joseph

Poradnik
Jak wykorzystać Google Webmaster Tools w działaniach SEO

5 postów w tym temacie

Narzędzia Google dla webmasterów (Google Webmaster Tools) to zestaw funkcjonalności pomagających w diagnostyce i optymalizacji witryn internetowych pod kątem SEO. Obejmują one zasoby dotyczące zarówno elementów wewnętrznych strony (on site), jak i wskaźniki związane z popularnością serwisu i jego widocznością w wynikach wyszukiwania Google (off site). Podstawową zaletą Narzędzi Google, jest fakt, że dostarczają informacji pochodzących bezpośrednio z Google i pozwalają „zobaczyć” witrynę tak jak widzi ją sama wyszukiwarka. To z kolei umożliwia lepsze dostosowanie strony do wymagań Google, co powinno przyczynić się do poprawy jej pozycji na listach rezultatów organicznych wyszukiwarki. Dużym atutem, którego nie zapewniają inne narzędzia jest również otrzymywanie wiadomości od Google dotyczących najważniejszych zmian i wydarzeń dotyczących serwisu. Otrzymujemy tutaj m.in. takie powiadomienia jak chociażby:


  • komunikat o problemie robota Google z uzyskaniem dostępu do serwisu,
  • informacja o wykryciu wirusa na stronie,
  • nałożenie na serwis kary ręcznej za naruszenie wskazówek jakościowych Google,
  • informacja o anulowaniu kary,
  • negatywna bądź pozytywna decyzja wobec wniosku o ponowne rozpatrzenie witryny (gdy została ona usunięta z indeksu Google).

Podstawowe informacje nt. Google Webmaster Tools (GWT), w tym także jak dodać i zweryfikować własną witrynę, znaleźć można w centrum pomocy: https://support.google.com/webmasters/?hl=pl#topic=3309469


W pierwszej części artykułu omówione zostały funkcje i raporty dostępne w GWT dotyczące czynników wewnątrz serwisu, które wpływają na ocenę jego jakości przez Google (jakość i wydajność strony stały się bardziej niż dotychczas istotne w wyniku wprowadzonych w ostatnich kilkunastu miesiącach zmian w algorytmie Google).



Elementy on site

Pierwszą z zakładek, w której znajdziemy informacje przydatne do skutecznego pozycjonowania strony są „Udoskonalenia HTML” w sekcji „Status w wyszukiwarce”.


52818_google-webmaster-tools-html.png


Przedstawione tutaj zostały przede wszystkim dane nt. problemów z występującymi w serwisie meta tagami „title” (tytuł strony) oraz „description” (opis). Pokazywane są strony w witrynie, na których wspomniane tagi są zbyt długie, zbyt krótkie, powtarzają się, są „nieinformacyjne” lub w ogóle nie występują. Ponieważ meta opisy, oraz zwłaszcza tytuły stron są jednymi z najistotniejszych dla Google elementów budowy strony, bardzo wskazane jest wyeliminowanie wszystkich wskazanych w zakładce problemów.


Innym przydatnym narzędziem jest raport „Linki wewnętrzne” dostępny w dziale „Ruch związany z wyszukiwaniem”.


52819_webmaster-tools-linki-wewnetrzne.p


Pomaga on kontrolować liczbę linków wewnętrznych prowadzących do poszczególnych podstron w obrębie witryny. Jest to istotny parametr, który wskazuje Google jakie podstrony i sekcje serwisu są najważniejsze. Warto więc zadbać, aby jak największa liczba linków wewnątrz witryny wskazywała te podstrony, których dobra widoczność na listach wyników Google jest szczególnie wskazana.


W zakładce „Indeks Google” po wybraniu z menu „Stan indeksowania” mamy z kolei możliwość monitorowania liczby podstron serwisu, jakie znajdowały się w indeksie Google na przestrzeni ostatniego roku.


52820_webmaster-tools-stan-indeksowania.


Raport ten jest pomocny szczególnie w przypadku dużych portali i sklepów internetowych posiadających bardzo dużą liczbę podstron. Pozwala w prosty i szybki sposób sprawdzić np. czy strony produktowe nowo dodanej obszernej kategorii zostały już zaindeksowane albo czy nie indeksują się kopie podstron tworzące się w wyniku wybierania opcji sortowania produktów itp. Zweryfikować można tutaj również poprawność działania pliku robots.txt sprawdzając, czy przy jego użyciu nie została zablokowana większa niż planowano liczba stron. Ponadto możemy dowiedzieć się ile adresów URL w witrynie zostało usuniętych na żądanie z wyników wyszukiwania.


Bardzo istotne informacje z punktu widzenia SEO znajdziemy w raporcie „Słowa kluczowe w treści”.


52821_gwt-slowa-kluczowe-w-tresci.png


Dzięki niemu możemy dowiedzieć się jakie słowa kluczowe zostały odnalezione w serwisie przez roboty Google oraz które z nich mają największe znaczenie. Sprawdzimy również liczbę wystąpień poszczególnych słów, a także ich warianty rozróżnione przez Google.


52822_gwt-slowa-kluczowe-w-tresci-2.png


Są to niezwykle przydatne dane pokazujące czy tematyka serwisu jest odzwierciedlona w występowaniu powiązanych z nią słów kluczowych. Jeżeli nasycenie witryny słowem składającym się na daną frazę kluczową będzie bardzo niskie to osiągnięcie wysokich pozycji w Google na tę frazę może być znacznie utrudnione. Z drugiej strony informacje o dużej liczbie wystąpień poszczególnych słów wykorzystać można w pewnym stopniu do określenia fraz, na które warto pozycjonować stronę. Pamiętać należy przy tym, aby sprawdzić czy określone słowo pojawia się często w obrębie całej witryny czy tylko na jednej lub kilku głównych podstronach, które można wykorzystać jako strony docelowe (tzw. landing page).


Najbardziej rozbudowanym działem Narzędzi Google dla webmasterów jest „Indeksowanie”. W pierwszej jego części „Błędy indeksowania” przedstawione zostały różnego typu dane diagnostyczne. Pozwalają one upewnić się, że serwis działa prawidłowo i nie pojawiają się problemy techniczne utrudniające Google indeksowanie, co mogłoby wpłynąć na negatywną ocenę serwisu i ewentualne obniżenie jego pozycji w rezultatach wyszukiwania.


52823_webmaster-tools-bledy-indeksowania


Znajdziemy tutaj pochodzące z ostatnich 90 dni informacje o błędach w działaniu całej witryny (np. problemy połączenia z serwerem) jak i poszczególnych adresów url. Dane dotyczące podstron obejmują kody odpowiedzi serwera podzielone na grupy takie jak:


  • „strony nie odnaleziono” – kod 404
  • „błąd serwera” – kod 500 lub inny 5xx
  • „odmowa dostępu” – kod 403

Podane są także daty wykrycia problemu, a po kliknięciu w daną podstronę możemy również:


  • wybrać opcje „pobierz jako google” i sprawdzić w jakiej formie strona jest widoczna dla robota google
  • po rozwiązaniu problemu kliknąć „oznacz jako poprawione”
  • sprawdzić z jakich domen pochodzą linki do danego adresu

Ostatnia funkcja pożyteczna jest szczególnie w przypadku stron z błędem 404. Dzięki niej możemy odnaleźć np. zewnętrzne strony, na których znajdują się linki do naszej witryny zawierające błędy w adresie url (roboty i użytkownicy podążający za linkiem z błędem w adresie wejdą na nieistniejącą w serwisie stronę, co zazwyczaj generuje komunikat błędu 404).


52824_narzedzia-dla-webmasterow-bledy-ur


Bardzo pomocne narzędzie - „Pobierz jako google” dostępne jest także w osobnej zakładce, pozwalającej we własnym zakresie wskazać adres w obrębie domeny. Po pobraniu danej strony można tutaj nie tylko sprawdzić ją „oczami” robota google (przycisk „sukces”), ale także przesłać do indeksu google.


52825_webmaster-tools-pobierz-jako-googl


Tym sposobem możemy znacząco przyspieszyć zaindeksowanie:


  • nowo utworzonych podstron w serwisie,
  • zmian, które zostały wprowadzone na istniejącej już podstronie,
  • zmian, jakie zaszły w ramach całej witryny (przykład poniżej).

52828_gwt-przeslanie-adresu-do-indeksu.p


Kolejne przydatne w ramach działań SEO narzędzie znajdziemy w zakładce „Zablokowane adresy URL”.


52829_narzedzia-dla-webmasterow-robots-t


Sprawdzić tutaj można czy plik robots.txt działa zgodnie z założeniami i nie blokuje dostępu do stron, które powinny być indeksowane. Przetestować możemy nowe komendy bez konieczności wprowadzania ich w pliku. Po wpisaniu nowych poleceń w „wirtualnym” pliku robots.txt podać należy adres url, którego blokowanie chcemy sprawdzić. Wybrać można także dodatkowy rodzaj robota Google do sprawdzenia, a następnie kliknąć należy „Test”.


52830_narzedzia-dla-webmasterow-robots-2


Metoda ta pozwala upewnić się czy zablokowane zostały tylko te adresy, które chcielibyśmy z różnych przyczyn aby nie znalazły się w indeksie Google.


52831_narzedzia-dla-webmasterow-test-rob


Z pewnością warto skorzystać również z funkcjonalności „Mapy witryny”. Umożliwia ona zgłoszenie do Google mapy strony, a także jej przetestowanie i skontrolowanie czy nie zawiera błędów. Wyświetlana jest także informacja o tym, ile z przesłanych w mapie adresów url zostało do tej pory zaindeksowanych.


52837_narzedzia-dla-webmasterow-mapa-str


W przypadku bardziej skomplikowanych, obszernych serwisów (zwłaszcza sklepów internetowych) pożytecznym zasobem mogą okazać się „Parametry w URL-ach”. Funkcja ta pozwala wskazać robotom Google w jaki sposób mają być obsługiwane poszczególne parametry w adresach url.


52838_webmaster-tools-parametry-urli.png


Przy pomocy tego narzędzia możemy określić czy powinny być indeksowane podstrony zawierające określony parametr lub wartość danego parametru. Przydatne jest to zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych, w których występuje zazwyczaj bardzo duża ilość kopii stron generowanych przy pomocy różnych parametrów. Narzędzie Google pozwala zapobiec indeksowaniu powielonych stron, które tworzą się w wyniku działania takich funkcji jak sortowanie, tłumaczenie, zawężanie itp.


52839_webmaster-tools-parametry-urli-kon


Pamiętać trzeba jednak, że jest to zaawansowana funkcjonalność wymagająca dość dobrej znajomości budowy i działania stron internetowych.


W ostatnim czasie coraz ważniejszym elementem oceny serwisu przez Google staje się jego szybkość ładowania. W tym obszarze optymalizacji SEO użytecznym narzędziem jest „PageSpeed Insights” dostępne w zakładce „Inne zasoby”. Aplikacja ta nie tylko sprawdza czas ładowania strony, ale analizuje także budowę serwisu i przedstawia konkretne wskazówki jak poprawić jego wydajność.


52840_gwt-czas-ladowania-strony.png


Co ważne, testy i sugestie zmian dostępne w tym narzędziu pokazywane są z podziałem na komputery stacjonarne oraz urządzenia mobilne.


W drugiej części artykułu przedstawione zostaną dostępne w Narzędziach Google dla webmasterów wskaźniki "off site".


 


Źrodło: Interaktywanie.com


16

Czego najbardziej się boje? Boje sie, że skoncze jak taki Kowalski pracujący od poniedziałku do piątku po 8 godzin w jednym miejscu i raz w roku wakacje na tydzień.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Ostatnia funkcja pożyteczna jest szczególnie w przypadku stron z błędem 404. Dzięki niej możemy odnaleźć np. zewnętrzne strony, na których znajdują się linki do naszej witryny zawierające błędy w adresie url (roboty i użytkownicy podążający za linkiem z błędem w adresie wejdą na nieistniejącą w serwisie stronę, co zazwyczaj generuje komunikat błędu 404).

 

 

 

Właśnie. Co ze stronami, które już nie istnieją. Domena była porzucona i niestety ją kupiłem. Mam wiele błędów 404 w narzędziach webmastera. Jest tam opcja, że poprawiłem błędy, ale przecież nie mogę ich naprawić, bo są to strony nieistniejące po ostatnim właścicielu. Jest jakaś opcja usunięcia tych błędów? 

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Google sie zna

7v8BTC9.png

 

yDYJsIR.png

 

Fajny poradniczek! Biore sie za poprawki. Dzieki!

0

Pisze posty za pijondze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Słowa uznania dla autora :) Edukacja na +

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Dodaj nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez WiMeX
      GT02A Car Vehicle Tracker GPS Locator
      Jest to lokalizator znany w sumie z allegro Możemy go spotkać pod taką nazwą jak GPS X2 za 299zł (98 sztuk sprzedanych!! Marketing...) Tutaj mamy za 37zł Obniżka z 64zł Także jak ktoś potrzebuje niech bierze !

      Link REF: http://goo.gl/pzk7cw
      KOD OBNIŻAJĄCY: wykopGT02A

      Link (nie)normalny: http://www.gearbest.com/car-gps-tracker/pp_384313.html

    • Przez WiMeX
      Chain Puzzle EDC Focus Toy for Killing Time
      Taki jakiś mały zabijacz czasu Zniżka z 6.67zł na 0.37zł Za niecałe 40gr. to można brać śmiało Wysyłka za darmo !
      Link ref: http://goo.gl/8uSgEA ( Dzięki za klik )
      Kod do obniżki: GearCHPuzz
      Link (nie)normalny: http://www.gearbest.com/novelty-toys/pp_613549.html

    • Przez WiMeX
      Witam,
      Dzisiaj mega promocja dla tych co są chorzy i dla tych co są mniej chorzy ! FIDGET SPINNER !
      Zniżka z 12.81zł na 1.82zł !
      Link (nie) normalny: http://www.gearbest.com/fidget-spinners/pp_631922.html :(
      Link REF: http://goo.gl/6tKmSu ( Dzięki za klik )
      KOD DO OBNIŻKI: SDSTARSKY
      Nie przegap tej mega promocji i zaczerpnij ukojenia swych nerwów dzięki Fidget Spinnerowi ! Niepokojące spadki leadów ?! BRAK ODNOWIEŃ?! Fidget Spinner zawsze przy tobie !
      Link REF: http://goo.gl/6tKmSu ( Dzięki za klik )
      KOD DO OBNIŻKI: SDSTARSKY
       

    • Przez Mroczeks

      Dane firmy:
      al. Aleja "Solidarności" 75/26 00-090 Warszawa
      NIP: 5252703979
      REGON: 366830666
      KRS: 0000669361

      Reflink: https://beatcoin.pl/ref/cjrkod 
      Non-reflink: https://beatcoin.pl (brak bonusów i mojej pomocy)  
      Beatcoin oferuje handel pomiędzy BTC, PLN, EUR i USD, a aż 9-cioma kryptowalutami! Błyskawiczne wpłaty i wypłaty, support 24h, program partnerski 25%, spółka zarejestrowana w Polsce. Jesteście gotowi?
      Wypłaty na Skrilla Paypala Krypto Konto Bankowe
      Beatcoin.pl to polska giełda na której możesz  handlować bez zbędnych weryfikacji w aż 9 kryptowalutach takich jak: 
      Bitcoin
      Ethereum
      Ethereum Classic
      Monero
      Dash
      Litecoin
      DogeCoin 
      Zcash
      Bytecoin
      +3 waluty fiat
      Tabela opłat i prowizji  (Progresywne prowizje ) :
      https://beatcoin.pl/strona/oplaty-prowizje  

      Dostępne wersje językowe na stronie:
      Język Polski
      Język Angielski
       
    • Przez akacpa
      ZASADY PROMOCJI KAMPANII W LEAD.NETWORK

      Jako, że w związku z rozwojem sieci Lead.Network i pojawieniem się całkowicie nowych kampanii w gamie systemu, sporo osób dostarcza ruch niezgodny z oczekiwaniami Reklamodawców, postanowiliśmy zebrać prawidła panujące w świecie afiliacji. Jest to zbiór informacji, które powinien mieć na uwadze każdy Wydawca występujący o przydzielenie dostępu do danej oferty. Dostęp do ofert jest ograniczany ze względu na bardzo duży odsetek nadużyć podczas promocji danych kampanii. W naszej opinii jest to wynik niedoinformowania Wydawców, którzy dotychczas szeroko promowali kampanie związane z SMS Premium czy te w modelu CPS, dlatego niniejsze zalecenia pozwolą na odpowiednie podejście do nowych ofert. Tekst ten skierowany jest, jak już zostało nadmienione, przede wszystkim do osób, które mogą nie wiedzieć w jaki sposób podejść do nowych ofert, ale i do tych, które fraudują z premedytacją, lecz nie zdają sobie sprawy z konsekwencji własnych działań, które prędzej czy później uderzą również w nich.


      I. KAMPANIE SMS vs. KAMPANIE TRADYCYJNE
      Do niedawna prym wiodły kampanie promujące usługi SMS Premium, których model rozliczeń pozwalał na promocję w praktycznie każdych warunkach (o czym można było się przekonać czytając niektóre artykuły na stronach takich jak Niebiezpiecznik czy Bezprawnik). Grono Wydawców, które podejmowało się promocji nie było w żaden sposób ograniczane od strony jakości ruchu, gdyż właściciele sieci obsługiwali reklamodawców, którzy płacili wyłącznie za sprzedaż (wysłanie SMSa lub zapisanie się na subskrypcję było równoznaczne z dokonaniem płatności, a więc jeśli Reklamodawca nie zarabiał - nie zarabiał również Wydawca, niezależnie od tego ile i jaki ruch dostarczył).

      Kampanie tradycyjne, główne w modelach Cost per Lead, Cost per Click oraz Cost per Action, które nie wiążą się z dokonaniem płatności stanowią pewnego rodzaju ryzyko dla Reklamodawcy, gdyż uruchamiając kampanię tego typu wie, że ruch musi być na tyle dobry, aby koszty poniesione na realizację kampanii (czyli opłacenie Wydawców) się zwróciły. Właśnie tutaj pojawia się i zaczyna mieć znaczenie pojęcie jakość ruchu, która to jakość miała marginalne znaczenie w przypadku programów promujących programy SMS Premium będące tak na prawdę CPS-ami. W następnych rozdziałach opiszemy specyfikę większości kampanii realizowanych przy użyciu modelów innych niż CPS.


      II. OCZEKIWANIA REKLAMODAWCÓW
      Reklamodawcą może być każdy, nawet Ty! Jeśli tylko masz własny produkt lub usługę, którą chciałbyś promować - możesz się śmiało do nas zgłosić, a my wdrożymy Twoją ofertę do gamy kampanii Lead.Network. Biorąc to pod uwagę zastanów się czego oczekiwałbyś od sieci i Wydawców, którym powierzyłeś promocję swojego dobra. Dokładnie w takiej roli występują Reklamodawcy - najczęściej są to podmioty, które robią biznes - nic więc dziwnego, że nie zapłacą za coś bezużytecznego czy sztucznego (czyt. fraudy, sztuczny ruch), zwłaszcza, że podejmując decyzję dotyczącą uruchomienia kampanii efektywnościowej, która nie bazuje wyłącznie na sprzedaży, Reklamodawca ryzykuje swoje środki i stawia pod znakiem zapytania rentowność promocji. Nietrudno bowiem, wyobrazić sobie sytuację kiedy mimo, iż Wydawcy dostarczają ruch zgodny z wytycznymi, kampania i tak nie jest opłacalna.

      Właśnie dlatego tak ważne jest zrozumienie przez Wydawców, że nie powinni rzucać kłód pod nogi Reklamodawcom, gdyż działają na niekorzyść całego rynku i długofalowo takie działanie jest mocno nieopłacalne. Rynek jest ograniczony, liczba Reklamodawców gotowych włączać przyjemne kampanie, konwertujące lepiej niż CPSy również, jednakowoż musi to funkcjonować na zasadzie symbiozy dwóch grup mających zbieżne interesy - maksymalizację zysków. Tylko i wyłącznie taki rodzaj współpracy pozwoli na rozwój rynku, na którym nam wszystkim zależy.


      IV. NIEDOZWOLONE PRAKTYKI
      Zasady kwalifikacji praktyk jako niedozwolone są płynne. To Reklamodawca w przypadku każdej kampanii określa jakie są warunki promocji i nie da się tego ominąć, gdyż nawet ruch, który skonwertuje pozyskany niezgodnie z wytycznymi będzie ruchem problematycznym lub odliczonym. Różnica pomiędzy kampaniami opartymi na SMS Premium polega na tym, że w przypadku kampanii SMS Reklamodawcą był z reguły jeden podmiot, który ustalał zasady zbiorczo dla wszystkich programów. Panowała wówczas swego rodzaju przejrzystość, gdyż to jeden podmiot decydował o losach większości kampanii. Pomijając jednak ten przypadek, z reguły, za każdą kampanię odpowiada inne ogniwo i każde z nich ma rozbieżne oczekiwania, wymagania i zastrzeżenia co do promocji. Sieć afiliacyjna nie może bez ograniczeń forsować swoich rozwiązań, gdyż wówczas straci ofertę lub w przypadku czarniejszego scenariusza - Reklamodawcę. Poniżej opisujemy przykłady praktyk, które najczęściej zakazywane są przez Reklamodawców. Niestety, lista ta pokrywa się z listą pod tytułem: najpopularniejsze metody działania nowych Wydawców.

      RUCH MOTYWOWANY
      "Jak wejdziesz w ten link do kupię Ci dżinsy..." - tylko, że link jest linkiem Reklamodawcy oferującego usługę regeneracji silników, któremu Twój motywowany ruch nie da zupełnie nic. Oczywiście są kampanie, które można promować za pośrednictwem ruchu motywowanego (np. SMS Premium, CPSy), natomiast zdecydowana większość kampanii spoza tych wymienionych w nawiasie będzie walczyła z Wydawcami dostarczającymi ruch motywowany. Problem jest potęgowany brakiem rozsądku Wydawców, gdyż ruch motywowany, który jest odpowiednio stargetowany jest wybaczalny (np. gdy zachęcamy i motywujemy środowisko, które ma samochody i kiedyś może potrzebować usługi regeneracji silnika), jednak praktyka pokazuje, że grupa docelowa, do której trafia przekaz skłaniający do podjęcia danej akcji nie ma nic wspólnego z promowanym obiektem.

      SPAM
      Masa początkujących z braku alternatywy czy koncepcji na promocję próbuje podążać po linii najmniejszego oporu czyli zamieszcza komunikaty (często zawierające przekaz motywacyjny) bez względu na to czy miejsce i odbiorcy są odpowiedni. Jest to działanie desperackie ("A może wpadnie choć jeden lead / klik..."), zwłaszcza, że dostępność miejsc gdzie można uskutecznić "masowe rażenie" jest duża, a tendencja jest rosnąca. Technika ta jest wysoce nieskuteczna, ale to nie jest powód, dla którego Reklamodawcy nie lubią SPAMu. Ze względu na dużą inwazyjność i monotonność przekazu odbiorcy / konsumenci nie lubią SPAMu, a jeśli jakiś Wydawca usilnie promuje produkt firmy A za pomocą masowej emisji jednego komunikatu to niechęć odbiorców / konsumentów w pierwszej kolejności uderza właśnie w firmę A i w jej produkt (grupy te nie wiedzą jak działa świat afiliacji i kto odpowiada za dane działania).

      SAMODZIELNE GENEROWANIE LEADÓW
      Niektórzy Wydawcy w 100% sprawdziliby się na stanowisku testera oprogramowania. Właściciele sieci afiliacyjnych znają słowa "Chciałem tylko przetestować (i nie zliczyło)..." lepiej niż imię własnych matek. Niestety, niektórzy nie rozumieją, że nie po to sieci wdrażają systemy antyfraudowe, aby zliczało własne leady / kliki. Niestety, specyfika niektórych kampanii nie pozwala na wydajną walidację dostarczanego ruchu w czasie rzeczywistym, natomiast to później zawsze wychodzi. Sieci nie lubią testerów (świadomych lub nie) gdyż naturalnym jest, iż za ten ruch przyjdą odliczenia od Reklamodawcy, a nie zawsze jest z czego odliczać Wydawcy, który naprodukował leadów samodzielnie.

      PROMOCJA NIEZGODNA Z PRAWEM
      Twarde prawo lecz prawo, jak mawiali w przeszłości. Niestety, przepisów jest wiele i nawet podczas promocji niektóre z nich złamać ("Nieznajomość prawa szkodzi."). Takich akcji nie tolerują zarówno sieci jak i Reklamodawcy, dlatego, jeśli nie masz pewności, że Twój sposób jest legalny - skonsultuj go z ekipą danej sieci - zawsze, dla swojego własnego dobra. 


      V. KONSEKWENCJE DZIAŁANIA WBREW ZASADOM
      Oszukiwanie nie popłaca. Nie popłaca zarówno Reklamodawcy, który musi angażować zasoby do czynnej analizy ruchu, ale także Wydawcy, który najprawdopodobniej nie otrzyma środków i skończy w środowisku z łatką oszusta / scamera / fraudera. W końcu nie opłaca się sieci, która agreguje kampanie, gdyż jej dobre imię zostaje nadszarpnięte poprzez działania nieodpowiednich Wydawców. Bardzo często dochodzi również do sytuacji, w której dana sieć traci ofertę i wówczas cierpią wszyscy, którzy daną ofertę promują zgodnie ze sztuką.

      Ustawiczne dostarczanie ruchu słabej jakości oznacza pogorszenie relacji na linii sieć-Reklamodawca co wpływa na stawki oferowane przez drugie ogniwo, a co za tym idzie na zyskowność samych Wydawców. Walka z oszustami, którzy celowo nabijają sobie leady nieprzydatne dla Reklamodawcy to nie jest wymysł sieci czy próba zabicia czasu. To przeciwdziałanie procederowi, który wpływa destrukcyjnie na wszystko co napotka na swojej drodze.

      Niekiedy skutki są opłakane również dla Wydawcy, jeśli np. promuje kampanie niezgodnie z prawem. Wówczas, w zależności od przewinienia, może się spodziewać konsekwencji nie tylko ze strony sieci i Reklamodawcy, ale również odpowiedzialności karnej lub cywilnej (jeśli podmiot, którego prawa naruszono zdecyduje się wejść na tę drogę).


      VI. PODSUMOWANIE
      Niniejszy tekst powstał z myślą o początkujących Wydawcach, którzy mogą działać na niekorzyść afiliacyjnego ekosystemu nawet o tym nie wiedząc zwiedzeni przez własną intuicję lub doświadczenia z poprzednich sieci. Frauderzy, którzy na swoim rzemiośle zjedli zęby i tak się do niego nie zastosują, natomiast mamy nadzieję, że mimo to ten tekst pozwoli im na poznanie stanowiska drugiej strony, która traci na nierzetelnej promocji najwięcej. Chodzi po prostu o to, aby nie sr*ć w swoje gniazdo i nie desynchronizować rynku, który może być bardzo zyskowny po wyeliminowaniu wszystkich zabiegów sztucznie podbijających wyniki. W naszym mniemaniu lepiej zarabiać 5 PLN codziennie przez 100 dni niż 100 PLN w jeden dzień bez możliwości kontynuacji (a w większości przypadków nawet wypłaty).

      Mamy nadzieję, że ten tekst pomoże początkującym z poradzeniem sobie w świecie afiliacji. Pamiętajcie, że zawsze możecie (a nawet powinniście) kontaktować się z nami, jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości lub pytania. Pozwoli to uniknąć potencjalnie niepożądanych sytuacji.

      Życzymy wysokich wyników!