Skocz do zawartości

Pagerank i metatagi, czyli podstawa podstaw w SEO


Rekomendowane odpowiedzi

Pagerank – znacznik jakości strony, utworzony przez Google dobre kilka lat temu. Ogólnie czym wyższy tym lepiej. Jedni kwestionują korzyści z posiadania większego PR (skrót), inni widzą w tym zalety. Osobiście sądzę, że powinniśmy się po prostu cieszyć, kiedy PR nam podskoczy. Moim zdaniem jest to swoista nagroda za rozważne pozycjonowanie i unikalną zawartość. PR przyjmuje wartości od 0-10, przy czym np. google.com ma wartość 9, a nowa strona zawsze zaczyna z PR0.

Aktualizacja PR od kilku miesięcy przebiega nieregularnie i wystarczy, że będziemy go co miesiąc sprawdzać tutaj: http://prchecker.info .

 

Pamiętajmy, że nasza wartość PR może nam wzrosnąć, a potem też spaść jeśli zaniedbamy stronę pod względem optymalizacji kodu, pozycjonowania i zawartości. Co do samego PR, to już teraz napominam, że kiedy w przyszłości będziemy umieszczać backlinki (anchory – linki zwrotne) do naszej witryny na innych stronach, to czym większy ma ona PR tym większa „moc” pozycjonerska tego backlinku.

 

 

 

 

Meta tagi - jak wyglądają w Google?

 

qLa1otp.png

 

 

Wszystkie meta tagi umieszczamy w sekcji head strony!

 

 

Title (tytuł):

<title>Tytuł strony</title>

Gdzie się pojawia?

W karcie przeglądarki oraz w wynikach wyszukiwania (największy tekst, odnośnikowy zaznaczony na niebiesko).

 

Absolutnie musicie dodać. Jeśli macie WordPressa to wystarczy znacznik title tylko na głównej stronie.

 

Co jest ważne w jego pisaniu?

Słowo które jest bardziej na początku ma większą moc pozycjonowania. Więc moja rada, jeśli zarabiacie na PPA korzystajcie z szablonu: „główne słowo kluczowe-nazwa strony-reszta słów kluczowych” (np. „Cracking for free – gamehacking.com – cracks, h@cks, cheats, scripts and much more”) – przepraszam za słaby przykład. Limit znaków znacznika title to 80, jednak nie należy pisać go dłuższego niż 35-40 znaków, ponieważ i tak go robot zignoruje przy pozycjonowaniu. Pamiętajcie by wyważyć użyteczność tytułu dla wyszukiwarek jak i potencjalnego klienta!

 

 

 

Meta description (opis strony):

<meta name="description" content="Opis strony">

Na główną stronę też trzeba to dodać. Jest to opis strony, który pojawia się pod znacznikiem title w wyszukiwarce. Jej robot ignoruje ten znacznik w pozycjonowaniu, więc tutaj przede wszystkim musimy opisać co fajnego zawiera nasza strona i tym sposobem jak najbardziej zachęcić osobę do kliknięcia akurat na nasz URL. Tak samo, nie należy przesadzać z długością, byle zwięźle i umieścić tam najważniejsze rzeczy które znajdują się na naszej stronie i o czym ta strona w ogóle jest.

 

 

Meta keywords (słowa kluczowe):

<meta name="keywords" content="keyword1,keyword2,keyword3 itd.">

Znacznik keywordów czyli słów kluczowych. Nie trzeba dodawać, ale można. Po 100 znakach wpisanych w to pole wyszukiwarka też następne znaki ignoruje. Keywordy muszą się odnosić do zawartości naszej strony.

 

 

 

http://www.seocentro.com/tools/search-engines/metatag-analyzer.html - tutaj możemy sprawdzić poprawność wpisanych przez nas meta tagów w kodzie naszej strony.

  • Super 3
Odnośnik do komentarza

Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .