Skocz do zawartości

Łączymy SMS marketing z afiliacją


MyLead.pl

Rekomendowane odpowiedzi

 

Badania mówią, że Amerykanie chwytają swoje smartfony 96 razy każdego dnia. Zaskoczony? My niekoniecznie, ponieważ jesteśmy świadomi coraz większego uzależniania od tych urządzeń. Telefony to teraz coś więcej niż narzędzie do dzwonienia czy pisania wiadomości. Bez zahamowań stwierdzić można, że to kieszeniowe komputery o potężnej mocy. To uzależnienie od tego narzędzia okazało się dobrą wiadomością dla wydawców afiliacyjnych, którzy wpadli na pomysł generowania zysku z pomocą wysyłki masowej SMS.  Zaciekawiony? Czytaj dalej.

 

Czy Polacy zbliżają się do Amerykanów?

 

W Polsce też nie lubimy długich rozłąk od telefonu. Ponad 60% osób w wieku 15-35 lat w ogóle nie pozwala sobie na jakiekolwiek rozstanie ze swoim urządzeniem w trakcie dnia. Badania mówią, że największa grupa ludzi używa swojego telefonu do dzwonienia (76,6%). Następną czynnością na tej liście jest SMSowanie (63,8%).

 

1.png

SMS MARKETING

 

Ze względu na uzależnienie ludzi od swoich telefonów, SMS marketing ma duże szanse na powodzenie. W naszych czasach każdy jest otoczony wiadomościami w przeróżnych formach. Bez względu na to, czynnik otwieralności SMSów jest olbrzymi, bo wynosi aż 98%. Ta liczba jest wystarczająca do stwierdzenia, że SMS marketing ma olbrzymią szansę na wysoką skuteczność. Zwłaszcza porównując go do otwieralności wiadomości e-mail. Ich wskaźnik wynosi tylko 20%. 

 

2.png

 

Dlaczego SMSy mają tak wysoki wskaźnik?

 

Dane zgromadzone przez Insagiv mówią, że 90% SMSów odczytywanych jest w przeciągu 3 minut. Dlaczego? Ponieważ ludzie nie zostawiają swoich urządzeń, zawsze mają je przy sobie, przez co czas reakcji jest praktycznie natychmiastowy. Oprócz tego, czynnikiem jest też przyzwyczajenie się do SMSowania, na przykład z rodziną, czy przyjaciółmi. Właśnie przez to, odczytywanie jest czymś naturalnych i odruchowym.

 

3.png

AFILIACJA I SMS MARKETING

 

Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, jaki jest główny cel Twojej strategii marketingowej. Priorytetem zapewne jest skuteczność, która zawsze powinna kojarzyć się z efektami i zyskiem. Dzięki wskaźnikom otwarć SMSów i natychmiastowej reakcji, powinieneś mieć pewność, że SMS marketing to świetna metoda na dotarcie do Twojego klienta afiliacyjnego. W końcu wystarczy tylko krótka wiadomość, a Twoja oferta zostanie odczytana przez olbrzymi krąg odbiorców.

 

DLACZEGO WARTO ŁĄCZYĆ marketing afiliacyjny I SMSY?

 

1. Bądź krok przed konkurentami

 

SEO, blogowanie, czy PPC to metody na zwiększenie ruchu, po które sięga teraz większość wydawców afiliacyjnych. SMS marketing to sposób często zapomniany w tych czasach. Dla Ciebie to akurat pozytywna wiadomość. Czytając ten wpis, dowiadujesz się o “nowej” drodze dotarcia do klientów, która pomoże Ci wybić się  z afiliacyjnego tłumu i przede wszystkim, zwiększyć swoje zyski.


 

2. Komunikuj się od razu

 

Skromnie przypominamy, że SMSy otwierane są w przeciągu 3 minut od ich dostarczenia. To niezwykle istotne zwłaszcza w kontekście programów afiliacyjnych, które mają limitowany okres trwania. Mowa tu o takich świętach jak Black Friday, Cyber Friday, czy Walentynki. To właśnie w przypadku trwania takich dni, zależy nam na jak najszybszym dostarczeniu oferty do użytkownika. 

 

Program afiliacyjny Promolovers.pl

Model: CPS | Stawka: 1% - 50% | Typ konwersji: Sprzedaż | GEO: PL | Podgląd: klik

 

przejdz-do-programu.png

 

3. Szybkie podejmowanie decyzji o zakupie

 

Nielsen Polska przeprowadziło badanie, które mówi, że SMSy bezpośrednio wpływają na decyzje dotyczące zakupu u 48% klientów. Dlatego powinieneś zadbać o newymuszoną, ale przyciągającą treść SMSa, aby łatwiej przekonać odbiorcę do wejścia w dany link. 

 

4.png

 

4. Czas wysyłki

 

Niestety nie ma przepisu na idealną wysyłkę wiadomości tekstowych. Dlaczego? Wszystko zależy od rodzaju oferty jaką promujesz. Jeżeli Twoja promocja skupia się na  na promowaniu programów partnerskich dla dorosłych, spróbuj wysyłki w godzinach wieczornych. Takie godziny będą najbardziej odpowiednie, ponieważ przy takich programach klienci będą mieć najlepsze warunki na zapoznanie się z ofertą - będą już po pracy. Statystyki mówią jednak, że wiadomośc prezentujące inne kategorie programów afiliacyjnych powinny być wysyłane rano.  

ZACZNIJ BUDOWAĆ BAZY KONTAKTOWE

 

Masowa wysyłka bezpośrednio wiąże się ze zbieraniem numerów telefonów. Niestety mimo dużej skuteczności tych działań, mogą być bardzo czasochłonne. Jasne, zawsze jest opcja użycia zewnętrznej bazy, jednak w takim przypadku efektywność nie jest proporcjonalna do kosztu, jaki będziemy musieli ponieść. Załóżmy więc, że chcemy sami stworzyć bazę danych z numerami telefonów naszych potencjalnych odbiorców. Jak? To wcale nie jest tak skomplikowane jak może się wydawać. Prośbę o wpisanie numeru możesz umiejscowić przy okazji sprzedaży, organizacji jakiegoś konkursu, ankiety, czy po prostu oferując kody rabatowe.  Zachęć też swoich odbiorców do otrzymywania newslettera SMS. Osiągniesz to dzięki prostemu widgetowi na Twojej stronie internetowej. 

 

5.png

 

Warto pamiętać, że bazy numerów telefonów będą wymagać “czyszczenia”. Zawsze zwracaj uwagę na okresowe przeglądanie bazy, aby upewnić się, że nie znajdują się na niej “martwe” kontakty. Niestety jest to często pomijane, a pamiętajmy, że takie przeoczenie może Cię wiele kosztować. W końcu każda wysłana wiadomość kosztuje, niezależnie czy trafia do właściwego odbiorcy, czy ląduje w folderze “niedostarczone”. Zwracajmy też uwagę na wyeliminowanie numerów telefonów stacjonarnych. I co najważniejsze - pozbądź się numerów osób, które nie wyraziły zgody na otrzymywanie jakichkolwiek wiadomości - brak egzekwowania takich preferencji może skończyć się poniesieniem konsekwencji prawnych i finansowych. 

 

Jeśli masz bazę danych z numerami kontaktowymi, którą stworzyłeś do 2018 roku, mamy dobre wieści - możesz. Jedynym warunkiem jest to, że tworzyłeś ją w zgodzie z UODO i opierałeś ją na zasadach legalności, niezbędności i ograniczenia czasowego, merytorycznej poprawności oraz celowości. W takim przypadku, zbieranie zgód po raz kolejny nie będzie konieczne.

 

spacer.png

Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

 

 

A czy jest możliwe rozsyłanie smsów na losowe numery z wiadomością tego typu (taki przykład):

"Dzień dobry,

Czy rozważali Państwo zakup nowych opon na sezon zimowy?

Tutaj więcej o oponach >> Link z kampanii afillacyjnej allegro labo ceneo. (albo bezpośredni link albo jakiś prosty LP)

Czy chcą Państwo poznać naszą propozycję?

Pozdrawiam,

Wiktoria"

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .