joseph

Poradnik
Jak wykorzystać Google Webmaster Tools w działaniach SEO

5 postów w tym temacie

Narzędzia Google dla webmasterów (Google Webmaster Tools) to zestaw funkcjonalności pomagających w diagnostyce i optymalizacji witryn internetowych pod kątem SEO. Obejmują one zasoby dotyczące zarówno elementów wewnętrznych strony (on site), jak i wskaźniki związane z popularnością serwisu i jego widocznością w wynikach wyszukiwania Google (off site). Podstawową zaletą Narzędzi Google, jest fakt, że dostarczają informacji pochodzących bezpośrednio z Google i pozwalają „zobaczyć” witrynę tak jak widzi ją sama wyszukiwarka. To z kolei umożliwia lepsze dostosowanie strony do wymagań Google, co powinno przyczynić się do poprawy jej pozycji na listach rezultatów organicznych wyszukiwarki. Dużym atutem, którego nie zapewniają inne narzędzia jest również otrzymywanie wiadomości od Google dotyczących najważniejszych zmian i wydarzeń dotyczących serwisu. Otrzymujemy tutaj m.in. takie powiadomienia jak chociażby:


  • komunikat o problemie robota Google z uzyskaniem dostępu do serwisu,
  • informacja o wykryciu wirusa na stronie,
  • nałożenie na serwis kary ręcznej za naruszenie wskazówek jakościowych Google,
  • informacja o anulowaniu kary,
  • negatywna bądź pozytywna decyzja wobec wniosku o ponowne rozpatrzenie witryny (gdy została ona usunięta z indeksu Google).

Podstawowe informacje nt. Google Webmaster Tools (GWT), w tym także jak dodać i zweryfikować własną witrynę, znaleźć można w centrum pomocy: https://support.google.com/webmasters/?hl=pl#topic=3309469


W pierwszej części artykułu omówione zostały funkcje i raporty dostępne w GWT dotyczące czynników wewnątrz serwisu, które wpływają na ocenę jego jakości przez Google (jakość i wydajność strony stały się bardziej niż dotychczas istotne w wyniku wprowadzonych w ostatnich kilkunastu miesiącach zmian w algorytmie Google).



Elementy on site

Pierwszą z zakładek, w której znajdziemy informacje przydatne do skutecznego pozycjonowania strony są „Udoskonalenia HTML” w sekcji „Status w wyszukiwarce”.


52818_google-webmaster-tools-html.png


Przedstawione tutaj zostały przede wszystkim dane nt. problemów z występującymi w serwisie meta tagami „title” (tytuł strony) oraz „description” (opis). Pokazywane są strony w witrynie, na których wspomniane tagi są zbyt długie, zbyt krótkie, powtarzają się, są „nieinformacyjne” lub w ogóle nie występują. Ponieważ meta opisy, oraz zwłaszcza tytuły stron są jednymi z najistotniejszych dla Google elementów budowy strony, bardzo wskazane jest wyeliminowanie wszystkich wskazanych w zakładce problemów.


Innym przydatnym narzędziem jest raport „Linki wewnętrzne” dostępny w dziale „Ruch związany z wyszukiwaniem”.


52819_webmaster-tools-linki-wewnetrzne.p


Pomaga on kontrolować liczbę linków wewnętrznych prowadzących do poszczególnych podstron w obrębie witryny. Jest to istotny parametr, który wskazuje Google jakie podstrony i sekcje serwisu są najważniejsze. Warto więc zadbać, aby jak największa liczba linków wewnątrz witryny wskazywała te podstrony, których dobra widoczność na listach wyników Google jest szczególnie wskazana.


W zakładce „Indeks Google” po wybraniu z menu „Stan indeksowania” mamy z kolei możliwość monitorowania liczby podstron serwisu, jakie znajdowały się w indeksie Google na przestrzeni ostatniego roku.


52820_webmaster-tools-stan-indeksowania.


Raport ten jest pomocny szczególnie w przypadku dużych portali i sklepów internetowych posiadających bardzo dużą liczbę podstron. Pozwala w prosty i szybki sposób sprawdzić np. czy strony produktowe nowo dodanej obszernej kategorii zostały już zaindeksowane albo czy nie indeksują się kopie podstron tworzące się w wyniku wybierania opcji sortowania produktów itp. Zweryfikować można tutaj również poprawność działania pliku robots.txt sprawdzając, czy przy jego użyciu nie została zablokowana większa niż planowano liczba stron. Ponadto możemy dowiedzieć się ile adresów URL w witrynie zostało usuniętych na żądanie z wyników wyszukiwania.


Bardzo istotne informacje z punktu widzenia SEO znajdziemy w raporcie „Słowa kluczowe w treści”.


52821_gwt-slowa-kluczowe-w-tresci.png


Dzięki niemu możemy dowiedzieć się jakie słowa kluczowe zostały odnalezione w serwisie przez roboty Google oraz które z nich mają największe znaczenie. Sprawdzimy również liczbę wystąpień poszczególnych słów, a także ich warianty rozróżnione przez Google.


52822_gwt-slowa-kluczowe-w-tresci-2.png


Są to niezwykle przydatne dane pokazujące czy tematyka serwisu jest odzwierciedlona w występowaniu powiązanych z nią słów kluczowych. Jeżeli nasycenie witryny słowem składającym się na daną frazę kluczową będzie bardzo niskie to osiągnięcie wysokich pozycji w Google na tę frazę może być znacznie utrudnione. Z drugiej strony informacje o dużej liczbie wystąpień poszczególnych słów wykorzystać można w pewnym stopniu do określenia fraz, na które warto pozycjonować stronę. Pamiętać należy przy tym, aby sprawdzić czy określone słowo pojawia się często w obrębie całej witryny czy tylko na jednej lub kilku głównych podstronach, które można wykorzystać jako strony docelowe (tzw. landing page).


Najbardziej rozbudowanym działem Narzędzi Google dla webmasterów jest „Indeksowanie”. W pierwszej jego części „Błędy indeksowania” przedstawione zostały różnego typu dane diagnostyczne. Pozwalają one upewnić się, że serwis działa prawidłowo i nie pojawiają się problemy techniczne utrudniające Google indeksowanie, co mogłoby wpłynąć na negatywną ocenę serwisu i ewentualne obniżenie jego pozycji w rezultatach wyszukiwania.


52823_webmaster-tools-bledy-indeksowania


Znajdziemy tutaj pochodzące z ostatnich 90 dni informacje o błędach w działaniu całej witryny (np. problemy połączenia z serwerem) jak i poszczególnych adresów url. Dane dotyczące podstron obejmują kody odpowiedzi serwera podzielone na grupy takie jak:


  • „strony nie odnaleziono” – kod 404
  • „błąd serwera” – kod 500 lub inny 5xx
  • „odmowa dostępu” – kod 403

Podane są także daty wykrycia problemu, a po kliknięciu w daną podstronę możemy również:


  • wybrać opcje „pobierz jako google” i sprawdzić w jakiej formie strona jest widoczna dla robota google
  • po rozwiązaniu problemu kliknąć „oznacz jako poprawione”
  • sprawdzić z jakich domen pochodzą linki do danego adresu

Ostatnia funkcja pożyteczna jest szczególnie w przypadku stron z błędem 404. Dzięki niej możemy odnaleźć np. zewnętrzne strony, na których znajdują się linki do naszej witryny zawierające błędy w adresie url (roboty i użytkownicy podążający za linkiem z błędem w adresie wejdą na nieistniejącą w serwisie stronę, co zazwyczaj generuje komunikat błędu 404).


52824_narzedzia-dla-webmasterow-bledy-ur


Bardzo pomocne narzędzie - „Pobierz jako google” dostępne jest także w osobnej zakładce, pozwalającej we własnym zakresie wskazać adres w obrębie domeny. Po pobraniu danej strony można tutaj nie tylko sprawdzić ją „oczami” robota google (przycisk „sukces”), ale także przesłać do indeksu google.


52825_webmaster-tools-pobierz-jako-googl


Tym sposobem możemy znacząco przyspieszyć zaindeksowanie:


  • nowo utworzonych podstron w serwisie,
  • zmian, które zostały wprowadzone na istniejącej już podstronie,
  • zmian, jakie zaszły w ramach całej witryny (przykład poniżej).

52828_gwt-przeslanie-adresu-do-indeksu.p


Kolejne przydatne w ramach działań SEO narzędzie znajdziemy w zakładce „Zablokowane adresy URL”.


52829_narzedzia-dla-webmasterow-robots-t


Sprawdzić tutaj można czy plik robots.txt działa zgodnie z założeniami i nie blokuje dostępu do stron, które powinny być indeksowane. Przetestować możemy nowe komendy bez konieczności wprowadzania ich w pliku. Po wpisaniu nowych poleceń w „wirtualnym” pliku robots.txt podać należy adres url, którego blokowanie chcemy sprawdzić. Wybrać można także dodatkowy rodzaj robota Google do sprawdzenia, a następnie kliknąć należy „Test”.


52830_narzedzia-dla-webmasterow-robots-2


Metoda ta pozwala upewnić się czy zablokowane zostały tylko te adresy, które chcielibyśmy z różnych przyczyn aby nie znalazły się w indeksie Google.


52831_narzedzia-dla-webmasterow-test-rob


Z pewnością warto skorzystać również z funkcjonalności „Mapy witryny”. Umożliwia ona zgłoszenie do Google mapy strony, a także jej przetestowanie i skontrolowanie czy nie zawiera błędów. Wyświetlana jest także informacja o tym, ile z przesłanych w mapie adresów url zostało do tej pory zaindeksowanych.


52837_narzedzia-dla-webmasterow-mapa-str


W przypadku bardziej skomplikowanych, obszernych serwisów (zwłaszcza sklepów internetowych) pożytecznym zasobem mogą okazać się „Parametry w URL-ach”. Funkcja ta pozwala wskazać robotom Google w jaki sposób mają być obsługiwane poszczególne parametry w adresach url.


52838_webmaster-tools-parametry-urli.png


Przy pomocy tego narzędzia możemy określić czy powinny być indeksowane podstrony zawierające określony parametr lub wartość danego parametru. Przydatne jest to zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych, w których występuje zazwyczaj bardzo duża ilość kopii stron generowanych przy pomocy różnych parametrów. Narzędzie Google pozwala zapobiec indeksowaniu powielonych stron, które tworzą się w wyniku działania takich funkcji jak sortowanie, tłumaczenie, zawężanie itp.


52839_webmaster-tools-parametry-urli-kon


Pamiętać trzeba jednak, że jest to zaawansowana funkcjonalność wymagająca dość dobrej znajomości budowy i działania stron internetowych.


W ostatnim czasie coraz ważniejszym elementem oceny serwisu przez Google staje się jego szybkość ładowania. W tym obszarze optymalizacji SEO użytecznym narzędziem jest „PageSpeed Insights” dostępne w zakładce „Inne zasoby”. Aplikacja ta nie tylko sprawdza czas ładowania strony, ale analizuje także budowę serwisu i przedstawia konkretne wskazówki jak poprawić jego wydajność.


52840_gwt-czas-ladowania-strony.png


Co ważne, testy i sugestie zmian dostępne w tym narzędziu pokazywane są z podziałem na komputery stacjonarne oraz urządzenia mobilne.


W drugiej części artykułu przedstawione zostaną dostępne w Narzędziach Google dla webmasterów wskaźniki "off site".


 


Źrodło: Interaktywanie.com


16

Czego najbardziej się boje? Boje sie, że skoncze jak taki Kowalski pracujący od poniedziałku do piątku po 8 godzin w jednym miejscu i raz w roku wakacje na tydzień.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Ostatnia funkcja pożyteczna jest szczególnie w przypadku stron z błędem 404. Dzięki niej możemy odnaleźć np. zewnętrzne strony, na których znajdują się linki do naszej witryny zawierające błędy w adresie url (roboty i użytkownicy podążający za linkiem z błędem w adresie wejdą na nieistniejącą w serwisie stronę, co zazwyczaj generuje komunikat błędu 404).

 

 

 

Właśnie. Co ze stronami, które już nie istnieją. Domena była porzucona i niestety ją kupiłem. Mam wiele błędów 404 w narzędziach webmastera. Jest tam opcja, że poprawiłem błędy, ale przecież nie mogę ich naprawić, bo są to strony nieistniejące po ostatnim właścicielu. Jest jakaś opcja usunięcia tych błędów? 

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Google sie zna

7v8BTC9.png

 

yDYJsIR.png

 

Fajny poradniczek! Biore sie za poprawki. Dzieki!

0

Pisze posty za pijondze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Słowa uznania dla autora :) Edukacja na +

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Dodaj nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez Ciamciaj
      Zdobądź organiczny traffic z Google na swój Fanpage

      Nie ważne jakiego typu Fanpage prowadzisz, najlepszą drogą do osiągnięcia popularności jest zdobycie dużej ilości trafficu. Nie ważne czy chcecie zmonetyzować wasz FP czy tylko zwiększyć świadomość waszej marki, im więcej macie polubień tym bliżej jesteście osiągnięcia waszego celu.
      Duży ruch na waszym FanPage'u zapewni wam zarobek. Pozwala to biznesom na pozyskanie odbiorców jak również na zwiększenie autorytetu w oczach potencjalnych klientów.
      Wszyscy chcemy zdobyć polubienia, jak jednak zwiększyć nasz traffic?
      Rozmawialiśmy już wcześniej o tym, jak ważne są reklamy FB kupowane w celu zwiększenia liczby odbiorców naszego FP. To konieczność gdy macie nową stronę i chcecie napędzić jej popularność. Jeżeli chcecie jednak sprawić, aby ludzie znajdowali waszą stronę bez konieczności ciągłego płacenia za reklamy to czytajcie dalej.
      Zoptymalizujcie content na waszym FanPage'u
      Jak strony internetowe Facebookowe Fanpage mogą pojawiać się w wynikach wyszukiwania Google, Binga oraz Yahoo, przynajmniej gdy są dobrze zoptymalizowane. SEO to proces polegający na takiej optymalizacji treści twojej strony aby była ona łatwo znajdowana w internetowych wyszukiwarkach.
      Jeżeli twoja strona jest dobrze zoptymalizowana to ma zdecydowanie większą szansę na znalezienie się wysoko w wynikach wyszukiwania. Najwyższa pozycja sprawia, że otrzymujecie więcej trafficu niż wasi konkurenci i jesteście uznawani za największy autorytet pod danym słowem kluczowym. Pozycja nr 1 w Google daje 18.2 % trafficu, drugie miejsce otrzymuje 10.1%, trzecie 7.2%, czwarte 4.8% a wszystkie pozostałe po mniej niż 2%. Umiejscowienie się na szczycie jest więc kluczowe w procesie zdobycia dużej ilości organicznego trafficu na waszą stronę.
      Traffic organiczny jest unikalny, ponieważ ludzie wchodzący na waszą stronę szukają dokładnie tego, co macie do zaoferowania. Ten rodzaj odbiorców ma dużą szansę na bycie zainteresowanym twoim contentem i może pomóc w dalszym promowaniu i naturalnym wzroście twojej strony.
      Oto kilka zasad według których powinno się optymalizować Fanpage pod wyszukiwarki internetowe:

      Ustawcie swoją nazwę
      Kiedy tworzycie Facebookową stronę to platforma ta automatycznie generuje brzydki link do waszego FP. Gdy wasza strona osiągnie 25 lajków, możecie sami ustanowić jak ma on wyglądać. Postarajcie się aby link ten jak również wasza nazwa były tak bliskie nazwie FP jak to tylko możliwe.
      Zoptymalizujcie tytuł swojej strony
      Tytuł waszego FanPage'a powinien pasować do twojej marki. Jeżeli macie stronę powiązaną z waszym Fanpagem to tytuły powinny być sobie bliskie. Sprawcie, aby te tytu ly były chwytliwe i łatwe do zapamiętania. Pierwsze słowo nazwy waszej strony jest najważniejsze.
      Wypełnijcie treścią wasz FP
      Upewnijcie się, że w sekcji " O stronie" napisaliście wartościowy opis waszej strony. Oprócz tego, że pomoże to waszej pozycji w wyszukiwarkach to dodatkowe zyskacie uznanie i autorytet w oczach waszych fanów.
      Te proste sztuczki mogą w wymierny sposób przycznić się do waszej pozycji w wyszukiwarkach, pozwalając ludziom na łatwe odkrycie waszych FP. Liczba lajków na waszych stronach czy też zaangażowanie fanów nie mają co prawda wielkiego znaczenia w kontekście pozycji w wyszukiwarkach ale większa ilość polubień i większe zaangażowanie pomoże wam w organicznym wzroście strony na samym Facebooku.
      Zaangażujcie waszych fanów
      Kiedy ludzie odnajdą wasz Fanpage poprzez wyszukiwarkę zachęćcie ich do udostępniania waszych treści poprzez postowanie odpowiedniego contentu wysokiej jakości . Jeżeli wasi fani uwielbiają wasze posty to będą chętniej je komentować. Jeżeli udostępniają wasze posty na swoich osiach czasu i oznaczają w nich przyjaciół to nie będziecie mieli problemu ze zdobywaniem organicznego trafficu.
      Zawsze chcemy zdobyć jak najwięcej trafficu na nasz Fanpage jak to możliwe, przy okazji płacąc za niego jak najmniej. Zmodyfikuj swój Fanpage pod SEO aby zdobyć organiczny traffic z wyszukiwarek i postuj content wysokiej jakości w który zaangażują się twoi fani.
    • Przez Kasztelan1
      Mógłby mi ktoś przybliżyć zarabianie na AdSense? Mam teraz blog który ma daily UU około 300 ale też mam kanał na YT jednak filmy mają max 10-15k wyświetleń. Do tej pory nigdzie jeszcze nie wrzuciłem reklam, stąd pytanie – bardziej się opłaca zainwestować np. w SEO i cisnąć na blogu czy zadbać o kanał na YT i tam zbierać widownie? Stawki bardzo się różnią czy jest to dosłownie to samo lub różnice są znikome? Mam ograniczony budżet i nie jestem pewien w którą stronę iść, blog jest w miarę świeży i ludzie wchodzą nawet na starsze artykuły a youtube niestety jest oparty na trendach i na starych filmikach mało co przybywa wyświetleń.
    • Przez Wujek Ziemny
      Poniżsi użytkownicy zostali dziś zbanowani za zrzucanie się na poradniki/programy sprzedawane na forum.
      @Jabolek
      @koneser000
      @arthas1989
      @PatrykSyska
      @radek0389
      @experimental
      @Bartolini24
      @Meverin
      @brozek123
      @demek1987
      @Amarenka
      @kniew
      @Ritoronto
      @Owner
      @Taxx
    • Przez Ciamciaj

      Internetowy krajobraz cały czas ewoluuje dlatego najlepsze źródła trafficu do promowania produktów afiliacyjnych cały czas się zmieniają. Postaram się przedstawić te, które warto wykorzystać w 2017 roku! 
      Poradnik przetłumaczony z zagranicznego bloga guru marketingu!
      Nie wiesz co to CPA, traffic, oferty? Sprawdź nasze poradniki na temat podstaw CPA! 
       
      Gdzie promujący mogą znaleźć dobry traffic w 2017 roku?
      Jest 5 konkretnych źródeł ruchu które polecam promującym w tym roku. Wszystkie te źródła wykorzystywałem w ciągu ostatnich paru miesięcy z dobrymi efektami.
      Opiszę jakie typy ofert na nich promowałem i jak bardzo przyjazne dla promujących są te sieci.
      Zacznę od Bing Ads.
      Reklamy Binga- Ulubionie źródło trafficu marketerów
      Bing Ads nie jest nowym źródłem trafficu. Bing od lat próbuje konkurować z Googlem. Myślę, że oczywistym jest która firma oferuję lepsze doświadczenie wyszukiwania dla swoich użytkowników ale wciąż miliony ludzi używa Binga.
      Jedną ważną rzeczą w kontekście tej wyszukiwarki jest to, że jej reklamy są o wiele bardziej przyjazne dla osób promujących programy i produkty affiliacyjne w porównaniu do konkurencji z Google, dlatego jest ulubioną i najczęściej używaną przez marketerów platformą.
      Jestem przekonany, że znam wasze pierwsze pytanie odnośnie tej platformy.
      Czy na reklamie w Bingu można bezpośrednio linkować do swojej oferty?
      Tak, możecie bezpośrednio linkować do promowanych przez was produktów lub ofert. Muszą one jednak spełniać warunki polityki Binga. Linki niektórych sieci są blokowane przez Binga. Do promowania tego typu ofert będziecie musieli założyć jakąś specjalną domenę bądź inny typ przekierowania, aby ominąć ten zakaz. Zakładając, że wasza oferta spełnia wymagania Binga nie powinniście mieć jednak z akceptacją ze strony tego usługodawcy.
       
       
       
       
       

       
      Większośc reklam Binga jakie testowałem w ostatnich paru miesiącach to reklamy moich produktów ale z sukcesem reklamowałem też produkty z PeerFly.
      Polecam wam rzucenie okiem na oferty na Peerfly z najwyższym EPC jeżeli jesteście zainteresowani tego typu ofert w wyszukiwarce Bing.
      Jeżeli prawidłowe ustawienie brzmi dla was jak zbyt duży wysiłek to spróbujcie TONICa.
      Domenowy traffic z TONICa
      TONIC to kolejne źródło trafficu, które nie jest nowe aczkolwiek pewnie wielu z was słyszy o nim dopiero pierwszy raz, lub też znacie je pod starą nazwą DNTX.
      TONIC powstało z DNTX rok temu i mają sporo nowych, świetnych opcji( poza świetną nazwą).
       

       
      Ich nowe opcje zarządzania sprawiają, że tworzenie i zarządzanie reklamami jest naprawdę dziecinnie proste.
      TONIC oferuje dwa typy trafficu jaki możemy od nich kupić:
      Bezklikowy(Domenowy) POP Traffic Domenowy jak mówi sama nazwa pochodzi z domen. Zwany jest też bezklikowym, gdyż aby przejść na waszą stronę lub Landing Page użytkownik nie musi nawet nic klikać lecz jest tam bezpośrednio zabierany.
      Traffic POP pochodzi z tzw. Pop-upów czyli wyskakujących użytkownikom okienek.
      Z użyciem TONICa przeważnie tworzę kampanie bezklikowe do promowania aplikacji mobilnych lub też ofert SMS.
      Traffic jest bardzo tani ale też wasza konwersja na tego typu trafficu jest bardzo niska, dlatego bardzo ważna jest optymalizacja którą musicie robić na podstawie efektów jakie otrzymujecie z danego źródła trafficu w serwisie TONIC.
      Upewnijcie się, że wkleicie [idźródła] w sekcji SubID w waszych linkach afiliacyjnych abyście mogli namierzać i analizować, jak radzą sobie konkretne źródła trafficu.
      Pełny poradnik jak zarabiać na Tonic Zero Traffic:
       
      Reklamowanie ofert afiliacyjnych w reklamach Facebook
      W zeszłym roku wydałem 25 tysięcy dolarów na reklamy na FB. Nie było to wystarczająco, aby uczynić mnie bogatym człowiek ale wystarczająco, aby dać mi rozeznanie na temat tego co działa, a co nie działa przy promowania ofert afiliacyjnych na Facebooku.
      Czy na Reklamach FB mogę bezpośrednio linkować do ofert?
      Tak. Podobnie jak w reklamach Binga możecie bezpośrednio linkować do swoich ofert lub produktów affilacyjnych na FB tak długo, jak spełniają one wytyczne Facebookowego regulaminu.
      Będziecie też musieli kupić własną domenę i robić przekierowanie w większości sieci affilacyjnych.
      Facebook jednak jest trochę mniej przyjazny od Binga, dlatego jeżeli wasza reklama zostanie odrzucona to nie starajcie się przepchnąć jej za wszelką cenę, ponieważ możecie narazić swoje konto na zbanowanie. Jezeli wasza reklama zostanie odrzucona to spróbujcie inną jej wersję lub stwórzcie odpowiedni Landing Page do swojej oferty.

      Miałem wiele zakończonych sukcesem kampanii na FB w których bezpośrednio linkowałem do ofert. Jak z każdym źródłem trafficu uzyskanie profitu z naszych kampanii wymaga sporo optymalizacji i testowania. Z ponad miliardem użytkowników na całym świecie Facebook ma olbrzymi potencjał i skalowalność twoich kampanii jest w zasadzie nieograniczona.
      Facebook zapewnia masę istotnych informacji w swoich statystykach kampanii, co zapewnia wam wszelkie potrzebne narzędzia do jakich potrzebujecie do udanej optymalizacji.
      Moje najbardziej udane i długoterminowe kompanie polegały na budowaniu targetowanej audiencji wokół danej niszy. Mówię sporo o Fanpage'ach jednak moim głównym celem jest ogólne budowanie skoncentrowanej wokół mojej niszy audiencji. Sprzedałem 1 produkt za ponad 100 000$ ścisle wytargetowanej grupie odbiorców którą zbudowałem za pośrednictwem Facebookowych reklam. Wy również możecie to zrobić, po prostu testujcie i optymalizujcie swoje Fanpage.
      Reklamy natywne przy użyciu Content.Ad
      Na początku zeszłego roku podjąłem pierwszą próbę promowania swoich ofert za pośrednictwem reklam natywnych.
      Content.Ad to przyjazna marketorom sieć reklamowa oferująca tzw. reklamy natywne. Ostatnio stały się one prawdziwym hitem i jest masa sieci które je oferuje natomiast ja polecam właśnie Content.Ad gdyż mają oni niski minimalny depozyt(250$), łatwo się z nimi pracuję i mają masę trafficu.
      Upewnijcie się, że zaznaczacie właściwy rodzaj contentu podczas ustawiania waszej kampanii. Cena jest zależna właśnie od tego czynnika. Najpewniej będziecie musieli zaznaczyć opcję Advertisement lub Advertorial.
      Jak przy każdym innym źródle trafficu upewnijcie się, że wkleiliście prawidłową wartość w miejscu waszego SubID, co pozwoli wam na śledzenie jak i skąd pochodzi wasz najwartościowszy traffic.
      Traffic typu PPV z RTX Platform
      RTX Platform to kolejne ze źródeł trafficu które może wydać się wam nowe jednak wielkrotnie już o nim wspominałem.

      Jeszcze rok temu platforma ta była znana pod nazwą 50onRed. RTX Platform ma 3 typy kanałów w których możecie promowac swoje oferty (InText, Pops i Display).
      Dosyć często tworzę swoje kampanie na platformie RTX. Przeważnie używam opcji Pops, cały czas jednak testuję teź InText jak i Display.
       
      Nie masz konta w żadnej sieci, aby promować oferty?