Skocz do zawartości

5 mitów na temat pozycjonowania stron internetowych


Ciamciaj

134 wyświetleń

Podejmowanie działań, które mają na celu poprawę widoczności konkretnej witryny, nasilenie zainteresowania stroną www i progres w obszarze wskaźnika konwersji stanowi codzienność specjalistów ds. SEO. Elementem tej codzienności jest również kontakt z klientem, który nie zawsze dotyczy wyłącznie kwestii związanych bezpośrednio z nawiązaną współpracą. Niestety, Internet jest nieskończonym źródłem wiedzy, której z reguły nikt nie weryfikuje. „Ofiarą” takiego stanu rzeczy padła również branża SEO – błędne przekonania na temat pozycjonowania stron internetowych powodują, że klienci wątpią w jego skuteczność. Co więcej, niektórzy wierzą, że pozycjonowanie stron www jest nielegalne. Czas rozprawić się z pięcioma najpowszechniej powielanymi mitami.

 

MIT#1 Pozycjonowanie stron internetowych = SEO

Choć zwyczajowo terminy te używane są zamiennie, to w praktyce ich znaczenie nie jest zupełnie tożsame. SEO (ang. Search Engine Optimization) to ogół działań, które mają na celu techniczną optymalizację strony www pod kątem wyszukiwarek internetowych (np. wyszukiwarki Google). SEO wpływa na wysoką pozycję witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania (tzw. SERP). Efektu dopełnia pozycjonowanie strony, czyli czynności wykonywane w celu poprawy widoczności strony www w sieci, a więc zadbanie o content marketing czy link building. Wiele agencji SEO/SEM posiada w swojej ofercie zarówno działania związane z optymalizacją, jak i pozycjonowaniem.

MIT#2 Stronę internetową można wypozycjonować w miesiąc

Dokładnie przemyślane i starannie prowadzone działania, których celem jest osiągnięcie jak najwyższych pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania to proces, wymagający określonego czasu na realizację. Konieczna jest skrupulatna analiza konkurencji, dobór fraz kluczowych, stworzenie unikalnych treści, przeprowadzenie linkowania wewnętrznego, a do tego ciągłe dbanie o to, aby podejmowane działania wyglądały naturalnie (co jest niezwykle istotne dla robotów wyszukiwarek). W związku z tym, gwarancja wyjątkowo szybkich efektów powinna wzbudzić wątpliwość każdej osoby, która jest zainteresowana podjęciem współpracy z agencją SEO.

MIT#3 Raz wypracowane pozycje zostają na zawsze

sierpien-02-dodatkowy.png

Gdyby tak było, to jaki sens miałoby pozycjonowanie stron? Chociaż cały proces pozycjonowania i optymalizacji jest długotrwały, to niestety nie można tego samego powiedzieć o osiągniętych rezultatach. Liczne działania (np. dostarczanie nowych treści i rozbudowywanie sieci wartościowych linków) powinny być kontynuowane, mimo uzyskania satysfakcjonującego wyniku. Szczególnie trudno jest utrzymać wysokie pozycje w przypadku słów kluczowych o dużej konkurencyjności lub kiedy „przeciwnikiem” jest powszechnie znana marka. Warto tutaj również wspomnieć o aktualizacjach algorytmu wyszukiwania – raz na jakiś czas wprowadzane są modyfikacje w systemie tworzącym rankingi wyszukiwania, które wpływają na zmiany w pozycjach stron. Brak reakcji pozycjonera może wiązać się z zaprzepaszczeniem dotychczasowych efektów pracy.

MIT#4 Wysoka pozycja w SERP gwarantuje pozyskanie klientów

Specjalista ds. SEO nie ma wpływu na bezpośrednie decyzje podejmowane przez osoby odwiedzające witrynę. Zadaniem pozycjonera jest doprowadzenie do sytuacji, w której strona internetowa zajmuje możliwie najwyższą pozycję w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Dobiera on odpowiednie środki i metody, mające zwiększyć widoczność i popularność domeny. Podejmując współpracę z agencją SEO, nie należy oczekiwać, że skuteczne pozycjonowanie zagwarantuje zwiększoną sprzedaż (konwersję). Decyzje podejmowanie przez użytkowników zależą od wielu innych czynników, np. kosztów dostawy czy czasu realizacji zamówienia.

MIT#5

Na koniec najbardziej abstrakcyjny mit, zgodnie z którym działania mające na celu poprawę widoczności witryny w sieci są nielegalne. Współpracując z profesjonalną agencją marketingową, jak Widzialni.pl, nie ma obaw, aby proponowane rozwiązania były niezgodne z wytycznymi Google dla Webmasterów. Opierając się na tzw. podejściu White Hat SEO (WHS), wszystkie prowadzone czynności są ukierunkowane na optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek internetowych, zwiększanie ich wartości z punktu widzenia użytkownika i możliwości znalezienia informacji związanych z wyszukiwaną frazą. Natomiast działania podejmowane zgodnie z założeniami Black Hat SEO (BHS) mają na celu wypracowanie nienaturalnie szybkich efektów i wiążą się z realnym zagrożeniem w postaci nałożenia kary ręcznej lub filtra algorytmicznego. W najgorszym przypadku, pozycjonowana w ten sposób strona może zostać usunięta z indeksu, czyli przestanie być widoczna w SERPach. Podejście BHS nie jest zgodne z dobrymi praktykami, które powinny być kultywowane w branży SEO.

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .