Skocz do zawartości

Testy A/B w afiliacji - sprawdź jak porównywać ze sobą kampanie afiliacyjne!


mysc

Rekomendowane odpowiedzi

Przeprowadzanie testów A/B w afiliacji

Porównywanie ze sobą kampanii afiliacyjnych



Ze względu na to, że na zarobki w afiliacji ma wpływ ogromna liczba różnych czynników - bardzo ciężko porównać opłacalność poszczególnych kampanii w miarodajny sposób.

Właściwie przepinanie linków afiliacyjnych nie jest ani trochę miarodajnym testem, bo nie ma dwóch jednakowych okresów czasu. Zmienne które wpływają na wynik to m.in. program TV, nowości w streamingach vod, pogoda, dzień tygodnia, godzina, okres w roku (święta, sesja na studiach, matura, itd.) - a więc nie możemy porównywać ze sobą dwóch innych dni, a nawet dwóch innych godzin (zwłaszcza poranków z wieczorami i nocą).

Poniżej przedstawiam sposób i udostępniam skrypt który pozwoli Wam miarodajnie:

- porównać ze sobą różne kampanie w ramach tej samej sieci afiliacyjnej

- porównać ze sobą różne kampanie w ramach różnych sieci afiliacyjnych

- a także, co może być najciekawsze - porównać ze sobą tą samą kampanię w różnych sieciach afiliacyjnych.

Zapraszam do lektury ;)
 

Nie ma dwóch takich samych okresów czasu

Często zmieniając kampanię X na Y pod wieczór, można odnieść wrażenie, że Y przynosi więcej pieniędzy. W praktyce - tu może chodzić wyłącznie o to, że wcześniej większość ludzi była w pracy/szkole i dopiero wieczorem nasza metoda zaczyna konwertować. W praktyce po przepięciu na Y, może być nawet tak że tracimy pieniądze - bo pod wieczór X konwertowałaby tak naprawdę lepiej. Tego się niestety nie dowiemy porównując kampanie w taki sposób. 

Ilość zmiennych jest nie do ogarnięcia, przez co zdarzają się sytuacja w których po zmianie kampanii wydaje nam się, że zarabiamy więcej - podczas gdy nie wiemy i nie dowiemy się czy takiego samego wzrostu nie odnotowalibyśmy zostając przy starej kampanii. Właściwie opierając się na testach polegających na zmianach kampanii - NIGDY nie będziemy mieć pewności która z tych kampanii jest dla nas bardziej opłacalna.
 

Czy konwersja pozwala porównać kampanie afiliacyjne? 

Konwersja nie jest wskaźnikiem decydującym o opłacalności, bo opłacalność dot. stricte zarobków. To zarobki powinniśmy maksymalizować, a nie konwersję. Wyższy wskaźnik konwersji, wcale nie oznacza wyższych zarobków.

Jeśli chodzi o konwersję i jej prawidłowy pomiar, trzeba zapoznać się z tym tekstem: 

 

Jak porównywać kampanie afiliacyjne w miarodajny sposób?

Tutaj pojawia się test typu A/B przeprowadzany w czasie rzeczywistym. W ten sposób nie porównujemy ze sobą dwóch różnych okresów, tylko dokładnie ten sam. 

Warto zdawać sobie sprawę, że ZAWSZE jest tu element losowości - ale przy odpowiednio dużym ruchu test można uznać za miarodajny i wiarygodny. Im większy mamy ruch - tym bardziej wiarygodny jest otrzymany wynik.

Poniżej udostępniam swój prywatny skrypt rozdzielający ruch po 50% na zadeklarowane 2 linki. Każdy wchodzący zostaje 'zainfekowany' plikiem cookie - dzięki temu po powtórnym wejściu również przekieruje go na tą samą stronę co wcześniej.
 

Skrypt do przeprowadzenia testów A/B

1. Skrypt rozdziela ruch po 50% (odchylenie maksymalnie +/- 1% dla 1000 wejść) w czasie rzeczywistym pomiędzy dwa zdefiniowane przez nas linki.

2. Każdy wchodzący zostaje 'zainfekowany' plikiem cookie - dzięki temu po powtórnym wejściu również przekieruje go na ten sam reflink co wcześniej.

3. Minimalny ruch jaki należy skierować na link z podpiętym skryptem to (moim zdaniem) 2000 kliknięć. Mniejszy ruch nie jest do końca  wiarygodny, bo pomimo prawidłowego rozdzielania po 50% - nadal mamy tu do czynienia z losowością.

4. Aby przeprowadzić test musimy posiadać własną domenę i hosting. Nie są wymagane żadne CMS'y.
 

POBIERZ
makecash_pl_testyAB_afiliacja.zip
[2,08 KB
]

 

Jak skonfigurować skrypt?

Całość składa się z dwóch plików:

- testyAB.js (nie edytujemy!)
- index.html
 

1. Pobieramy i wypakowujemy pliki z .zip.

2. W pliku index.html musimy podstawić dwie zmienne - czyli dwa adresy url do kampanii które testujemy i ze sobą porównyjemy. Opcjonalnie można zmienić jeszcze <title> - domyślnie jest "Przekierowywanie...".

3. Plik testyAB.js zostawiamy tak jak jest - nie edytujemy.

4. Oba pliki wgrywamy do odpowiedniego folderu na posiadanym hostingu i tak pozyskany link - reklamujemy.

5. Ruch zostanie rozdzielony po 50%.

6. Żeby mieć pewność że osiągnęliśmy 2000 wejść - warto podpiąć pod ten link statystyki google analytics.


Po uzyskaniu 2000 wejść porównujemy ze sobą ZAROBKI z testowanych kampanii. Nie konwersję i nie liczbę leadów - tylko zarobki Smile

Takie porównanie kampanii jest miarodajne. Można porównywać różne kampanie w ramach jednej sieci afiliacyjnej, ale także tą samą kampanię w dwóch różnych sieciach. Macie podejrzenia, że coś jest nie tak ze zliczaniem? Możecie to sprawdzić sami ;)

.

  • Super 1
  • Dzięki! 1

-> Jesteś nowy/a na forum? Daj się poznać - przedstaw się w tym dziale!
-> Pomagamy w zarabianiu - Kompleksowy Mentoring od A do Z - zwiększ swoje wyniki!

Odnośnik do komentarza

Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!
  • mysc odpiął/ęła ten temat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .