Skocz do zawartości

shark

Użytkownik
  • Postów

    46
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. @EmiliAliston Cześć. Bez urazy ale darmowa porada marketingowa na początek i na przyszłość. Jesteś świeżakiem, nikt cię tutaj nie zna, nie masz zaufania forumowiczów, nie wniosłaś nic na forum nawet dyskusjami. Zarejestrowałaś się kilka godzin temu i od razu spamujesz swoją afiliacją. Więc nie licz na to że trafisz tutaj na wielu ******, którzy zarejestrują do nieznanego im programu partnerskiego przypadkowej osoby. Udostępniając swoje dane osobowe świeżakowi z neta, za samo pokazaniu na foto dekoltu i majtek (twoich albo z AI). Nie zdziwiłbym się, gdyby okazało, się że to gość generujący modelki AI. Edit. sprawiłem, już widzę, że jest taka "aktorka" i być może ktoś się podszywa albo jej agent wrzuca i spamuje fora, bo trochę nie podobna. wykop.pl/wpis/73313655/co-sadzicie-o-emili-aliston-dobrze-zapowiadajaca-s/strona/2
  2. Nie znam Cię dobrze, podejrzewam, że jesteś mocniej związany z branżą SEO, zarabiasz na tym, stąd takie nie inne poglądy. Mocna obrona tego rynku, choć się kurczy z roku na rok, zjadany przez np. social media i obecnie AI. Moim prywatnym zdaniem seo zostanie bardzo mocno ograniczone po upowszechnieniu AIM. Być może zmarginalizowane do niewielkiej roli w całym wachlarzu czynników, który będą brać pod uwagę osobiści asystenci google AI. Może nie zniknie całkowicie, ale zmieni się w coś czego jeszcze nie znamy. Większość ludzi wypadnie z tego rynku, zostaną nieliczni, którzy się dostosują i zmienią. Być może będą musieli też zmienić model biznesowy. Nie znamy przyszłości możemy gdybać i prognozować na podstawie widocznych trendów. To jestem ciekaw jakie masz wnioski, poza takimi, że się dostosowują albo mają silną markę. Choć sami uważają, że: "Wall Street Journal pisze o „AI-armagedonie”"
  3. @Harry Jako związany z seo i zajmujący się tą branżą oraz forum, masz tutaj towarzystwo wzajemnej adoracji. Jednak to rynek zweryfikuje, ilu seowców zostanie w branży. Większość się wykruszy, część przekształci się w np. doradców od kupowania reklam w nowych modelach AI. Poczekajmy na upowszechnienie się AIO oraz AIM. Wtedy okaże, się kto miał rację. Osobiście nic nie mam do Ciebie, życzę jak najlepiej i jak najdłuższego utrzymania się w branży. „Google przekształca się z wyszukiwarki w maszynę do udzielania odpowiedzi”. x.com/TrajektoriaAI/status/1932438265887399954/
  4. Moim zdaniem warto nagłaśniać temat internetowych wróżbitów, celebrytów, uzdrowicieli, żerujących na ludzkiej naiwności.
  5. Nikt z nas nie jest maszyną. Kwestia, czy potrafisz znaleźć balans, czas dla siebie, na hobby, zdrowie, relaks, odpoczynek na świeżym powietrzu. Kolejne zero na koncie, nie zastąpi zdrowia, dobrego samopoczucia, nawyku cieszenia się z tego co masz i pozytywnego nastawienia do życia. Czy masz jakieś pasje albo hobby, czy to tylko przeglądanie głupot i przypadkowych rolek w necie?
  6. Zrobił się niezły smród ale temat od początku był zrobiony pod nakręcenie sprzedaży ebooka. Na kurczącym się rynku artykułów sponsorowanych przy wejściu AIO i AIM w wyszukiwarkę. Nikt z dobrego serca nie oddaje swojego modelu biznesowego i nie robi sobie konkurencji. Myślę, że głupio teraz towarzystwu wzajemnej adoracji, które go broniło, ale rynek jest brutalny, tam gdzie pieniądze, tam nie ma zasad moralnych. Piotr Skrzypek - Freelancer SEO / SXO - ekspert ds. pozycjonowania Typowa sytuacja na rynku: gdy mali gracze tłumnie rzucają się na rynek, ci duzi już z niego wychodzą - z zyskiem.
  7. Myślę, że temat można oznaczyć jako SCAM. Zrobił się niezły smród, po tym jak Michał logował się wczoraj po postach @maciek660 i @kowalski, nie odniósł się do tego co napisano. Sprzedał 45 najlepiej zarabiających portali, czyli kury znoszące złote jajka. Trzeba przyznać, ze idealnie wstrzelił się z ebookiem, to był ostatni dzwonek tuż przed wejściem AIO i AIM oraz przed ucieczką w agencję marketingową. Szkoda, tylko tych, którzy stracili czas i pieniądze na ebook, próbując powtórzyć model biznesowy, który działał do niedawna. Piotr Skrzypek - Freelancer SEO / SXO - ekspert ds. pozycjonowania Typowa sytuacja na rynku: gdy mali gracze tłumnie rzucają się na rynek, ci duzi już z niego wychodzą - z zyskiem. https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7338521621307056133/
  8. Tutaj nie chodzi tylko o duże marki, a o zmianę przyzwyczajeń użytkowników. Mając możliwość uzyskania odpowiedzi od AIO, nie wchodzimy coraz częściej na strony, oszczędzając czas. Zostaną sklepy i płatne reklamy oraz nieliczne portale z silną marką własną dostarczające content dla osobistej wyszukiwarki odpowiadającej na pytania, również głosowo w telefonie. Kolejnym krokiem ma być wyszukiwarka AIM podająca odpowiedzi, również głosowe, bez pokazywania źródeł i stron albo zredukowania ich widoczności do np. logo, nad którą trwają już prace. Wyświetlająca też płatne reklamy. Mutlimedialny asystent AIM (AI Mode) osobisty od 1:03 minuty nagrania: Nowy AI Mode to coś więcej niż panel z odpowiedziami. To oddzielna zakładka w wyszukiwarce, która wygląda znajomo, ale działa zupełnie inaczej. Po kliknięciu użytkownik nie dostaje już linków – tylko rozbudowaną odpowiedź generowaną przez model Gemini – podobnie jak w ChatGPT, ale bez wychodzenia z Google.com. Użytkownicy nie klikają w linki, bo odpowiedź już mają. I to od razu. Użytkownik nie potrzebuje już odwiedzać 10 różnych stron – wszystko ma w jednym widoku. CTR może spaść jeszcze bardziej niż przy AI Overview. Tradycyjne strony porównawcze (Skyscanner, Booking, WakacyjniPiraci) mogą zostać ominięte – wszystko dzieje się w Google. Twórcy wideo, blogerzy i marki mogą tworzyć treści, które będą łatwiej znajdowane w formie wideo lub live demo. Tradycyjne SEO tekstowe może zostać wypchnięte przez interakcje wizualne i głosowe. Integracja feedu produktowego z Google może zwiększyć widoczność oferty. Sklep staje się dostawcą, nie sprzedawcą – Google pośredniczy, a marka traci kontakt z klientem. seohost.pl/pomoc/google-ai-mode Docelowo Google chce, aby klienci nie przechodzili do stron sklepów i portali. Zakupy i rezerwacje będą wykonywane przez AIM, u usługodawców, którzy zintegrują swój system z platformami Google. @Harry Rozumiem zaklinanie rzeczywistości przez SEO-wców, agencje. Model biznesowy właśnie traci sens, ale większość będzie musiała się przebranżowić i zmienić pracę.
  9. Nie chcę psuć marzeń ale: Ruch organiczny z wyszukiwarek leci na łeb na szyję. Wall Street Journal pisze o „AI-armagedonie” dla internetowych wydawców mediów i portali informacyjnych. Chatboty zastępują wyszukiwarkę Google, eliminując potrzebę klikania w linki i powodując spadek liczby odwiedzin na stronach informacyjnych. Business Insider w zeszłym miesiącu zwolnił około 21% pracowników — jak stwierdziła prezeska Barbara Peng, miało to pomóc firmie „przetrwać ekstremalne spadki ruchu, niezależne od nas”. Prezes The Atlantic powiedział na spotkaniu firmowym, że redakcja powinna zakładać spadek ruchu z Google do zera i musi zmienić model biznesowy. Washington Post „działa w trybie pilnym”, by dotrzeć do wcześniej pomijanych odbiorców, szuka nowych źródeł przychodu i przygotowuje się na „erę post-search”. x.com/TrajektoriaAI/status/1932438265887399954
  10. @MichalP Jak poszło w maju? Spłacają się nowe portale kupowane od stycznia? Wygenerowały już 200 tys. przychodu? Wejście AI Overview mocno odczułeś?
  11. Działania na rynkach zagranicznych widzę. Jak długo działasz i po ile godzin dziennie? Jaki jest koszt reklam, bota, zaplecza? Udawanie kobiety przed napaleńcami, czy też vod i inne? Jako ciekawostkę dodam, że minimalna płaca np. w Holendii to 2480 euro.
  12. @Andrzej1337 Dzięki za podzielenie się. 1. Jak długo pozyskiwałeś tylu obserwujących na socjalach? Były jakieś inwestycje czy setki, tysiące dupogodzin? 2. Jakie masz plany, żeby generować sprzedaż, gdy nisza nasyci się koszulkami?
  13. Moim zdaniem, jeżeli autor ma dużo czasu przed sobą, mając np. 20 - 30 lat, warto zacząć choćby od małych kwot. Budować portfel, nawyk inwestowania i dywersyfikować, wraz ze wzrostem dochodów inwestować coraz większe. Nie każdy ma możliwość od razu zaczynać od wysoki kwot.
  14. Dziękuję za odpowiedzi, ale dobrze wiesz o czym piszę. Choć pieniądze są bardzo dobre, to z każdym miesiącem potrzebujesz coraz większej ilości stron, aby utrzymać podobne, a nawet niższe przychody. To coraz wyższe koszty i coraz większa ilość pracy, a przychody maleją. W ubiegłym roku na takie przychody wystarczało poniżej 100 stron, obecnie 150 to mało. Za kilka miesięcy i 200 stron możne być konieczne. Będą generować coraz wyższe koszty (domeny, hostingi, zarządzanie nimi, wrzucanie tekstów, reklamy, podbijanie DR, kupowanie nowych po banach od google, coraz więcej włożonego czasu, itd).
  15. Widać, że pomimo wzrostu liczby portali o ok. 50% (z ok. 100 w grudniu do 152 obecnie) przychody spadają (90 tys. kontra 130 tys. zł w poprzednim miesiącu i 134 tys. w grudniu). Przyjmując, że jedna sensowna expirka / strona to ok 5 tys. zł x 52 = wydane ok. 260 tys. zł na same nowe strony w ostatnich miesiącach (+ wydatki na podbijanie DR, reklamy w whitepress, hostingi, copywriterki, webmastera). Nie przełożyło się to na wzrost przychodów i zysku. Ucieczka w agencję marketingową z tego biznesu, rzeczywiście nabiera sensu. @MichalP 1. Jakie inne zagrożenia widzisz na horyzoncie, dla tego zwijającego się biznesu? Oprócz Google AI Overviews, zaniżania stawek przez nowych na rynku, przechodzenia klientów z SEO w Adsy, przejścia młodych ze stron na Tik Toka. 2. Co jeszcze Twoim zdaniem odpowiada, za coraz gorsze wyniki (statystyczny spadek przychodu z pojedynczej strony w portfolio, pomimo wzrostu ich liczby)?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .