Skocz do zawartości
Wujek Ziemny

Ahrefs.com - analizuj zaplecze, zdobywaj backlinki, wyprzedź konkurencję

Rekomendowane odpowiedzi

1.jpg

 

W dzisiejszych czasach największym wyzwaniem dla marketerów i pozycjonerów nie jest brak narzędzi. Jest nim zrozumienie jak używać narzędzi, które już mają.

Ahrefs jest jednym z najlepszych, jeśli nie najlepszym, narzędzi do social media oraz SEO. Większość pozycjonerów zna ten serwis tylko jako "sprawdzacz backlinków", który konkurować może z MajesticSEO oraz SEMrush. Jednak nazwanie Ahrefs "sprawdzaczem linków" jest bardzo krzywdzące dla tego kombajnu.

Ahrefs ma tak dużo funkcji, że możesz się w nich pogubić i po prostu gapić się na swoje linki, ewentualnie śledzić kilka słów kluczowych. Oto poradnik, który wyjaśni Ci jak korzystać w najlepszy sposób z tego serwisu wykorzystując jego potencjał w maksymalnym stopniu.

Słownik Ahrefs:

  • URL Rating - sposób, w jaki Ahrefs ocenia ilość oraz jakość backlinków dla danego URL. 
  • Domain Rating - sposób, w jaki Ahrefs ocenia ilość oraz jakość backlinków dla danej domeny.
  • Ahrefs Rank - ranking Ahrefs dla domen w porównaniu ze wszystkimi innymi domenami w Internecie.
  • Backlinks - ilość backlinków kierujących do Twojego URLa.
  • Referring Page - ilość stron z backlinkiem kierującym do Twojego URLa. Strona może zawierać więcej niż jeden backlink.
  • Referring Domains - ilość unikalnych domen z backlinkiem kierujacym do Twojego URLa. Domena może mieć więcej niż jedną podstronę oraz więcej niż jeden backlink.
  • Referring Content - sposób w jaki Ahrefs ocenia ruch płynący z unikalnego źródła treści do Twojego URLa na podstawie popularności tej treści.
  • Anchors - anchor texty (słowa kluczowe) użyte w backlinkach kierujących do Twojego URLa.
  • Sitewide/Not Sitewide - kategoryzacja linków wg tego czy link pokazuje się zawsze w tej samej lokalizacji na każdej stronie w domenie, czy nie.
  • Live Index - zawiera wszystkie linki, które były "żywe" podczas ostatni, gdy robot Ahrefs odwiedził domenę/URL.
  • Fresh Index - zawiera wszystkie linki, które Ahrefs widział jako "żywe" przez ostatnie 3 miesiące (wliczając te, które były "martwe" podczas ostatniej rewizyty)
  • Top Pages - najlepsze podstrony danego URLa bazując na kryteriach, które wskażesz.

 

Dashboard - czyli główny panel

Dashboard jest miejscem, gdzie widoczne są wszystkie dane, które śledzisz. Możesz dodać URL, by sprawdzać "zdrowie" domeny. Szybko sprawdzisz również wszelkie problemy z crawl'owaniem, nowe linki, nowe domeny oraz skrót rankingu domeny oraz URLa.

2.png

W Dashboardzie możesz również śledzić pozycje słów kluczowych, alerty treści oraz linki, których próbujesz się pozbyć.

 

Kluczowe funkcje

Uważam, że najważniejszymi funkcjami Ahrefs są śledzenie pozycji słów kluczowych oraz alerty treści. Tracking słów kluczowych w Ahrefs jest bardzo dokładny, dlatego warto wrzucić tam kilka ważniejszych keywordów.

Alerty treści są przydane przy planowaniu zasięgu oraz analizie konkurencji. Obierz na cel kilka fraz bezpośrednio związanych z Twoją witryną, byś dostawał alert kiedy tylko pojawi się nowa treść opublikowana na temat tej frazy.

3.png

 

 

Ciekawe triki

Notyfikacje przez e-mail są nudne, ale ustawienie ich w odpowiedni sposób jest fajnym trikiem, by poprawić Twoje nawyki i dyscyplinę. 

O ile nie jesteś mega zdyscyplinowanym mnichem, bardzo łatwo jest pominąć jakiś alert lub monitoring danych. Dlatego bardzo lubię notyfikację mailowe Ahrefs. Ustaw je na konkretny interwał, a już nigdy nie ominie Cię ważna informacja.

4.png

 

 

Site Explorer (dane o backlinkach)

Site Explorer jest podstawową funkcją Ahrefs. Pozwala Ci na wpisanie URLa i sprawdzenie jego backlinków, a od 2016 roku pozwala również sprawdzić wszystko od organic keywords, przez dane social, aż do PPC. Ta sekcja skupi się na danych odnoszących się do linków.

Ahrefs zbiera dane dzięki robotowi "chodzącemu" po sieci, zupełnie jak Googlebot. Każdy backlinkchecker stara się sprawdzić w jaki sposób Googlebot sprawdza linki, a następnie zduplikować ten proces. Żaden z backlinkcheckerów nie jest Googlebotem! I żaden crawler nie przebrnie przez cały Internet. Wg. statystyk MOZ, Ahrefs plasuje się jednak w czołówce najbardziej precyzyjnych checkerów.

Czemu? Ponieważ Site Explorer nie tylko pozwala na sprawdzenie dużej ilości linków w indeksie duplikując sposób Googlebota, ale również poddaje je dokładnej analizie.

5.png

 

 

Sprawdź jakie taktyki działają u Twojej konkurencji

Możesz w łatwy sposób sprawdzić skąd Twoi konkurencji biorą backlinki. Dzięki temu, jeśli się postarasz, zdobędziesz tak samo wartościowe linki dla siebie! Możesz też, i to polecam, dowiedzieć się co działa, a co nie, jeśli chodzi o zaplecza, by stworzyć swoją własną, unikalną strategię.

6.png

 

 

Znajdź łatwe do zdobycia backlinki

W zakładce Tools znajduje się narzędzie o nazwie Link Intersect. Pozwala ono na wpisanie kilku URLi i odkrycie które linki prowadzą do konkurencji, ale nie do Twojej strony. Narzędzie pozwala wyeksportować gotową listę. 

7.png

8.png

 

 

Sprawdź jakie czynniki wpływają na pozycje stron

Dzięki Top Referring Content oraz Inbound Links możesz określić jakie wartościowe strony linkują już do konkurencji. Możesz też skorzystać z opcji sortowania i np. posortować wyniki wg. Domain Rating lub URL Rating, by sprawdzić która strona ma największe znaczenie lub np. po ilości G+ lub FB Share, by zobaczyć która z nich jest najbardziej widoczna w social media.

9.png

 

 

 

Site Explorer (dane o ilości wyszukań)

Search Data w Site Explorer to zaawansowane narzędzie, które pokaże Ci na jakie słowa kluczowe rankuje dana domena, a następnie poda Ci jaki ruch osiąga dzięki tym słowom. Moim zdaniem jest to bardzo niedocenione narzędzie. Albo po prostu ludzie, którzy je poznali nie chcą się dzielić wiedzą na jego temat ;)

10.png

Te dane możesz wykorzystać w różny sposób. Może np. masz już stronę, którą pozycjonujesz na jakieś słowo kluczowe, ale Ahrefs pomoże Ci znaleźć jeszcze jedno lub dwa poboczne słowa, na które jesteś już stosunkowo dobrze wypozycjonowany. Zdobycie dodatkowego ruchu nie zaszkodzi! Chcesz sprawdzić na jakie słowa się pozycjonować, ale nie wiesz jak się do tego zabrać? Sprawdź na jakie keywordy jest wypozycjonowana Twoja konkurencja!

 

 

Keywords Explorer

Keyword Explorer jest narzędziem, które pozwala wyciągnąć oraz przeanalizować słowa generowane przez autosugestię Google. Autosugestia następuje wtedy, gdy wpisujesz pierwsze słowo, wciskasz spację i wyskakują Ci różne propozycje.

11.png

Co więc możesz zrobić z Keyword Explorer? Znaleźć nowe słowa kluczowe, znaleźć long tail'e, sprawdzić konkurencję na wcześniej wspomnianych.

12.png

 

 

Jeśli poważnie interesujesz się pozycjonowaniem i chcesz podejść do sprawy jak profesjonalista - Ahrefs jest narzędziem, którego potrzebujesz. Normalnie kosztuje on fortunę, ale dzięki SeoTools masz go za grosze! Sprawdź ofertę i korzystaj z elitarnych narzędzi za śmiesznie niską kwotę!

http://i.imgur.com/X6iLzYo.png

  • Super 14

SeoTools - najlepsze narzędzia SEO, SEM, CPA

Chcesz zacząć zarabiać w internecie, ale nie wiesz jak? Szukasz inspiracji i nowych metod? Sprawdź:
>>> 13 sposobów jak zarabiać przez internet! - Zarabianie w Internecie <<<

Odnośnik do odpowiedzi

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut i wiele więcej!

 

 

Maja dane statystyczne dla setek kategorii i to ile osób klika w które pozycje. Następnie ich roboty skanują słowa kluczowe i zapisują pozycje wszystkich stron. Potem jest to zbierane razem i wychodzi ilość ruchu dla danej strony. Dane nie są w 100% poprawne ale są dla każdego zbliżone i łatwo porównać swoją stronę i swój ruch z konkurencja.

SeoTools - narzędzia SEO
Tanie proxy - prywatne, ze zniżką. Gratis 10  PROXY! | Jarvee - najlepszy bot Insta, YT, FB
 
Odnośnik do odpowiedzi

Przepraszam za odkop, ale mam pytanko. Przy szukaniu linków zwracam uwagę na Domain Rating, czy to dobre posunięcie?Można stwierdzić, że to mocna strona z wysoką liczbą DR? Bo zaczynam się zastanawiać też nad URL..

Odnośnik do odpowiedzi

@ciniutek serwis jest dostępny w zamkniętym dziale, do którego masz dostęp, jeśli wykupiłeś SeoTools :) Nawet dziś informacje w temacie serwisu zostały zaktualizowane, o czym informowałem w ostatnim poście tam opublikowanym.

SeoTools - najlepsze narzędzia SEO, SEM, CPA

Chcesz zacząć zarabiać w internecie, ale nie wiesz jak? Szukasz inspiracji i nowych metod? Sprawdź:
>>> 13 sposobów jak zarabiać przez internet! - Zarabianie w Internecie <<<

Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .