzieć, bądź wyciągnąć odpowiednie wnioski.

Ważna radanie stosuj sztucznego “poprawiania” ilości wyświetleń i polubień. YouTube za podobne manipulacje może cię ukarać zabanowaniem nie tylko konkretnego wideo, ale także całego konta.

Ankory w linkach przychodzących

Podczas rozmieszczania kontentu z linkiem, kierującym do twojego filmu, stosuj jako ankor (tekst zakotwiczenia) te słowa kluczowe, które wykorzystałeś w opisie i tagach klipu. Dotyczy to zarówno linków na twojej stronie firmowej, jak i na stronach niezwiązanych w tobą (w miarę dostępnych możliwości).

Optymalizacja konta

Wyszukiwarka indeksuje nie tylko filmy, ale także konta użytkowników YouTube. W związku z tym nader zacnym pomysłem jest zoptymalizowanie także swojego profilu. Koniecznie stwórz krótki opis tego, czym się zajmujesz, z wykorzystaniem fraz kluczowych. To kwestia istotna także dla Użytkowników. Kiedy przychodzą oni na twój kanał, będą mieli już pewne wyobrażenie o jego zawartości.

 

sk-yt02.jpg

 

Popularyzacja wideo

Czynniki behawioralne, jak wiadomo, mają dużą wagę przy pozycjonowaniu. W związku z tym warto postarać się zachęcić swoich widzów do wykazania socjalnej aktywności i uczestnictwa w popularyzacji twoich filmów:

  • Dodaj w samym filmiku przycisk “lubię to” i “share”;
  • Rozmieść na swoim serwisie obok boksu wideo przyciski dla dzielenia się treścią w sieciach społecznościowych;
  • Stwórz krótki adres URL dla uproszczenia implementacji filmu w kod strony;
  • Daj możliwość podpisania się na kanał RSS;
  • Rozszerzaj strefę obecności, publikuj filmiki także na innych wideohostingach.

Czego nie warto robić

W Sieci można znaleść szereg pseudoeksperckich rad, których skuteczność mało który z autorów sprawdzał na własnej skórze. Większość z nich nie działa, lub, co gorsza, może przyczynić się do blokady konta na YouTube.

Nie warto:

  • Wstawiać na końcu wideo dodatkową pustą minutę lub pauzę, aby nie dopuścić do pojawienia się na ekranie anonsów klipów konkurentów (zmniejszycie oglądalność i podwyższycie wskaźnik odrzuceń);
  • Po stworzeniu dużej ilości klipów o różnej tematyce rozmieszczać je wszystkie na jednym kanale (YouTube bardzo pozytywnie podchodzi do stworzenia kilku kanałów o różnych kategoriach i tematykach, powiązanych ze sobą);
  • Używać śmiesznych, bądź animowanych postaci w scenariuszach filmów, które mają promować produkt czy biznes (zamiast oczekiwanego efektu “wow” spowoduje to jedynie zniechęcenie widza).

Wnioski

Wideo, rozmieszczone na twojej stronie może stać się nie tylko instrumentem dla komunikowania się z odwiedzającymi, ale także efektywnym kanałem sprzedaży i popularyzacji twojego serwisu. Sam dosyć przejrzysty interfejs YouTube pomoże ci w tym, oferując stały (choć może niezbyt szeroki) asortyment możliwości rozmieszczenia wideo i optymalizacji go dla pozycjonowania. Stosującu się do kilku niezbyt trudnych rad, będziecie mogli otrzymywać bezpłatnie dodatkowy ruch z sieci społecznościowych, wyszukiwarki filmów, a także niekiedy z głównych wyników Google. Niekiedy dla poprawy widoczności filmu warto jednak zainwestować w jego pozycjonowanie.

  • Super 4
Tanie proxy - prywatne, ze zniżką. Gratis 10  PROXY!
Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut i wiele więcej!

 

 

  • 1 miesiąc temu...
  • Moriarty przypiął/eła ten temat
  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .