joseph

Poradnik
Jak wykorzystać Google Webmaster Tools w działaniach SEO

5 postów w tym temacie

Narzędzia Google dla webmasterów (Google Webmaster Tools) to zestaw funkcjonalności pomagających w diagnostyce i optymalizacji witryn internetowych pod kątem SEO. Obejmują one zasoby dotyczące zarówno elementów wewnętrznych strony (on site), jak i wskaźniki związane z popularnością serwisu i jego widocznością w wynikach wyszukiwania Google (off site). Podstawową zaletą Narzędzi Google, jest fakt, że dostarczają informacji pochodzących bezpośrednio z Google i pozwalają „zobaczyć” witrynę tak jak widzi ją sama wyszukiwarka. To z kolei umożliwia lepsze dostosowanie strony do wymagań Google, co powinno przyczynić się do poprawy jej pozycji na listach rezultatów organicznych wyszukiwarki. Dużym atutem, którego nie zapewniają inne narzędzia jest również otrzymywanie wiadomości od Google dotyczących najważniejszych zmian i wydarzeń dotyczących serwisu. Otrzymujemy tutaj m.in. takie powiadomienia jak chociażby:


  • komunikat o problemie robota Google z uzyskaniem dostępu do serwisu,
  • informacja o wykryciu wirusa na stronie,
  • nałożenie na serwis kary ręcznej za naruszenie wskazówek jakościowych Google,
  • informacja o anulowaniu kary,
  • negatywna bądź pozytywna decyzja wobec wniosku o ponowne rozpatrzenie witryny (gdy została ona usunięta z indeksu Google).

Podstawowe informacje nt. Google Webmaster Tools (GWT), w tym także jak dodać i zweryfikować własną witrynę, znaleźć można w centrum pomocy: https://support.google.com/webmasters/?hl=pl#topic=3309469


W pierwszej części artykułu omówione zostały funkcje i raporty dostępne w GWT dotyczące czynników wewnątrz serwisu, które wpływają na ocenę jego jakości przez Google (jakość i wydajność strony stały się bardziej niż dotychczas istotne w wyniku wprowadzonych w ostatnich kilkunastu miesiącach zmian w algorytmie Google).



Elementy on site

Pierwszą z zakładek, w której znajdziemy informacje przydatne do skutecznego pozycjonowania strony są „Udoskonalenia HTML” w sekcji „Status w wyszukiwarce”.


52818_google-webmaster-tools-html.png


Przedstawione tutaj zostały przede wszystkim dane nt. problemów z występującymi w serwisie meta tagami „title” (tytuł strony) oraz „description” (opis). Pokazywane są strony w witrynie, na których wspomniane tagi są zbyt długie, zbyt krótkie, powtarzają się, są „nieinformacyjne” lub w ogóle nie występują. Ponieważ meta opisy, oraz zwłaszcza tytuły stron są jednymi z najistotniejszych dla Google elementów budowy strony, bardzo wskazane jest wyeliminowanie wszystkich wskazanych w zakładce problemów.


Innym przydatnym narzędziem jest raport „Linki wewnętrzne” dostępny w dziale „Ruch związany z wyszukiwaniem”.


52819_webmaster-tools-linki-wewnetrzne.p


Pomaga on kontrolować liczbę linków wewnętrznych prowadzących do poszczególnych podstron w obrębie witryny. Jest to istotny parametr, który wskazuje Google jakie podstrony i sekcje serwisu są najważniejsze. Warto więc zadbać, aby jak największa liczba linków wewnątrz witryny wskazywała te podstrony, których dobra widoczność na listach wyników Google jest szczególnie wskazana.


W zakładce „Indeks Google” po wybraniu z menu „Stan indeksowania” mamy z kolei możliwość monitorowania liczby podstron serwisu, jakie znajdowały się w indeksie Google na przestrzeni ostatniego roku.


52820_webmaster-tools-stan-indeksowania.


Raport ten jest pomocny szczególnie w przypadku dużych portali i sklepów internetowych posiadających bardzo dużą liczbę podstron. Pozwala w prosty i szybki sposób sprawdzić np. czy strony produktowe nowo dodanej obszernej kategorii zostały już zaindeksowane albo czy nie indeksują się kopie podstron tworzące się w wyniku wybierania opcji sortowania produktów itp. Zweryfikować można tutaj również poprawność działania pliku robots.txt sprawdzając, czy przy jego użyciu nie została zablokowana większa niż planowano liczba stron. Ponadto możemy dowiedzieć się ile adresów URL w witrynie zostało usuniętych na żądanie z wyników wyszukiwania.


Bardzo istotne informacje z punktu widzenia SEO znajdziemy w raporcie „Słowa kluczowe w treści”.


52821_gwt-slowa-kluczowe-w-tresci.png


Dzięki niemu możemy dowiedzieć się jakie słowa kluczowe zostały odnalezione w serwisie przez roboty Google oraz które z nich mają największe znaczenie. Sprawdzimy również liczbę wystąpień poszczególnych słów, a także ich warianty rozróżnione przez Google.


52822_gwt-slowa-kluczowe-w-tresci-2.png


Są to niezwykle przydatne dane pokazujące czy tematyka serwisu jest odzwierciedlona w występowaniu powiązanych z nią słów kluczowych. Jeżeli nasycenie witryny słowem składającym się na daną frazę kluczową będzie bardzo niskie to osiągnięcie wysokich pozycji w Google na tę frazę może być znacznie utrudnione. Z drugiej strony informacje o dużej liczbie wystąpień poszczególnych słów wykorzystać można w pewnym stopniu do określenia fraz, na które warto pozycjonować stronę. Pamiętać należy przy tym, aby sprawdzić czy określone słowo pojawia się często w obrębie całej witryny czy tylko na jednej lub kilku głównych podstronach, które można wykorzystać jako strony docelowe (tzw. landing page).


Najbardziej rozbudowanym działem Narzędzi Google dla webmasterów jest „Indeksowanie”. W pierwszej jego części „Błędy indeksowania” przedstawione zostały różnego typu dane diagnostyczne. Pozwalają one upewnić się, że serwis działa prawidłowo i nie pojawiają się problemy techniczne utrudniające Google indeksowanie, co mogłoby wpłynąć na negatywną ocenę serwisu i ewentualne obniżenie jego pozycji w rezultatach wyszukiwania.


52823_webmaster-tools-bledy-indeksowania


Znajdziemy tutaj pochodzące z ostatnich 90 dni informacje o błędach w działaniu całej witryny (np. problemy połączenia z serwerem) jak i poszczególnych adresów url. Dane dotyczące podstron obejmują kody odpowiedzi serwera podzielone na grupy takie jak:


  • „strony nie odnaleziono” – kod 404
  • „błąd serwera” – kod 500 lub inny 5xx
  • „odmowa dostępu” – kod 403

Podane są także daty wykrycia problemu, a po kliknięciu w daną podstronę możemy również:


  • wybrać opcje „pobierz jako google” i sprawdzić w jakiej formie strona jest widoczna dla robota google
  • po rozwiązaniu problemu kliknąć „oznacz jako poprawione”
  • sprawdzić z jakich domen pochodzą linki do danego adresu

Ostatnia funkcja pożyteczna jest szczególnie w przypadku stron z błędem 404. Dzięki niej możemy odnaleźć np. zewnętrzne strony, na których znajdują się linki do naszej witryny zawierające błędy w adresie url (roboty i użytkownicy podążający za linkiem z błędem w adresie wejdą na nieistniejącą w serwisie stronę, co zazwyczaj generuje komunikat błędu 404).


52824_narzedzia-dla-webmasterow-bledy-ur


Bardzo pomocne narzędzie - „Pobierz jako google” dostępne jest także w osobnej zakładce, pozwalającej we własnym zakresie wskazać adres w obrębie domeny. Po pobraniu danej strony można tutaj nie tylko sprawdzić ją „oczami” robota google (przycisk „sukces”), ale także przesłać do indeksu google.


52825_webmaster-tools-pobierz-jako-googl


Tym sposobem możemy znacząco przyspieszyć zaindeksowanie:


  • nowo utworzonych podstron w serwisie,
  • zmian, które zostały wprowadzone na istniejącej już podstronie,
  • zmian, jakie zaszły w ramach całej witryny (przykład poniżej).

52828_gwt-przeslanie-adresu-do-indeksu.p


Kolejne przydatne w ramach działań SEO narzędzie znajdziemy w zakładce „Zablokowane adresy URL”.


52829_narzedzia-dla-webmasterow-robots-t


Sprawdzić tutaj można czy plik robots.txt działa zgodnie z założeniami i nie blokuje dostępu do stron, które powinny być indeksowane. Przetestować możemy nowe komendy bez konieczności wprowadzania ich w pliku. Po wpisaniu nowych poleceń w „wirtualnym” pliku robots.txt podać należy adres url, którego blokowanie chcemy sprawdzić. Wybrać można także dodatkowy rodzaj robota Google do sprawdzenia, a następnie kliknąć należy „Test”.


52830_narzedzia-dla-webmasterow-robots-2


Metoda ta pozwala upewnić się czy zablokowane zostały tylko te adresy, które chcielibyśmy z różnych przyczyn aby nie znalazły się w indeksie Google.


52831_narzedzia-dla-webmasterow-test-rob


Z pewnością warto skorzystać również z funkcjonalności „Mapy witryny”. Umożliwia ona zgłoszenie do Google mapy strony, a także jej przetestowanie i skontrolowanie czy nie zawiera błędów. Wyświetlana jest także informacja o tym, ile z przesłanych w mapie adresów url zostało do tej pory zaindeksowanych.


52837_narzedzia-dla-webmasterow-mapa-str


W przypadku bardziej skomplikowanych, obszernych serwisów (zwłaszcza sklepów internetowych) pożytecznym zasobem mogą okazać się „Parametry w URL-ach”. Funkcja ta pozwala wskazać robotom Google w jaki sposób mają być obsługiwane poszczególne parametry w adresach url.


52838_webmaster-tools-parametry-urli.png


Przy pomocy tego narzędzia możemy określić czy powinny być indeksowane podstrony zawierające określony parametr lub wartość danego parametru. Przydatne jest to zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych, w których występuje zazwyczaj bardzo duża ilość kopii stron generowanych przy pomocy różnych parametrów. Narzędzie Google pozwala zapobiec indeksowaniu powielonych stron, które tworzą się w wyniku działania takich funkcji jak sortowanie, tłumaczenie, zawężanie itp.


52839_webmaster-tools-parametry-urli-kon


Pamiętać trzeba jednak, że jest to zaawansowana funkcjonalność wymagająca dość dobrej znajomości budowy i działania stron internetowych.


W ostatnim czasie coraz ważniejszym elementem oceny serwisu przez Google staje się jego szybkość ładowania. W tym obszarze optymalizacji SEO użytecznym narzędziem jest „PageSpeed Insights” dostępne w zakładce „Inne zasoby”. Aplikacja ta nie tylko sprawdza czas ładowania strony, ale analizuje także budowę serwisu i przedstawia konkretne wskazówki jak poprawić jego wydajność.


52840_gwt-czas-ladowania-strony.png


Co ważne, testy i sugestie zmian dostępne w tym narzędziu pokazywane są z podziałem na komputery stacjonarne oraz urządzenia mobilne.


W drugiej części artykułu przedstawione zostaną dostępne w Narzędziach Google dla webmasterów wskaźniki "off site".


 


Źrodło: Interaktywanie.com


16

Czego najbardziej się boje? Boje sie, że skoncze jak taki Kowalski pracujący od poniedziałku do piątku po 8 godzin w jednym miejscu i raz w roku wakacje na tydzień.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Ostatnia funkcja pożyteczna jest szczególnie w przypadku stron z błędem 404. Dzięki niej możemy odnaleźć np. zewnętrzne strony, na których znajdują się linki do naszej witryny zawierające błędy w adresie url (roboty i użytkownicy podążający za linkiem z błędem w adresie wejdą na nieistniejącą w serwisie stronę, co zazwyczaj generuje komunikat błędu 404).

 

 

 

Właśnie. Co ze stronami, które już nie istnieją. Domena była porzucona i niestety ją kupiłem. Mam wiele błędów 404 w narzędziach webmastera. Jest tam opcja, że poprawiłem błędy, ale przecież nie mogę ich naprawić, bo są to strony nieistniejące po ostatnim właścicielu. Jest jakaś opcja usunięcia tych błędów? 

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Google sie zna

7v8BTC9.png

 

yDYJsIR.png

 

Fajny poradniczek! Biore sie za poprawki. Dzieki!

0

Pisze posty za pijondze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Słowa uznania dla autora :) Edukacja na +

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Dodaj nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez Majinpov
      1. Nazwa poradnika/niszy: Sprzedam 22 Nisze +18 + Poradnik jak na tym zarobić (blueprint) 2. Opis poradnika/niszy:   Nisze: 22 Nisze o bardzo dużej ilości wyszukiwania (minimum 70 000+, poniżej przedstawiam zdjęcie killku nisz, które oferuję Ci w tym poradniku. Nisze są gorące i raczej nie jest możliwe, żeby się wypaliły:   Każda z wyżej wymienionych nisz posiada jeszcze odpowiedniki o bardzo wysokich wyszukiwaniach, każda z nisz na zdjęciu wyżej jest unikalna - nisze się nie powielają. W tym poradniku otrzymasz 22 nisze - będziesz w stanie znaleźć ich więcej.   Poradnik: Poradnik to 38 stron pisanych czcionką 12 Calibri, razem prawie 8000 wyrazów. Cały plan działania podzieliłem na 3 rozdziały: 1 rozdział to objaśnienie działania 22 nisz, legalność działania (cały poradnik jest w pełni legalny), konfiguracja wordpress, miejscówki do zbierania contentu oraz na czym będziesz zarabiał - jakich programach; 2 rozdział to zdobywanie ruchu z social mediów - 7 metod, które przyniosą Ci duży ruch; 3 rozdział - jest to najkrótszy rozdział, ale bardzo ważny - Rozdział związany z ruchem, dzięki któremu uzyskasz duży stabilny traffic; Cały poradnik to blueprint czyli plan działania dzięki któremu jesteś w stanie zarobić 1000-2000+ zł miesięcznie pod warunkiem, że wykonasz plan działania i będziesz się stosował do kroków opisanych w poradniku. Nisza wymaga przygotowania, ale jesteś w stanie zacząć zarabiać już w pierwszym tygodniu użytkowania tej metody.
      Gratisy dla kupujących:
      Dla kupujących przewidziałem 2 gratisy:
      Metoda dzięki, której generuję duży ruch w skali miesiąca: Statystyki poszczególnych linków z bit.ly

      Cały miesiąc w bitly:

      Jeżeli chodzi o ścisłość to używam bit.ly tylko do tej metody z gratisa!
      Miejscówki do podlinkowania swojej strony - mocne profile, blogi oraz miejscówki do pisania artykułów  

      Support:
      Każdemu kto dokona zakupu oferuję miesięczny support oraz pomoc we wdrożeniu metod.
      Cena:
      Dla pierwszej osoby 149 zł, każda kolejna osoba 199 zł. CENA - 249 zł .  W tej cenie otrzymujesz 22 nisze ze zdjęciami z keyword revealer oraz poradnik 7877 wyrazów pisany czcionką 12 Calibri oraz drugą część 1280 wyrazów.  Nie przyjmuję rezerwacji. Zapraszam do zakupu. 
      Podsumowanie
      Nabywając poradnik otrzymasz plan działania, dzięki któremu będziesz zarabiał 1000-2000+ zł na miesiąc. Tak naprawdę nabywając ten poradnik możesz mieć zwrot kasy już po pierwszym dniu, jeżeli wykorzystasz gratisową metodę w przemyślany sposób - nadaję się do wszystkich metod tutaj na forum. 

      Dlaczego tak tanio? Uważam że 249 zł za poradnik to uczciwa cena. Zarabiając tą metodą twoi użytkownicy Cię pokochają, będziesz lubianym blogerem - nigdy więcej oszukiwania czy fake h@acków. 
      Jeżeli poradnik nie przyniesie Ci zysków oferuję 30 dniowy zwrot pieniędzy - jednak użytkownik musi udowodnić, że dołożył wszelkich starań aby zarabiać i wykonał wszystkie kroki w poradniku.
      Minimalne wymagania finansowe to zakup hostingu + domena - w poradniku są również alternatywne inwestycje, ale nie sa konieczne aby zarabiać pieniądze. Wszystkie metody można zautomatyzować i zarabiac praktycznie na autopilocie.
      Poradnik z chęcią oddam do recenzji
       
      3. Źródło pozyskania: Własne doświadczenia. W internecie zarobiłem kilkadziesiąt tysięcy złotych.  4. Zdjęcia/ dowody: zdjęcia wyżej 5. Kontakt: Forum/skype:majin.powers/mail: majinpowers(dot)gmail.com 6. Cena:149 zł dla pierwszej osoby / każda kolejna 199 zł   CENA - 249 zł  7. Sposób zapłaty: Paypal lub bank   8.Poradnik/nisze oddałem do recenzji:     
    • Przez Harry
      MoonBit.co.in jest bardzo fajnym faucetem, który umożliwia zbieranie satoshi pasywnie w 99%, pozostały 1% to wpisanie niesamowicie łatwego captcha
      Automatycznie na wskazany adres przesyłają minimum 5500 satoshi co tydzień.
      DODATKOWO! Posłużę się przykładem: 
      393 - wypracowany zysk + dzienny bonus lojalności1 + bonus od poleconych + mistyczny bonus się sumuje2
      Dają też okazjonalne bonusy takie jak "halloween"3

      1 - jeśli wypłacasz codziennie u nich to nalicza ci premię aż do 100% więc jeśli miałbym dzienny bonus 100% i mistyczny 50% wypłaciłbym 589.5 satoshi 
      2 - mistyczny bonus to losowy dodatkowy element przy wypłacie. Raz dostaniesz 1% innym razem 3%, a jeszcze innym 99%
      3 - przy każdym zebraniu satoshi dawali dodatkowe 100% przez całe halloween w zamian za dzienny bonus
      Bardzo polecam ten faucet wraz z innym, który też opisywałem - Freebitco.in - od 0.00000472 do 0.4 BTC / co 60 minut.
      Zbierając dwa kraniki za jednym razem czas jaki mi potrzeba to 30 sekund z zegarkiem w ręku
      Uważam ten kranik za bardzo ciekawy gdyż bodajże po 5 minutach można wypłącić naliczone satoshi lub... po miesiącu. Niestety im dłużej się czeka na naliczenie tym woilniej to idzie dlatego sugerowałem wyżej by to robić średni co 60 minut wraz z innym kranikiem - dwie pieczenie na jednym ogniu z czasem ok 30 sekund.
      Poleceni: 
      50% prowizji 
      1% za każdego aktywnego poleconego. Aktywny polecony to taki, który w ciągu 72 odebrał swoje satoshi
       
      Wypłaty
      Automatycznie co tydzień w niedzielę. Minimum wymagane do wypłaty to 5500 satoshi
      Przykładowe kilka wypłat
      Jak widać zależne od aktywności

      Zapraszam do rejestracji: TUTAJ za co serdecznie dziękuję
      Polecam również ten kranik
       
    • Przez Harry

       
      Freebitco.in - kranik, który rozdaje co 60 minut losową ilość satoshi mniej więcej wg poniższej tabelki:
       
      LUCKY NUMBER       PAYOUT
      0 - 9885                     0.00000472 BTC <- najczęściej wypada
      9886 - 9985               0.00004720 BTC  <- w miarę często
      9986 - 9993               0.00047202 BTC <- rzadko
      9994 - 9997               0.00472021 BTC  <- kilka razy mi padło
      9998 - 9999               0.04720210 BTC
      10000                        0.47202096 BTC
       
      Najwięcej w ciągu tygodnia wypłaciłem grubo ponad 70k satoshi
      Dodatkowo jest możliwość gry w "Multiply BTC" oraz każdy zarejestrowany użytkownik bierze udział w Loterii (lottery) 
      Na chwile obecną do wygrania jest wg miejsca (i cały czas rośnie)
      0.42198903 BTC 0.21099452 BTC 0.10549726 BTC 0.05274863 BTC 0.02637431 BTC 0.01318716 BTC 0.00659358 BTC 0.00329679 BTC 0.00164839 BTC 0.00082420 BTC Za każde wydobyte satoshi dostajemy 2 bilety na loterię, które za każdym razem się sumują 
       
      Poleceni:
      Za każdego poleconego zarabiamy 50% prowizji oraz 1 bilet na loterię
      Wypłaty:
      Wypłaty są automatycznie realizowane w niedzielę.
      Zapraszam do rejestracji: TUTAJ za każdą rejestrację serdecznie dziękuję!
      Jeżeli będą pytania to proszę śmiało zadawać w temacie
      PS ten faucet dobrze współgra z drugim opisanym przeze mnie:
       
    • Przez Trancer
      1. Nazwa poradnika/niszy: Poradnik + Nisza Jak zarabiać 4-cyfrowe sumy miesięcznie na SUBSMS 2. Opis poradnika/niszy: W poradniku opisuje metody promocji programów SUB SMS na niszy, która przynosiła mi największe dochody aż do teraz. Metody zarówno płatne jak i darmowe, pokazuję wszystko od A do Z, można powiedzieć, że wykładam wszystko na tacy. Dlaczego sprzedaje skoro przynosi zyski? Obecnie zacząłem nowe projekty i po prostu nie mam na to czasu, w poradniku pokazuje screeny z zarobków, w 100% aktualne i w 100% moje i mogą to potwierdzić administratorzy serwisów. Zarobiłem na tych metodach ponad 25 tys zł. Do zakupionego poradnika dodaje mój 14-dniowy support co może być dużym plusem dla kupujących. 3. Źródło pozyskania: własne 4. Zdjęcia/ dowody: zawarte w pliku jednak skriny zarobków mogę pokazać i tutaj w temacie  5. Kontakt: PW, GG 10813957 6. Cena: 40 zł 7. Sposób zapłaty: Przelew bankowy, skrill, bitcoin, paysafecard   8.Poradnik/nisze oddałem do recenzji: Nie wiem jak się oznacza ale mogę oddać każdemu, kto się zna na sub sms, administratorom bądź moderatorom, bez różnicy, możecie kogoś polecić
    • Przez Mefurni
      1. Nazwa poradnika/niszy: Facebook Advertising - ROI nawet do 400%!   2. Opis poradnika/niszy: Witam, sprzedaje poradnik własnego autorstwa. Poradnik zawiera 27 stron - wraz z obrazkami. Poradnik podzielony na CZTERY części. Poświęcony jest reklamom na facebooku, które z czasem zaczynają generować naprawdę duże dochody. Sprzedaję na tym forum 3 sztuki.    Spis treści:
      I. Subskrypcje
      1. Reklamowanie subskrypcji sms - historia
      2. Proces tworzenia kampanii (na przykładzie nadchodzącej niszy)
      3. Przykłady grafik reklamowych (jak z ze zwykłej grafiki zrobić reklamową)
       
      II. Sieci i programy partnerskie
      1. Wstęp
      2. Opis działania
      3. Przykłady
      4. Przydatne linki.
       
      III. Nie mam pieniędzy na inwestycje Jak zarobić na inwestycję w reklamy, poboczny sposób, powiązany z jedną metodą poradnika.
       
      IV. Czyli to co najważniejsze
      1. Każda kampania zarabia?
      2. Minimalizowanie ryzyka straty, zwiększanie szansy na zarobek (8 sporych punktów, w tym analiza kampanii reklamowej)
      3. Kilka nadchodzących nisz, które można wykorzystać do promocji.
       
       
      3. Źródło pozyskania: WŁASNE. 4. Zdjęcia/ dowody: Niepotrzebne. 5. Kontakt: pw, gg: 2287414 6. Cena: 30zł 7. Sposób zapłaty: PayPal, przelew   8.Poradnik/nisze oddałem do recenzji: oddaje, szukam właściwej osoby.